, 4 ابزار بررسی واقعیت برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی, محتوا مارکتینگ



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

شاید به یاد داشته باشید که چگونه در طول همه گیری سال 2020، برخی از مردم معتقد بودند که فناوری 5G عامل ایجاد کووید است. مشکل اخبار جعلی چیزی است که حتی قبل از سال 2019 در مورد آن هشدار داده شده بود.

اقدامات زیادی از سوی رسانه ها و دولت ها برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست انجام شده است. همچنین، ابزارهای زیادی برای کمک به مبارزه با آن وجود دارد. با این حال، فقط برخی از افراد از آنها استفاده می کنند. این مقاله بهترین ابزارها را به شما آموزش می‌دهد تا واقعیت‌سنجی خود را بهبود ببخشید و مانند یک حرفه‌ای اخبار جعلی را کشف کنید.

امروزه بیش از هر زمان دیگری جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست ضروری است. ما این هفته انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده و دو هفته پیش دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در برزیل داشتیم و گزارشی نشان داد که رسانه‌های اجتماعی در حال شکست دادن نبرد علیه اطلاعات نادرست هستند.

برخی از رسانه‌های اجتماعی در حال به‌روزرسانی سیاست‌های خود هستند تا از گمراه شدن کاربران در مورد رأی‌گیری و انتخابات جلوگیری کنند، اما ما باید به‌عنوان بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا، سهم خود را انجام دهیم.

چند وقت است که اخبار جعلی با ما بوده است؟

اخبار جعلی مدتی است که در اینترنت منتشر شده است. در طول انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016، به دلیل تعداد زیاد داستان های نادرست که در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام پخش می شد، مردم شروع به صحبت در مورد این موضوع کردند.

اما چه کسی اخبار جعلی را تولید می کند؟ گاهی اوقات افرادی با نیت بد یا کار برای یک حزب افراطی ایدئولوژیک، اما همچنین می توانند ترول و ربات باشند.

مثلا، با توجه به CITS، در سال 2017، 23 میلیون ربات در توییتر (حدود 8.5٪ از کل حساب ها)، 140 میلیون ربات در فیس بوک (تا 5.5٪ از حساب ها) و حدود 27 میلیون ربات در اینستاگرام (8.2٪ از حساب ها) وجود داشت.

چرا مهم است که آنچه را که به اشتراک می گذارید دوباره بررسی کنید؟

واضح ترین مشکل اخبار جعلی این است که می تواند مردم را در مورد مسائل مهمی مانند بهداشت عمومی، مشکلات اجتماعی و انتخابات سردرگم کند. این حتی بیشتر قطبی می شود و احساس وحشت ایجاد می کند که بر دموکراسی ما و تصمیمات مردم عادی تأثیر می گذارد.

بررسی مجدد اطلاعاتی که می خوانیم مهم است زیرا:

  • شما را از انتشار حقه باز می دارد.
  • ناراحتی ناشی از تئوری توطئه را کاهش می دهد.
  • اطلاعات را به شیوه ای اخلاقی تر و مسئولانه تر به اشتراک می گذارد.
  • به شما کمک می کند تا روی تعصبات خود کار کنید و یادگیری در مورد دو طرف یک داستان را تشویق کنید.

برای آمریکایی ها، اطلاعات ساختگی در حال تبدیل شدن به یک مشکل مرتبط است، حتی بزرگتر از تغییرات آب و هوا. مطابق با مرکز تحقیقات پیو 50 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که این یک مشکل بسیار بزرگ است.

, 4 ابزار بررسی واقعیت برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی, محتوا مارکتینگ

چگونه بر برندها تأثیر می گذارد؟ بنابراین بیایید وانمود کنیم که محصولی در مورد برخی از روغن‌های ضروری دارید، و نظری دریافت کرده‌اید که می‌گوید محصول شما می‌تواند بیماری‌های “x” یا “y” را درمان کند. شما به عنوان صاحب محصول می دانید که غیرممکن است. شما چکار انجام خواهید داد؟ آیا به این اطلاعات نادرست اجازه می‌دهید منتشر شود یا روشن کنید که روغن‌های شما این ویژگی را ندارند؟

از آنجایی که در محتوای راک ما سعی می کنیم بازاریابی را بهتر کنیم، درک می کنیم که چقدر مهم است که اطلاعات را به اخلاقی ترین روش ممکن به اشتراک بگذاریم.

4 ابزار بررسی واقعیت که باید بدانید!

امروزه ساده ترین راه برای تحقیق در مورد چیزی چیست؟ واضح است، فقط آن را در گوگل جستجو کنید. با این حال، این کافی نیست. به همین دلیل است که ما فهرستی از ابزارهایی را ایجاد کردیم که می تواند به شما در کشف اطلاعات نادرست، نیمه حقیقت یا سوگیری ها کمک کند.

1.InVid

ویدئوها نیز قابل دستکاری هستند. ترول ها می توانند یک ویدیو را برش دهند، آن را بدون زمینه خاصی ویرایش و منتشر کنند تا دیگران را گیج کنند. افزونه کروم InVid به شما امکان می دهد فیلم ها، توییت ها و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را بهتر درک کنید.

2. دوپلی چکر

یکی دیگر از تاکتیک های خبرسازان جعلی استفاده از تصویر در زمان و زمینه ای است که به آن تعلق ندارد. به عنوان مثال، آنها می توانند از تصویری که در هند اتفاق افتاده است استفاده کنند و آن را شبیه آنچه در مکزیک رخ داده است نشان دهند. دوپلی چکر محقق تصویر معکوس است. این به شما کمک می کند منبع واقعی یک تصویر را شناسایی کنید.

3.خبر زمینی

سوگیری ایدئولوژیک نیز چیزی است که به انتشار اطلاعات نادرست کمک می کند. اخبار زمینی به شما کمک می کند نوع پوششی که یک خبر دریافت می کند را شناسایی کنید. همچنین به عنوان یک اپلیکیشن موبایل در دسترس است.

, 4 ابزار بررسی واقعیت برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی, محتوا مارکتینگ

4. Fact Checker NGO

برای مبارزه با حقه‌ها و ادعاهای نادرست، بسیاری از روزنامه‌نگاران مستقل سازمان‌های غیردولتی، وب‌سایت‌ها و غیره خود را ایجاد کرده‌اند. یک مثال خوب از آن Factcheck.org است که در زمینه سیاست ایالات متحده تخصص دارد. سازمان های دیگری مانند شبکه بین المللی حقیقت یابی که منابع و آموزش های زیادی را برای روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر ارائه می دهد.

و فراموش نکنید: منبع اصلی را بررسی کنید!

هنگام تأیید صحت برخی ادعاها، منابع کلیدی هستند. چه کسی این را می گوید؟ اگر از سازمانی استناد می کنند، بررسی کنید که سایت رسمی چه می گوید. همچنین، سعی کنید بررسی کنید که آیا وب‌سایت‌ها یا مجلات دیگر نیز به همین روش داستان را پوشش می‌دهند، زیرا همه آنها نمی‌توانند سوگیری‌های یکسانی داشته باشند.

در رسانه های اجتماعی، اطلاعات زیادی وجود دارد که تشخیص اینکه چه چیزی حقیقت دارد و چه چیزی فریب است، دشوار است. ما نمی‌توانیم همه چیزهایی را که در اینترنت ظاهر می‌شود کنترل کنیم، اما می‌توانیم آنچه را منتشر می‌کنیم و آنچه را که می‌خواهیم بخوانیم کنترل کنیم.
ما هنوز در حال مبارزه هستیم تا رسانه های اجتماعی را به مکانی امن برای همه تبدیل کنیم و اگر تلاش خود را برای به اشتراک گذاری اطلاعات مسئولانه انجام دهیم، می توانیم نقش خود را انجام دهیم.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *