از آنجایی که اینستاگرام و فیسبوک همچنان در عرصه پلتفرم اجتماعی پیشرو هستند، متا همچنان یک کانال رسانه ای است که تبلیغ کنندگان باید در آن قابل مشاهده و رقابتی در سال 2023 باقی بمانند. در طول سال گذشته، متا بسیاری از ابزارها و ویژگی های جدید را منتشر کرده است. اکنون تبلیغکنندگان منابع بیشتری دارند تا کمپینهای خود را سریعتر از همیشه گسترش دهند.
متا همچنان بر یادگیری ماشینی تسلط دارد و انواع کمپین های خودکار جدید را راه اندازی می کند که کارآمدی فوق العاده ای دارند. تبلیغکنندگان گزینههای بیشتری برای کنترل برخی عناصر در کمپینها دارند.
این غول رسانه ای همچنین تجربه کار با اینفلوئنسرها را بهبود بخشید، ارزش افزوده ای برای تبلیغ کنندگانی که به دنبال تمرکز بر بودجه آگاهی از برند خود هستند تا پاسخ مستقیم.
با تمام بهروزرسانیهای جدید در سال 2022، چندین روش برتر از طریق آزمایشهای دقیق کشف شد که بسیاری از آنها برای استراتژی بلندمدت تبلیغات متا هر برند حیاتی هستند.
در اینجا پنج توصیه برای اجرای کمپین های تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام در سال 2023 وجود دارد.
1. از کمپین های Advantage+ استفاده کنید
کمپینهای Advantage+ یک ویژگی جدید متا است که در سال 2022 منتشر شد. من همیشه از یادگیری ماشینی متا دفاع کردهام زیرا آنها بر آن تسلط دارند. کمپینهای Advantage+ افزودنی عالی برای برنامهها و طرحهای خرید هستند.
متا با یافتن مخاطب مناسب و خلاقیت مناسب کار را برای تبلیغ کنندگان انجام می دهد. ما در نصب و خرید برنامه (تبلیغات محصول پویا) موفق بوده ایم.
برای استفاده از کمپینهای Advantage+، اطمینان از داشتن مقدار مناسبی از خلاقیت برای اجرای مؤثر این کمپینها ضروری است. متا داراییهای خلاقانهای را توصیه میکند که فکر میکنند بهترین عملکرد را دارند، اما بازاریابان میتوانند به صورت دستی آنهایی را که میخواهند انتخاب کنند.
گزینه های خود را آزمایش کنید و ترکیبی از تبلیغاتی را امتحان کنید که عملکرد خوبی دارند و در عین حال به Meta اجازه انتخاب تبلیغات را می دهید. با آزمایش و بهینهسازی آنچه کار میکند، احتمالاً شاهد بهبود هزینه به ازای خرید خود با کمپینهای +Advantage خواهید بود. برای سال 2023 به این موارد توجه داشته باشید.
2. با اینفلوئنسرها کار کنید
تاکتیک جدیدی نیست، اما متا اخیراً کتابهای بازی و راهنماهای جدیدی را برای کمک به تبلیغکنندگان در کار با اینفلوئنسرها ارائه کرده است.
اینفلوئنسرها بخش بزرگی از بودجه تبلیغات B2C را تشکیل می دهند و متا متوجه شده است که بازاریابان می خواهند از محتوای تولید شده توسط کاربر در کانال های برند با رسانه های پولی استفاده کنند.
این فرآیند کامل نیست، اما در اینجا چند روش کلیدی برای اینکه استراتژی شما تا حد امکان روان پیش برود، آورده شده است.
- اینفلوئنسرهای خود را به عنوان شریک تحت «مشارکت پولی» صفحه شرکت خود متصل کنید. این عملکرد به شما امکان می دهد محتوای آنها را در کانال های برند خود تبلیغ کنید.
- هنگام تبلیغ در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسرها برچسب شراکت پولی را با برند شما درج می کنند – «مشارکت پولی با [Brand Name]” این بسیار مهم است زیرا تضمین می کند که می توانید محتوای شریک را به صفحات خود بکشید تا در مدیر تبلیغات تبلیغ کنید. اطمینان حاصل کنید که هر شریک به طور خاص نام تجاری شما را در برچسب شراکت گنجانده است زیرا اگر آنها فقط برچسب عمومی را که می گوید “مشارکت پولی” را درج کند، احتمالاً در تبلیغ محتوای آنها با مشکل مواجه خواهید شد و مجبور خواهید شد پست را ویرایش کنند.
- برای حلقهها و استوریهای اینستاگرام، بررسی کنید که هیچ استیکر یا موسیقی دارای حق چاپ در ویدیوهای ایجاد شده وجود نداشته باشد. در غیر این صورت متا تبلیغات شما را تایید نخواهد کرد. علاوه بر این، باید با اینفلوئنسرها کار کنید تا محتوای آنها را دوباره ضبط کنید، که اگر کمپینهای شما به موقع باشد، میتواند باعث ناراحتی بزرگی شود. به طور معمول، کیفیت محتوا زمانی کاهش مییابد که مجبور میشویم به سراغ اینفلوئنسرها برویم و تغییرات لحظه آخری را در محتوایی که در ابتدا در تایید نهایی بود، درخواست کنیم.
همچنین، به خاطر داشته باشید که اگر Reels را تبلیغ میکنید، تبلیغکنندگان تنها در صورتی میتوانند پیوندهایی به آن اضافه کنند که یک پست تاریک ایجاد کنید. اگر مهم است که یک پیوند داشته باشید، اما یک پست تاریک نمیخواهید، فیسبوک توصیه میکند با قرار دادن «داستان» بروید.
تبلیغکنندگانی که با اینفلوئنسرها کار میکنند میتوانند با قرار دادن «کاوش در اینستاگرام» به موفقیت دست یابند، بنابراین به شدت توصیه میشود که برای سال 2023 مراقب آن باشید. در اینجا برای ابتکارات اینفلوئنسرهای آینده خرج کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
بله، هنوز نقاط دردناک و پیچ خوردگی های زیادی در هنگام راه اندازی Meta’s Conversion API (CAPI) وجود دارد. با این حال، متا اخیراً روشهای راهاندازی مختلفی را برای کمک به تبلیغکنندگان بیشتر راهاندازی کرده است.
در حالی که CAPI اجباری نیست، ارزش آن را دارد که به خاطر داشته باشید زیرا سطح عمیق تری از بهینه سازی است. با روشهای راهاندازی جدید، همچنین به نظر میرسد متا (امیدواریم) در حال کار برای ارائه ادغامهای بیشتری برای تبلیغکنندگان است تا سریعتر بدون نیاز به تیم توسعهدهنده کامل راهاندازی شوند.
پس از راهاندازی و راهاندازی موفقیتآمیز CAPI، کمترین هزینه به ازای هر خرید سال را در سه ماهه چهارم ارائه کردیم. CPA ما در ماه اول 34 درصد و در ماه دوم 70 درصد کاهش یافت در حالی که برای تبدیل با استفاده از CAPI بهینه شد. ما توانستیم نقطه داده عمیق تری را به الگوریتم فیس بوک برسانیم.
منتظر بهروزرسانیهای متا بیشتر در مورد راهاندازی CAPI باشید. این یکی از ویژگی هایی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید.
4. از هدف گذاری “باز” و “گسترده” استفاده کنید
با همسویی بیشتر با الگوریتم یادگیری ماشین متا، هدف گذاری “باز” یا “گسترده” همچنان در مقیاس کمپین های شما پادشاه خواهد بود.
الگوریتم متا می تواند به طور موثر مخاطبانی را پیدا کند که به احتمال زیاد به تبلیغات شما علاقه مند هستند و هنگام انجام هر یک از این دو گزینه اقدام می کنند:
- باز گذاشتن هدف گذاری، به این معنی که هیچ هدف گذاری فراتر از اطلاعات جمعیتی اضافه نمی کنید.
- هدف گذاری خود را بسیار گسترده بگذارید، با استفاده از حداقل هدف گذاری علاقه که مقیاس مخاطب را در میلیون ها نگه می دارد.
هدفگیری باز و گسترده بیشترین دادههای مخاطب را به متا میدهد تا بهترین بهینهسازیها را به متا انجام دهد، که بهترین راه برای کارکرد یادگیری ماشینی برای تلاشهای تبلیغاتی شماست.
5. از فرم های سرب به بهترین شکل استفاده کنید
مدتهاست که موضوع “کمتر، بیشتر است” در مورد اشکال ژن سرب مطرح بوده است. این در بسیاری از موارد صادق است. اما اگر با کیفیت سرنخها مشکل دارید، سؤالات بیشتری برای واجد شرایط کردن مشتری اضافه کنید.
ما این موفقیت را زمانی که نیاز به پیش بردن کیفیت بر کمیت داشتیم، دیدهایم. بله، هزینه نهایی شما برای هر سرنخ احتمالاً افزایش خواهد یافت. با این حال، ما دریافتیم که کیفیت در backend به طور قابل توجهی بهبود مییابد و کارایی سرنخهای واجد شرایط را کاهش میدهد و در عین حال باعث افزایش درآمد برای کسبوکارها میشود.
همچنین توصیه می شود اگر با کیفیت مشکل دارید، نام، نام خانوادگی و/یا آدرس ایمیل را به صورت دستی آزمایش کنید. وقتی صحبت از پر کردن دستی در مقابل تکمیل خودکار میشود، تعادلی وجود دارد، بنابراین احتمالاً میخواهید چند تغییر را آزمایش کنید تا بهترین کار را برای کسب و کارتان پیدا کنید.
برای جلوگیری از افزایش تصادفی حجم فرم های رها شده، سوالات پر دستی زیادی نداشته باشید. علاوه بر این در نظر بگیرید که یک مقدمه کوتاه و شیرین در فرم به مصرف کننده ارائه دهید که جزئیات آن را از پر کردن فرم به دست می آورد. این می تواند تکه ای از یک کاغذ سفید یا چند گلوله در مورد شرکت باشد – هر چیزی که برای تبلیغ شما منطقی تر باشد.
علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که صفحه تشکر شما یا صفحه فرودی که مصرف کننده را به آن سوق می دهید با اطلاعات و منابع مفید درگیر باشد. این امر آموزش بیشتری برای تصمیم گیری مصرف کننده فراهم می کند و می تواند به ایجاد مخاطبین هدفمند شما برای پرورش کمپین ها کمک کند.
در نهایت، خلاقیت را برای فرمهای نسل اصلی خود در حالت اسکرول نگه دارید. شما چند ثانیه فرصت دارید تا توجه کسی را در فید او جلب کنید و او را مجبور کنید تا فرم شما را باز کند، پس جسور باشید!
همانطور که متا به تکامل و بازگشایی ویژگی های جدید ادامه می دهد، یک چیز مسلم است – اتوماسیون به یک تاکتیک اصلی کمپین تبدیل خواهد شد.
با اتوماسیون در خط مقدم، تبلیغکنندگان توانایی بیشتری برای آزمایش و یادگیری با سرعتی سریعتر از همیشه با ابزارهایی مانند کمپینهای CAPI و Advantage+ دارند.
علاوه بر این، در صورت امکان، برای بهینهسازی مخاطبان، از هدفگذاری باز و گسترده متمایل شوید.
سال 2023 سال بزرگی برای آزمایش خواهد بود تا ببینیم تبلیغکنندگان میتوانند کاراییهای بیشتری را کشف کنند و در فیسبوک و اینستاگرام رقابتی باقی بمانند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.