مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
BeReal با این ایده متولد شد که یک برنامه برای اشتراکگذاری عکسهای صادقانه و معتبر باشد که برخلاف غلات شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام با فیدهای استاندارد شده و برنامهریزی دقیق برای ویروسی کردن پستها است.
ایده پشت BeReal این است که عکسهای «زندگی واقعی» را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، یعنی کاری که روزانه انجام میدهید، به روشی معتبر و بدون فیلتر.
اما اکنون این شبکه اجتماعی در حال ارائه قابلیتی است که به نظر میرسد با هدف اصلی برنامه مغایرت دارد: RealPeople که فقط خوراک افراد مشهور است. هدف از این ویژگی نشان دادن روز به روز افراد مشهور، درج جدول زمانی انتخاب شده از جالب ترین افراد در حال حاضر – از ورزشکاران برتر، سرگرمی ها، خواننده ها و همه چیز در این بین است.
RealPeople چیست؟
به گفته این شرکت «با راهاندازی BeReal، مردم مشتاق بودند که بهجای نمایش فیلترشدهای که معمولاً بهصورت آنلاین نشان میدهیم، نگاهی اجمالی واقعی به زندگی روزمره نزدیکترین دوستان خود داشته باشند. RealPeople گام بعدی ما در تلاش برای کمک به ارائه همه چیزهایی است که در یک تجربه متصل دوست داریم.”
BeReal نیز توضیح می دهد که «RealPeople در مورد تأثیرگذاری، جمع آوری لایک یا نظرات، یا تبلیغ برندها نیست. «شما عکسهای فتوشاپشده، توصیههای محصول، یا تبلیغاتی را که بهعنوان پست پنهان شدهاند، نخواهید دید. این تلاش میکند نشان دهد که همه ما بیشتر از آنچه فکر میکنیم شبیه هم هستیم.»
در حال حاضر، این برنامه فقط در بریتانیا این ویژگی را آزمایش می کند، اما آنها به زودی این ویژگی را در سراسر جهان عرضه خواهند کرد. کاربرانی که نمی خواهند جدول زمانی RealPeople را مشاهده کنند، می توانند حساب ها را از این ویژگی جدید مخفی کنند. همچنین، کاربر میتواند شخصی را برای خط زمانی RealPeople خود از طریق آن پیشنهاد دهد این فرم.
بنابراین، آینده BeReal چگونه خواهد بود؟
با افزایش محبوبیت BeReal سال گذشته و یک مدل معتبر و مخرب شبکههای اجتماعی، به راحتی میتوان باور کرد که این تبلیغات برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت و به طور فزایندهای در میان جوانان خسته از فیدهای جعلی خود محبوبیت پیدا میکند.
اما اکنون که هیاهو کاهش یافته است، عمدتاً به دلیل عدم به روز رسانی ویژگی های جدید در این پلتفرم، BeReal شروع به استفاده از رویکردهای مشابه سایر شبکه های اجتماعی کرده است و به عنوان راهی برای محبوب کردن شبکه اجتماعی در دام تعامل افراد مشهور افتاده است. از نو.
در ابتدای ماه گذشته، مجله نیویورک تایمز گزارش داد که جدید بودن برنامه در میان جمعیتشناسی کلیدی Gen Z از بین رفته است و باعث ایجاد آن شده است کاهش شدید تعداد کاربران ماهانه. کالی هولترمن از تایمز مینویسد: «تعداد افرادی که روزانه از این برنامه استفاده میکنند از زمان اوج آن 61 درصد کاهش یافته است، از حدود 15 میلیون در اکتبر به کمتر از شش میلیون در مارس، طبق گفته Apptopia، یکی دیگر از شرکتهای تحلیلی.»
این نشان میدهد که برای تبدیل شدن به اپلیکیشن بزرگ بعدی، شرکتها باید سریعاً خود را متمایز کنند و به آنچه کاربران از ویژگیهای جدید میخواهند گوش دهند، در حالی که همچنان به هدف اولیهای که این شبکه اجتماعی را برای جوانان شناخته شده و عزیز کرده است، وفادار باشند.
این چیزی است که BeReal فاقد آن بود، بیشتر به مخاطبان هدف خود گوش داد و به پیشنهاد صحت و اشتراک گذاری عکس ها بین فیدهای دوستان ادامه داد.
این یک تیر در پا است!
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!