TikTok و Facebook تبلیغات جعلی درباره انتخابات و رای‌گیری را تأیید می‌کنند.  چگونه می توانیم به توقف آن کمک کنیم؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

تکثیر محتوا همه نوع اطلاعات را به ارمغان می آورد. اما گاهی اوقات آن قطعات 100٪ درست نیستند. در ماه های اکتبر و نوامبر، ما با رویدادهای مهم سیاسی در سراسر جهان روبرو خواهیم بود. ما انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل را داریم. این زمان‌ها برای تحلیل کافی هستند یا خیر.

اما به نظر می رسد که نیستند. بر اساس یک گزارش جدید از طرف Global Witness و تیم امنیت سایبری برای دموکراسی (C4D)، TikTok و Facebook هنوز در کشف اطلاعات نادرست آشکار در مورد انتخابات و رای‌گیری ناکام هستند.

چرا ما اینقدر به مشروعیت اطلاعات اهمیت می دهیم؟ زیرا فراموش کرده ایم که رسانه های اجتماعی به ابزاری برای شکل دادن به واقعیت تبدیل شده اند. مردم بر اساس آنچه در فیدهای خود می بینند تصمیم می گیرند.

بنابراین بحث در مورد مسئولیت پذیری در مورد آنچه در رسانه های اجتماعی منتشر می کنیم هنوز وجود دارد.

عملکرد YouTube، TikTok و Facebook در گزارش چگونه بود؟

در این آزمایش، محققان Global Witness 20 آگهی با ادعاهای نادرست را در فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب ارسال کردند. به نوعی، یوتیوب در شناسایی هر ارسالی موفق بود، اما این نتیجه برای فیس بوک و تیک تاک صدق نمی کرد.

بر اساس این گزارش، TikTok 90 درصد از تبلیغاتی را که حاوی اطلاعات آشکارا نادرست یا گمراه کننده بودند، تأیید کرد. در همین حال، طبق این گزارش، فیس‌بوک «تعداد قابل توجهی» را تأیید کرد، اگرچه به‌طور قابل توجهی کمتر از TikTok.

در مقابل، متا، در خود اطلاعات رسمی در مورد انتخابات میان دوره ای، تعهدات خود را برای جلوگیری از تداخل در رای گیری و به اشتراک گذاری اطلاعات قابل اعتماد تقویت کرده است.

همچنین، سخنگوی فیس بوک اعلام کرد این آزمایش “بر اساس نمونه بسیار کوچکی از تبلیغات است، و با توجه به تعداد تبلیغات سیاسی که ما روزانه در سراسر جهان بررسی می کنیم، نماینده ای نیست.”

اتفاق مشابهی در برزیل در حال رخ دادن است. همان NGO، Global Witness، کشف کرده است که چگونه یوتیوب و فیس بوک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2022 اجازه اطلاعات نادرست را می دهند.

برای جلوگیری از اخبار جعلی چه اقداماتی انجام شده است؟

رهبران رسانه های اجتماعی بزرگ ساکت ننشستند. سخنگوی فیس‌بوک همچنین می‌افزاید: «فرایند بررسی تبلیغات ما دارای چندین لایه تجزیه و تحلیل و شناسایی است، هم قبل و هم بعد از پخش مستقیم یک آگهی» برای پاسخ به ادعای Witness Global.

از سوی دیگر، ما می‌توانیم ببینیم که آنها چگونه بیانیه‌ها و دستورالعمل‌هایی را برای دوره‌های میان‌دوره‌ای در ایالات متحده و آمریکا ارائه کرده‌اند. انتخابات ریاست جمهوری در برزیل. همه آنها در برخی از نقاط اصلی مشترک هستند، مانند:

  • سرمایه گذاری در تیم های تخصصی؛
  • شناسایی تهدیدات بالقوه در زمان واقعی؛
  • کار با حقیقت‌سنجی مستقل؛
  • حمایت از شفافیت

به نظر می رسد متا و تیک تاک به نوعی از این موضوع آگاه هستند. و از بازخوردهای ارائه شده از سوی سازمان های غیردولتی مختلف قدردانی می کنند. با این وجود، اخبار جعلی در پلتفرم‌های دیجیتال هنوز یک پدیده جدید است و زمان بیشتری طول می‌کشد تا شاهد تغییرات مرتبط باشیم.

چگونه در جریان رویدادهای سیاسی با اخبار جعلی مبارزه کنیم؟

مبارزات سیاسی پیچیده است و باید بپذیریم که برخی احزاب آن را کثیف بازی می کنند. که ربطی به شبکه های اجتماعی ندارد، اما با این ابزارها لایه های بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

یک تمرین جالب، هشدار هشداری است که توسط توییتر ایجاد شده است. این پیام به شما یادآوری می کند که قبل از بازتوییت، کل مقاله را بخوانید. با این هشدار می توانند از اشتراک گذاری اطلاعات گمراه کننده توسط افراد جلوگیری کنند.

نکته اصلی این است که مهندسان و توسعه دهندگان در حال حاضر روی بهبود الگوریتم ها و فرآیندهای بررسی واقعیت کار می کنند. در حالی که آنها این فناوری را بهبود می بخشند، مسئولیت ما به عنوان تولیدکنندگان محتوا است که یاد بگیریم اطلاعات گمراه کننده را شناسایی کنیم. خوشبختانه، علاوه بر انجام یک تحقیق مختصر در گوگل، ابزارهای بسیاری برای بررسی واقعیت وجود دارد که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

بررسی مجدد اطلاعاتی که می خوانیم باید یک عادت جدید برای حفظ دموکراسی در سراسر جهان باشد. همانطور که ما نباید هر چیزی را که در تلویزیون می بینیم باور کنیم، نباید هر چیزی را که در اینترنت است باور کنیم.

به این ترتیب، ما می توانیم یاد بگیریم که چگونه می توانیم معیارهای خود را بر اساس حقایق و اطلاعات قابل اعتماد ایجاد کنیم.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *