الگوریتم‌های موتورهای جستجو ممکن است تغییر کنند، اما یک چیز ثابت باقی می‌ماند: سئو مانند همیشه در تضمین موفقیت کسب‌وکار شما در فضای آنلاین بسیار مهم است.

سازمان‌های بی‌شماری، از فروشگاه‌های مام و پاپ گرفته تا شرکت‌های جهانی، از بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای تقویت رشد سازمانی و افزایش درآمد استفاده کرده‌اند. اگر به فکر گنجاندن سئو در استراتژی بازاریابی خود هستید، این آمار چشم باز ممکن است دانش و اعتماد به نفس لازم برای شروع را به شما بدهد. پیشرو بودن در سئو، با به روز بودن آمار و حرکات در فضا، به اطلاع رسانی و هدایت استراتژی شما نیز کمک می کند.

هنگامی که بررسی این اعداد را تمام کردید، ممکن است بخواهید راهنمای خریداران سئوی ما را نیز بررسی کنید تا در مورد سئو و مزایای فراوان آن برای مشاغل بیشتر بدانید.


آمار خدمات سئو

1. کسب و کارها در سال 2020 بیش از 79 میلیارد دلار برای خدمات سئو هزینه می کنند.منبع)
2. مشاغلی که بیش از 500 دلار در ماه برای خدمات سئو هزینه می کنند، 53 درصد بیشتر از آنهایی که کمتر از 500 دلار در ماه خرج می کنند، “بسیار راضی” هستند. (منبع)
3. میانگین هزینه خرید بک لینک 361 دلار است. (منبع)
4. 2٪ از مشاغل کوچک ایالات متحده بیش از 25000 دلار در سال برای خدمات سئو هزینه می کنند. (منبع)
5. 30 درصد از مشتریان ارائه دهنده سئوی فعلی خود را به یک دوست یا همکار توصیه می کنند. (منبع)


آمار سئوی محلی

6. 72 درصد از کاربرانی که در گوگل جستجو کردند از فروشگاهی در 8 کیلومتری جایی که جستجو می کردند بازدید کردند. (منبع)
7. 61 درصد از جستجوگران تلفن همراه می گویند که اگر یک کسب و کار محلی یک سایت سازگار با موبایل ارائه دهد، احتمال بیشتری دارد که با آنها در تماس باشند. (منبع)
8. 18 درصد از جستجوهای محلی منجر به فروش در یک روز می شود. (منبع)
9. 46 درصد از کل جستجوهای گوگل به دنبال اطلاعات محلی هستند. (منبع)
10. 28 درصد از جستجوهایی که شامل هدف محلی هستند منجر به خرید می شوند. (منبع)
11. از هر 5 مصرف کننده 4 نفر از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات محلی استفاده می کنند. (منبع)
12. Yelp در 92 درصد از جستجوهایی که شامل یک شهر و دسته بندی کسب و کار است، در پنج نتیجه برتر جستجوی گوگل قرار می گیرد. (منبع)
13. کسب و کارهایی که حداقل 4 ستاره در Google My Business (GMB) دارند، به طور متوسط ​​11 درصد از کسب و کارهایی که چنین ستاره ای ندارند بالاتر هستند. (منبع)
14. 56 درصد از کسب و کارهای محلی فهرست Google My Business خود را ادعا نکرده اند. (منبع)
15. جستجوهای «نزدیک من» در سال 2020 بیش از 130 درصد افزایش یافته است.منبع)
16. 88 درصد از کاربران به دنبال بررسی آنلاین برای مشاغل محلی هستند. (منبع)
17. 78 درصد از جستجوهای مکان گرا منجر به تبدیل آفلاین می شود. (منبع)
18. 82 درصد از کسب و کارها لیست Bing Business خود را ادعا نکرده اند. (منبع)
19. 25 درصد از کل جستجوها در گوگل مربوط به یک کسب و کار محلی یا خدمات محلی است. (منبع)


آمار بازاریابی سئو

20. 93 درصد از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود. (منبع)
21. 95 درصد از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج جستجو می رود. (منبع)
22. 91 درصد از صفحات در اینترنت هرگز ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند. (منبع)
23. 89 درصد از بازاریابان می گویند سئو موفقیت آمیز است. (منبع)
24. 75 درصد از کاربران موتورهای جستجو از صفحه اول عبور نمی کنند. (منبع)
25. 70 درصد از نتایج جستجوی کلیک شده ارگانیک هستند. (منبع)
26. 55 درصد از کسب و کارها در خدمات سئو حرفه ای سرمایه گذاری می کنند. (منبع)


آمار بک لینک سئو

27. بیش از 65 درصد از صفحات هیچ بک لینکی ندارند. (منبع)
28. 43 درصد از صفحات با رتبه برتر دارای برخی پیوندهای متقابل هستند. (منبع)
29. بک لینک ها جزو سه فاکتور برتر رتبه بندی هستند. (منبع)
30. محتوای طولانی 77 درصد بیشتر از موارد کوتاه بک لینک دریافت می کند. (منبع)
31. پست های دارای ویدیو بک لینک بیشتری به دست می آورند و 157 درصد در ترافیک جستجو افزایش می یابند. (منبع)
32. 66.5 درصد از لینک ها به سایت ها در نه سال گذشته مرده اند. (منبع)
33. میانگین هزینه خرید لینک 361.44 دلار است. (منبع)
34. میانگین هزینه انتشار پست مهمان پولی 77.80 دلار است. (منبع)


آمار کلمات کلیدی

35. تقریباً 94 درصد از کلمات کلیدی 10 یا کمتر جستجوی ماهانه دارند. (منبع)
36. 8% از تمام پرس و جوهای جستجو به صورت سوال بیان می شوند. (منبع)
37. نیمی از جستجوها شامل 4 کلمه یا بیشتر است. (منبع)
38. تقریباً 15 درصد از جستجوهای گوگل قبلاً جستجو نشده است. (منبع)
39. 95 درصد از کل پایگاه داده کلمات کلیدی کمتر از 10 جستجو در ماه دریافت می کند (که معادل حدود 3.8 میلیارد کلمه کلیدی است). (منبع)
40. بیش از 29 درصد از کلمات کلیدی با 10000 جستجو در ماه از 3 کلمه یا بیشتر تشکیل شده است. (منبع)
41. 46 درصد از کلیک ها در کنسول جستجوی گوگل به عبارات پنهان می رود. (منبع)
42. حدود 8% از پرس و جوهای جستجو به صورت سوال بیان می شوند. (منبع)
43. حدود 92 درصد از حجم جستجو در Google Ads Keyword Planner بیش از حد برآورد شده است. (منبع)
44. Google Ads Keyword Planner حجم جستجو را در 54.28 درصد مواقع بیش از حد تخمین می زند و در 45.22 درصد مواقع تقریباً دقیق است. (منبع)


آمار لینک سازی

45. تقریبا 94 درصد از سازنده های لینک موافق هستند که کیفیت لینک ها مهمتر از کمیت لینک ها است. (منبع)
46. ​​هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، احتمال دریافت ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتر است. (منبع)
47. 74 درصد از سازنده های لینک کمتر از 10 لینک در ماه می سازند. (منبع)
48. رتبه اول جستجوی گوگل معمولاً 3.8 برابر بیشتر از صفحات دیگر بک لینک دارد. (منبع)
49. 95 درصد از تمام صفحات اصلاً بک لینک ندارند. (منبع)
50. حدود 66 درصد از صفحات اصلاً بک لینک ندارند. (منبع)
51. شرکت هایی که وبلاگ دارند 97 درصد بک لینک بیشتری دریافت می کنند. (منبع)
52. محتوای طولانی 77.2 درصد بیشتر از مقالات کوتاه بک لینک دریافت می کند. (منبع)
53. ایجاد لینک چالش برانگیزترین تاکتیک برای 41 درصد از بازاریابان است. (منبع)
54. 42% از متخصصان سئو زمان مساوی را به ایجاد لینک های داخلی و خارجی اختصاص می دهند. (منبع)


آمار جستجوی موبایل

55. 30 درصد از جستجوهای گوگل از یک دستگاه تلفن همراه شامل یک مکان است. (منبع)
56. 40 درصد از کاربران تلفن همراه یک وب سایت تجاری را در صورتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد، ترک خواهند کرد. (منبع)
57. 87 درصد از کاربران گوشی های هوشمند گزارش می دهند که هر روز از قابلیت جستجو در دستگاه های خود استفاده می کنند. (منبع)
58. افزایش 1.3 برابری در جستجوهای تلفن همراه برای “از کجا خرید/پیدا کردن/دریافت کنید” در سال گذشته. (منبع)
59. 92 درصد از کاربران تلفن همراه از طریق تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی خواهند داشت. (منبع)
60. 69 درصد از کاربران دستگاه های تلفن همراه می گویند که بیشتر از وب سایتی خرید می کنند که به راحتی به سؤالات آنها پاسخ می دهد. (منبع)
61. 57 درصد از کاربران کسب و کار با طراحی ضعیف وب سایت تلفن همراه را توصیه نمی کنند. (منبع)
62. جستجوهای موبایلی برای «از کجا بخرم» و «نزدیک من» بیش از 200 درصد رشد کرده است. (منبع)
63. نزدیک به 63 درصد از ترافیک ارگانیک در گوگل در ایالات متحده از طریق یک دستگاه تلفن همراه است. (منبع)
64. 59 درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه است. (منبع)
65. 25 درصد از همه مشاغل روی یک استراتژی بهینه سازی موبایل به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود سرمایه گذاری می کنند. (منبع)
66. 20 درصد از جستجوگران در دستگاه های تلفن همراه از طریق متن صوتی انجام می شوند. (منبع)
67. بیش از 30 درصد از تمام جستجوهای تلفن همراه درست قبل از بازدید از یک فروشگاه انجام شده است. (منبع)
68. 43 درصد از کاربران زمانی که در فروشگاه هستند از گوشی هوشمند خود جستجوی آنلاین انجام می دهند. (منبع)
69. 66 درصد از زمان مرور تجارت الکترونیک از طریق تلفن همراه است، با این حال، کمتر از 30 درصد فروش از دستگاه های تلفن همراه است. (منبع)
70. 88 درصد از مشتریان ظرف 24 ساعت پس از جستجو از طریق دستگاه تلفن همراه با یک فروشگاه تماس می گیرند یا از آن بازدید می کنند. (منبع)
71. 60 درصد از کل جستجوهای گوگل از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می شود. (منبع)
72. 51 درصد از مصرف کنندگان به سایتی که برای جستجوی موبایل بهینه شده است اعتماد دارند. (منبع)
73. در سال 2023، فروش موبایل بسیار بیشتر از دسکتاپ خواهد بود. (منبع)
74. از سال 2015، کاربران جستجوهای بیشتری را در دستگاه های تلفن همراه نسبت به دسکتاپ انجام دادند. (منبع)


آمار سئو ویدیو

75. یوتیوب با بیش از 35 میلیارد بازدید ماهانه پربازدیدترین پلت فرم جستجوی ویدیو (و دومین وب سایت پربازدید) در جهان است. (منبع)
76. معیارهای تعامل (نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، بازدیدها) به شدت با موقعیت‌های رتبه‌بندی YouTube مرتبط است. (منبع)
77. پست هایی که شامل ویدئو هستند 157 درصد ترافیک جستجوی بیشتری ایجاد می کنند و بک لینک بیشتری کسب می کنند. (منبع)
78. 68 درصد از نتایج صفحه اول یوتیوب ویدیوهای HD هستند. (منبع)
79. میانگین طول یک ویدیوی یوتیوب در صفحه اول 14 دقیقه و 50 ثانیه است. (منبع)
80. 62 درصد از جستجوهای گوگل شامل ویدئو است. (منبع)
81. 49٪ از بازاریابان موافق هستند که درآمد با گنجاندن ویدیو در استراتژی خود سریعتر رشد می کند. (منبع)


اهمیت سئو

82. سئو می تواند هزینه های جذب مشتری را در مقایسه با تبلیغات دیجیتال سنتی تا 87.4 درصد کاهش دهد. (منبع)
83. 70 درصد از بازاریابان فکر می کنند سئو در افزایش فروش موثرتر از PPC است. (منبع)
84. SEO می تواند بازدید ماهانه صفحه ارگانیک را تا 11.3 برابر در کمتر از 2 سال افزایش دهد. (منبع)
85. 95 درصد از ترافیک به نتایج صفحه اول گوگل می رود. (منبع)
86. 70 درصد از کاربران به اطلاعاتی که آنلاین پیدا می کنند اعتماد دارند. (منبع)
87. سئو می تواند نرخ تبدیل 14.6٪ را افزایش دهد. (منبع)
88. 49 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که در بین تمام کانال های بازاریابی، جستجوی ارگانیک بهترین بازگشت سرمایه را دارد. (منبع)
89. 82 درصد از افرادی که استراتژی سئو را اجرا کردند، گفتند که این استراتژی بر کسب و کار آنها تأثیر مثبت داشته است. (منبع)
90. مشاغلی که SEO را با تبلیغات PPC ترکیب می کنند، در مقایسه با کسانی که از رویکرد تک کانالی استفاده می کنند، 25٪ کلیک بیشتر و 27٪ سود بیشتر می بینند. (منبع)
91. سئو 5.66 برابر موثرتر از تبلیغات جستجوی پولی است. (منبع)
92. موقعیت شماره 1 در گوگل از 34.36% CTR برخوردار است. (منبع)
93. سه نتیجه ارگانیک برتر در گوگل 61.8 درصد از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. (منبع)
94. صفحات دارای ویدئو 53% بیشتر در صفحه 1 گوگل نمایش داده می شوند. (منبع)
95. 75 درصد از کاربران از صفحه اول گوگل عبور نمی کنند. (منبع)
96. 21% از کاربران بیش از یک صفحه را در نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد. (منبع)
97. گوگل هر روز بیش از 5.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند. (منبع)
98. گوگل در هر ثانیه بیش از 63000 درخواست جستجو را انجام می دهد. (منبع)
99. میانگین مدت کمپین سئو اولیه 11.4 ماه است. (منبع)
100. اگر وب سایت شما 2 ثانیه طول بکشد، نرخ پرش 9 درصد افزایش می یابد و اگر سایت شما 5 ثانیه طول بکشد، 38 درصد افزایش می یابد. (منبع)
101. نرخ تبدیل برای وب سایت هایی که در 1 ثانیه بارگذاری می شوند 3 برابر بیشتر از وب سایت هایی است که در 5 ثانیه بارگذاری می شوند. (منبع)


تلاش های بازاریابی خود را با خدمات سئو حرفه ای افزایش دهید

شما ممکن است جذاب ترین وب سایت را در اینترنت داشته باشید، اما اگر برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، این به معنای کمی است. برای کمک به ارتباط با مشتریان – و راهنمایی آنها در قیف فروش خود – ابتدا باید مطمئن شوید که آنها به راحتی می توانند شما را آنلاین پیدا کنند.

یک متخصص سئو به شما کمک می کند مطمئن شوید که سایت شما برای افراد زیادی قابل مشاهده است. خدمات سئوی ما را مرور کنید یا از طریق شماره (866) 908-4748 ما را رها کنید تا از SEO برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنید و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود را حتی موثرتر کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *