برای اولین بار، بیش از نیمی از تبلیغات B2B طبق گفته Insider Intelligence، امسال روی موبایل قرار خواهد گرفت.
زمان خوبی برای رسیدگی به اشتباهات مداومی است که تبلیغکنندگان B2B با تبلیغات موبایلی مرتکب میشوند، بهویژه درک دقیق و جامع مشتری.
بله، بازاریابان B2B باید ابتدا تجربه دسکتاپ را ثابت کنند، زیرا هنوز هم شاهد بیشترین تبدیلهای با کیفیت هستیم. اما غفلت از بهینهسازی بیش از نیمی از فرصتهای آنها برای درگیر کردن کاربران، تأثیرات موجی در قیف دارد.
جریان کاربر و UX در موبایل با دسکتاپ متفاوت است. چیدمان، اندازه، دامنه توجه، قصد و سهولت استفاده اساساً در تلفن همراه متفاوت است. با این حال، تبلیغکنندگان B2B اغلب هنگام ایجاد جریانهای تلفن همراه، این را فراموش میکنند.
بیایید به اشتباهات خاصی که من می بینم و اینکه چگونه بازاریابان باید تفکر خود را تنظیم مجدد کنند بپردازیم.
اشتباه 1: در نظر گرفتن نیت کاربر تلفن همراه
مخاطبان B2B در تلفن همراه بیشتر در دسترس هستند و درگیر هستند، اما هنوز ارزیابی هدف و دامنه توجه و گنجاندن آن در UX ضروری است.
کاربران احتمالاً تصمیمات تجاری بزرگی را روی تلفن خود نمیگیرند، اما ممکن است به پیامهای خوب و سریعی که بینشی در مورد چالشهای آنها ارائه میدهد، باز باشند.
اغلب، بسیاری از بازاریابان آنچه را که روی دسکتاپ انجام می دهند، تکرار می کنند. قصد تلفن همراه را در نظر بگیرید که همه چیز را از محتوا و انتخاب کانال گرفته تا فراخوان برای اقدام، اطلاع رسانی کنید.
به عنوان مثال، اگر محتوای طولانی و امضایی را در تلفن همراه منتشر میکنید، سعی کنید «بعداً بخوانید» یا «به ایمیل ارسال کنید» یا یک پست وبلاگ کوتاهتری را تبلیغ کنید که کاربر را به دانلود فایل کامل ترغیب کند.
به جای «رزرو نسخه آزمایشی»، که ممکن است عملکرد تقویمی را باز کند که کاربران تلفن همراه کاملاً آماده استفاده از آن نیستند، «از ما نسخه آزمایشی بخواهید»، که مسئولیت پیگیری تیم توسعه کسب و کار شما را بر عهده میگیرد.
اشتباه 2: شماره گیری نکردن خلاقیت مخصوص موبایل
Creative، در این مثال، شامل همه چیز از طرحبندی صفحه فرود گرفته تا اندازه تبلیغات و ویدیو میشود.
اولاً، بازاریابان نمیتوانند به سادگی ابعاد صفحه را مجدداً کالیبره کنند تا بر روی صفحه نمایش تلفن همراه قرار گیرد بدون اینکه ارزیابی کنند که کاربران در بالای صفحه چه میبینند.
- آیا این تاثیرگذارترین پیامی است که می توانید ارائه دهید؟
- آیا به کاربران یک CTA واضح می دهد یا مسیری رو به جلو؟
فضای بسیار کمتری برای کار در موبایل دارید، بنابراین برای استفاده موثر از آن امتیاز بیشتری قائل شوید.
اندازه تبلیغات هنوز با فرصت هایی برای بهبود آماده است. به خصوص برای تبلیغات اجتماعی، بازاریابان اغلب به مربع/مستطیل می چسبند و اندازه های بزرگتر موبایل را نادیده می گیرند.
برخی از برندهای بزرگ از خلاقیت مربع یا مستطیل در لینکدین برای محتوای حمایتشده موبایلی به جای اینکه عمودی حرکت کنند و توجه بیشتری را جلب کنند، استفاده میکنند، زیرا خلاقیت زیر به خوبی انجام میدهد.

در مورد ویدیو، بازه توجه کوتاهتر اهمیت دارد. رسیدن به نقطه مورد نظر در سه ثانیه اول یک ویدیو در موبایل بسیار مهم است.
تولید محتوای ویدیویی همچنان می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین برندهای B2B ممکن است یک یا دو قطعه طولانی داشته باشند.
این خوب است، اما هنر در ویرایش خواهد بود. از پوشش متنی استفاده کنید، لوگوی نام تجاری خود را در جلو قرار دهید و بلافاصله به نقطه مورد نظر برسید.
پلت فرم را هم از طریق یک لنز هدف و هم از طریق لنز اندازه گیری در نظر بگیرید. اگر محتوای تولید شده توسط کاربر برای تبلیغ دارید، آیا برای YouTube، LinkedIn یا #tiktokforbusiness مناسبتر است؟
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
اشتباه 3: نگاه کردن به داده های اشتباه
اکثر بازاریابان گامی را برداشته اند که تبدیل ها را بر اساس دستگاه تقسیم بندی کرده و هزینه ها را به درستی تخصیص داده اند. اما بسیاری از افراد هنوز قدم بعدی را برداشته اند: ردیابی داده های CRM برای سنجش کیفیت تبدیل ها بر اساس دستگاه.
به استثنای موارد نادر، تبدیلهای موبایلی دارای قیف بالاتری نسبت به تبدیلهای دسکتاپ هستند. با این حال، بازاریابان باید بتوانند حقیقت و میزان ارزش تبدیل را بسنجند و بر اساس آن پیشنهاد دهند.
اگر کمپینهای تلفن همراه را برای تبدیلهای قیف بالایی تنظیم میکنید، دادههای CRM را ادغام کنید تا مطمئن شوید ارزش آن چیزی را که میپردازید دارند.
اشتباه 4: عدم تعادل بین کمیت و کیفیت با اشکال سرب
چه در حال استفاده از فرمهای سرنخ مستقیم در شبکههای اجتماعی پولی یا صرفاً ارسال کاربران به صفحه فرود با پاسخ مستقیم، یافتن تعادل بین کمیت و کیفیت با فرمهای خود ایده خوبی است.
اکثر ادغامهای فرم امکان پر کردن خودکار را میدهند، که برای کاربر عالی است – و ممکن است به بازاریابان اجازه دهد چند فیلد اضافی را برای صلاحیتهای اضافی اضافه کنند (بیش از حد آسان کردن ممکن است منجر به اسپم بیش از حد شود).
بهترین تعادل این است که اطلاعاتی را که برای ارزیابی واجد شرایط بودن سرنخ نیاز دارید به دست آورید، اما اطلاعات بیشتری از آن نخواهید.
در میان بسیاری از پیشرفتهای افزایشی که فیسبوک در عملکرد B2B خود انجام داده است، فرمهای اصلی آن اکنون به بازاریابان اجازه میدهد تا سؤالات سفارشی را اضافه کنند. این مانع ورود را کمی افزایش می دهد، اما می تواند به خوبی برای حذف هرزنامه ها مفید باشد.
لینکدین همچنین دارای سؤال سفارشی و قابلیت چک باکس سفارشی و گزینه درخواست ایمیل تجاری است که به شما در بهبود کیفیت کمک می کند.
رویکرد شما هر چه باشد، حتی اگر این باشد که شیر آب را تا حد امکان باز کنید و هرزنامهها را فیلتر کنید، مطمئن شوید که نرخ تبدیل، کیفیت سرنخ متناظر و تفاوتهای قابل توجه در رفتار موبایل و دسکتاپ را دنبال میکنید.
اشتباه 5: تکرار استراتژی های کانال دسکتاپ
در حالی که برخی از کانال ها – جستجو و اجتماعی، در درجه اول – ارزش زیادی را هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه ارائه می دهند، به سادگی تصور نکنید که هر کانالی که روی دسکتاپ اجرا می شود باید بخشی از ترکیب تلفن همراه شما باشد.
نمایشگر کانالی است که باید دو بار در مورد استفاده از آن برای مخاطبان موبایل فکر کنید، مگر اینکه پیامی واقعاً مخرب و تأمل برانگیز داشته باشید.
اگر یک استراتژی ABM کاملاً منسجم با شرکتها، پیامرسانی و اهداف کاملاً مشخص داشته باشید، میتواند کارساز باشد، به علاوه تیم فروش کاملاً خریداری شده باشد. اما باید بخشی از یک پازل بزرگتر باشد.
در غیر این صورت، شما برای انجام اقداماتی به غیر از کلیک غریزی روی تبلیغات مزاحم که آنها را از محتوای مورد نظرشان مسدود می کند، به کاربران خود متکی هستید – کاری که من خودم به ندرت به عنوان کاربر انجام می دهم و اغلب به عنوان یک استراتژی به مشتریان خود توصیه نمی کنم.
کمپین های بازاریابی B2B تلفن همراه خود را بهتر کنید
همانطور که این مطلب را می خوانید، احتمالاً به ده ها تفاوت دیگر فکر می کنید که تجربه تبلیغات B2B موبایل را از همتای دسکتاپ آن متمایز می کند.
همینطور فکر کنید، و خیلی زود، خود را شرطی میکنید که استراتژیهای جداگانهای برای مخاطبان موبایل و دسکتاپ خود بسازید و در طول سفر کامل مشتری از پاداشها بهره ببرید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.