با شروع غروب خورشید در Google Analytics Universal Analytics (UA)، کسب و کارها (یا باید) برای انتقال به Google Analytics 4 (GA4) آماده می شوند.

تنها 100 روز تا بازنشستگی رسمی UA باقی مانده است، درک مزایا و چالش‌های مهاجرت به GA4 و همچنین گام‌های ضروری برای اطمینان از انتقال روان، برای سازمان‌هایی در هر اندازه بسیار مهم است.

یک پرسش و پاسخ از استیو گانم، مدیر محصول Google Analytics، به ما کمک می کند تا بینش ارزشمندی در مورد ویژگی های کلیدی، چالش ها و مزایای استفاده از GA4 به دست آوریم.

بزرگترین تصورات غلط در مورد GA4 چیست؟

«این یک محصول جدید است که برای استفاده به اندازه کافی بالغ نیست

با وجود اعلام مهاجرت کمی بیش از یک سال پیش، GA4 از سال 2020 توسط تبلیغ کنندگان مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که ایده تجزیه و تحلیل وب و برنامه از سال 2019 وجود داشته است.

با GA4، کسب‌وکارها می‌توانند به بینش‌های ارزشمندی دسترسی داشته باشند تا به آنها در تصمیم‌گیری آگاهانه و استراتژیک برای عملیات خود کمک کند.

“بیش از حد پیچیده است و گزارشی مشابه Universal Analytics ارائه نمی دهد”

GA4 منحنی یادگیری دارد، اما حرکت فراتر از طرز فکر سنتی مبتنی بر جلسه ضروری است. برای پرداختن به پیچیدگی چشم‌انداز دیجیتال فعلی، GA4 را توسعه دادیم که ویژگی‌هایی مانند ساختار رویداد جدید و سفرهای کاربر را دوباره طراحی کرد.

اگرچه ممکن است درک این مفاهیم بلافاصله واضح یا آسان نباشد، اما کسب‌وکارهایی که بر منحنی یادگیری غلبه می‌کنند متوجه می‌شوند که GA4 برای حرکت مؤثر در این دنیای دیجیتال در حال تحول و پیش‌بینی تغییرات آینده طراحی شده است.

“این برای مشاغل کوچک طراحی نشده است.”

GA4 برای پاسخگویی به مشاغل در همه اندازه ها، نه فقط شرکت های کوچک یا بزرگ، توسعه یافته است. هدف ایجاد پلتفرمی بود که قابلیت‌های گزارش‌دهی جامع و گزینه‌های سفارشی‌سازی گسترده را به آرامی ارائه دهد.

این تجربه بی‌نظیر در ویژگی‌هایی مانند صفحه اصلی شخصی‌شده، که مرتبط‌ترین گزارش‌ها را به مشتریان ارائه می‌کند، و مخاطبان پیش‌بینی‌کننده، که به شناسایی کاربرانی با احتمال خرید بالاتر کمک می‌کند، مشهود است. GA4 به طور موثر بسیاری از حجم کار تحلیلی را بر عهده می گیرد و بینش های مهم را مستقیماً به مشاغل ارائه می دهد.

آیا باید منتظر جامپ استارت باشم؟

جواب کوتاه، نه است.

برای پاسخ دقیق تر، مهاجرت دستی روش پیشنهادی برای همه مشاغل باقی می ماند. این رویکرد امکان ایجاد یک ویژگی سفارشی‌سازی شده را فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که همه چیز با پیکربندی دلخواه شما مطابقت دارد.

این امر به ویژه برای تبلیغ‌کنندگان بسیار مهم است، زیرا پیشنهاد تبدیل آنها ممکن است به Universal Analytics مرتبط باشد، و تضمین انتقال مناسب به GA4 ضروری است.

در حالی که Jumpstart به عنوان یک ابزار مفید برای مشاغل با منابع محدود عمل می کند، فقط یک ویژگی اساسی ایجاد می کند و مهاجرت دستی را به گزینه ترجیحی تبدیل می کند. علاوه بر این، Jumpstart به تدریج معرفی می‌شود و هرچه کسب‌وکارها زودتر تغییر کنند، زودتر می‌توانند داده‌های تاریخی را برای مقایسه‌های سال به سال جمع‌آوری کنند.

چالش‌های مهاجرت چیست و گوگل چگونه آن‌ها را برطرف می‌کند؟

GA4 برای دوره جدیدی از اندازه‌گیری توسعه داده شد که مستلزم ویژگی‌های محصول جدید و رویکرد اندازه‌گیری متفاوت در مقایسه با Universal Analytics است. اگرچه این امر ذاتاً کار را سخت‌تر نمی‌کند، Google تشخیص می‌دهد که تغییر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و ظاهر و عملکرد متمایز دارایی در مقایسه با Universal Analytics ممکن است در طول مهاجرت مشکلاتی ایجاد کند.

دستیار راه اندازی. هر ابزار موجود در «دستیار راه‌اندازی» به طور هدفمند برای مقابله با چالش‌های خاص در فرآیند مهاجرت، مانند ایجاد دارایی، برچسب‌گذاری، مهاجرت هدف، مبادله تبدیل و غیره طراحی شده است. در طول آزمایش اولیه کاربر، این جنبه‌ها توسط Google به‌عنوان چالش‌های بالقوه و زمینه‌هایی که کسب‌وکارها ممکن است در هنگام راه‌اندازی دارایی GA4 برای اولین بار با مشکلاتی مواجه شوند، شناسایی شدند.

Search Engine Land در اواخر سال گذشته یک راهنما ارسال کرد تا نگاهی عمیق به راهنمای راه اندازی داشته باشد. اینجا را بررسی کن.

علاوه بر این، این آموزش برای بسیاری از مشاغلی که در حال گذار هستند مفید بوده است.

ویژگی های کلیدی در GA4 که مشاغل باید بدانند چیست؟

یکی از دلایلی که ما در مورد GA4 بسیار هیجان‌زده هستیم، همه ویژگی‌های جدیدی است که نه تنها به دوام در این چشم‌انداز حریم خصوصی در حال تکامل اجازه می‌دهد، بلکه روش جدیدی از اندازه‌گیری را که با نحوه وب و برنامه تکامل یافته است، زنده می‌کند. گانم گفت: تجربیات در حال تکامل هستند.

با این حال، در اینجا چند مورد وجود دارد که ارزش برجسته کردن دارد:

  1. ساخته شده با هوش مصنوعی گوگل در هسته آن: یادگیری ماشینی پیشرفته Google به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رفتار مصرف‌کننده آینده را پیش‌بینی کنند و به بازاریابان این امکان را می‌دهد که درباره رفتار مصرف‌کننده آینده اطلاعاتی کسب کنند و بر روی آن بینش‌ها فعال شوند. علاوه بر این، بازاریابان می‌توانند از مدل‌سازی رفتاری، مدل‌سازی تبدیل و اسناد مبتنی بر داده استفاده کنند تا دید کامل و دقیقی از عملکرد کمپین خود داشته باشند، حتی اگر کوکی‌ها از بین بروند.
  2. حریم خصوصی به طور پیش فرض GA4 برای حال و آینده طراحی شده است، جایی که حریم خصوصی در اولویت است. انتظارات مردم از حریم خصوصی تغییر کرده است و در نتیجه روش اندازه گیری ما نیز تغییر کرده است. با راه‌حل‌هایی مانند مدل‌سازی، حالت رضایت و اسناد مبتنی بر داده ساخته شده است، به‌طور خودکار راه‌اندازی می‌شود تا به کسب‌وکارها کمک کند به روشی حفظ حریم خصوصی اندازه‌گیری کنند، در حالی که همچنان اطلاعات بینش مورد نیاز را دریافت می‌کنند.
  3. وب + برنامه: بر اساس طراحی، GA4 هم برای وب و هم برای اپلیکیشن ساخته شد – چیزی که نسخه‌های قبلی Google Analytics به طور جداگانه به آن پرداخته بودند. افراد بین وب و برنامه ها به طور یکپارچه حرکت می کنند و اندازه گیری باید این را منعکس کند.
  4. گزارش دهی قابل تنظیم: GA4 سطوح مختلف گزارش‌دهی را، هم در سطح دقیق و هم در سطح کلی، امکان‌پذیر می‌سازد – به کسب‌وکارها نگاهی سریع به یک موضوع خاص می‌دهد، در حالی که به آنها فرصت می‌دهد تا اطلاعات اضافی را بررسی کنند. با گزارش‌های نمای کلی سفارشی، می‌توانید به سرعت خلاصه‌ای از مهم‌ترین گزارش‌های خود را دریافت کنید. یونیورسال آنالیتیکس مجموعه‌ای از گزارش‌های بزرگ داشت که بسیاری از کسب‌وکارها آن را طاقت‌فرسا می‌دانستند – عمدتاً به این دلیل که تلاش می‌کرد همه چیز برای همه باشد. به همین دلیل است که در GA4 مجموعه‌ای از گزارش‌های پایه کوچک‌تر و تنظیم‌شده و یک ابزار گزارش‌دهی سفارشی قوی را اولویت‌بندی کردیم، که به کسب‌وکارها اجازه می‌داد تا گزارش‌های مرتبط با کسب‌وکار خود را منحصراً ایجاد کنند.
  5. فضای کاری تبلیغ کننده: در حال حاضر چهار گزارش تبلیغاتی برای ارائه یک عکس فوری سریع وجود دارد و شما را قادر می سازد تا به معیارهای عملکرد، مدل های اسناد و مسیرهای تبدیل بپردازید تا تأثیر کمپین های تبلیغاتی خود را بر تجارت درک کنید.
  6. API قوی: GA4 از تعداد زیادی API پشتیبانی می‌کند و یک پایه اندازه‌گیری سفارشی‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. در GA4 هدف ما این است که API را با ویژگی‌های محصول به‌روز نگه داریم تا توسعه‌دهندگان همیشه بتوانند از جدیدترین‌های GA4 بهره ببرند – تفاوت قابل‌توجهی با Universal Analytics، جایی که API اغلب فاقد عملکرد بود.

چرا تبلیغ‌کنندگان اگر حرکت نکنند ضرر خواهند کرد؟

خط پایین: برای تبلیغ کنندگان، ROI در خط است.

هنگامی که دارایی Universal Analytics پردازش داده‌ها را در 1 ژوئیه 2023 متوقف می‌کند، تبدیل‌ها و مخاطبان، انتقال داده‌های جدید از آن دارایی به Google Ads را متوقف می‌کنند. این می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنها تأثیر بگذارد. بسیار مهم است که تبلیغ‌کنندگان به GA4 سوئیچ کنند تا در موقعیت بسیار پایدارتر و بادوام‌تری قرار بگیرند.

بعد از اول جولای چه اتفاقی برای ویژگی های Universal Analytics می افتد؟

ویژگی‌های Universal Analytics از اول جولای گزارش داده‌های جدید را متوقف خواهند کرد.

برای کمی دقیق تر، آنها پردازش داده ها را متوقف خواهند کرد، به این معنی که دارایی استاندارد UA شما دیگر به روش امروزی کار نخواهد کرد. با این اوصاف، کسب‌وکارها نباید تعجب کنند که پس از 1 ژوئیه همچنان می‌توانند وارد حساب‌های خود شوند – غروب کامل محصول برای همه مشاغل زمان می‌برد.

داده‌های تاریخی به مدت شش ماه برای کمک به مقایسه دوره‌ای در دسترس خواهد بود و به کسب‌وکارها فرصتی می‌دهد تا داده‌های تاریخی خود را حتی پس از غروب آفتاب صادر کنند.

چرا اینقدر مهم است که اکنون حرکت کنیم؟

حالا زمانش فرا رسیده.

با انجام این حرکت شما:

  1. با GA4 راحت باشید. GA4 یک پلتفرم جدید است و ابزارها و قابلیت های جدیدی دارد. آنها زمان می‌برند تا با آن‌ها سازگار شوند و هرچه کسب‌وکارها زودتر ویژگی‌های خود را تنظیم کنند، زودتر به پلتفرم جدید عادت می‌کنند.
  2. ساخت داده های تاریخی ساختن داده‌های تاریخی و مقایسه‌ای برای یک ویژگی تحلیلی موفق مهم است – از هر نوع.
  3. کنار هم. امکان استفاده از یک ویژگی GA4 به موازات یک دارایی UA موجود، به کسب و کارها این امکان را می دهد که ببینند چه چیزی متفاوت است، چه چیزی یکسان است و چه چیزهایی در UA دارند که باید در GA4 داشته باشند. این زمان در کنار هم ضروری است، به ویژه برای مشاغلی که تا به امروز زمان و تلاش زیادی برای املاک موجود UA خود گذاشته اند.

عمیق تر حفاری کنید. هنوز گیج هستید؟ منابع بیشتر را بررسی کنید:

چرا ما اهمیت می دهیم. ساده و ساده، UA در حال رفتن است. اما به گفته ChatGPT، در اینجا دلیلی است که GA4 می تواند برای تبلیغ کنندگان بهتر باشد.

  1. بینش های بهبود یافته: GA4 تجزیه و تحلیل داده ها و بینش های بهتری را ارائه می دهد و به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و کمپین های خود را به طور موثر بهینه کنند.
  2. اندازه‌گیری یکپارچه: GA4 داده‌های وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه را ترکیب می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا رفتار کاربر را در چندین پلتفرم و دستگاه ردیابی کنند و درک جامع‌تری از مخاطبان خود ارائه دهند.
  3. هدف‌گیری مخاطبان پیشرفته: با ابزارهای پیشرفته تقسیم‌بندی مخاطب، GA4 به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده و هدفمندتری ایجاد کنند، که منجر به بهبود عملکرد تبلیغات و بازگشت سرمایه بالاتر می‌شود.
  4. ادغام یادگیری ماشینی: GA4 از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای ارائه بینش‌ها، توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های خودکار استفاده می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا روندها و فرصت‌ها را به‌طور کارآمدتر شناسایی کنند.
  5. محافظت در برابر آینده: GA4 برای انطباق با تغییرات آتی در رفتار کاربر، فناوری و مقررات حفظ حریم خصوصی طراحی شده است، و تضمین می کند که تبلیغ کنندگان از منحنی جلوتر می مانند و مزیت رقابتی خود را حفظ می کنند.
  6. انطباق با حریم خصوصی: GA4 با تمرکز قوی بر حریم خصوصی کاربر و مطابقت با مقررات حفاظت از داده ها مانند GDPR و CCPA ساخته شده است که برای شیوه های تبلیغاتی مسئولانه ضروری است.
  7. ادغام بهتر با Google Ads: ادغام دقیق تر GA4 با Google Ads فرآیند واردات/صادرات داده ها را بین پلتفرم ها ساده می کند و امکان تجزیه و تحلیل و بهینه سازی بهتر کمپین ها را فراهم می کند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *