what is auto gpt



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

تنها در چند ماه کوتاه، مدل‌های هوش مصنوعی با زبان بزرگ از اینکه حتی در رادار کسی نبودند به یکی از داغ‌ترین موضوعات گفتگو تبدیل شده‌اند. آنها همچنین در حال تغییر نحوه انجام تحقیقات، رویکرد خلق محتوا و موارد دیگر هستند.

ChatGPT به راحتی گزینه ای است که در حال حاضر بیشترین سرفصل ها را به خود اختصاص داده است، به لطف توانایی باورنکردنی آن در انجام مکالمات شگفت آور شبیه انسان در مورد تقریباً هر موضوعی. اما گزینه‌های جایگزین مانند نسخه جدید جستجوی بینگ و گوگل بارد مبتنی بر هوش مصنوعی نیز موج‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند.

اکنون یک بازیکن جدید وارد گفتگوی جمعی هوش مصنوعی شده است – خودکار GPT. اما Auto-GPT چیست، چه چیزی آن را متفاوت می کند، و بازاریابان باهوش باید چه چیزهایی در مورد آن بدانند تا از بازی جلوتر بمانند؟

Auto-GPT: چیست و چه تفاوتی با ChatGPT دارد؟

اگر زمان زیادی را صرف استفاده از مدل های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT کرده اید، از بزرگترین اشکال جمعی آنها نیز آگاه هستید. همانطور که ChatGPT می تواند در هنگام پاسخ دادن به یک سوال یا ارائه راه حلی برای یک مشکل خاص به نظر برسد، هنوز نمی تواند به تنهایی به کار بعدی برود.

برای ادامه تعامل ChatGPT، این به شما بستگی دارد که از آن بخواهید چه کاری انجام دهد. شما باید از آن بخواهید تا درباره موضوع فعلی توضیح دهد، سؤال دیگری مطرح کند، یا در غیر این صورت به آن بگویید که مرحله بعدی چیست، حتی زمانی که باید واضح باشد.

این دقیقاً همان چیزی است که Auto-GPT – یک نمونه از هوش مصنوعی قوی در مقابل هوش مصنوعی ضعیف – متفاوت است. Auto-GPT می‌تواند به جای اینکه منتظر بماند تا کاربر انسانی در یک دنباله با چند مرحله از آن درخواست کند که چه چیزی در مرحله بعدی است. برنامه قادر است تا زمانی که کار به پایان برسد به همین ترتیب ادامه یابد.

Auto-GPT همچنین می تواند وب را برای اطلاعات جدیدی جستجو کند تا هنگام تکمیل یک کار در نظر گرفته شود، در حالی که ChatGPT محدود به آنچه قبلاً آموزش داده شده است. این باعث می‌شود Auto-GPT بیشتر شبیه به جستجوی جدید Bing باشد که از فناوری GPT-4 برای انتقال اطلاعات و اجرای دستورات استفاده می‌کند.

اگرچه Auto-GPT es مبتنی بر فناوری مشابه ChatGPT، یک محصول OpenAI نیست. این یک برنامه منبع باز است که در GitHub برای همه در دسترس است، اگرچه کاربران علاقه مند باید ابتدا آن را پیکربندی کنند.

Auto-GPT چه قابلیت هایی دارد؟

ChatGPT در بسیاری از کارها از جمله نوشتن کد، طراحی نرم افزار و برنامه نویسی فوق العاده است. با این حال، ناتوانی آن در انجام وظایف پیچیده چند مرحله ای، آن را به برنامه های کوتاه تر و ساده تر محدود می کند.

از طرف دیگر، Auto-GPT می تواند کارهایی مانند توسعه و برنامه نویسی برنامه های مختلف را از ابتدا تا انتها انجام دهد. به لطف دامنه و قابلیت های آن، می توانید به طور بالقوه از آن برای موارد زیر نیز استفاده کنید:

  • تحقیقات پیچیده بازار را انجام دهید
  • اطلاعات را پیدا، گردآوری و سازماندهی کنید
  • طرح‌های تجاری، استراتژی‌های تبلیغاتی و موارد دیگر را طرح ریزی کنید
  • وب سایت بسازید
  • کد اشکال زدایی
  • ایمیل بنویسید

معایب Auto-GPT چیست؟

مانند ChatGPT و برنامه‌های مشابه، Auto-GPT قطعاً این توانایی را دارد که برای حرفه‌ای‌ها از همه نوع مفید باشد. با این حال، از کامل بودن فاصله زیادی دارد و به معایب خاصی وابسته است. در اینجا چند نمونه برای بررسی وجود دارد.

  • کاربران با مواردی مواجه شده اند که در آن Auto-GPT به روش هایی غیرمنتظره، غیرقابل پیش بینی یا نامطلوب به وظایف نزدیک می شود.
  • از آنجایی که توسعه‌دهندگان Auto-GPT را با استفاده از مدل‌های زبانی مشابه ChatGPT پیکربندی کردند، می‌تواند همان نادرستی‌ها و اشتباهات را ایجاد کند.
  • Auto-GPT معمولاً هنگام تلاش برای مقابله با کارهای جدید، در به یاد آوردن وظایف تکمیل شده گذشته تلاش می کند.

و به همان اندازه که برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند در برخی موارد کارآمد باشند، در برخی دیگر به خوبی برتری ندارند. به عنوان مثال، یک برنامه هوش مصنوعی نمی تواند با یک انسان همدلی کند یا از تجربه واقعی و عملی انسانی آنطور که یک فرد می تواند صحبت کند.

به همین دلیل، هیچ برنامه هوش مصنوعی – حتی برنامه ای به کارآمدی Auto-GPT – هرگز نمی تواند جایگزین انسان شود. و البته، ضروری است که متخصصان انسانی به طور کامل در هر کاری که به ابزارهای هوش مصنوعی محول شده است مشارکت داشته باشند تا از دقت و صحت اطمینان حاصل شود.

Auto-GPT برای بازاریابان به چه معناست؟

بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا و دیگر متخصصان نه باید نگران باشید که Auto-GPT یا هر برنامه هوش مصنوعی دیگری جایگزین آنها شود یا آنها را منسوخ کند، زیرا برنامه ها نمی توانند اصالت انسانی را تکرار کنند.

با این حال، Auto-GPT می‌تواند ابزار مفیدی باشد که به بازاریابان کمک می‌کند تا گردش کار و تکمیل پروژه‌ها را ساده‌تر کنند. تحقیقات، سازماندهی، کدگذاری و کارهای مشابه را می توان با سرعت بیشتری تکمیل کرد. در همین حال، اعضای تیم می توانند روی کارهایی تمرکز کنند که کاملاً به خلاقیت، اصالت و تجربه انسانی نیاز دارند.

در نهایت، فناوری هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است و هیچ توضیحی وجود ندارد که این صنعت حتی چند ماه دیگر به کجا خواهد رسید. با این حال، حتی بهترین راه حل های هوش مصنوعی همیشه به یک ذهن انسانی پشت فرمان نیاز دارند.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!





محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *