5 گرایش طراحی گرافیک که باید در سال 2023 مورد توجه قرار گیرد (به علاوه یک جایزه!)



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

از تثبیت تیک توک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تا سریال ماسک/تویتر، ظهور Metaverse، AI Art و جام جهانی، 2022 سال بسیار پرمشغله‌ای بود و اتفاقات زیادی در حوزه‌های خلاقانه و بازاریابی رخ داد.

با نزدیک شدن به پایان سال، 2023 در خانه ما را می زند و تخیل ما را با روندها و احتمالات تغذیه می کند. این زمانی از سال است که طراحان توجه خود را به زمان بعدی معطوف می کنند رنگ سال پنتون (که اتفاقاً زیباست) و سعی کنید بفهمید که چه چیزی بخشی از روال الهام بخش آنها در سال آینده خواهد بود.

بنابراین، با یک روحیه ماجراجویانه و اکتشافی، ما 5 گرایش طراحی گرافیک را برجسته کردیم. منابع در سراسر وب تا سال 2023 را زیر نظر داشته باشید و شاید آنها الهام بخش شما باشند. بیایید شروع کنیم، درست است؟

1- موشن گرافیک و انیمیشن

طی چند سال اخیر، محبوبیت محتوای ویدیویی به ویژه به دلیل پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تیک توک، اینستاگرام و یوتیوب در حال افزایش است.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برندهای بیشتری محتوای متحرک ایجاد کنند و تعامل را از طریق حرکت و تعامل، جایگزین پست‌ها و بنرهای ثابت برای حلقه‌ها و سایر محتوای ویدئویی کوتاه‌مدت افزایش دهند.

2- Blob (یا اشکال انتزاعی پررنگ)

اشکال بی‌شکلی گودال‌مانند که فیلیپ وان‌دوسن «بلوب» نامیده است، به عنوان یک عنصر بصری مهم در داخل یک طرح‌بندی به یک روند تبدیل می‌شوند. می توان از آن به عنوان یک فیلد رنگی برای ترکیب و هماهنگ کردن چیدمان یا پوشاندن عکس یا تصویر به روشی جالب استفاده کرد.

واقعیت عجیب: اینجا در محتوای راک این عناصر بخشی از هویت ما بوده اند و اغلب در پست ها و دارایی های بصری ما دیده می شوند.

3- عناصر سه بعدی

از تایپوگرافی سه بعدی گرفته تا مدل های محصول، لوگوها، کاراکترها، طلسم های برند و حتی محیط های مجازی، دارایی های سه بعدی با چشم ظاهر می شوند و برای جلب توجه و ارائه تجربه ای فراگیرتر برای مخاطب عالی هستند.

نرم افزارهای سه بعدی مانند Blender، Cinema 4D، 3Ds Max و Maya اخیراً به قدری در حال پیشرفت بوده اند که به بسیاری از طراحان این امکان را می دهد تا با تلاش کمتر و رندرهایی با کیفیت بالا، اولین قدم های خود را به دنیای سه بعدی بردارند.

4- AI Art

خوب، این موضوع بحث برانگیزترین موضوع است. سال 2022 سالی بود که جهان شاهد بود که هوش مصنوعی شروع به تولید تصاویر از چند کلمه در عرض چند ثانیه کرد.

میانه سفر، DALL-E 2 و بعدا لنز در چند ماه گذشته جامعه خلاق را تکان داده اند. آمیزه‌ای از هیجان و ترس فراگیر شد و در حالی که بخشی از مردم شروع به آزمایش برای تولید هر نوع تصویری کردند، برخی از هنرمندان شروع به آوردن مفاهیم اخلاقی به بحث کردند.

منبع: صفحه اصلی DALL-E

موضوع این است: نرم افزار AI Art از پایگاه داده های تصویری عظیمی برای یادگیری نحوه کامپایل تصاویر جدید از طریق درخواست ها استفاده می کند. بسیاری از این تصاویر پایگاه داده از آثار هنری ساخته شده توسط هنرمندان واقعی انسان است و استفاده از آنها قبلاً توسط آنها مجاز نبوده است.

این باعث واکنش شدید هنرمندان علیه هنر هوش مصنوعی شده است زیرا آنها ادعا می‌کنند که از آثارشان توسط نرم‌افزارهای پولی هوش مصنوعی سوء استفاده می‌شود و هیچ جبرانی برای آن نمی‌بینند. Artstation، یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های هنر دیجیتال، هنرمندانی را دیده است که بسیج شده‌اند و درخواست کرده‌اند که AI Art از آن منع شود.

علاوه بر بحث اخلاقی و ترس از اتفاقی که در آینده نزدیک برای صنعت هنر و تصویرسازی رخ خواهد داد، غیرقابل انکار است که AI Art یک گرایش بزرگ است و فرآیند تولید تصویر را بسیار سریع‌تر و به نوعی برای غیرهنرمندان قابل دسترسی می‌کند. که قبلا دیده نشده است. احتمالات زیادی برای کشف وجود دارد، اما هنوز بحث های زیادی در مورد نحوه استفاده صحیح و اخلاقی از هوش مصنوعی وجود دارد. بنابراین بیایید در سال 2023 به این موضوع نگاه کنیم و ببینیم که چگونه تکامل می یابد.

5- تصویری فراگیر

طراحی برای همه نه تنها یک روند، بلکه یک ضرورت است. و نه تنها باید در تصاویر شما وجود داشته باشد، بلکه بخشی از استراتژی و برنامه ریزی شما نیز باشد.

در سال 2023 می‌توان انتظار داشت که برندها تنوع، گنجاندن و دسترسی را در کمپین‌های خود افزایش دهند و از تصاویر، نمادها و انیمیشن‌هایی با جذابیت قوی در این جهت استفاده کنند.

در ژوئیه 2022، ششمین نسخه راه اندازی شد مجله محتوای راک نمونه خوبی از نحوه پرداختن به موضوع نه تنها با تصاویر بصری بلکه با محتوا است.

روند جایزه: اینفوگرافیک

یک روند اضافی که مایلیم نشان دهیم مربوط به اینفوگرافیک است. تیم از Venngage برخی از روندهای خاص برای اینفوگرافیک در سال 2023 را جمع آوری کرده اند. با توجه به لیست، می توان انتظار داشت اینفوگرافیک با پالت های رنگی روشن و استفاده حداکثری از عناصر متحرک.

حال و هوای قدیمی، که در سال 2022 وجود داشت، احتمالاً در سال آینده نیز دوباره رخ خواهد داد. روند دیگری که ممکن است همچنان در حال افزایش باشد، استفاده از اینفوگرافیک های داده های شخصی شده است، مانند آنچه در Spotify Wrapped می بینیم.

گرادیان ها چیزی است که اینفوگرافیک ها مدتی است از آن استفاده می کنند و این باید ادامه یابد، اما استفاده خلاقانه از خطوط خطی ممکن است از طریق جدول زمانی و نمودارهای مخرب در حال افزایش باشد.

در نهایت، یک روند جالب، تبدیل نمودارها و نمودارهای داده به قطعات هنری است و به آنها رویکردی نوآورانه، رنگارنگ و تازه می دهد.

به کاوش ادامه دهید

این 5 روند (به علاوه یک جایزه) بود که ما می خواستیم برای سال آینده برجسته کنیم. چند مورد دیگر وجود دارد که مایلیم به آنها اشاره کنیم، مانند واقعیت مجازی، Brutalism، Y2K و انواع سفارشی، اما در نهایت، حقیقت برای هر حرفه ای خلاق بسیار ساده است: هرچه بیشتر کاوش کنید، بیشتر الهام می گیرید.

پس کاوش کنید، تحقیق کنید، با مردم صحبت کنید و آزمایش کنید. من مطمئن هستم که در سال 2023 طرح های خیره کننده ای را زنده خواهید کرد!

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک شدن در The Beat، محتوای راکخبرنامه تعاملی در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *