مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
در ماه آگوست، گوگل قوانین بازی را تغییر داد. آنها بهروزرسانی محتوای مفید را راهاندازی کردند، یک بهروزرسانی الگوریتم جدید که در آن به قطعات اصلی و بینش نسبت به محتوای بازیافتی اهمیت میدهند.
با این سناریوی جدید، صاحبان وبسایتها باید ابتدا روی ایجاد تجربیاتی با هدف افراد، با مقالات مفید حاوی تجربیات دست اول تمرکز میکردند. این اولین راه اندازی به صورت آزمایشی بر روی سایت های انگلیسی متمرکز بود، اما اکنون قرار است به همه زبان ها در دسترس باشد.
بنابراین، در هفته اول دسامبر، گوگل به روز رسانی محتوای مفید را در سراسر جهان راه اندازی کرد. برای رسیدن به این هدف، آنها قرار است از یک سیستم ویژه برای طبقه بندی محتوای نوشته شده توسط انسان برای انسان استفاده کنند.
سیستم مفید الگوریتم محتوای مفید helpful content
تفاوت بین آپدیت سئو گوگل 2022 helpful content و EEAT معرفی شده در ماه آگوست و اعلام شده در دسامبر چیست؟ خوب، آخرین مورد دو تمرکز اصلی دارد: بهبود سیستم و کار در زبانها.
به یاد داشته باشید که هر موتور جستجو با یک الگوریتم در پس زمینه کار می کند. این فناوری به شناسایی نوع محتوا و سپس طبقه بندی آن کمک می کند.
در مورد گوگل، بهروزرسانی مفید جدید به سایتهایی که ارزش منحصربهفردی ایجاد میکنند پاداش میدهد. هر چه تلاش بیشتری برای متمایز کردن خود از سایر سازندگان انجام دهید، بهتر است.
تغییرات جدید ممکن است تقریباً دو هفته طول بکشد، بنابراین احتمالاً تغییراتی را در ترافیک ارگانیک خود مشاهده خواهید کرد.
اما آیا گوگل واقعاً روی کمک به کاربران خود متمرکز است؟
در تاریخچه گوگل، به خوبی شناخته شده است که آنها نگران قصد یا نیازهای کاربر هستند، حداقل این چیزی است که آنها می گویند.
با این حال، ما می توانیم برخی ناهماهنگی ها را در تحقیقات دیگر مشاهده کنیم. به عنوان مثال، بر اساس نظرسنجی Semrush، اکثر افراد برای یافتن پاسخ صحیح باید درخواست خود را بازنویسی کنند. جنوب غربی، همه از نتایج SERP راضی نیستند.
از سوی دیگر، باید درک کنیم که بهروزرسانی محتوای مفید بسیار جدید است. در ماه های آینده احتمالاً شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود.
چگونه می توان سایت ها را تحت تاثیر قرار داد؟
هر به روز رسانی همیشه بر معیارهای سایت تأثیر می گذارد. در مورد وبلاگ محتوای راک، پس از اولین به روز رسانی محتوای مفید این ترم، در ماه های آگوست و سپتامبر کاهش داشتیم. بنابراین، احتمالاً در هفتههای پایانی دسامبر میتواند اتفاقی مشابه بیفتد.
برخی از سایت های خبری بزرگ نیز شاهد حرکت جالبی در ترافیک خود بودند. برای مثال، مجله نیویورک تایمز در طول دو به روز رسانی مجدداً دید را به دست آوردند، اما بعداً آن را به طور قابل توجهی از دست دادند، اما دوباره آن را به دست آوردند. در این مورد خاص، بهروزرسانی آگوست تأثیر منفی بر ناشران و سپتامبر تأثیر مثبت داشت.
در هفته آخر دسامبر احتمالاً شاهد تغییراتی در ترافیک خود خواهید بود، اما اگر از قبل روی ارائه محتوای منحصر به فرد متمرکز شده اید، به احتمال زیاد بازدیدهای وب خود را در هفته های اول ژانویه بازیابی خواهید کرد.
تمرین هایی که دیگر هرگز نخواهید دید
هنوز سؤالاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم و نحوه کار فناوری Google برای طبقه بندی محتوا وجود دارد.
اگرچه برخی از شیوه های “نه چندان خوب” وجود دارد که برای همیشه از بین خواهند رفت.
مقالات “مش آپ”:
یک اشتباه رایج هنگام تلاش برای رتبهبندی در SERPS این است که تمام محتوایی که در جایگاههای اول قرار دارند بین محتوای دیگری «اختلاط» است. اساساً بازنویسی آنچه گفته می شود بدون افزودن چیز جدیدی است.
ما درک می کنیم که بررسی آنچه در حال حاضر به خوبی انجام می شود برای استراتژی شما خوب است، اما اگر سعی می کنید متفاوت باشید، دیدگاه دیگری را اضافه کنید و تجربه خود را به اشتراک بگذارید، کاربر (و اکنون خود گوگل!) از شما تشکر خواهد کرد.
و به عنوان پاداش رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.
فقط برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی بنویسید
تحقیق کلمات کلیدی یک گام رایج در هر استراتژی سئو است. با این حال، اکنون باید در مورد لحظه ای که قرار است با یک نوع اصطلاح خاص کار کنیم، عاقل تر باشیم.
برخی از سازندگان ترجیح می دهند بیش از حد روی کلمات کلیدی با حجم و دشواری بالا تمرکز کنند، فقط به این دلیل که محبوب یا مهم هستند. این کافی نیست.
اکنون زمان آن است که پرس و جوهایی را انتخاب کنید که برای مخاطب خاص شما منطقی باشد.
عدم استفاده از نویسندگان تخصصی
برون سپاری تولید محتوای شما در واقع یک تمرین خوب است، به خصوص اگر با تعداد زیادی قطعه کار می کنید. اما چیزی که باید در مورد آن بسیار مراقب باشید این است که مطمئن شوید آن فریلنسرها می دانند در مورد چه چیزی می نویسند.
اگر آنها متخصص نیستند اما در مورد آن مشتاق هستند، می توانید آنها را با کارشناسان واقعی تیم خود شریک کنید، بنابراین آنها می توانند نویسندگان را با اطلاعات ارزشمند راهنمایی و راهنمایی کنند.
به عنوان مثال، من واقعاً حیوانات را دوست دارم و دوست دارم چیزهای جدیدی در مورد آنها یاد بگیرم، بنابراین نوشتن مقاله ای در مورد چگونگی حفظ سلامت سگم برایم مشکل خواهد بود. اگرچه من یک دامپزشک نیستم، اما وظیفه من این است که یک تحقیق خوب انجام دهم و از یک متخصص واقعی بخواهم تا بینش هایی را در مورد آن قطعه بیاورد.
تولید محتوا برای رتبه بندی سئو عملی است که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. برای موفقیت در سناریوی دیجیتال، پاسخ به سوالات و تردیدهای مخاطبان حیاتی است.