a marketing team brainstorming together



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ایجاد یک برنامه بازاریابی موفق در سال 2023 بیشتر از دانستن اصول اولیه و پیروی از قوانین است.

کسب و کارها مانند مردم هستند که هر کدام منحصر به فرد هستند و نقاط فروش جداگانه خود را دارند که آن را متمایز می کند.

چیزی که از نقطه نظر بازاریابی برای یک کسب و کار خوب عمل می کند، ممکن است برای دیگری مناسب باشد و بالعکس.

دنیای بازاریابی نیز در کنار عوامل کلیدی مانند فناوری، گرایش‌های اجتماعی و الگوریتم‌های موتورهای جستجو، دائماً در حال تحول است.

انتخاب ابتکارات بازاریابی مناسب می تواند به شما کمک کند تا از منحنی جلوتر بمانید.

در اینجا نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید بدانید برای تسلط بر اهداف خود در سال 2023 و بعد از آن است.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

ابتکارات بازاریابی چیست؟

در ساده‌ترین شکل، ابتکارات بازاریابی شامل مشکلات طولانی مدت، ایده‌های تازه برای مقابله با مسائل رایج و غیره است. به عبارت دیگر، آنها راه حل های فعالی هستند که یک متخصص بازاریابی یا تیم ممکن است برای غلبه بر موانع و مشکلات مختلف ارائه دهد.

ابتکارات بازاریابی بخش های اساسی یک استراتژی بازاریابی هستند. با این حال، درک این نکته مهم است که این دو مفهوم یکسان نیستند.

استراتژی بازاریابی یک کسب و کار بزرگترین رویکرد به کل رشته بازاریابی است. ابتکارات بازاریابی نقاط تمرکز فردی هستند که می توانند به هدایت، تعریف و تقویت استراتژی که بخشی از آن هستند کمک کنند.

نمونه های ابتکار بازاریابی

ابتکارات بازاریابی مناسب واقعاً می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شرکت را از «صرفاً مؤثر» به «افسانه‌ای مثبت» برساند. آنها همچنین کاملاً منعطف هستند، بنابراین می‌توانید از آنهایی که امتحان می‌کنید هم برای رسیدن به اهداف بازاریابی کوتاه‌مدت استفاده کنید و هم برای پیشرفت مداوم به سمت اهداف بلندمدت.

معاون بازاریابی خود راک محتوا، جوزپه کالتابیانو، در مورد استفاده از ابتکارات برای دستیابی به اهداف بازاریابی چنین می گوید:

«این بازاریابی است که واکنش رفتاری فوری را برمی انگیزد، بدون اینکه لزوماً بر خاطرات یا رفتار طولانی مدت تأثیر بگذارد. همانطور که ما بازاریاب‌های B2B عادت داریم به آن بگوییم، این نسل اصلی است. جستجوی پولی است. کالتابیانو می‌گوید: این تبلیغات برای مدت محدود است.

«ساخت بلندمدت برند زمانی است که خاطراتی ایجاد می‌کنید که در بلندمدت بر رفتار تأثیر می‌گذارند. این طرح باید اهداف طولانی تری را تعیین کند و برای رسیدن به اهداف نهایی خود در چندین بخش طراحی شده است.

اما یک ابتکار بازاریابی در عمل چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا فقط چند مثال برای در نظر گرفتن گزینه های خود آورده شده است.

حفظ مشتریان با پادکست

ابتکارات بازاریابی موفق بیش از رسیدن به مخاطبان هدف است. آنها همچنین آنها را با محتوای شگفت انگیز خوشحال می کنند که باعث می شود برای مطالب بیشتر بازگردند. وبلاگ ها نمونه های کلاسیک این نوع ابتکار هستند، اما آنها تنها گزینه های قابل دوام در سال 2023 نیستند.

برای مثال، پادکست‌ها در سال‌های اخیر بازگشت گسترده‌ای داشته‌اند و در حال حاضر داغ هستند. یکی را به عنوان یک راه جذاب و مد روز برای ارتباط با مخاطبان در مورد موضوعات غنی که اعتماد به برند شما را تشویق می کند، امتحان کنید.

مرتب سازی سرنخ ها با چت بات ها

همچنین می‌توان از ابتکارات بازاریابی برای اطمینان از اینکه تیم‌های خدمات رسانی و مراقبت از مشتری شما بیشتر تلاش خود را بر روی مشتریان بالقوه مناسب متمرکز می‌کنند، استفاده کرد. به هر حال، تلاش‌های بازاریابی موفق، سرنخ‌های زیادی ایجاد می‌کند، اما فقط برخی از آنها برای محصولات و خدمات شما مناسب هستند، به خصوص اگر در بخش B2B هستید.

چت بات ها راه حل های ساده و موثری برای خدمات مشتری هستند که به راحتی می توانند به شما کمک کنند تا سرنخ های خود را واجد شرایط کنید. اسکریپت های خود را تنظیم کنید و آنها را به دلخواه تنظیم کنید تا بهتر به اهداف خود برسید. سرنخ های با ارزش بالا را اختصاص دهید تا تیم فروش شما بتواند مراحل بعدی را دنبال کند.

شهرت خود را با ابتکارات سازگار با محیط زیست تقویت کنید

مصرف کننده امروزی به دنبال چیزی بیشتر از یک محصول یا خدمات عالی برای خرید است. آنها همچنین می خواهند در مورد خریدهای خود در سطح عمیق تر و معنادارتر احساس خوبی داشته باشند، به این معنی که می خواهند از شرکت هایی حمایت کنند که به محیط زیست کمک می کنند نه به آن آسیب می زنند.

که گفت بازاریابی سبز ابتکارات مدتی است که محبوب بوده اند و در سال 2023 نیز ادامه خواهند داشت. شما می توانید با تعیین اهداف محیطی تعریف شده و جستجوی مناطقی که می توانید تأثیر زیست محیطی شرکت خود را در آنها بهبود بخشید، آن را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید.

فقط مراقب باشید از شستشوی سبز پرهیز کنید – حقایق را نادیده بگیرید تا کسب و کار شما دوستدار محیط زیست از آنچه هست نشان دهد. این می تواند منجر به از دست دادن اعتماد مصرف کننده و آسیب جبران ناپذیری به شهرت حرفه ای شما شود.

10 ابتکار عمل بازاریابی

آیا آماده‌اید نگاهی دقیق‌تر به برخی از ابتکارات بازاریابی به خصوص داغ برای آزمایش در سال 2023 بیندازید؟ در اینجا نگاهی دقیق تر به چند مثال کلیدی می اندازیم.

1. در ذهن مخاطبان هدف خود غوطه ور شوید

مطمئناً دانستن اینکه به دنبال تلاش‌های بازاریابی خود هستید به کدام جمعیت‌شناسی و مصرف‌کنندگان فردی دسترسی دارید. اما شما نباید ارزش کمی عمیق تر را دست کم بگیرید.

با پیگیری انواع روندهایی که اعضای مخاطب هدف شما دنبال می‌کنند و ایجاد محتوای جدید، اصلی و به موقع برای مطابقت شروع کنید. اما توجه کنید چه زمانی به احتمال زیاد مخاطبان شما به صورت آنلاین نیز فعال هستند.

برخی از افراد صبح ها قبل از رفتن به محل کار، به احتمال زیاد به صورت آنلاین ظاهر می شوند. اما دیگران به احتمال زیاد عصرها یا حتی در ساعات ناهار خود در آنجا حضور دارند، بنابراین از آنچه در مورد مخاطبان خود می دانید در اینجا به نفع خود استفاده کنید.

2. با محتوای تولید شده توسط کاربر آشنا شوید

مصرف‌کنندگان عصر دیجیتال می‌خواهند احساس کنند که با برندهایی که از آن خرید می‌کنند روابط شخصی دارند، بنابراین حفظ حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی و درگیر کردن منظم مخاطبان در سال 2023 بسیار مهم است. اما به مشتریان خود فرصت‌هایی برای احساس اینکه آنها بخشی هستند نیز ضروری است. از کاری که شما انجام می دهید

درخواست از مخاطبان خود برای مشارکت در محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یک راه عالی برای انجام این کار است. همچنین روشی بسیار موثر برای استفاده از مخاطبان و قدرت اثبات اجتماعی در حمایت از تلاش‌های بازاریابی شماست.

هنگامی که UGC را تشویق می کنید، می توانید عکس، ویدیو یا داستان موفقیت بخواهید. اما از خلاقیت بیشتر نترسید. هر چه ایده منحصر به فردتر باشد، بهتر است.

3. از داستان سرایی برای تقویت هویت برند خود استفاده کنید

مردم چیزی را بیشتر از یک داستان خوب و با دلایل خوب دوست ندارند. داستان‌ها تقریباً به هر چیزی، از یک عکس گرفته تا تجارت با محصولات برای فروش، جان بیشتری می‌بخشند. استفاده از قدرت داستان سرایی شخصی را در نظر بگیرید شما چهره، ضربان قلب و شخصیت را علامت گذاری کنید.

اینکه چه داستانی را برای گفتن انتخاب می کنید به شما بستگی دارد، اما بسیاری از برندها با به اشتراک گذاشتن داستان چگونگی پیدایش آن شرکت به موفقیت دست پیدا می کنند. چه چیزی الهام بخش پیام پشت برند شما بود؟ چگونه ممکن است محصولات و خدمات شما در داستان شخصی مشتری شما قرار گیرد؟

4. به شخصی سازی عمیق بروید

مصرف کنندگان عصر دیجیتال از رسانه ها و تجربیات آنلاین سفارشی شده استفاده می کنند که با توجه به نیازها و علایق منحصر به فرد آنها ایجاد شده است. گفته می‌شود، آنها بهترین پاسخ را به محتوای بازاریابی شخصی می‌دهند که به آن‌ها کمک می‌کند احساس کنند به عنوان یک فرد دیده می‌شوند و ارزشمند هستند.

شخصی سازی همچنین به از بین بردن احساس ناخوشایند «فروخته شدن» به جای دلسوزی کمک می کند. بنابراین بر روی ابتکارات بازاریابی تمرکز کنید که به زبان مشتری شما صحبت می کنند و با آنها در جایی که زندگی می کنند ملاقات کنید. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:

  • شخصی سازی بر اساس جمعیت شناسی – جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سن و غیره.
  • شخصی سازی بر اساس شخصیت – درونگرا در مقابل. افراد برونگرا، خانواده در مقابل ماجراجویان و غیره
  • شخصی سازی بر اساس رفتار – اینکه آیا شخص قبلاً از شما خرید کرده است، به طور معمول برای چه چیزی آنلاین خرید می کند و غیره.

5. محتوای طولانی را در آغوش بگیرید

در حال حاضر، اکثر بازاریابان دیجیتال از این واقعیت آگاه هستند که گوگل محتوای طولانی و فوق العاده مفید را ترجیح می دهد که واقعاً به یک موضوع می پردازد. با این حال، این نیز مسلم است که با توجه به این روزها، مصرف کنندگان مدرن، دامنه توجه نسبتاً کوتاهی دارند.

کلید ایجاد تعادل خوب بین مفید و در دسترس، انتشار محتوای طولانی با کیفیت بالا است که قابل اسکن نیز باشد تا خوانندگان بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

محدوده طولی بین 1000 تا 2000 کلمه را هدف قرار دهید. سپس از عناصری مانند سرفصل‌ها، زیرعنوان‌ها، فهرست‌های گلوله‌ای و تصاویر بصری برای جدا کردن محتوا و همچنین سازماندهی بیشتر و ساده‌تر کردن آن استفاده کنید.

6. حضور خود را در رسانه های اجتماعی بهینه کنید

در دنیای در حال تغییر که به طور فزاینده ای به اینترنت وابسته می شود، مردم دیگر لزوماً تلویزیون را روشن نمی کنند (یا حتی به وب سایت های خبری اختصاصی نمی روند) تا اخبار خود را دریافت کنند. بسیاری انتظار دارند و ترجیح می دهند از طریق رسانه های اجتماعی بدانند در جهان و صنایعی که به آنها اهمیت می دهند، چه خبر است.

تعداد بسیار کمی نیز برای رفع سریع اخبار و اطلاعات در طول روز به شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شوند که حوصله‌شان سر می‌رود یا چند دقیقه‌ای برای کشتن دارند.

بنابراین از استفاده از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای ارائه به روز رسانی های مکرر و به موقع در مورد موضوعاتی مانند اخبار صنعت، موضوعات داغ مرتبط با نام تجاری خود و موارد دیگر نترسید. فقط مطمئن شوید که به‌روزرسانی‌های خود را متناسب با پلتفرم‌های انتخابی خود تنظیم می‌کنید.

7. دوستی با موبایل را در اولویت قرار دهید

اگرچه قطعاً هنوز افرادی هستند که ترجیح می دهند وب گردی و خرید آنلاین خود را از طریق سیستم های دسکتاپ استاندارد انجام دهند، این روزها مردم بیشتر از طریق تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه به وب دسترسی دارند. با این اوصاف، هرچه بتوانید وب سایت و تمام محتوای خود را موبایل پسندتر کنید، بهتر است.

اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما به اندازه کافی واکنش گرا است که با طیف گسترده ای از صفحه نمایش های مختلف سازگار باشد. از وادار کردن کاربران به حرکت از این طرف به طرف دیگر یا بزرگنمایی برای مشاهده محتوای خود اجتناب کنید. سرعت بارگذاری سریع نیز باید در اولویت باشد.

8. فرآیندهای خود را در جایی که منطقی است خودکار کنید

مدیریت شخصی هر جنبه ای از کمپین بازاریابی شما می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص که تجارت شما در طول زمان به رشد خود ادامه می دهد. برون سپاری برخی از وظایف یا واگذاری آنها به سایر اعضای تیم می تواند کمک کننده باشد، اما ممکن است بهترین استفاده از نیروی کار را که هزینه های بازاریابی ارزشمندی برای شما به همراه دارد، نباشد.

خودکار کردن کارهای تکراری که نیازی به توجه دستی انسان ندارند – مانند مرتب کردن سرنخ ها و واجد شرایط بودن آنها یا ارسال ایمیل های بازاریابی – می تواند در زمان و هزینه شما را صرفه جویی کند. همچنین ترک می کند شما وقت آزاد برای کارهایی که واقعاً به توجه شخصی شما نیاز دارند.

9. با اینفلوئنسرهای برتر شریک شوید

اگرچه اغلب می‌بینید که عباراتی مانند «سازنده محتوا» و «تأثیرگذار» به‌گونه‌ای استفاده می‌شوند که گویی دقیقاً به یک معنا هستند، اما در واقع بسیار متفاوت هستند. هر دو می تواند به شما کمک کند تا از استراتژی بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید اما به روش های بسیار متفاوت.

اینفلوئنسر احتمالا میکند محتوا ایجاد کنید – به خصوص در رسانه های اجتماعی – اما آنها به دلیل سطح احترام و وفاداری که از طرف مخاطبان خود دارند بسیار ارزشمند هستند. با اینفلوئنسرهای مناسب شریک شوید، آنها را وادار کنید تا محصولات شما را به دنبال کنندگان خود توصیه کنند، و می توانید از گروه خاصی از مشتریان بالقوه بسیار درگیر استفاده کنید.

10. تولیدکنندگان محتوای آزاد با تجربه را استخدام کنید

سازندگان محتوا همچنین می توانند دارایی های باورنکردنی برای بخش بازاریابی یک کسب و کار باشند. بین وب‌سایت، وبلاگ تجاری، تلاش‌های اطلاع‌رسانی، و فیدهای رسانه‌های اجتماعی، در تولید محتوای کافی واقعاً کار خود را انجام داده‌اید.

کنترل همه اینها توسط خودتان تقریبا غیرممکن خواهد بود، اما تلاش برای خودکارسازی فرآیند یا استفاده از میانبرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها نتیجه معکوس خواهد داشت. محتوای سطح بالا که رتبه خوبی دارد و مشتریان درگیر را جذب می کند، نیاز به یک تماس انسانی دارد.

ایجاد تیمی از نویسندگان محتوا، فیلمبرداران، طراحان گرافیک و سایر استعدادهایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از دیدگاه‌ها، استعدادها و مهارت‌های منحصربه‌فرد سایر افراد بسیار خلاق بهره ببرید.

بسته شدن

اتخاذ ابتکارات بازاریابی که تعادل خوبی بین اثبات شده و نوآورانه ایجاد می کند، کلید پیشرفت در سال 2023 و ماندن در آنجا است. اما برای رسیدن به اهداف و شکست دادن رقبا به تیم مناسب در کنار خود نیاز دارید.

با استخدام برخی از نوآورترین، خلاق‌ترین و مستقل‌ترین نویسندگان سئو در تجارت شروع کنید برای یک نسخه آزمایشی رایگان WriterAccess ثبت نام کنید امروز!

آزمایشی بدون دسترسی



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *