Brave Search، Summarizer را معرفی کرده است، یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با شباهتهایی به بخشهای برجسته گوگل و ویژگیهای Perspectives SERP. همچنین مانند کاری است که BingGPT انجام می دهد و پاسخ به سؤالات را در زمان واقعی ایجاد می کند.
Summarizer پاسخهای مختصر (معمولاً دو یا سه جمله) با یک یا چند نقل قول را برای سؤالات جستجوی کاربر ارائه میکند.
پاسخ های Brave’s Summarizer بر اساس نتایج جستجوی موجود در وب است. این نکته کلیدی است که Brave در اعلامیه خود به آن اشاره کرده است:
- «برخلاف یک مدل هوش مصنوعی صرفاً مولد، که مستعد انتشار ادعاهای غیرمستند است، ما مدلهای زبان بزرگ (LLM) خود را برای پردازش چندین منبع اطلاعات موجود در وب آموزش دادیم. این پاسخ مختصرتر و دقیقتری را ایجاد میکند که با زبانی منسجم بیان میشود.
به نظر می رسد. در اینجا نمونه ای از جستجو برای [how many days until Christmas]:
خلاصهنویس Brave به من میگوید:
- “وجود دارد 305 روز تا کریسمس 2023. این یعنی 43.57 هفته، 7320.0 ساعت و 10.89 ماه تا آن زمان باقی مانده است!»
این پاسخ همچنین شامل سه منبع اصلی است (که من آنها را با رنگ قرمز توضیح داده ام). آن نقل قول های شماره گذاری شده قابل کلیک نیستند. با نگه داشتن ماوس روی آنها به وب سایتی که این اطلاعات از آن آمده است، می گویید. جستجوگران باید روی وب سایت های زیر خلاصه ها کلیک کنند.
جالب اینجاست که Brave به سادگی اطلاعات را از 3 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر استخراج نمی کند. استناد 0 در جایگاه 10 قرار داشت. استناد 1 مقام چهارم بود. و استناد 2 بالاترین نتیجه ارگانیک بود.
خلاصه ها برای 17 درصد از پرس و جوها نشان داده شده است. Brave گفت که استفاده از نتایج وب به Summarizer کمک می کند تا اطلاعات به روز و در زمان واقعی را در اختیار جستجوگران قرار دهد. اما Brave همچنین خاطرنشان کرد که خلاصهها فقط برای حدود 17٪ از پرسوجوها ایجاد میشوند – هرچند Brave قصد دارد این تعداد را «در آینده نزدیک» افزایش دهد.
شجاع تکههای نتیجه نیز خلاصه میشوند. Brave Search همچنین پاسخ های برجسته (یعنی پررنگ) را به جای کلمات کلیدی پررنگ در جستجوها برجسته می کند. شجاع گفت:
- «…مدلهای هوش مصنوعی ما همچنین میتوانند قطعههای وابسته به پرس و جو (توضیحات نتایج) را با نسخهای خلاصهشده از آن قطعهها جایگزین کنند و در صورت امکان پاسخ را برجسته کنند. این را می توان به عنوان خلاصه ای از یک منبع واحد (مانند یک مقاله مطبوعاتی) در نظر گرفت، برخلاف خلاصه اصلی که در آن چندین منبع در نظر گرفته شده و برای ایجاد پاسخ جامع تر جمع آوری می شود. خلاصه در بالای صفحه نتایج و این توضیحات ویژه با هم اتفاق میافتند، بنابراین کاربران خلاصه کلی و همچنین تکههایی را با پاسخهای برجسته میبینند.”
در اینجا قبل و بعد از یک پرس و جو برای [what happened in east Palestine ohio]:
بنابراین به جای اینکه فقط کلمات کلیدی را از جستوجو پررنگ کند، Brave سعی میکند در واقع پاسخهای کامل را در تکههای نتیجه ارائه دهد. و همانطور که Brave اشاره می کند، پرس و جوها می توانند هر دو این قطعه خلاصه شده و همچنین Summarizer را فعال کنند.
چرا ما اهمیت می دهیم. اگرچه موتور جستجوی Brave که بر حریم خصوصی متمرکز است، بسیار عقبتر از گوگل و مایکروسافت بینگ است، اما ممکن است ارزش وقت شما را برای کاوش در Brave’s Summarizer داشته باشد تا نمونههایی از نحوه عملکرد آن بر روی جستارهای مختلف را آزمایش کنید. در حالی که این ویژگی خاص هیچ یک از استراتژی های جستجوی شما را تغییر نمی دهد، زیرا گوگل و بینگ ویژگی های چت هوش مصنوعی خود را توسعه می دهند، Brave ممکن است الهام بخش موتورهای جستجوی بزرگتر باشد.
در حال حاضر موجود است. Brave Summarizer امروز برای همه کاربران روی دسکتاپ و موبایل در دسترس است. کاربران می توانند در زیر انصراف دهند تنظیمات جستجو.
در حال حاضر 22 میلیون درخواست در روز. از آوریل گذشته، Brave گفت که گذشت 12 میلیون درخواست در روز. اکنون آنها روزانه 22 میلیون پرس و جو می بینند.
در حالی که این رشد قابل توجهی است، برای مقایسه، می دانیم که DuckDuckGo در آوریل 2022 به زیر 100 میلیون درخواست در روز کاهش یافت و قبل از اینکه به اشتراک گذاری عمومی داده های ترافیک خود را متوقف کند، نتوانست دوباره به بالاتر از این رقم برگردد. و برای مقایسه بزرگتر، تخمین زده می شود که هر روز 8.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود. بنابراین این بدان معناست که گوگل در یک روز تعداد جستجوهای بیشتری را نسبت به Brave در یک سال می بیند.