Super Bowl 2023 چه روندهای تبلیغاتی را به همراه خواهد داشت؟



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

هر ساله ده ها میلیون بیننده در سراسر کشور و سراسر جهان مشتاقانه منتظر Super Bowl هستند. Super Bowl بازی پلی آف سالانه لیگ ملی فوتبال (NFL) است. این بازی پایانی فصل است و برای تعیین قهرمان مسابقات در آن سال استفاده می شود.

اینکه بگوییم Super Bowl از محبوبیت گسترده ای برخوردار است، به سادگی بیان واضح است. زمانی که لس آنجلس رامز در نسخه سال گذشته Super Bowl برنده شد، حدود 99.18 میلیون بیننده تنها در ایالات متحده ثبت شده است.

در سال های گذشته نیز اعداد مشابهی ثبت شده است. این باعث می شود که Super Bowl دومین رویداد ورزشی سالانه پربازدید در جهان پس از لیگ قهرمانان اروپا باشد. در نتیجه این تعداد بیننده، شرکت ها و برندها همیشه در حین بازی به دنبال جایگاه های تبلیغاتی هستند، سرمایه گذاری مبالغ زیادی از تلاش و منابع در این فرآیند.

نسخه امسال Super Bowl که پنجاه و هفتمین دوره مسابقات است، توسط اپل حمایت می شود و فیلادلفیا ایگلز را در 12 فوریه در استادیوم مزرعه ایالتی در گلندیل آریزونا به مصاف کانزاس سیتی چیفز خواهیم برد.

در این مقاله، روندهای بازاریابی فعلی و تأثیر آنها بر تبلیغات در Super Bowl امسال را در نظر خواهیم گرفت.

افزایش مشارکت TikTok

طی سال‌ها، شاهد بوده‌ایم که TikTok نقش قابل توجهی در تبلیغات Super Bowl چندین برند بازی می‌کند. از ظاهر همه چیز به راحتی می توان گفت که این روند به این زودی ها فروکش نخواهد کرد. در عوض، پیش بینی می شود که همچنان افزایش یابد.

محبوبیت TikTok با تخمینی به رشد خود ادامه داده است 1.5 میلیارد کاربر در 154 کشور. برندها عاقل‌تر شده‌اند و از موضع بی‌پروا به سمت توسعه استراتژی‌هایی تغییر می‌کنند که از مخاطبان جهانی که TikTok ارائه می‌کند، بهره می‌برند.

سال گذشته، State Farm کمپین بازاریابی خود را صرفاً در TikTok اجرا کرد و موفقیت فوق العاده ای را در این فرآیند به ثبت رساند. در حالی که برخی شرکت ها مانند FedEx در حال برنامه ریزی کمپین های مشابهی است، اکثر شرکت ها رویکرد ترکیبی را انتخاب می کنند. برندها به جای اجرای تبلیغات تلویزیونی، افراد مشهور را برای شرکت در کمپین های TikTok خود دعوت می کنند.

این کمپین‌ها یک یا دو ماه قبل از برگزاری Super Bowl آغاز می‌شوند و هدف آن‌ها ایجاد هیاهو برای تبلیغات Super Bowl است. بازاریابان از این استراتژی حمایت می کنند زیرا به به حداکثر رساندن منابع کمک می کند و تبلیغات پخش شده در طول Super Bowl را تقویت می کند.

خروج شرکت های مسافرتی

سال گذشته، چندین برند مسافرتی از تبلیغات Super Bowl در استراتژی های بازاریابی خود استفاده کردند. شرکت هایی مانند Expedia، Booking.com و ترکیش ایرلاینز سرمایه گذاری عمیقی کردند و تبلیغات بازی ملی را خریداری کردند. نتایج بسیار موفقیت آمیز بود.

با این حال، علیرغم موفقیت، تنها یک شرکت مسافرتی در جریان مسابقات Super Bowl امسال یک تبلیغ تلویزیونی اجرا می کند – Booking.com. این دومین حضور آنها در Super Bowl است. هر شرکت مسافرتی دیگر از تبلیغات سنتی چشم پوشی می کند و به دنبال اشکال جایگزین بازاریابی برای نسخه امسال است.

اگرچه تصمیم گیری برای ترک آنچه کار می کند دشوار است، عوامل متعددی این تصمیم را به یک تصمیم منطقی تبدیل کردند.

یکی از این دلایل، بحران اقتصادی و تأثیر آن بر مشتریان بالقوه بود. با توجه به تحولات اقتصادی فعلی که کشور و سایر نقاط جهان را گرفتار کرده است، هزینه های زندگی افزایش یافته است.

این باعث شده است که بسیاری از مردم به سختی درآمد کافی برای خرج کردن مایحتاج خود داشته باشند. در نتیجه، اندازه بازار صنعت سفر کاهش یافته است، و به همین دلیل، برندهای مسافرتی تمایلی به صرف میلیون‌ها دلار برای تبلیغات تلویزیونی ندارند.

بنابراین، در حالی که ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ببینیم ملیسا مک کارتی در تبلیغات Super Bowl Booking.com در حال درمان آبگرم است، سوپر بول امسال تا حد زیادی عاری از شرکت های مسافرتی خواهد بود.

سایر تغییرات قابل توجه در Super Bowl 2023

ما انتظار نداریم که Super Bowl امسال از نسخه های قبلی منحرف شود. با این حال، چند تغییر همچنان مشاهده خواهد شد.

یکی از تغییراتی که باید انتظار داشت تاثیر تبلیغات برندهای الکلی خواهد بود. این به دنبال اعلام سال گذشته AB InBev است از حقوق تبلیغات انحصاری خود به عنوان تنها مارک الکل سوپر بول صرفنظر کرده است. برای اولین بار در 33 سال گذشته، بیش از یک برند الکل این شانس را دارد که در Super Bowl ظاهر شود. بنابراین، اگرچه AB InBev در بازی بزرگ تبلیغ خواهد کرد، مارک های دیگری مانند Diageo و مولسون کورز نیز شرکت خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود رسانه‌های اجتماعی نقش حیاتی فزاینده‌ای در استراتژی‌های بازاریابی چندین برند داشته باشند. بسیاری از شرکت‌ها رسانه‌های اجتماعی را در همان سطح اهمیت (یا حتی بالاتر!) با تبلیغات سنتی Super Bowl قرار می‌دهند.

همچنین مشاهده شده است که بسیاری از بینندگان Super Bowl نیز در طول بازی در شبکه های اجتماعی فعال هستند. بسیاری از برندها همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی را مقرون به صرفه تر از تبلیغات درون بازی می دانند. در نتیجه، امسال شرکت‌های بیشتری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و تیک تاک استفاده خواهند کرد.

همان قدیمی، همان قدیمی

در مجموع، نسخه امسال Super Bowl تفاوت چندانی با نسخه های قبلی خود نخواهد داشت. اگرچه باید انتظار تغییراتی را داشت، اما بسیاری از سنت ها حفظ خواهند شد.

علیرغم رکود اقتصادی عمومی که بیشتر صنایع را تحت تاثیر قرار داده است، چندین برند همچنان در حال برنامه ریزی برای اجرای تبلیغات درون بازی در طول Super Bowl هستند. در سپتامبر سال گذشته، فاکس تایید کرد که تا کنون 95 درصد از اسلات های تجاری خود را فروخته است برای بازی بزرگ این به‌روزرسانی علی‌رغم نارضایتی عمومی در مورد نرخ‌های فعلی تبلیغات ارائه می‌شود.

بسیاری بر این باورند که پرداخت تقریباً 7 میلیون دلار برای یک اسلات 30 ثانیه ای کاملاً غیرمنصفانه و غیر واقعی به نظر می رسد. این یک بیانیه جسورانه در مورد میزان اعتقاد برندها به قدرت بازاریابی تبلیغات Super Bowl است.

این موضوع با این واقعیت تقویت می‌شود که بسیاری از برندهایی که به طور مرتب در تبلیغات بازی بزرگ حضور داشته‌اند، مشارکت خود را در نسخه امسال تأیید کرده‌اند.

چیز دیگری که می توانیم انتظار داشته باشیم ادامه مشارکت افراد مشهور در تبلیغات Super Bowl است. طی چند ماه گذشته، تعداد زیادی از افراد مشهور مانند کوین هارت و ملیسا مک کارتی حضور خود را در چندین آگهی تبلیغاتی برای Super Bowl تایید کرده اند.

برندها به طور فزاینده‌ای به قدرت ستاره‌ای که این لیست‌های A در کمپین‌های بازاریابی خود می‌آورند، مطمئن می‌شوند. سر و صدایی که آنها ایجاد می کنند بسیار بلند است – فقط اعلام مشارکت آنها در حال حاضر نوعی بازاریابی است.

بنابراین، مراقب موارد دلخواه خود باشید. آنها فقط ممکن است در یک تبلیغات Super Bowl ظاهر شوند.

روندها در مورد سوپر باول امسال چه می گویند؟

تبلیغات Super Bowl امسال از نظر محتوا و ارائه مشابه تبلیغات سال‌های گذشته است. انتظار داریم چهره ها و برندهای آشنا را ببینیم. این برندها همچنین انتظار دارند که نتایج بازاریابی مشابه آنچه از نسخه های گذشته به دست آمده است داشته باشند.

با این حال، اگرچه همه چیز در ظاهر عادی به نظر می رسد، اما نباید حواسمان پرت شود و متوجه باشیم که همه چیز در حال تغییر است. افراد تازه وارد در صحنه ظهور می کنند، ایده های جدید محتوای تبلیغاتی ظاهر می شوند و رسانه های اجتماعی بسیار مرتبط تر می شوند.

البته، عاقلانه نیست که با بی دقتی روی روندها بپرید و آنچه را که موثر است کنار بگذارید. با این حال، توصیه می شود که این روندهای جدید را مطالعه کرده و به تدریج آنها را با استراتژی های فعلی خود ترکیب کنیم.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *