Google Go یک نسخه ساده از برنامه Google است که به خوبی روی دستگاه های اندرویدی با فضا و سرعت اینترنت محدود کار می کند.

جای تعجب نیست که گوگل کتابخانه بزرگی از برنامه های اندرویدی دارد، اما برنامه ای وجود دارد که احتمالاً هرگز نام آن را نشنیده اید. برنامه اصلی «گوگل» یک سنگ بنا است، اما «گوگل» کمتر شناخته شده نیز وجود دارد برو” شاید بخواهید آن را امتحان کنید.

Google Go چیست؟

به زبان ساده، Google Go یک نسخه سبک وزن از برنامه Google برای دستگاه‌های اندرویدی با فضای ذخیره‌سازی محدود و اتصال اینترنت کند است. Google Go که در ابتدا در سال 2017 در هند راه اندازی شد، در سال 2019 در سراسر جهان برای دستگاه های اندرویدی در دسترس قرار گرفت.

برنامه استاندارد Google برای اندروید کاملاً مملو از ویژگی‌ها است. همه این ویژگی‌ها اضافه می‌شوند—این برنامه زمانی که روی دستگاه شما باشد، با حجمی در حدود 500 مگابایت عرضه می‌شود. داده‌های کاربر و حافظه پنهان را اضافه کنید، و بیش از 1 گیگابایت را مشاهده می‌کنید.

آن را با برنامه Google Go مقایسه کنید، که تنها 31 مگابایت در دستگاه شما است—12 مگابایت در فروشگاه Play. زمانی که دستگاه شما فضای ذخیره سازی یا رم زیادی ندارد، این تفاوت قابل توجهی است. این نوع دستگاه‌ها معمولاً «Android Go» را اجرا می‌کنند، اما برنامه Google Go می‌تواند روی هر دستگاه اندرویدی، حتی یک مدل پیشرفته، اجرا شود.

ویژگی های Google Go

تصاویر گوگل گو

البته Google Go به اندازه برنامه کامل Google ویژگی‌های زیادی ندارد، اما این بدان معنا نیست که بی‌درخشش است. چندین ویژگی کلیدی گوگل هنوز در نسخه سبک وزن وجود دارد.

فید Google Discover در برنامه Go موجود است و دارای همان ویژگی‌های سفارشی‌سازی است تا فید را مطابق میل خود تنظیم کنید. نماد Google Lens را نیز می‌توان در نوار جستجو مانند سایر محصولات Google یافت. همچنین در نوار جستجو یک میکروفون وجود دارد که Google Assistant را راه اندازی می کند. اوه، و می‌توانید به حالت ناشناس نیز بروید.

این هسته تجربه Google Go است. این اساساً ابزارهای جستجو هستند که به ابتدایی ترین اشکال خود خلاصه می شوند، به علاوه فید Google Discover. برای بسیاری از افراد، ممکن است این تنها چیزی باشد که نیاز دارند—توانایی ساده برای انجام جستجوهای Google با صفحه کلید، دوربین یا صدای خود.

نسخه‌های Goo بسیاری دیگر از برنامه‌های محبوب Google وجود دارد که ویژگی‌های فشرده مشابهی دارند. اگر به دنبال صرفه جویی در باتری و داده هستید، ارزش دیدن را دارند.

مربوط: برنامه‌های اندروید «لایت» گوگل می‌توانند داده و باتری را ذخیره کنند

Android One در مقابل Android Go

قبلاً به «Android Go» اشاره کردیم، اما Android Go چیست؟ ممکن است نام «Android One» را نیز شنیده باشید، که یکی دیگر از ابتکارات گوگل برای دستگاه های اندرویدی ارزان قیمت است، اما مشابه Android Go نیست.

Android Go نسخه ویژه ای از سیستم عامل اندروید است که برای دستگاه هایی با رم 2 گیگابایت یا کمتر تنظیم شده است. تجربه کامل آندروید برای اجرا در این نوع دستگاه‌ها بسیار بزرگ است. Android Go می‌تواند سبک‌تر، سریع‌تر اجرا شود و داده‌ها را ذخیره کند.

Android One نام خطی از تلفن های تحت مدیریت گوگل است که باید شرایط سخت افزاری خاصی را داشته باشند. این دستگاه‌ها باید از اندروید اصلاح نشده استفاده کنند، به‌روزرسانی‌های امنیتی منظم را دریافت کنند و حداکثر مشخصات سخت‌افزاری را رعایت کنند.

به طور خلاصه، Android Go بخش نرم افزاری است، در حالی که Android One بخش سخت افزاری است. ممکن است گوشی‌های Android One Android Go را اجرا کنند، اما الزامی نیست. از جولای 2023، مشخص نیست که گوگل حتی برنامه اندروید وان را ادامه می‌دهد یا خیر، اما Android Go هنوز هم خوب است.

مربوط: اندروید وان چیست؟





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *