7 نکته ضروری امنیت سایبری برای مشاغل کوچک


(آخرین به روز رسانی در: 10 ژانویه 2023)

ممکن است تصور شود که مهاجمان آنلاین منحصراً بر شرکت های بزرگ تمرکز می کنند و مشاغل کوچک را نادیده می گیرند. متأسفانه این موضوع خلاف واقع است. امنیت سایبری برای کسب و کارهای کوچک باید موضوع اصلی همه کسب و کارها باشد.

کسب و کارها با افزایش ردپای دیجیتالی آنها با خطر حملات سایبری روبه رو می شوند. کسب و کارهای کوچک به ویژه آسیب پذیر هستند زیرا بسیاری از آنها منابع یا دانش لازم برای محافظت از خود را ندارند.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، شرکت‌های کوچک در معرض بیش از نیمی از نقض اطلاعات در ایالات متحده هستند و تقریباً 76 درصد از شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​در سال گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

حملات سایبری اخیراً افزایش یافته است، عمدتاً به دلیل قانون کار از خانه در طول همه‌گیری. تنها گزینه ای که ممکن است در صورت هدف قرار گرفتن شدید یک حمله سایبری داشته باشید این است که درهای خود را ببندید. هزینه های حمل در تجارت می تواند بسیار زیاد باشد.

اگر به کمک نیاز دارید که بدانید از کجا شروع کنید، پول لازم را ندارید یا صرفاً وقت ندارید، توصیه های زیر را برای نگاهی تازه به امنیت سایبری برای مشاغل کوچک بخوانید.

چرا امنیت سایبری برای کسب و کار کوچک شما مهم است؟

طبق گزارش FBI، روزانه 10000 کسب و کار کوچک در آمریکا مورد هدف هکرها قرار می گیرند. یا ممکن است امنیت خود را به درستی پیکربندی نکرده باشند، یا ممکن است هکرها سعی داشته باشند از آنها به عنوان یک درب پشتی برای شرکت های بزرگتر دیگر استفاده کنند.

بیایید بررسی کنیم که چرا این می تواند برای شما خطرناک باشد.

جلوگیری از خرابکاری یا تصاحب

ارزش خود یک شرکت اغلب بزرگترین دارایی آن است. اطلاعاتی که یک هکر می دزدد می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد، مانند تضعیف یک شرکت، حمایت از یک تصرف خصمانه، یا به سادگی حذف رقبا.

حفاظت از اسرار تجاری

جزئیات نحوه اداره کسب و کار شما می تواند بسیار ارزشمندتر باشد. مجرمان سایبری با دسترسی به شبکه شما می توانند هر ایمیل و سندی را که وارد و خارج از فایل های دیجیتال شما می شود تماشا کنند.

این اطلاعات تصویر روشنی از فعالیت‌های روزانه شرکت شما ارائه می‌کند و اطلاعات مهمی را در اختیار هر رقبای قرار می‌دهد که می‌تواند برای گرفتن سهم بازار از شما نیاز داشته باشد.

جلوگیری از ضرر مالی

در سال 2020، 86 درصد از حملات علیه شرکت های کوچک انگیزه مالی داشتند. هکرها می توانند جزئیات بانکی (شرکت یا مشتریان شما) را برای سرقت پول به این روش جستجو کنند.

همچنین ممکن است پس از نصب بدافزار باج درخواست شود. آنها از این تاکتیک برای هدف قرار دادن مشاغل کوچک استفاده می کنند زیرا اغلب پرداخت باج برای آنها کمتر از مقابله با عواقب عدم انجام این کار است.

پرداخت باج مانند این می تواند شما را مجبور به ورشکستگی یا بدهی کند اگر فقط مقدار کمی سود داشته باشید.

ایمن نگه داشتن اطلاعات خصوصی

به عنوان یک تجارت، تقریباً مطمئناً اطلاعات خصوصی مشتریان و کارکنان خود را حفظ خواهید کرد. این جزئیات برای هکرها قابل دسترسی است و ممکن است آنها را بفروشند یا از آنها علیه قربانیان استفاده کنند.

در صورت هک شدن، خطر نقض GDPR و قوانین حفاظت از داده ها را دارید. این ممکن است جریمه های سنگینی را برای شما و شرکتتان به همراه داشته باشد.

7-نکته-ضروری-امنیت سایبری-برای-کسب و کارهای کوچک-داخلی-02

تهدیدات بالقوه امنیت سایبری

در اینجا متداول‌ترین تکنیک‌هایی است که اکنون توسط مجرمان سایبری برای سرقت داده‌ها و به خطر انداختن امنیت فناوری اطلاعات کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌شود.

  1. بد افزار

نرم افزارهایی که به طور خاص برای آسیب رساندن به رایانه، سرور، سرویس گیرنده یا شبکه رایانه ای در نظر گرفته شده اند، تحت عنوان کلی بدافزار (نرم افزار مخرب) نامیده می شوند. ویروس ها و باج افزارها نمونه هایی از بدافزارها هستند. هدف از حمله مهندسی اجتماعی ممکن است متقاعد کردن یک کارمند کسب و کار کوچک برای دانلود ناخواسته بدافزار باشد.

  1. فیشینگ

در چند سال گذشته، تلاش‌های فیشینگ پیشرفت کرده‌اند و از ایمیل‌های ساده فیشینگ عبور کرده‌اند تا به جعلی‌های پیچیده تبدیل شوند که به طرز شگفت‌آوری موفقیت‌آمیز هستند. برای مثال، کلاهبرداران اکنون نمونه‌های صوتی را به دیالوگ‌های قابل قبولی تغییر می‌دهند که کارکنان را فریب می‌دهد تا تصور کنند با یک فرد صاحب قدرت داخلی سروکار دارند و اطلاعات مهمی را فاش می‌کنند.

  1. دیپ فیک

دیپ فیک ها با استفاده از نسخه های جعلی یک شرکت برای جذب مشتریان ساده و همچنین برای به دست آوردن اطلاعات خصوصی متعلق به یک شرکت یا یک فرد ایجاد می شوند. این حمله همچنین به نوع پیچیده‌تری از حملات فیشینگ می‌افزاید، زمانی که یک هکر جعل هویت مدیرعامل و ارسال دستورالعمل‌های نادرست به کارکنان است.

در چند سال گذشته، این حمله سایبری هم علیه مردم و هم علیه سازمان ها مورد استفاده قرار گرفته است. چنین حمله ای توسط هوش مصنوعی ایجاد می شود که از یک ضبط صوتی، عکس یا فیلم ضبط شده از قبل از ضبط کننده وب کم برای تغییر تصویر یک شرکت یا یک شخص به منظور جعل گفتار یا سایر اقدامات آنها استفاده می کند.

  1. حملات انکار سرویس (DoS).

نوع خاصی از حملات مبتنی بر وب، حمله DoS است. با بمباران یک سیستم یا منبع شبکه با درخواست ها یا با راه اندازی یک پروتکل یا حمله لایه برنامه، هکرها سعی در دخالت در آن دارند.

7 نکته ضروری امنیت سایبری

  1. کارکنان خود را آموزش دهید

فناوری هایی که استفاده می کنید نمی توانند به طور کامل از شبکه و داده های شما محافظت کنند. برای ایجاد دفاعی قوی نیاز به دانش و آموزش کاربر است. بر اساس تحقیقات صنعت، مردم “ضعیف ترین حلقه” در امنیت فناوری اطلاعات هستند، زیرا آنها مسئول بیش از نیمی از مسائل امنیت سایبری هستند. به عنوان اولین خط دفاعی شما در برابر خطرات امنیت سایبری، کارکنان آموزش دیده از بدهی ها به دارایی ها می روند.

آموزش تیم شما همیشه باید اولین خط دفاعی شما در برابر حملات سایبری باشد. از آنجایی که هر کسی ممکن است قربانی فیشینگ شود، برای کارمندانی که آدرس ایمیل شرکتی دارند، بسیار مهم است که از علائم هشدار دهنده و نحوه گزارش هر گونه رفتار مشکوک آگاه باشند.

برای اینکه دانش خود را به روز نگه دارید و فرصتی را برای شما فراهم کند که آنها را در مورد خطرات در حال ظهور آگاه کنید، همه کارکنان باید به طور مکرر آموزش ببینند.

هر یک از اعضای تیم که به داده‌های حساس مشتری دسترسی دارند باید آموزش‌های اضافی و مخصوص موقعیت را در مورد نحوه ایمن نگه داشتن آن دریافت کنند. بسیار مهم است که همه افرادی که به این اطلاعات دسترسی دارند به درستی در مورد خطرات احتمالی و نحوه اجتناب از آنها مطلع شوند زیرا کلاهبرداران اغلب از این اطلاعات برای ارتکاب سرقت هویت استفاده می کنند.

  1. از احراز هویت چند عاملی و پروتکل های رمز عبور قوی استفاده کنید

بهترین روش عملی برای امنیت سایبری این است که یک خط مشی رمز عبور قوی برای کارکنان خود داشته باشید. به طور مشابه، احراز هویت چند عاملی، قبل از اعطای دسترسی به هر داده، به اشکال مختلفی از شناسایی نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت حقوقی هستید که یک آژانس بازاریابی دیجیتال استخدام می کند، مهم است که داده های مشتری خود را محرمانه نگه دارید و هیچ کس از آن شرکت نمی تواند به آن داده ها دسترسی داشته باشد.

در اینجا چندین پروتکل حیاتی برای احراز هویت چند عاملی و رمزهای عبور قوی وجود دارد:

• هر رمز عبور باید از دستورالعمل های سختگیرانه، مانند حاوی نمادها، اعداد، و حروف کوچک و بزرگ پیروی کند.

• برای اطمینان از اینکه فقط افراد مجاز به داده های حساس شرکت دسترسی دارند، تکنیک های احراز هویت چند عاملی، مانند اسکن اثر انگشت، پرسیدن سؤال مخفی، یا تشخیص چهره را فعال کنید.

• برای محافظت از کارمندان در برابر نفوذ احتمالی، از آنها بخواهید رمز عبور خود را هر ماه، هر دو ماه یا هر سه ماه یکبار به روز کنند. برای اطمینان از سطح بالاتر امنیت، باید به طور معمول اطلاعات احراز هویت چند عاملی خود را نیز به روز کنید.

7-نکته-ضروری-امنیت سایبری-برای-کسب و کارهای کوچک-داخلی-03
  1. اصل “کمترین امتیاز” را اجرا کنید.

ممکن است کنجکاو باشید که بیشتر بدانید. خوب، در مورد امنیت سایبری برای شرکت‌های کوچک، ایده حداقل امتیاز یک دستورالعمل حیاتی است. دادن کمترین میزان دسترسی به افراد برای تکمیل یک کار به معنای انجام آن است. حساب های sysadmin با دسترسی نامحدود را بررسی کنید. اگر از گذرواژه‌های یک‌بار مصرف استفاده کنند یا به سادگی اعتبار را در گاوصندوق دیجیتال نگه دارند، می‌توانند این ایده را اجرا کنند.

یا اگر یکی از اعضای HR بخواهد به پایگاه داده دسترسی داشته باشد، نیازی به داشتن فایل حقوق و دستمزد برای تهیه گزارش ندارد. بنابراین، به هر کارمند فقط باید حداقل اختیارات برای انجام وظایف خود برای یک دوره زمانی معین داده شود. با انجام این کار، ممکن است از نشت داده ها جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ نرم افزار مضری در مکانی که پرسنل غیرمجاز معمولاً نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند، راه اندازی نشده است.

  1. از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

هیچ کس بدترین را پیش بینی نمی کند. اما به دلیل یک هک، بیش از یک سوم شرکت های کوچک داده های مهم خود را از دست داده اند. شما نمی توانید آن اطلاعات حیاتی را پس بگیرید، و انجام این کار می تواند کارمندان و مشتریان شما را در معرض نقض داده های حساس قرار دهد.

به همین دلیل، ایجاد نسخه پشتیبان از داده ها و فایل های خود و ذخیره آنها در شبکه ای جدا از شبکه ای که اغلب استفاده می کنید بسیار مهم است. حداقل هفته ای یکبار باید از سیستم ها و فایل ها بک آپ تهیه شود. اگر دستگاه‌های شما مورد حمله قرار می‌گیرند، تنظیم برنامه‌ها برای انجام خودکار این کار می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند.

  1. خرید یک شبکه خصوصی مجازی امن (VPN)

شبکه های خصوصی مجازی عملا یک ابزار امنیتی ضروری برای سازمان کوچک شما هستند. رمزگذاری انتها به انتها برای اتصال به اینترنت همه دستگاه های شرکت شما را می توان با کمک VPN تجاری ارائه کرد.

هنگامی که داده های شرکت را رمزگذاری می کنید، دسترسی به داده های مهم شما یا سرقت آنها برای هکرها، رقبا و مجرمان سایبری دشوارتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که برای تضمین حفظ حریم خصوصی داده ها و سهولت برای شرکت خود، باید از یک VPN قابل اعتماد و سریع استفاده کنید.

برای تسهیل تبادل امن داده بین همکاران، فروشندگان و همکاران خارجی شرکت، باید کارکنان خود را آموزش دهید که همیشه از VPN استفاده کنند، به خصوص زمانی که دور از دفتر هستند. برای تسهیل سفر و پرسنل از راه دور، مطمئن شوید که از VPN استفاده می کنید که دسترسی ایمن را از مکان های دور ارائه می دهد.

  1. درباره رویه های امنیت سایبری تامین کنندگان خود پرس و جو کنید

بدون اطلاع شما، فروشندگان شما ممکن است به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشند. برای ایمن سازی امنیت سایبری برای کسب و کارهای کوچک، دریابید که ارائه دهندگان شما به چه اطلاعاتی دسترسی دارند، چگونه از آن استفاده می کنند، و آیا تضمین های امنیتی لازم را دارند یا خیر.

اگر با فروشندگان خارجی مانند بانک ها یا شرکت های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کار می کنید، همیشه در مورد سرورهای میزبانی وب و سیاست های امنیت سایبری آنها بپرسید.

باید خط‌مشی‌ها و رویه‌های روشنی برای همه افرادی که فایل‌ها و اطلاعات حساس شما را مدیریت می‌کنند وجود داشته باشد که توضیح دهد چگونه از دسترسی به داده‌های شما محافظت می‌کند و در صورت حمله سایبری چه اقداماتی باید انجام شود.

  1. یک تیم امنیتی چند رشته ای ایجاد کنید

پیشگیری، آمادگی و واکنش به نقض امنیت به چیزی بیش از افرادی که مسئولیت امنیت IT و سایبری را بر عهده دارند نیاز دارد. پس از یک رویداد، کارکنان فنی معمولاً اولین کسانی هستند که در تلاش برای شناسایی دقیق موضوع، ارزیابی آسیب و شروع تعمیر هستند، اما واکنش شامل عناصر غیر فنی نیز می شود. کارهایی برای مدیریت و سایر بخش‌ها مانند بازاریابی، روابط عمومی، منابع انسانی و حقوقی وجود دارد، زیرا ممکن است علاوه بر اطلاع دادن به کارمندان، به اطلاع مشتریان و تأمین‌کنندگان در مورد نقض نیز نیاز باشد.

جمع بندی

یکی از حیاتی ترین کارهایی که یک صاحب کسب و کار می تواند انجام دهد محافظت از شرکت خود در برابر حملات سایبری و تهدیدات است. این مسئولیت شماست که مطمئن شوید که هم کسب و کار و هم کارکنان شما ایمن هستند.

اگرچه ممکن است این یک تلاش غیرممکن به نظر برسد، اما چند قدم ساده وجود دارد که می‌توانید برای کاهش چشمگیر احتمال حمله امنیت سایبری انجام دهید.

اطمینان از اینکه هیچ یک از اعضای تیم از وای فای رایگان استفاده نمی کنند و استفاده از رمزهای عبور قوی که در یک سیستم مدیریت رمز عبور ذخیره می شوند، دو مورد از آنها هستند. ده تغییر آسانی که در بالا ذکر کردیم به محافظت از کسب و کار شما در برابر تهدیدات سایبری کمک می کند.

بیوگرافی نویسنده:

کروتی شاه نویسنده محتوا و بازاریاب در The Marketing Drama است. او دوست دارد در مورد بینش هایی در مورد روندهای فعلی در فناوری، تجارت و بازاریابی بنویسد. او در اوقات فراغت خود عاشق شیرینی پزی و تماشای نتفلیکس است. می توانید در لینکدین با او ارتباط برقرار کنید.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *