بازاریابان جستجوی پولی با هوش مصنوعی بیگانه نیستند. ما هر روز از پلتفرمهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند موتورهای تبلیغاتی، ابزارهای مدیریت شخص ثالث و نرمافزارهای کپینویسی استفاده میکنیم.
اما یک ربات جدید در شهر وجود دارد (ممکن است نام آن را شنیده باشید)، و آن تجارت قدیمی «کنترل برای اتوماسیون» را که ما به آن عادت کرده بودیم، انجام نمی دهد.
در ادامه بخوانید تا ببینید چگونه می توانید از ChatGPT برای ارتقاء سطح بازی بازاریابی خود بدون قربانی کردن استراتژی، اصالت یا خلاقیت استفاده کنید.
آغازگر سریع راه اندازی ChatGPT
اگر هنوز وارد ChatGPT نشده اید، جای نگرانی نیست!
شما فردی پرمشغله هستید و بسیاری از مطالبی که تا به حال خوانده اید احتمالاً مانند تبلیغات به نظر می رسد.
اما یک دقیقه وقت بگذارید و یک حساب کاربری ایجاد کنید و خودتان آن را دنبال کنید و در sandbox بازی کنید.
برای شروع، حساب خود را در chat.openai.com. از زمان نوشتن این مقاله کاملاً رایگان است، بنابراین لازم نیست نگران راهاندازی ساعت در یک دوره آزمایشی محدود یا استفاده از نشانهها در منحنی یادگیری باشید.
هنگامی که وارد سیستم شدید، یک کادر به سبک جستجو را مشاهده خواهید کرد که در آن می توانید متنی را وارد کنید، و این دقیقاً همان کاری است که در مرحله بعد انجام خواهید داد.
دستورات ChatGPT چگونه کار می کنند
احتمالاً میدانید که ChatGPT میتواند فیلمنامههای کامل فیلم، هزاران عنوان یا پستهای یکساله در رسانههای اجتماعی را ایجاد کند.
شما همچنین می دانید که هوش مصنوعی تمایل دارد نتایج بسیار احمقانه ای ایجاد کند.
اما شما می توانید کیفیت پاسخ ها (خروجی ها) خود را فقط با تغییر کیفیت درخواست ها (ورودی ها) کنترل کنید.
- اعلان ضعیف: “یک تبلیغ گوگل برای کسب و کار من بنویسید.”
- سریع تر: «یک تبلیغ Google برای کسب و کار من بنویسید که محصولات مراقبت از پوست ارگانیک را به زنانی که به دنبال جایگزینهای طبیعی هستند میفروشد.»
- اعلان عالی: «یک آگهی Google برای کسب و کار من بنویسید که محصولات مراقبت از پوست ارگانیک را به زنانی که به دنبال جایگزینهای طبیعی هستند میفروشد، با تأکید بر مزایای مواد کاملاً طبیعی ما و تضمین رضایت برای مشتریانی که برای اولین بار هستند.»
اولین درخواست عمومی است و فاقد هرگونه ماده ای برای استفاده از ChatGPT است. این تجسم “زباله داخل، زباله بیرون” است.
مثال آخر اطلاعاتی مانند:
- جزییات محصول.
- ارزش پیشنهادی و مزایای کلیدی
- عنصر معکوس ریسک
- بازار هدف.
اعلان واضح، صریح و مشخص است و تبلیغات بسیار بهتری ایجاد می کند.
در اینجا 15 دستور استراتژیک برای الهام بخشیدن به شما، کاهش حجم کاری و بهبود نتایج شما آورده شده است.
با ChatGPT تبلیغات و دارایی های استراتژیک ایجاد کنید
نوشتن تبلیغات در مقیاس جزء جدول برای هوش مصنوعی است. بیایید از ChatGPT بخواهیم که همان نوع تفکر استراتژیک را در تبلیغات شما اعمال کند که شما به تنهایی از آن استفاده می کنید.
تولید یک تست A/B قابل اجرا برای تبلیغات جستجوی پاسخگو (RSA)
چه اتفاقی میافتد زمانی که ما فقط انواع تبلیغات را درخواست نکنیم، بلکه متدولوژی زیربنایی را بخواهیم؟
- درخواست 1: برای تست A/B برای «Ms. تهویه مطبوع تهویه مطبوع.» توضیح دهید که چرا تبلیغات آزمایش خوبی است.»
در اینجا، ChatGPT کار بزرگی را برای توضیح محاسن این آزمون انجام داد:
- تبلیغ 1 بر ارائه خدمات قابل اعتماد و کارآمد متمرکز است.
- تبلیغ 2 بر صرفه جویی در هزینه و بهره وری انرژی متمرکز است.
با تعداد کاراکترها (اغلب نمیشود) یا تعداد خطوط توضیحات به هدف نرسید، اما اکنون که بخش عمدهای از کار برای شما انجام شده است، اینها ویرایشهای آسانی هستند.
بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم.
دریافت مفاهیم خلاقانه برای تبلیغات نمایشی واکنشگرا (RDA)
در این اعلان، من از شما میخواهم که برای برخی از تبلیغات پرتصویر توجه خلاقانه زیادی داشته باشید.
- درخواست 2: «من باید برای یک کمپین تبلیغاتی گوگل تعدادی تبلیغات نمایشی واکنشگرا ایجاد کنم. لطفاً تصاویر، سرفصلها و توضیحاتی را برای کیک چوپان بدون گوشت با سخنگوی پل مک کارتنی پیشنهاد دهید. جناس غنایی قابل قبول است.»
ChatGPT نه تنها ایدههای قانعکنندهای را برای عکسهای محصول و کپی تبلیغاتی توصیه کرد، بلکه به این خط نیز رسید: «روش گیاهخواری برای زندگی و اجازه دادن به پای».
براوو، ChatGPT. براوو.
صفحات فرود خود را بهینه کنید
آیا شما یک بازاریاب جستجوی پولی هستید که صفحات فرود نمیسازید؟ اگر چنین است، احتمالاً احساس میکنید که از عمق بازخورد خود در مورد آنها بازخورد نمیدهید – حتی اگر صفحات به عملکرد تبلیغات شما آسیب میرسانند.
از این دستورات برای شناسایی توصیه های LP هوشمند و به اشتراک گذاری آنها با اطمینان استفاده کنید.
- درخواست 3: «یک شخص از این صفحه چه کاری می تواند انجام دهد، و چرا می خواهد این کار را انجام دهد؟ [LP URL]”
این یک روش سریع و کثیف برای ارزیابی اینکه آیا محتوای صفحه و فراخوان برای اقدام برای مشتریان بالقوه شما مناسب هستند یا خیر است.
- درخواست 4: من در حال حاضر ترافیک جستجوی پولی را به این صفحه فرود هدایت می کنم [LP URL]. چگونه پیشنهاد میکنید آن را بهبود ببخشید تا نرخ تبدیل بهتری داشته باشیم؟»
این اعلان ممکن است به جای بررسی URL واقعی شما، توصیه های کلی LP به شما بدهد، اما توصیه کلی ارزش توجه دارد.
- درخواست 5: یک تیتر برای [LP URL] که توضیح می دهد [unique value proposition] و شامل عبارت است [keyword phrase]”
بسیاری از عناوین صفحه فرود به جای واضح بودن، همچنان جذاب هستند. از این اعلان برای ایجاد یک توالی تطابق پیام بهتر و محتوای قویتر در بالای صفحه استفاده کنید.
ما به درخواستهای RSA، RDA و صفحات فرود نگاه کردهایم. مهارتهای ChatGPT خود را با کمک گرفتن از برنامههای افزودنی تبلیغات، اسکریپتها و قلابهای تبلیغات YouTube، فیدهای محصول و سایر داراییها بیشتر گسترش دهید.
قدرت تحقیق و برنامه ریزی به کمک هوش مصنوعی را باز کنید
آیا تا به حال از مشتری در مورد مزایای کلیدی آنها سوال کرده اید و آنها با عبارت “ما 30 سال است که در اطراف هستیم” و “محصولات ما با کیفیت هستند؟” نه؟ فقط من؟
در هر صورت، دریافت اطلاعات در مورد مشتریان شما – و رقبای آنها بسیار سریعتر شده است.
یک تحلیل SWOT برای شرکت خود ایجاد کنید
با این دستور ساده یک نمای کلی از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای شرکت خود دریافت کنید.
- درخواست 6: “لطفا یک تحلیل SWOT برای محصولات EGO power بنویسید.”
ChatGPT با یک تجزیه و تحلیل SWOT با فرمت صحیح پاسخ داد. من لیست را گرفتم و آن را در قالبی که در Canva پیدا کردم چسباندم و در کمتر از پنج دقیقه این قابل تحویل صیقلی را داشتم:
یک طرح رسانه نمایشی بسازید
- درخواست 7: «اگر میخواهم تبلیغات غذاهای غیرممکن را در شبکه نمایش Google اجرا کنم، چه نوع سایتها و کانالهایی را باید هدف قرار دهم؟»
برخی از ایده های ارائه شده مناسب هستند. اگر برخی از آنها را در برنامه رسانه ای خود قرار دهید، شما را در آب داغ قرار می دهند. (در تلاش برای هدف قرار دادن پروفایل های فیس بوک در شبکه نمایش گوگل موفق باشید!)
اما کاهش یک لیست ده تایی به چند ایده قوی بسیار سریعتر از شروع کامل از صفر است.
انجام تحقیقات رقبا
- درخواست 8: فهرستی از رقبا برای آن ایجاد کنید [my company] و مخارج جستجوی پرداخت شده ماهانه تخمینی آنها.”
این درخواست توسط Albert Somlith در PPC Ad Editor ارائه شده است. من هرگز نتوانستم این درخواست را برای برگرداندن یک مقدار دریافت کنم، اما Somlith ارزش خود را به اشتراک می گذارد نتایج در اینجا.
حتی بدون اطلاعات مالی خاص، میتوانید از ChatGPT برای تشریح جزئیات رقابت خود استفاده کنید.
- درخواست 9: «لطفاً فهرستی از رقبا برای clickup.com ایجاد کنید. نام شرکت، محل دفتر مرکزی آنها، اندازه شرکت (کوچک، متوسط یا بزرگ) و اینکه آیا آنها یک رقیب مستقیم یا غیر مستقیم هستند را لیست کنید. لطفا نتایج را در قالب جدول جمع آوری کنید.
دادههای Augment Auction Insights
در آخرین درخواست، از ChatGPT خواستیم تا لیستی از رقبا ارائه کند. اما اگر اطلاعات را برای لیست Insights Auction خود بخواهیم چه می شود؟
برای سادهسازی دادههایتان میتوانید مستقیماً از ChatGPT در کاربرگنگار استفاده کنید. برای شروع، به یک کلید ای پی ای و GPT برای پسوند کاربرگنگار و سندنگار.
این درخواست از جیمز هبدون (شریک تجاری من در Paid Search Magic) است و جزئیات Auction Insights را با اطلاعات ChatGPT ترکیب میکند تا اطلاعات تجاری تلفیقی مانند موارد زیر را برگرداند:
- درخواست 10: اینها فرمول هایی هستند که برای ایجاد صفحه بالا در ستون های خود وارد می کنید:
ستون | فرمول ها |
ب | =GPT("What is the business name for this domain?", A3, 0.8, 500, "text-davinci-003") |
اف | =GPT("Are they a direct competitor, indirect competitor or not a competitor with"&A1&"?", A3, 0.8, 500, "text-davinci-003") |
جی | =GPT("Where are they headquartered. Give me just the name of the location", A3, 0.8, 500, "text-davinci-003") |
اچ | =GPT("Are they a small, medium or large company?", A3, 0.8, 500, "text-davinci-003") |
ما به سختی سطح نحوه استفاده از ChatGPT را برای تحقیق و برنامه ریزی بررسی کردیم.
تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد کمپین، نیازهای بازار هدف و نقاط درد… هیچ محدودیتی برای کمک هوش مصنوعی در اینجا وجود ندارد.
بینش عمیق تر و تجزیه و تحلیل گزارش دهی را هدایت کنید
میتوانید هوش مصنوعی را برای ارزیابی مستقیم عملکرد موتور تنظیم کنید، اما وقتی نتایج را در رابط چت توصیف میکنید، میتوانید زمینه و پیشزمینهای ارائه کنید که توصیههای آگاهانهتری را ارائه میکند و مهارتهای تفکر انتقادی خود را در این فرآیند ایجاد میکند.
بررسی تغییر عملکرد
وقتی عملکرد به طور چشمگیری تغییر می کند، مردم می خواهند بدانند «چرا». از ChatGPT کمک تحقیقی دریافت کنید.
- درخواست 11: «تبدیلهای من از ترافیک پولی 20 درصد ماه به ماه کاهش مییابد. برای یافتن علت باید به چه معیارها و ابعادی نگاه کنم؟
یک خلاصه آزمایشی ایجاد کنید
ترجمه نتایج آزمون به شکل پاراگراف می تواند کار دشواری باشد. Eddie Laing، خریدار ارشد رسانه در NextAfter، این درخواست را برای ایجاد یک خلاصه آزمایش ارائه میکند.
- درخواست 12: شما در حال مستندسازی یک آزمایش کانال هستید که در آن این فرضیه را آزمایش کردید که توسط [testing X] به دست خواهد آورد [desired outcome]. اینها نتایج بود [Insert test results]. خلاصه آزمایشی را برای من بنویسید که به این سؤال پاسخ دهد، “موارد مهم این آزمایش چیست؟”
فرضیات خود را تحت فشار قرار دهید
قربانی تنبلی اندیشی نشوید! اگر برای نتیجهگیری از دادهها مشکل دارید، از ChatGPT استفاده کنید تا به شما کمک کند قبل از ارائه یافتههای خود به ذینفعان، درباره مسائل فکر کنید.
- درخواست 13: من به مشتری خود می گویم که عملکرد جستجوی پولی ماه به ماه به دلیل فصلی بودن کاهش می یابد. چگونه ممکن است پاسخ دهند که نتیجهگیری من را به چالش بکشد؟»
ChatGPT اجازه نمی دهد درخواست من در اینجا قلاب شود، و گزارش من مطمئنا برای آن بهتر خواهد بود.
دفعه بعد که در تلاش برای یافتن داستان پشت داده های خود هستید، با ChatGPT مشورت کنید تا ایده های جدیدی در مورد نحوه رویکرد به تحلیل خود پیدا کنید.
مهارت های مدیریت مشتری خود را بهبود بخشید
اگر تا به حال برنامه تلویزیونی “Mad Men” را تماشا کرده باشید، می دانید که مدیریت یک حساب کاربری و مدیریت یک مشتری مجموعه مهارت های کاملاً متفاوتی هستند. در اینجا چند دستور برای پر کردن این شکاف و راضی نگه داشتن مشتریان ارائه شده است.
یک ایمیل درخواست بودجه ایجاد کنید
قدم زدن گرم؟ اجازه ندهید حساب شما قبل از پایان ماه تاریک شود.
- درخواست 14: یک ایمیل مختصر برای مشتری بنویسید که 15 هزار دلار بودجه اضافی بخواهید زیرا فرصتی برای افزایش حجم سرنخ کمتر از CPA هدف وجود دارد.
ChatGPT یک مورد نسبتاً قوی برای افزایش بودجه ایجاد می کند. اینکه آیا فرود می آید یا نه به نحوه دریافت تصمیم گیرنده بستگی دارد و ChatGPT نیز می تواند در این مورد کمک کند.
ارتباط را برای تیپ شخصیتی شخصی سازی کنید
این درخواست بر اساس مثال قبلی است، اما با نمایهسازی شخصیت، آن را تقویت میکند.
- درخواست 15: با استفاده از نمایه DiSC، یک ایمیل برای شخصیت غالب بنویسید و نسخه دیگری را برای شخصیت ثابت بنویسید.
ChatGPT یک پاسخ جدید ایجاد کرد و هر ایمیل را به گونه ای تغییر داد که یادداشت هایی را که برای مشتری مهم است، نشان دهد.
برای شخصیت غالب، ایمیل را با زبانی بسیار قاطع به پایان می رساند:
من به شما پیشنهاد میکنم سریع عمل کنید، فرصتهایی مانند این اغلب پیش نمیآیند. خوشحالم که جزئیات را با شما در میان گذاشته و اطلاعات بیشتری ارائه می کنم. بیایید آن را محقق کنیم.»
در حالی که شخصیت ثابت دعوت به عمل می شود که باعث ایجاد رابطه می شود:
خوشحال می شوم جزئیات را با شما در میان بگذارم و اطلاعات بیشتری ارائه کنم. آیا میتوانیم یک تماس برای اواخر این هفته برنامه ریزی کنیم؟»
مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید و با کمک هوش مصنوعی، درک و موافقت با توصیه های شما را برای ذینفعان آسان تر کنید.
از ChatGPT بیشترین بهره را ببرید
موضوع بحث های زیادی بوده است، اما ChatGPT به وضوح فقط تبلیغاتی نیست. همچنین 100% برای پرایم تایم آماده نیست.
با ChatGPT به عنوان یک کارآموز زودرس رفتار کنید – آماده باشید تا مدتی را صرف بررسی کار کنید و منتظر اشتباه باشید، اما پتانسیل آن را دست کم نگیرید. این تنها آغاز است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.