ایجاد دستورات موثر برای ChatGPT به خودی خود یک هنر است. ابزار می تواند بی ثبات و تحت اللفظی باشد. استفاده موثر از آن قبل از تولید محتوایی که از آن راضی هستید نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد.

ما اخیراً با بازاریاب محتوای خودمان، Kayla Mehojah، و Michael MacMillan از شریک Parse.ly MacMillan Search، درباره استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای متخصص موضوع (SME) و رویکردهایی که آنها پیدا کرده‌اند که به خوبی برای آنها کار می‌کند، گفتگو کردیم.

اما قبل از اینکه وارد آن شویم، در اینجا نکاتی وجود دارد که به همراه نمونه هایی بر اساس ایجاد یک وبلاگ از مصاحبه SME جمع آوری کرده ایم.

فهرست مطالب

  1. درخواست های خود را در یک سند جداگانه پیگیری کنید
  2. درخواست های خود را تقسیم کنید
  3. با آموزش واضح و مختصر شروع کنید
  4. زمینه را فراهم کنید
  5. صدا را تنظیم کن
  6. آزمایش و تکرار کنید
  7. کمک فراداده دریافت کنید

1. درخواست های خود را در یک سند جداگانه پیگیری کنید

یک سند جداگانه (مانند Microsoft Word یا Google Docs) شروع کنید که در آن بتوانید درخواست های خود را در حین حرکت کپی و جایگذاری کنید. این به ردیابی و اصلاح فرآیند آزمون و خطای شما کمک می کند.

2. بخش درخواست خود را

برای قطعات طولانی تر، کار را به تکه های کوچکتر تقسیم کنید. به جای اینکه از هوش مصنوعی بخواهید که یک پست وبلاگ کامل ایجاد کند، بخش به بخش درخواست کنید و دستورالعمل های خاصی برای هر کدام ارائه دهید. این همچنین برای ارسال رونوشت های کامل که ممکن است برای یک درخواست خیلی طولانی باشد مفید است. در اینجا متوجه شدیم که حدود 10 دقیقه کپی یا روایت حداکثر محدودیت برای یک درخواست واحد است.

در پایان هر ارسال سریع، از یک عبارت ساده و تقریباً کودکانه مانند، استفاده کنید:هنوز ننویس، فقط تایید کن که متوجه شدی” این به ChatGPT کمک می کند تا پیش از شروع به تولید پاسخ، زمینه را تأیید و تأیید کند. در غیر این صورت، متوجه شدیم که ممکن است از مسیر خارج شود.

3. با آموزش روشن و مختصر شروع کنید

ChatGPT زمانی بهترین عملکرد را دارد که دستورالعمل‌های واضح و بدون جایی برای سردرگمی داده شود. و فراموش نکنید: از اطلاعات بیش از حد به یکباره خودداری کنید و روشن باشید که آیا می خواهید متن تولید کند یا نه.

مثال:

I want you to write an informative blog post about the benefits of using a content analytics tool to make data-driven decisions about content strategy based on the transcript of an interview with a data expert at Parse.ly. The blog should be SEO optimized for the keywords “x” and its variants and have 800-1,000 words.

و فراموش نکنید که با راهنمایی ما از بالا امضا کنید:

I don’t want you to write yet, just confirm you understand. 

4. زمینه را فراهم کنید

ارائه پیشینه اولیه در مورد موضوع، محصول، SME یا سازمان به هوش مصنوعی کمک می کند تا محتوای بیشتری تولید کند.

مثال:

Here is the transcript of the interview. The interviewee is Jane Doe, a product engineer for Parse.ly with more than 10 years of experience in data analysis and content analytics. [Insert transcript here.]

Do not write yet, just confirm you understand. 

توجه داشته باشید: همانطور که در بالا ذکر شد، اگر متن رونوشت 10 دقیقه یا بیشتر است، آن را به قطعات تکه تکه کنید.

5. تن را تنظیم کنید

ChatGPT می تواند سبک نوشتن خود را بر اساس دستورالعمل های شما تطبیق دهد. اگر به لحن رسمی نیاز دارید یا لحن معمولی و محاوره ای را ترجیح می دهید، آن را ذکر کنید. همچنین می‌توانید صفت‌هایی را که لحن و صدای برند خاص شما را توصیف می‌کنند، یادداشت کنید، مانند «دوستانه» یا «قابل دسترس».

مثال:

When you write the blog, use a friendly and informational tone. Avoid passive voice and phrases like “you can” or “you should.” Write from the perspective of an expert in a casual way. Use lists when possible to reduce the number of large paragraphs, and format the headers in sentence case.

6. آزمایش و تکرار کنید

هر درخواستی در اولین تلاش به نتایج عالی منجر نمی شود. در تنظیم دستورالعمل های خود دریغ نکنید. با رویکردهای مختلف آزمایش کنید تا زمانی که بهترین کار را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از ChatGPT بخواهید روی یک پاراگراف یا بخش خاص تمرکز کند و آن را اصلاح کند. اگر ارجاع نادرستی دارد یا لحن درستی ندارد، می توانید به راحتی آن را اصلاح کنید. ما حتی از ChatGPT خواسته‌ایم که بخش‌ها را بازنویسی کند تا «فروش کمتری داشته باشند».

مثال:

In the second section about content tagging best practices, remove the reference to Google Analytics. Re-write the copy with a more formal tone. Elaborate more about real-time analytics.

ChatGPT می‌تواند توضیحات متا، پیشنهادهایی برای برچسب‌های محتوا و عناوین پست‌ها و سایر محتوای بهینه‌سازی موتور جستجو ارائه دهد.

هنگام درخواست فراداده، توصیه سریع بالا را دنبال کنید. انجام این کار پیشنهادات موثرتر و دقیق تری ارائه می دهد زیرا ChatGPT در حال حاضر بخش عمده ای از محتوا و زمینه را دارد.

به یاد داشته باشید، اگرچه هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است، اما برای کمک به شما وجود دارد، نه اینکه جایگزین فرآیند خلاقانه شما شود. همه چیز در مورد یافتن تعادل مناسب بین استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی و به کارگیری خلاقیت و تخصص شماست.

توجه داشته باشید: از این تاریخ انتشار، ChatGPT فقط اطلاعاتی را که تا سپتامبر 2021 منتشر شده است، جمع‌آوری می‌کند، بنابراین ممکن است گاهی اوقات تاریخ‌گذاری یا نادرست باشد. همچنین به دلیل ساختن چیزهایی که واقعی به نظر می رسند، معروف است. بنابراین همیشه از متخصص خود بخواهید قبل از انتشار محتوا را از نظر صحت بررسی کند.

نکات و ترفندهای بیشتر هوش مصنوعی

به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تلاش‌های بازاریابی محتوای خود هستید؟ آخرین منابع مرتبط ما را بررسی کنید. برای استفاده از چت جی پی تی رایگان کلیک کنید!

سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *