گوگل به زودی چهار مدل اسناد مبتنی بر قوانین را در Google Ads و Google Analytics بازنشسته خواهد کرد:
- ابتدا کلیک کنید.
- خطی.
- زوال زمان
- مبتنی بر موقعیت.
چرا ما اهمیت می دهیم. این روی هر کسی که هنوز از این مدلها در تبلیغات گوگل استفاده میکند، تأثیر میگذارد. ردیابی هر چیزی که آخرین کلیک نباشد بسیار سخت تر خواهد بود زیرا فرمول اسناد مبتنی بر داده برای هر تبلیغ کننده متفاوت است – و قابل مشاهده نیست.
- «در گذشته، میتوانستید از خطی استفاده کنید و به هر لمس اعتبار یکسانی بدهید. شما دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود. هیچ تاثیری بر آخرین لمس نخواهد داشت، زیرا هنوز در دسترس است. گرگ فین، مدیر بازاریابی Cypress North گفت، اما یافتن برخی از اطلاعات اولیه بسیار مبهمتر خواهد بود، زیرا دیگر راهی برای مشاهده فرمولهایی که امتیازات اسناد را محاسبه میکنند وجود نخواهد داشت.
چرا تغییر. به گفته سخنگوی Google، این مدلهای انتساب به دلیل «نرخ پذیرش فزاینده پایین، با کمتر از 3 درصد تبدیلها در Google Ads از این مدلها» غروب خواهند کرد.
- تغییر به این مدل معمولا منجر به الف افزایش 6 درصدی در تبدیل گوگل گفت برای تبلیغ کنندگان.
جدول زمانی غروب آفتاب مدلهای اولین کلیک، خطی، زوال زمانی و مدلهای مبتنی بر موقعیت، همه از ماه سپتامبر در Google Ads و Google Analytics غروب میکنند. قبل از آن، برای کنشهای تبدیل جدید ایجاد شده، این مدلهای انتساب دیگر در:
- GA4 از ماه مه شروع می شود.
- تبلیغات گوگل از ژوئن شروع می شود.
انتساب داده محور به عنوان مدل انتساب پیش فرض. Google در سپتامبر 2021 تغییر خود را به اسناد مبتنی بر داده اعلام کرد. برای تبلیغکنندگانی که نمیخواستند از انتساب دادهمحور استفاده کنند، Google Ads پنج ارجاع مبتنی بر قانون را در دسترس قرار داد – آخرین کلیک، کلیک اول، خطی، زوال زمانی و موقعیت- مستقر.
عمیق تر حفاری کنید. اسناد مبتنی بر داده: چگونه در مورد مدل اسناد پیش فرض گوگل فکر کنیم
جدید در زمین موتورهای جستجو