سال 2023 است و مهم نیست که چه تعداد مقاله “سئو مرده است” منتشر می شود، سئو به جایی نمی رسد.

گزارش ها نشان می دهد انتظار می رود که اندازه بازار جهانی سئو در سال 2028 به 122.11 میلیارد دلار برسد.

اما، با این نوع رشد، سئو باید به همراه آن تغییر کند – و همچنین مجموعه مهارت‌های متخصصان سئو.

در این مقاله، هفت مهارت نوظهور را پوشش می‌دهم که سئوکاران باید برای اطمینان از جایگاه خود در جدول صنعت سئو جالوت تسلط داشته باشند.

بیایید شیرجه بزنیم

1. بیان ارزش

اگر به عنوان یک سئوکار آزاد کار می کنید، این یکی را قبلاً حذف خواهید کرد. اما برای بسیاری در آژانس و حتی مشتری، این مهارتی است که تعداد کمی از آنها آن را درک می کنند.

ما در یک رکود بالقوه و بحران هزینه زندگی زندگی می کنیم. به این ترتیب، مردم و کسب‌وکارها مراقب خواهند بود که بودجه‌ها کجا می‌رود.

مهم نیست که در حال حاضر چه نقشی دارید، از اجرایی گرفته تا استراتژیست، باید در مورد ارزش نقش خود و وظایفی که بر عهده می گیرید آگاه باشید – و یاد بگیرید که چگونه این ارزش را بیان کنید.

در اینجا خطی وجود دارد که هر سئو باید برای هر کاری تسلط داشته باشد.

  • “دارم انجام میدهم (درج وظیفه) زیرا آن را (مقدار ارائه شده را توضیح دهید)

زیرا اگر بتوانید با یک ابزار هوش مصنوعی جایگزین شوید، خواهید بود.

این من را به مهارت بعدی من می رساند.

ابزارهای هوش مصنوعی با بارگذاری سطل منفجر می شوند، و به همین ترتیب تعداد زیادی از راه هایی که SEO ها در حال کشف چگونگی استفاده از یادگیری ماشین هستند – از تحقیقات کلمات کلیدی و خوشه ای گرفته تا توضیحات متا و عناوین صفحات، افزایش می یابد.

سئوکاران نباید نگران ابزارهای هوش مصنوعی باشند. آنها باید یاد بگیرند که چگونه از آنها به نفع خود استفاده کنند.

افزونه Chrome AIPRM را برای ChatGPT بررسی کنید.

AIPRM برای ChatGPT

با کمک آن می توانید با چند کلیک یک ساختار سیلو برای یک وب سایت در هر جایگاهی طراحی کنید.

برنامه ریزی ساختار سیلو وب سایت

و این تمام نیست. می‌توانید در چند ثانیه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و نمایه‌های کسب و کار Google را بهینه کنید.

تحقیق و بهینه سازی کلمات کلیدی نمایه کسب و کار گوگل

ابزارهای هوش مصنوعی از بار شناختی انجام برخی وظایف سئو صرفه‌جویی می‌کنند، و به شما فرصت می‌دهند تا به خروجی‌هایی که هوش مصنوعی ارائه می‌کند نگاه کنید و به شما امکان می‌دهد آنچه را که می‌فرستد، اصلاح، بهبود و اصلاح کنید.

ابزار هوش مصنوعی خواهد شد هرگز جایگزین سئوها شود در عوض، آنها به بهبود سئو سایت کمک خواهند کرد.

کاهش زمانی که صرف کارهایی می‌کنید که ماشین‌ها می‌توانند از عهده آنها برآیند، به شما زمان و انرژی ذهنی بیشتری می‌دهد تا روی حوزه‌هایی از SEO تمرکز کنید که هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند به آنها کمک کند.

اما باید بر نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در نقش خود مسلط باشید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. حضور اجرایی

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، باید دنبال کنید تام کریچلو برخط. در او دوره MBA SEO و محتوا، کریچلو به سئوکاران آموزش می دهد تا حضور اجرایی بهتری داشته باشند

دوره MBA SEO

خبرنامه او بسیار مفید است و من برای اولین بار با عبارت “حضور اجرایی” آشنا شدم که او اینگونه تعریف می کند:

“توانایی ارائه ایده ها به c-suite، ایجاد یک مورد تجاری قانع کننده برای سرمایه گذاری های چند میلیون دلاری و کار متقابل برای جمع آوری خرید از سهامداران.”

من اضافه می کنم که همه افراد در سئو باید حضور اجرایی خود را توسعه دهند تا به تصمیم گیرندگان بالاتر از آنها دسترسی پیدا کنند.

  • یک مدیر سئو باید یاد بگیرد که ایده های خود را به مدیر حساب ارائه دهد.
  • مدیر حساب باید از خدمات مشتری خرید کند.
  • و غیره.

من دوست دارم به این مهارت به عنوان توانایی ایجاد تغییر در محل کار خود بدون توجه به مقیاس آن تغییر اشاره کنم.

با شفاهی و ارائه ایده های خود به قدرت ها راحت باشید.

4. طراحی محتوا

من برای اولین بار در مورد طراحی محتوا از اثر و کتاب یاد گرفتم سارا وینترز.

ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی متاسفانه برخی از ارزش نوشتن و نوشتن محتوای SEO را حذف کرده اند. طراحی این است که ما چگونه متمایز می شویم و ارزشی را اضافه می کنیم که این ابزارها نمی توانند به ارمغان بیاورند.

اما منظور من این نیست که هر سئوی نیاز به رفتن و گرفتن اشتراک Canva دارد.

طراحی محتوا همه چیز در مورد تجربه کاربر/خواننده است.

متن سیاه در یک صفحه وب سفید می تواند بسیار تأثیرگذار باشد و جاستین جکسوناین یک صفحه وب است“نمونه عالی این در عمل است.

این یک صفحه وب است.

ما می دانیم که مردم جستجوگر اطلاعات هستند. مطالعات نشان داده اند که قبل از اختصاص منابع شناختی برای خواندن بقیه، محتوا را اسکن می کنیم تا ارزش آن را ارزیابی کنیم.

بنابراین، سئوکاران باید به دنبال استفاده از طراحی محتوا برای افزایش ارزش درک شده محتوای خود باشند.

به خصوص در عصر ابزار نوشتن هوش مصنوعی که در آن می توان یک مقاله با 2000 کلمه به اضافه در 30 ثانیه ایجاد کرد، برنده شدن خواننده یک نبرد کلیدی خواهد بود.

سئوکاران باید طراحی محتوا را به عنوان ابزاری در زرادخانه خود در سال 2023 بپذیرند.

یک سوال خوب که باید با هر محتوایی از خود بپرسید این است که “چگونه می توانیم این را بهتر کنیم؟”

5. ویرایش محتوا

اکثر سئوکاران از نوشتن متنفرند (بعضی از نویسندگان نیز همینطور).

اما یکی از مواردی که سئوکاران تمایل دارند حتی بیشتر از آن متنفر باشند، خواندن محتوا است.

من آن را دریافت می کنم. خواندن یک مقاله 3000 کلمه ای در مورد موضوعی که هیچ علاقه ای به آن ندارید لذتی ندارد، به خصوص زمانی که برای نوشتن و ویرایش به شخص دیگری پول داده اید.

این یک مانع است که باید از آن عبور کنید.

برای اینکه سئوکاران در سال 2023 موفق شوند، باید به دنبال ویرایش محتوا باشند.

دلیل خوبی برای این وجود دارد – دوست ما هوش مصنوعی.

فرقی نمی کند که تیم نویسندگان خود را داشته باشید یا به فریلنسرها (یا آژانس) متکی باشید. شما باید ویرایش خود را به طور مستقیم انجام دهید.

مواظب محتوای مبهم، کرک و کمبود تحقیق و تخصص باشید.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به نویسندگان کمک کنند و از آنها انتظار داشته باشند که از استفاده خود استفاده کنند.

اما همچنین مراقب ایجاد محتوای تنبلی باشید که با کلیک یک دکمه انجام شده است.

بهترین نکته من، مطالب خود را با صدای بلند بخوانید. اگر بد به نظر می رسد، آن را تغییر دهید.

6. تئوری بازاریابی

در زمان های قدیم، تنها چیزی که یک سئو باید بداند این بود که چگونه رتبه بندی و ترافیک ایجاد کند.

امروزه مردم کمی حساس تر هستند.

بالای قیف، وسط قیف، سفر خریدار، محصول هدایت شده – فهرست تاکتیک ها و اصطلاحات SEO بی پایان به نظر می رسد.

آنچه در آینده سئو اهمیت دارد این است که کجا بر سر میز بازاریابی می نشیند.

به طور سنتی با توجه به بودجه بازاریابی، تغییر دیدگاه ها در مورد مدل سازی اسناد به این معنی است که به محتوای ارگانیک اعتبار بیشتری داده می شود.

اینجاست که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیشتر به ما کمک می کنند. با پر کردن شکاف‌های پنجره انتساب، تصویر تعریف‌شده‌تری از اهمیت جستجوی ارگانیک در آمیخته بازاریابی خواهیم دید.

اما فقط نگاه کردن به گزارش GA4 و گفتن “آره، جستجوی ارگانیک معجزه کرد” فایده ای ندارد.

مشتریان به تمام کانال های بازاریابی دسترسی دارند.

TikTok پس از بودجه شما است.

PPC پس از بودجه شما است.

تبلیغات رادیویی پس از بودجه شما هستند.

تلویزیون پس از بودجه شما است.

پادکست ها بعد از بودجه شما هستند.

شما باید ارزش سئو را ثابت کنید.

پیتر فیلدز و لس بینه با کار خود راه را برای بحث های بازاریابی بالغانه هموار کرده اند.بلند و کوتاه آن

فعال سازی فروش کوتاه مدت در واقع باعث فروش می شود. اما بازاریابی بلندمدت برند تفاوت قابل توجهی را در فروش در مدت زمان طولانی تر ایجاد می کند.

اما سئو از کجا وارد این موضوع می شود؟

این در حال بحث است. و به همین دلیل است که سئوکاران باید بتوانند با دنیای بازاریابی ارتباط برقرار کنند و در مورد اهمیت سئو گفتگوهای بزرگی داشته باشند.

و برای این، باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

بازاریابی برند، تبلیغات مستقیم، در دسترس بودن ذهنی، در دسترس بودن فیزیکی، 4 P، اقتصاد سنجی، بازاریابی انبوه پیچیده، علوم رفتاری، وسط آشفته، معماری حافظه و بسیاری موارد دیگر.

اینها همه اصطلاحاتی هستند که سئوکاران باید سر خود را به آن بپیچند.

بیشتر سئوکاران هنوز به کمک نیاز دارند تا توضیح دهند که سئو واقعاً چگونه به یک تجارت کمک می کند.

در دنیایی با روش های تبلیغاتی گسترده، ما باید به مشتریان نشان دهیم که سئو چگونه کار می کند و بتوانیم علم بازاریابی پشت آن را توضیح دهیم.

7. استراتژی

وقتی مشتری جدیدی را می بینم، اغلب از آنها می پرسم که استراتژی پشت کار آخرین آژانس سئو چه بوده است.

اکثرا بی خبرن به اکثر آنها هرگز گفته نشد. اکثرا چیزی برای نشان دادن ندارند.

مستندات استراتژی سئو ما باید بهبود یابد.

بیشتر استراتژی های سئو شامل مجموعه ای از فعالیت هایی است که آژانس سئو انجام می دهد، مانند:

  • توضیحات متا
  • لینک سازی داخلی
  • 3 مقاله 3000 کلمه ای.
  • و غیره.

اما یک برنامه یک استراتژی نیست، و نه فهرستی از موارد قابل تحویل.

در سال 2023، با فشرده شدن بودجه بازاریابی، سئوکاران توسط مشتریان به چالش کشیده می شوند. و آنها به درستی خواهند پرسید: “چرا ما این کار را می کنیم؟”

البته استراتژی چالش برانگیز است.

این بیانیه ای از متخصص سئو است، “ما X را انجام می دهیم زیرا Y را به دست می آوریم.”

شما نمی توانید چیزی را تضمین کنید.

مطمئن نخواهید بود و به همین دلیل سخت است.

اما به دنیای استراتژی خوش آمدید.

استراتژی باید شما را عصبی کند. این یک نظریه است، یک باور.

مشتریان برای برخی از شواهد پشتیبان درخواست خواهند کرد، و این نیز خوب است.

اینجاست که مطالعات موردی شما و مطالعات دیگران در صنعت سئو مطرح می شود. به همین دلیل است که سئوکاران خوب دائماً وب سایت های دیگران را بررسی می کنند.

“این برای XYZ کار کرد، به همین دلیل است که ما معتقدیم برای شما کار خواهد کرد.”

همچنین، سئوکاران باید جسور باشند و استراتژی خود را تغییر دهند. دیدن جایی که چیزی کار نمی کند و ایجاد تغییرات ضروری است.

کاری که نباید انجام دهید این است که به دلیل یک ایدئولوژی سئو ثابت، به یک رویکرد خودباختگی پایبند باشید.

اگر نتیجه نمی گیرد، اوضاع را تغییر دهید.

برای پیشبرد حرفه سئوی خود، همیشه در حال یادگیری باشید

صنعت سئو در حال رشد است – و پایه مهارت سئوکاران باید با آن رشد کند.

در دنیایی که هر مهارت و فعالیت سئو به صورت رایگان در یوتیوب آموزش داده می شود، ما باید بازی خود را ارتقا دهیم تا مطمئن شویم که سئو بخش بیشتری از بودجه بازاریابی را به دست می آورد.

تسلط بر هفت مهارت فوق یک شروع است.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *