آنالیز سئو سایت تحقیق کلمات کلیدی


تولید محتوا یک کار سخت است. فرآیند خلاقانه ساعت ها طول می کشد و اگر مردم آن را پیدا نکنند، محتوای عالی هدر می رود. اگر محتوا را به صورت آنلاین منتشر می کنید، باید برای سئو در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.

چالش؟ معیارهایی که سئوکاران به طور سنتی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده می کنند – مانند نمرات دشواری کلمات کلیدی و حجم جستجو – غیر قابل اعتماد هستند.

اگر همه اینها درست باشد، برای تحقیق موثر در کلمات کلیدی چه باید بکنیم؟

بیایید تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو و سوالاتی را که باید برای ایجاد محتوایی که در SERP رتبه بندی می شود از خود بپرسید را بررسی کنیم.

سوال 1: مخاطبان من چگونه محصول/خدمت من را جستجو می کنند؟

اگر می خواهید محتوای شما توسط مخاطبانتان کشف شود، باید از کلمات و عباراتی که آنها در جستجوی آنها هستند استفاده کنید تا شما را پیدا کنند.

بهترین راه برای کشف نحوه استفاده مشتریان از زبان در مورد محصول یا خدمات شما این است که مستقیماً با آنها صحبت کنید. یا با تیم های فروش و خدمات مشتری که روزانه با مشتریان گفتگو می کنند صحبت کنید.

سوال 2: خریداران شما باید چه مشکلاتی را حل کنند؟

کشف اینکه مشتریان شما چگونه در مورد محصول یا خدمات شما صحبت می کنند، ناگزیر شما را به مشکلاتی می برد که باید حل کنند. شما می توانید مجموعه ای از ایده های محتوا را با استفاده از:

  • با مشتریان خود صحبت کنید.
  • تعامل با فرم های بازخورد
  • بررسی نظرات سایت شما و سایت های رقبا.
  • خواندن سایت هایی مانند Quora و Reddit. یا حفاری در گوگل مردم هم می پرسند.

اگر خریداران شما درباره مشکلات مربوط به محصولات یا خدمات صحبت می کنند، می توانید شرط ببندید که آنها همچنین به دنبال راه حل های آنلاین برای این مشکلات هستند. از این نقاط دردناک برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که به کاربر کمک کند.

سوال 3: حجم جستجو چقدر است؟

حجم جستجو یک راهنما ارائه می دهد تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در ماه جستجو می شود. این حجم ها دقیق نیستند و نتایج بین ابزارها متفاوت است.

اگر تکالیف خود را انجام داده‌اید و پاسخ سؤالات یک و/یا دو را یافته‌اید، اما متوجه شده‌اید که کلمات کلیدی شما حجم جستجوی صفر دارند، باید محتوای خود را بنویسید.

شما دانستن این به مخاطبان شما کمک می کند، پس چرا آن را نمی نویسید؟

حتی اگر محتوا آن را به بالای SERP ها نرسانده باشد، شما نوشته ای دارید که می تواند مکمل سایر تلاش های بازاریابی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، یا حتی یک قطعه از فروش محتوا برای خریداران احتمالی باشد.

به علاوه، کلمات کلیدی کم حجم ممکن است شما را شگفت زده کند.

منبع حقیقت برای مفید بودن هر عبارت جستجویی از طریق نظارت بر ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل (GSC) برای شما آشکار می شود.

شما می توانید بر اساس صفحه فیلتر کنید و ببینید که یک قطعه از محتوا چه تعداد کلیک و بازدید دریافت کرده است. به پایین پیمایش کنید تا تمام سوالاتی که محتوای شما را برگردانده اند را بیابید.

کلیک‌ها و برداشت‌های GSC
یک اسکرین شات از کنسول جستجوی گوگل، کلیک ها و بازدیدهای رو به رشد را برای یک صفحه خاص نشان می دهد. یک فلش به فیلتر صفحه اشاره می کند.

هیچ اشکالی ندارد که محتوای بعدی خود را از یک کلمه کلیدی با حجم جستجو که از طریق ابزارهای SEO کشف کرده اید شروع کنید. این استراتژی همچنین برای شناسایی نیازهای مشتری عالی است.

ورود به داده‌ها و کشف آنچه که «در دنیای واقعی» جستجو شده است، بینش بهتری به شما می‌دهد.

سوال 4: کلمه کلیدی چقدر رقابتی است؟

ابزارهای کلیدواژه معیارهایی را ارائه می دهند تا رتبه بندی یک کلمه کلیدی برای آن دشوار باشد. به طور کلی، داده های آن ها بر اساس تعداد بک لینک هایی است که مقالات رتبه بندی شده دارند – تعداد زیادی بک لینک به یک صفحه برابر با نمرات دشواری بالاتر است.

مشکل این است که بک لینک ها تنها یک عامل در یک الگوریتم بسیار پیچیده هستند.

یک قانون کلی این است که رتبه بندی کلمات کلیدی سر (کلمات کلیدی با یک یا دو کلمه) سخت تر از یک کلمه کلیدی طولانی تر (4+ کلمه) است.

در حالی که فکر می کنم در نظر گرفتن اینکه یک کلمه کلیدی چقدر رقابتی است مفید است، سوال بهتری که می توان پرسید این است که کاربران هنگام جستجوی این کلمه کلیدی چه می خواهند. هدف از جستجو چیست؟


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سوال 5: هدف جستجو چیست؟

جفت کردن درک آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند و آنچه آنها به دنبال آن هستند، استراتژی های سئوی شما را به سطح دیگری می برد.

بیایید به یک مثال نگاه کنیم تا بتوانید از کلمات کلیدی طولانی و هدف جستجو به نفع خود استفاده کنید.

اگر در حال فروش یک ابزار بازاریابی ایمیلی هستید، ممکن است بخواهید از کلمه کلیدی “بازاریابی ایمیلی” به جای کلمه کلیدی طولانی مانند “نکات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک” اجتناب کنید.

شما می توانید با استفاده از مغز خود یک هدف جستجوی تعریف شده را شناسایی کنید. بازاریابی ایمیلی بسیار گسترده است. معلوم نیست کسی چه می خواهد. ما می‌توانیم با مراجعه به Google، جستجوی کلمه کلیدی و دیدن آنچه برگردانده شده است، برخی داده‌ها را برای پشتیبانی از این موضوع جمع‌آوری کنیم.

با میلیاردها جستجویی که گوگل برای عبارت “بازاریابی ایمیلی” انجام داده است، هدف جستجو هنوز مشخص نیست، بنابراین مجموعه ای از پاسخ ها را ارائه کرد:

  • بازاریابی ایمیلی چیست؟
  • چه طور باید شروع کرد.
  • نمونه های کمپین

به علاوه، سوالات مرتبطی که مردم می پرسند.

SERP برای کلمه کلیدی
نتایج جستجو برای کلمه کلیدی “ایمیل مارکتینگ” متفاوت است.

خود گوگل دقیقا نمی داند چه اطلاعاتی را به کاربر بدهد.

با مشخص شدن هدف جستجو، SERPها با جستجوی طولانی مانند “نکات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک” به طور قابل توجهی تغییر می کنند.

برای اینکه بفهمید چه کسی این را جستجو می کند و چه می خواهد، نیازی به گوگل ندارید. جستجوگر نکات، فهرست‌ها، راهنماها و توصیه‌های متخصص را در مورد چگونگی استفاده حداکثری از نکات بازاریابی ایمیلی می‌خواهد.

گفتنی است، نگاه کردن به SERP ها قبل از نوشتن هرگز ضرری ندارد. برخی از کلمات کلیدی ممکن است شما را شگفت زده کنند. به علاوه، ما می دانیم که گوگل می خواهد مفیدترین محتوا را ارائه دهد، و آنها محتوایی را که با این نوع جستجو طنین انداز شده است، آزمایش کرده اند، بنابراین کار سخت انجام شده است.

اگر کلمه کلیدی خود را جستجو می کنید و گوگل نکات ایمیلی را به صورت فهرست ارائه می دهد، آن را بنویسید. و آن را بهتر، آموزنده تر از هر کس دیگری که در حال حاضر رتبه بندی می کند، بنویسید.

SERP برای کلمه کلیدی
SERP برای کلمه کلیدی “نکات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک” فقط فهرست ها و راهنماها را نشان می دهد.

سوال 6: چه چیز دیگری می توانم در مورد این موضوع بنویسم؟

وقتی مشتریان می‌خواهند در مورد موضوع خاصی بنویسند، معمولاً می‌گویم “بیا این کار را انجام دهیم!” من هم به آنها می گویم: “اما بیایید فقط یک محتوای جدید ننویسیم، بیایید سه، پنج… حتی 20 یا 100 بنویسیم.”

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو هرگز در مورد یک قطعه محتوا به صورت مجزا نیست. ما این را از EEAT گوگل می دانیم. شما نمی توانید تجربه، تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را در یک محتوا به نمایش بگذارید.

وقتی کلمه کلیدی یا موضوعی را پیدا کردید که احساس می کنید باید درباره آن بنویسید، آن موضوع را به طور کامل پوشش دهید و همه تخصص خود را به کار بگیرید.

با استفاده از مثال بازاریابی ایمیلی بالا، اگر «نکات بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک» را نوشته اید، ممکن است عاقلانه باشد که محتوای دیگری را در این زمینه بنویسید، مانند:

  • چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند از ایمیل برای دریافت نظرات استفاده کنند
  • برای بهبود CTR، خطوط موضوع را ایمیل کنید
  • بهترین (و مقرون به صرفه) ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای مشاغل کوچک

همچنین، فراموش نکنید که صفحات پولی خود را بهینه کنید، مانند «نمایش ابزار بازاریابی ایمیلی»، جایی که کاربران ممکن است در پیشنهاد شما مشترک شوند.

پوشش جامع یک موضوع به دو دلیل حیاتی است.

  • این به Google کمک می کند تا ببیند که شما در یک موضوع یک مرجع واقعی هستید. اگر بتوانید کلمات خوب زیادی بنویسید که تمام زوایای یک موضوع را پوشش می دهد، احتمالاً منصفانه است که بگویید چیزهای زیادی در مورد آن می دانید.
  • کاربر وب سایت شما بلاگ شما را بی نهایت مفید خواهد یافت. هرچه محتوا ارزشمندتر باشد، کاربران شما برای مدت طولانی تری در سایت شما باقی خواهند ماند و آنچه را که برای ارائه دارید کشف می کنند.

در سراسر محتوایی که ایجاد می‌کنید، پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارید، به اشتراک گذاری مزایا ادامه دهید و کاربران خود را به سمت تبدیل تشویق کنید.

تحقیقات استراتژیک کلمات کلیدی منجر به نتایج سئو می شود

شش سوال در این مقاله لیست گسترده ای از آنچه شما باید بپرسید برای اجرای یک استراتژی محتوای سئو محور عالی نیست. اما پاسخ دادن به آنها به شما کمک می کند تا محتوای استراتژیکی ایجاد کنید که با جستجوگران طنین انداز شود و نتایج را به دنبال داشته باشد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *