مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ
اگر با اینترنت کار می کنید، یا حداقل برای سرگرمی به آن دسترسی دارید، مطمئناً با سیل اخبار و ابزارهای هوش مصنوعی مواجه شده اید، اینطور نیست؟
هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری در حال رونق است و چندین شرکت و غول بازار در رقابت – برای طلا – هستند تا خود را به عنوان یک رهبر در هوش مصنوعی نشان دهند و ابزارها و محصولات جدیدی را راه اندازی کنند که آخرین فناوری ها را به مخاطبان خود ارائه می دهند.
هم گوگل و هم هوش مصنوعی را باز کنید – شرکت پشت سر معروف ChatGPT– بهروزرسانیهای جدید هوش مصنوعی را در اوایل ماه جاری برای محصولات خود منتشر کرد، و گوگل مجموعهای از آنها را اعلام کرد هوش مصنوعی خلاق در ابزارهای مختلف خود مانند Gmail و Google Docs و OpenAI که مدت ها مورد انتظارش بود را منتشر کرد GPT-4.
این فناوری های جدید چگونه می توانند به شما کمک کنند؟
این ویژگیهای جدید که توسط گوگل بر اساس فناوری هوش مصنوعی معرفی شدهاند، شامل راههای جدیدی برای تولید، خلاصهسازی و بحث در مورد متون هوش مصنوعی در Docs میشود، مشابه آنچه در ChatGPT انجام میشود. در این صورت، اگر میخواهید در مورد موضوعی در Gmail یا Google Docs بنویسید، میتوانید آن موضوع را تایپ کنید و در کمترین زمان یک پیشنویس ایجاد میشود.
از آنجا، میتوانید آن را ویرایش کنید و تغییراتی را که لازم میدانید برای تناسب متن با ایده اصلی خود انجام دهید. این روشی برای آسانتر کردن نوشتن برای کاربران از طریق ویژگیهای سریع برای ایجاد و ویرایش پیشنویسها است که فرآیند نوشتن را سادهتر میکند.
علاوه بر این ویژگیها، بهروزرسانیهایی برای تولید ایمیلهای کامل در جیمیل بر اساس برچسبهای کوتاه کاربر، به بازاریابان اجازه میدهد تا کارهای طوفان فکری و کپینویسی را در Google Cloud انجام دهند و توانایی تولید و تولید تصاویر هوش مصنوعی، صدا و ویدیو برای نمایش اسلایدشوها را دارند.
به موازات انتشارات گوگل، OpenAI عقب نماند و GPT-4 را که مدت ها منتظرش بودیم، مدل زبان جدید این شرکت که می تواند ورودی های تصویر و متن را دریافت کند، منتشر کرد. به گفته این شرکت، “GPT-4 پیشرفته ترین سیستم OpenAI است که پاسخ های ایمن تر و مفیدتر را تولید می کند.”
این شرکت همچنین اعلام کرد که نسبت به نسخه قبلی خود (GPT-3.5) 40 درصد بیشتر احتمال دارد که پاسخهای واقعی ارائه کند و 82 درصد کمتر با «محتوای غیرمجاز» پاسخ میدهد.
همانطور که در بالا ذکر شد، GPT-4 می تواند محتوای یک تصویر را تجزیه کند و اطلاعات را به یک سوال نوشتاری متصل کند و خروجی های متنی ایجاد کند.
این در عمل چگونه کار می کند؟
نیویورک تایمز یک دمو ساخت جایی که GPT-4 داخل یخچال را به شما نشان می دهد و می پرسد چه غذاهایی را می توان بر اساس مواد موجود در عکس درست کرد. بنابراین، بر اساس تصویر، GPT-4 چند نمونه، هم شور و هم شیرین را ارائه می دهد.
با این حال، مانند تمام فناوری های جدید، GPT-4 نیز محدودیت هایی دارد. یکی این است که می تواند در استدلال اشتباه کند و حقایق را “خیال پردازی” کند، علاوه بر این که GPT-4 از رویدادهای پس از سپتامبر 2021 اطلاعی ندارد، که می تواند منجر به پاسخ های خارج از زمینه یا حتی نادرست شود.
در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟
خوب، هم گوگل و هم OpenAI قبلاً APIهای خود را برای ادغام ابزارها با برنامه های شخص ثالث باز کرده اند. این باعث می شود شرکت های فوق العاده معروفی مانند دولینگو، از این ادغام برای به حداکثر رساندن منابع ارائه شده به مشتریان خود استفاده می کنند و از طریق فناوری های هوش مصنوعی می توانند مزیت رقابتی در بازار خود کسب کنند.
شرکتها متعهد هستند که هوش مصنوعی را برای همه در دسترس قرار دهند، بنابراین مهم است که منتظر گامهای بعدی این غولهای فناوری باشیم، زیرا معتقدم بسیاری از ویژگیهای جدید میتوانند به زودی ظاهر شوند – همانطور که در مورد ایجاد کننده تصویر بینگ که به تازگی راه اندازی شده است و تصاویر را بر اساس توضیحات کاربر تولید می کند – زندگی را برای کاربران آسان تر می کند و چابکی را به زندگی روزمره حرفه ای هایی که با اینترنت کار می کنند، می آورد.
من معتقدم که مسابقه هوش مصنوعی هنوز راه درازی در پیش دارد و آن دسته از شرکت هایی که موفق می شوند این فناوری ها را به چیزی طبیعی و قابل هضم تبدیل کنند، موفق خواهند بود.
آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایشهای مهم در چشمانداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!