به ندرت در مورد عملکرد داخلی رتبه بندی گوگل، محصولات جدید و به روز رسانی های الگوریتم مستقیماً از منبع شنیده می شود.

ما خوش شانس بودیم که امروز صبح در SMX Next به این نتیجه رسیدیم، زیرا هیونگ جین کیم، معاون جستجو در گوگل، صراحتاً دیدگاه‌هایی را در مورد جهت‌گیری الگوریتم‌های Google و تمرکز حیاتی بر رضایت‌بخشی به نیت کاربر به اشتراک گذاشت.

از اهمیت EAT گرفته تا تاریخچه به‌روزرسانی‌های Google، کیم بینش‌های مهم زیادی در مورد نحوه عملکرد جستجوی Google به اشتراک گذاشت.

در اینجا هفت مورد از مهم‌ترین نکات کلیدی SMX Next آورده شده است.

1. رابطه بین وب مسترها، سئوکاران و گوگل یک رابطه مشارکتی است

سئوکاران همیشه بهترین شهرت را ندارند. همچنین شنیدن ادعای سئوکاران مبنی بر مخالفت گوگل با آنها بسیار رایج است، به خصوص زمانی که به روز رسانی های اصلی الگوریتم را ارائه می کند.

اما به گفته کیم، رابطه بین وب مسترها، سئوکاران و گوگل بیشتر یک “مشارکت” است. همه طرف‌ها علاقه‌مند به بهبود تجربه برای کاربر هستند (تا زمانی که نوع سئوی را انجام دهید که Google در دستورالعمل‌های خود توصیه می‌کند؛ نه نوعی که مستقیماً این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کند!).

2. EAT در تمام کارهایی که گوگل انجام می دهد فراگیر است

وقتی از کیم پرسیده شد که آیا EAT فقط برای سؤالات خاص مهم است – به ویژه سؤالاتی که Google از آن به عنوان YMYL (پول شما، زندگی شما) یاد می کند – اظهار داشت:

EAT الگویی است برای اینکه چگونه یک سایت را رتبه بندی می کنیم. ما آن را برای هر پرس و جو و هر نتیجه تکی انجام می دهیم. این در تمام کارهایی که انجام می دهیم فراگیر است.»

هیونگ جین کیم، معاون جستجوی گوگل، در SMX Next 2022 صحبت می کند

در حالی که خود دستورالعمل‌های کیفیت Google نشان می‌دهد که EAT بسته به ماهیت پرس و جو اهمیت بیشتری دارد (به ویژه آن دسته از جستارهایی که می‌توانند به کاربر آسیب بزنند)، کیم واضح بود که نقش EAT در همه پرس و جوها بسیار مهم است.

به همین دلیل است که گوگل در سال های اخیر به طور فزاینده ای از مخفف “EAT” به عنوان مترادف با “کیفیت محتوای خوب” در بسیاری از ارتباطات خود استفاده کرده است.

جالب اینجاست که کیم همچنین خاطرنشان کرد که گوگل تقریباً از EAT استفاده کرده است 10-13 سال، که قدمت آن به سال های 2009-2013 برمی گردد. در جامعه سئو، تا قبل از نسخه 2014 دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجو، به طور عمومی از این مفهوم آگاه نبودیم، و نقش EAT تا حدود سال 2018 شروع به مطرح شدن در خط مقدم بحث سئو نکرد.

3. به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google معمولاً مأموریت مشابهی دارند، اما فناوری پشت سر آنها بهبود یافته است.

از نظر اهداف به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل که به دوران پاندا برمی‌گردد، کیم نشان داد که تمرکز تا حد زیادی یکسان بوده است: بهبود کیفیت نتایج برای کاربران و ارتقای محتوایی که بهترین تجربه جستجوگر را برآورده می‌کند.

با این حال، به گفته کیم، مهم ترین تغییر با به روز رسانی الگوریتم، فناوری پشت آن است.

در 5 تا 10 سال گذشته، هوش مصنوعی به طور قابل توجهی توانایی گوگل را برای درک آنچه جستجوگران واقعا به دنبال آن هستند، به ویژه با استفاده از شبکه های عصبی عمیق.

کیم مثالی ارائه کرد که چگونه BERT به گوگل امکان درک بهتر عبارت «جواهرات برای کار» را داد.

قبل از BERT، گوگل نتایج مربوط به کار در صنعت جواهرات را نشان داد. پس از BERT، تاکید بر کلمه “برای” برای گوگل برای درک پرس و جو مهم تر شد و در عوض نتایج مربوط به جواهرات مناسب برای کار یا جواهراتی که می توانند کار سخت را تحمل کنند ظاهر شد.

4. تجربه دست اول در محتوای خوب نقش اساسی دارد

کیم اهمیت تخصص دست اول را در محتوای بررسی، مطابق با برخی از ارتباطات گوگل در مورد به‌روزرسانی‌های اخیر بررسی‌های محصول، توصیف کرد.

به عنوان مثال، وقتی کیم به دنبال یک راکت تنیس جدید می‌گردد، دوست دارد محتوایی را ببیند که ثابت کند کاربر واقعاً با محصولات وقت گذرانده و آزمایش‌های واقعی انجام داده است، برخلاف اینکه مشخصاتی را که در بسیاری از سایت‌ها یافت می‌شود بازگرداند.

این تفکر با آنچه گوگل اخیراً در مورد بررسی کیفیت محتوا با هسته، بررسی محصول و به روز رسانی محتوای مفید به ما گفته است، بسیار مطابقت دارد.

5. تیم کیفیت جستجو روی ریاضیات و معیارها متمرکز است، اما آنها بسیار همدل هستند

کیم اشاره کرد که تیم کیفیت جستجو (که مسئولیت رتبه بندی محتوا در گوگل را بر عهده دارد) به شدت به داده ها، ریاضیات و آخرین فناوری برای بهبود رتبه بندی متکی است، اما آنها نیز بسیار همدل هستند.

کیم نشان داد که آنها می توانند نسبت به داده ها شک داشته باشند و به شدت روی تجربه واقعی کاربر متمرکز هستند. پرس و جوها می توانند کوتاه اما معنادار باشند، و مهم است که رتبه بندی بتواند هدف واقعی جستجوگر را منعکس کند.

کیم پرس و جوی «افسردگی» را مثال زد. در حالی که نشان دادن نتایج مختلف اطلاعاتی در مورد افسردگی مفید است، این عبارت جستجو همچنین می تواند نشان دهنده این باشد که کاربر در حال درخواست کمک است – بنابراین گوگل معتقد است که نمایش منابع برای کمک به کاربر در نتایج مهم است.

6. هدف به روز رسانی الگوریتم گوگل بهبود کیفیت کلی وب است

در حالی که سئوکاران دوست دارند درباره به‌روزرسانی‌های الگوریتم در خلأ فکر کنند و بر نحوه تأثیر آن‌ها بر روی سایت‌ها تمرکز کنند، کیم زمینه‌ای در مورد نقش به‌روزرسانی‌ها در بهبود کیفیت کلی اینترنت ارائه کرد.

به‌روزرسانی‌های مربوط به پاندا – که اکنون در الگوریتم اصلی گنجانده شده است – راهی را به Google داد تا از افزایش مزارع محتوا و سایر تاکتیک‌های هرزنامه که تجربه بدتری را در کل وب ایجاد می‌کنند، کم کند.

گوگل بر روی روندهای بزرگتر در مورد چگونگی تبدیل اینترنت به مکانی بهتر برای کاربران متمرکز شده است.

7. نتایج جستجوی بصری بیشتری در افق است

وقتی از کیم در مورد آینده سئو پرسیده شد، کیم به سرعت به جستجوی بصری – به ویژه Multisearch – اشاره کرد.

گوگل پیشرفت های قابل توجهی در توانایی خود در درک تصاویر داشته است و به جستجوگران امکان می دهد از تصاویر به عنوان جست و جو استفاده کنند.

کیم معتقد است که این تغییر قابل توجهی برای جستجو در سال های آینده خواهد بود، به ویژه با Multisearch، که پرس و جوهای تصویر و متن را ترکیب می کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

لیلی ری

لیلی ری، مدیر ارشد سئو و رئیس تحقیقات ارگانیک در آمسیو دیجیتال، جایی که او رهبری استراتژیک را برای برنامه های مشتری SEO آژانس ارائه می دهد. لیلی که در خانواده‌ای از مهندسان نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان وب و نویسندگان فنی متولد شده است، پیشینه فنی قوی، عادات عملکرد محور و خلاقیت آینده‌نگر را برای همه برنامه‌هایی که نظارت می‌کند به ارمغان می‌آورد. لیلی حرفه سئو خود را در سال 2010 در یک محیط راه اندازی سریع آغاز کرد و به سرعت وارد دنیای آژانس شد، جایی که به رشد و ایجاد یک بخش سئو برنده جوایز کمک کرد که کار با تأثیرگذاری بالایی را برای لیستی از افراد برجسته ارائه کرد. مشتریان، از جمله شرکت های Fortune 500. لیلی در زمینه های مختلف با تمرکز بر سایت های خرده فروشی، تجارت الکترونیک، B2B و CPG کار کرده است. او عاشق غواصی در به روز رسانی الگوریتم، تجزیه و تحلیل EAT، ارزیابی مسائل کیفیت و حل معماهای فنی SEO است. لیلی یک تیم برنده جایزه SEO را در Amsive Digital رهبری می کند و از به اشتراک گذاشتن یافته ها و تحقیقات خود با صنعت سئو گسترده تر لذت می برد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *