تاثیر ChatGPT بر بازاریابی محتوا



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

من از نزدیک راه اندازی ChatGPT، چت ربات OpenAI را که اخیراً توجه جهان را به خود جلب کرده است، دنبال می کنم. ChatGPT با پردازش زبان طبیعی و تکنیک‌های یادگیری ماشینی، مرزهای آنچه را که ما فکر می‌کردیم برای هوش مصنوعی ممکن است، جابه‌جا می‌کند.

با این حال، مانند هر فناوری جدید، خطرات و فرصت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در واقع، حتی یک تناقض در اینجا وجود دارد، زیرا هوش مصنوعی می تواند خلاقیت انسان را هم کالایی کند و هم آن را تقویت کند.

می‌خواهم از شما دعوت کنم تا به سؤالی که این روزها همه می‌پرسند فکر کنید: تأثیر واقعی ChatGPT (و سایر ابزارهای مخرب نوشتن هوش مصنوعی) بر آینده بازاریابی محتوا چیست؟ بگذارید افکارم را به اشتراک بگذارم.

نتایج چشمگیر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی توانایی های متخصصان خلاق از جمله بازاریاب ها را افزایش می دهد. می‌تواند داده‌ها و رفتار مصرف‌کننده را تجزیه و تحلیل کند و بینش‌های ارزشمندی را ارائه دهد که به متخصصان کمک می‌کند پیام‌ها و کانال‌های مؤثرتری برای دستیابی به مخاطبان هدف خاص ایجاد کنند. هوش مصنوعی محتوا، طراحی صفحه فرود و نرخ تبدیل را بهینه می کند.

اما رقابتی‌ترین موارد استفاده مواردی هستند که در آن هوش مصنوعی خلاقیت انسان را افزایش می‌دهد و سازندگان را با ابزارهای جدید برای ارائه کار خلاقانه‌تر کارآمدتر می‌سازد.

اینجا در محتوای راک، ویرایشگرهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را همراه با نرم افزار ویرایش تصویر و ویدیو به دقت رصد می کنیم. در بسیاری از موارد، چنین ابزارهایی واقعاً به سازندگان کمک می کنند تا کار خلاقانه خود را ارتقا دهند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی با خطرات و فرصت‌های بالقوه‌ای همراه است. من به آنچه پل گراهام اخیراً توییت کرده است، اعتقاد زیادی دارم:

در نهایت، هوش مصنوعی این قدرت را دارد که محتوای با کیفیت پایین‌تر را کالایی کند و در عین حال پتانسیل و ارزش خلاقیت انسان را افزایش دهد. هوش مصنوعی محتوای دست ساز را ارزشمندتر می کند و راه های جدیدی برای بیان خلاقیت در اختیار سازندگان قرار می دهد.

برای بازاریابی، وقتی با نیت درست و نظارت انسانی استفاده شود، هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی در زرادخانه یک برند خواهد بود.

پارادوکس هوش مصنوعی

هوش مصنوعی تولید محتوا را کالایی می کند و در عین حال محتوای دست ساز را ارزشمندتر می کند.

این به اصطلاح “پارادوکس بزرگ هوش مصنوعی” را ایجاد می کند. برندها و بازاریابان باید در بازاریابی محتوا به دقت به هوش مصنوعی نزدیک شوند و در عین حال خطرات و مزایا را در نظر بگیرند. با این حال، واضح است که هیچ چیز جایگزین لمس انسان نمی شود. انسان ها در چندین زمینه پیروز می شوند، مانند:

  • خلاقیت: محتوای ساخته شده توسط انسان خلاقانه تر و منحصر به فردتر است. این مبتنی بر تجربیات، دیدگاه ها و احساسات شخصی است. محتوای هوش مصنوعی تنها بر اساس داده های آموزش دیده است.
  • کیفیت: در حالی که کیفیت محتوای ایجاد شده توسط انسان می‌تواند متفاوت باشد، اما به لطف دانش، تجربه و تحقیق بیشتر از محتوای ChatGPT است.
  • درک زمینه: محتوای ساخته شده توسط انسان درک عمیقی از زمینه و موضوع را نشان می دهد. هوش مصنوعی فاقد آن عمق ارتباط در تولید محتوا است.
  • احساسات، نظرات، صحت: محتوای خلق شده توسط انسان طبیعی است و طیف گسترده ای از احساسات، نظرات و سبک ها را منتقل می کند. محتوای هوش مصنوعی فاقد تفاوت های ظریف است.
  • هدف: محتوای ساخته شده توسط انسان هدفی مانند سرگرمی یا متقاعدسازی دارد. محتوای هوش مصنوعی بر حجم زیادی از محتوا متمرکز است که می تواند نتایج متوسطی را ارائه دهد.

خطرات ChatGPT

به طور خلاصه، ChatGPT همچنان به نظارت انسانی، سرپرستی و ویرایش برای ارائه نتایج مورد انتظار نیاز دارد. خطرات بزرگی دارد و کیفیت پایین تری نسبت به محتوای دست ساز دارد و در جذب مخاطب تاثیر کمتری دارد. می تواند کیفیت کلی محتوای موجود در اینترنت را کاهش دهد و صداها و دیدگاه ها را در محتوا کاهش دهد. و در نهایت، محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی به راحتی قابل کشف نیست و حتی می تواند توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

چگونه چت بات ها به طور کلی بر صنایع تأثیر می گذارند

چت بات ها، مانند ChatGPT، به طور کلی بر صنایع خاصی تأثیر می گذارند. نمونه های مخرب مورد علاقه من عبارتند از:

  • رسانه های اجتماعی: چت ربات ها و دستیاران مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی به سوالات مشتریان پاسخ می دهند و توصیه های محتوای شخصی شده را ارائه می دهند. با این حال، همانطور که برخی از مارک های بزرگ قبلاً متوجه شده اند، این ربات ها همیشه کار را درست انجام نمی دهند، که می تواند مشتریان را ناامید کند.
  • رسانه و سرگرمی: هوش مصنوعی می‌تواند برای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیرنویس، زیرنویس و اسکریپت ایجاد کند.
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری: هوش مصنوعی می تواند گزارش های مالی، تجزیه و تحلیل داده ها و بینش هایی را برای تصمیم گیری ایجاد کند.

چگونه از ChatGPT در تلاش های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

ChatGPT یک ابزار قدرتمند است و با اقدامات احتیاطی مناسب می‌توان از آن در تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده کرد. هنگام در نظر گرفتن استفاده از ChatGPT، مهم است که با کارشناسان کار کنید تا استراتژی ایجاد کنید که از ابزار به روشی طبیعی استفاده کند و با اهداف و اهداف شرکت شما همسو باشد. هرگز خطر بی‌نام تجاری یا نامربوط بودن را نداشته باشید. در اینجا چند راه وجود دارد که ChatGPT می تواند کمک کند:

  • ایده های محتوا تولید کنید: ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا عناوین و سایر ایده های محتوایی را ارائه دهید که سپس می توانید از محتوای تولید شده توسط انسان برای گسترش آن استفاده کنید.
  • ویرایش کپی: هوش مصنوعی می تواند محتوا را مرور کند و با یافتن و کاهش خطاهای گرامری به بهبود کیفیت محتوا کمک کند.
  • سئو: ChatGPT می تواند به بازاریابان کمک کند تا ایده های کلمه کلیدی را تولید کنند که سپس می تواند برای ایجاد برنامه های محتوایی برای وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی استفاده شود.
  • زیرنویس و زیرنویس ایجاد کنید: ChatGPT می‌تواند زیرنویس‌ها و زیرنویس‌ها را برای ویدیوها و محتوای صوتی ایجاد کند که باعث می‌شود مخاطبان بیشتری به آن دسترسی داشته باشند.
  • دستیاران مجازی: GPT3، مغز پشت ChatGPT، می تواند یک دستیار مجازی ایجاد کند که می تواند به مشتریان در کارهایی مانند رزرو قرار ملاقات، سفارش محصولات جدید و یافتن اطلاعات کمک کند.

آیا ChatGPT جایگزین کار سازندگان محتوا و کدنویس ها می شود؟

هر زمان که فناوری هوش مصنوعی جدید معرفی می شود، همیشه این نگرانی وجود دارد که جایگزین مشاغل انسانی شود. در حال حاضر، ChatGPT وظایف را خودکار می کند و کار سازندگان و کدنویس ها را کارآمدتر می کند.

یک مثال عالی از این است کمک خلبان GitHub، که به توسعه دهندگان کمک می کند تا با استفاده از دانش کد منبع باز جهان بهره وری بیشتری داشته باشند. اما کیفیت محتوای GPT3 هنوز به شدت به کیفیت داده‌هایی که روی آن آموزش داده شده است بستگی دارد. برای اطمینان از مناسب بودن خروجی برای مخاطبان مورد نظر، نیاز به نظارت و نظارت انسانی دارد.

به بیان دیگر، GPT3 هنوز به دانش فنی از توسعه دهندگان نیاز دارد تا از تمام ظرفیت خود استفاده شود. این ابزاری نیست که بتواند توسط شخصی بدون تجربه در برنامه نویسی یا تجزیه و تحلیل داده استفاده شود، به خصوص اگر می خواهید بهترین نتایج را از آن بگیرید. اگر شرکت شما می‌خواهد فراتر از اصول اولیه برود، به تیمی از توسعه‌دهندگان نیاز دارید تا آن را بر روی داده‌های دنیای واقعی و اطلاعات مرتبط با مخاطبان آموزش دهند و همچنین آن‌ها را حفظ کرده و به‌روز نگه دارند.

مهم است که به یاد داشته باشید که به استفاده از ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی با درک این موضوع که هدف آنها افزایش قابلیت‌های انسانی و کمک به ما در کار موثرتر است، نه جایگزین کردن ما، نزدیک شوید.

ظهور آتی هوش مصنوعی در قابلیت های جستجوی بینگ

در حالی که من بعید می دانم که ChatGPT این کار را انجام دهد جستجو را جایگزین کنید، دیدن اینکه مایکروسافت از آن برای فرصت های جالب پیش رو استفاده می کند، هیجان انگیز است. بینگ زمین بازی مناسبی برای آزمایش مایکروسافت است. با استفاده از قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی ChatGPT، Bing ممکن است بتواند محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای کاربران خود تولید کند و آن را به گزینه جذاب‌تری برای بخش مرتبطی از کاربران جستجو یا موارد استفاده تبدیل کند.

من انتظار دارم پاسخ‌های SERP بیشتری را ببینم که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شوند و به کاربران پاسخی را که به دنبال آن هستند را به روشی سریع و شخصی‌شده می‌دهند. با این حال، من همچنین فکر می‌کنم که این رویکرد ممکن است منجر به کاهش کیفیت کلی محتوای موجود در اینترنت و کاهش صداها و دیدگاه‌های بیرونی شود. هوش مصنوعی می‌تواند تعصب ایجاد کند و منجر به کاهش قابلیت کشف وب‌سایت‌های خاص، صدای متخصص و تنوع وب شود.

به طور کلی، من از حرکت مایکروسافت برای افزایش قابلیت های جستجوی Bing هیجان زده هستم. این یک استراتژی جسورانه است که می تواند چشم انداز موتورهای جستجو را، حداقل در سطحی جزئی، متزلزل کند. محتوای راک موارد بعدی را از نزدیک زیر نظر خواهد گرفت و به کاوش در برنامه ها ادامه خواهد داد تا بهترین موارد استفاده را برای مشتریان و سازندگان ارائه دهد. گوش به زنگ باشید!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *