جاستین دوینو، جاش هندریکسون / نقد و بررسی گیک

بر اساس آنچه امروز می دانیم، Pixel Fold ایده بدی به نظر می رسد. رقابت با نرم‌افزار و سخت‌افزار گلکسی زد فولد سخت خواهد بود و در واقع، سابقه گوگل با تبلت‌ها اعتماد زیادی را القا نمی‌کند.

ما چندین سال شایعات مربوط به “Pixel Fold” را تحمل کرده ایم، گوشی هوشمندی که گوگل به طور عمومی آن را اعلام یا تایید نکرده است. و در حالی که تبلیغات برای اولین دستگاه تاشو گوگل همچنان در حال افزایش است، من شروع به نگرانی کرده ام که این دستگاه ایده بدی است.

ما به کلون گلکسی Z Fold نیاز نداریم

طبق آنچه می توانیم بگوییم Pixel Fold در اواخر سال 2023 و احتمالاً با نام Pixel Notepad عرضه خواهد شد. افشاگری‌ها حاکی از آن است که گوگل این گوشی را در تاریخ 10 می در کنفرانس I/O معرفی خواهد کرد، اگرچه شانس قابل قبولی وجود دارد که چت ربات Bard AI گوگل ستاره این رویداد باشد و باعث شود Pixel Fold با تاخیر عرضه شود.

با این حال، ما چیزهای زیادی در مورد این گوشی می دانیم. نشت های اخیر از فن صفحه اول و OnLeaks دستگاهی با صفحه نمایش تاشو 7.68 اینچی، به علاوه صفحه نمایش پوششی 5.79 اینچی را توصیف کنید. صفحه نمایش داخلی تاشو توسط سامسونگ ساخته شده است و طبیعتاً به اندازه نمایشگر داخلی Galaxy Z Fold 4 است.

این نشت‌ها توسط مدل‌های تلفن ساختگی تأیید می‌شوند که در طول توسعه محصول برای آزمایش‌های داخلی (و لوازم جانبی شخص ثالث – قاب‌های تلفن و غیره) ایجاد می‌شوند. Dave2D یک ساختگی پیکسل فولد را در ویدیوی اخیر یوتیوب نشان داد و جالب اینکه این ساختگی در حالت تبلت تقریباً 158.7 x 139.7 x 5.7 میلی متر است.

جای تعجب نیست، این اندازه‌گیری‌ها عملاً مشابه گلکسی زد فولد 4 هستند. علاوه بر این، Pixel Fold دارای یک برآمدگی دوربین به ضخامت 8.33 میلی‌متر است که ضخیم‌تر از آنچه در Z Fold 4 می‌بینید است. (همچنین ممکن است به اندازه کافی عجیب از Galaxy Z Fold سنگین‌تر باشد.)

بنابراین، از نقطه نظر فیزیکی، گوگل در حال کار بر روی شبیه سازی Galaxy Z Fold است. این گوشی‌ها حتی می‌توانند برچسب قیمتی مشابهی داشته باشند، زیرا انتظار می‌رود پیکسل فولد 1800 دلار قیمت داشته باشد.

واضح است که تفاوت هایی بین این دستگاه ها وجود دارد (از جمله تفاوت هایی که ممکن است هنوز ندانیم). برای مثال Pixel Fold از چیپست Tensor استفاده خواهد کرد و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI را اجرا نخواهد کرد. همچنین باید برخی از ویژگی‌های انحصاری مشابه دیگر گوشی‌های پیکسل را ارائه دهد.

اما چیپست‌های Tensor گوگل با قدرت آخرین پردازنده‌های اسنپدراگون مطابقت ندارند – Pixel Fold ممکن است در مقایسه با Galaxy Z Fold ضعیف به نظر برسد. به نظر می رسد تنها ویژگی برجسته ممکن است فناوری دوربین گوگل باشد که می تواند دوربین های متوسط ​​گلکسی زد فولد سامسونگ را پشت سر بگذارد. اما اگر این تنها تفاوت عمده است، چرا حتی یک گوشی تاشو را به زحمت بیندازید؟

باز هم تاکید می کنم که اینها درز و شایعه است. ما 100٪ مطمئن نیستیم که هر یک از این اطلاعات درست است. (به این ترتیب، اگر این نشت ها نادرست باشند، شگفت زده و خوشحال خواهم شد.)

سخت افزار گوگل خیلی بادوام نیست

Pixel 7 Pro ما عالی نیست. جاش هندریکسون / نقد و بررسی گیک

تلفن های تاشو هنوز خیلی شکننده هستند. این یک نظر بحث برانگیز نیست – این یک واقعیت است. از آنجایی که صفحه نمایش های تاشو از پلاستیک ساخته شده اند، خراشیدن یا از بین بردن آن ها بسیار آسان است. اضافه شدن یک لولا نقطه خرابی اضافی ایجاد می کند و از آنجایی که تلفن های تاشو حاوی چندین شکاف هوا هستند، مقاومت در برابر گرد و غبار و آب گوشی های سنتی را ندارند.

سامسونگ نیم دهه تلاش کرده است تا این مشکلات را حل کند. و به لطف بازخوردهای دنیای واقعی (و پول زیادی)، سامسونگ در این زمینه فضای واقعی ایجاد کرده است. جدیدترین تاشوهای آن به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به همتایان نسل اول خود دارند. اما حتی با وجود این پیشرفت‌ها، گوشی‌های تاشو سامسونگ همچنان بسیار شکننده هستند.

اگر گوگل هر سال یک گوشی تاشو عرضه کند، راه های منحصر به فردی برای رفع دوام پیدا خواهد کرد. اما من انتظار این نوع نوآوری را در نسل اول تاشو ندارم. در واقع، من معتقد نیستم که گوگل بتواند با دوام گوشی های تاشو سامسونگ برابری کند، زیرا جدیدترین گوشی های هوشمند پیکسل با ضعف های فیزیکی عجیبی مواجه هستند.

وقتی هوا سرد شد، دارندگان پیکسل 7 گزارش دادند که لنزهای دوربین آنها به طور تصادفی شکسته شده است. و در بررسی Pixel 7 Pro، متوجه شدیم که صفحه نمایش آن به طرز مضحکی خراشیده می شود – چیزی که توسط JerryRigEverything در YouTube تأیید شد.

دو نسل آخر گوشی های پیکسل نیز مشکلات نرم افزاری عجیبی دارند. برخی از کاربران گزارش می دهند که صفحه نمایش آنها کار نمی کند، در حالی که برخی دیگر با خواننده اثر انگشت مشکل دارند. اگر گوگل در حال حاضر با این گوشی های هوشمند اولیه دست و پنجه نرم می کند، من امید زیادی به اولین گوشی تاشو آن ندارم.

برای روشن بودن، من از طرفداران بسیار زیاد گوشی های پیکسل گوگل هستم. من ترجیح می‌دهم پیکسل 7 را به جای هر دستگاه اندرویدی دیگری بخرم، زیرا قیمت آن فوق‌العاده مقرون به صرفه است، ویژگی‌های انحصاری زیادی دارد و دوربین‌های آن جوراب‌ها را از بین می‌برند. اما در حالی که می‌توانم مهندسی عجیب و غریب گوگل را در یک دستگاه ۶۰۰ دلاری به راحتی تحمل کنم، این چیزی نیست که بخواهم در یک دستگاه تاشو ۱۸۰۰ دلاری با آن مقابله کنم.

گوگل همیشه تبلت ها را نادیده گرفته است

تبلت Pixel Slate با گوشی هوشمند Pixel و صفحه کلید مکانیکی.
Pixel Slate را به خاطر دارید؟ نگران نباشید؛ گوگل هم این کار را نمی کند. مایکل کرایدر / بررسی گیک

به هر دلیلی، علاقه گوگل به تبلت ها تنها چند ماه در هر زمان دوام می آورد. مثل ساعت است. گوگل تبلت جدیدی را معرفی می کند و قول بهبودهایی را با محوریت تبلت برای اندروید و سیستم عامل کروم می دهد. سپس، پس از نشستن گرد و غبار، گوگل وانمود می کند که تبلت ها وجود ندارند. بشویید و تکرار کنید.

تبلت Nexus 7 یک موفقیت چشمگیر بود. اما در دهه‌ای که از عرضه Nexus 7 می‌گذرد (بله، این مدت طولانی است)، گوگل نتوانسته است یک تخم‌مرغ طلایی تولید کند. آیا پیکسل سی را به خاطر دارید؟ Pixel Slate چطور؟ و آیا چیزی در مورد تبلت پیکسلی که قرار است در سال 2023 عرضه شود شنیده اید؟

من نگران هستم که این بی توجهی به Pixel Fold نیز کشیده شود. دستگاه‌های تاشو با صفحه‌نمایش بزرگ اساساً تبلت‌ها هستند و سیستم‌عامل اندروید برای یک تبلت کاملاً بهینه نشده است. این عمدتاً یک مشکل برنامه است—بسیاری از برنامه ها، به ویژه برنامه های خلاقانه و بهره وری، به سادگی روی تبلت های اندرویدی کار نمی کنند. (با این حال، اندروید همچنین برخی از ویژگی های مفیدی را که در iPad پیدا خواهید کرد، ندارد.)

سامسونگ بهترین تبلت‌های اندرویدی را می‌فروشد و تاشوهای آن از نظر نرم‌افزاری بسیار محکم هستند. اما این به دلیل رابط اندروید اختصاصی One UI سامسونگ است. سامسونگ به جای اینکه منتظر بماند تا گوگل مشکلات اندروید را برطرف کند، از One UI برای رفع این مشکلات استفاده می کند.

جدیدترین نسخه های اندروید به وضوح از One UI الهام گرفته شده اند. آنها همچنین عملکرد تبلت و تاشو را بهبود می بخشند. اما آیا گوگل می تواند به طور قابل اعتماد زمان و پول خود را روی نرم افزار تلفن تاشو سرمایه گذاری کند؟

قیمت دانگ

Google Pixel 6 و 6 Pro با هم فشرده شده اند تا شبیه یک تلفن تاشو به نظر برسند.
جاستین دوینو / Review Geek

جدای از چند مورد پرت، گوشی های هوشمند گوگل فوق العاده هستند. اما جذاب ترین بخش گوشی های گوگل، حداقل به نظر من، قیمت گذاری است. Google Pixel 7 از 600 دلار شروع می شود و Pixel 7a فقط 450 دلار است. این تقریباً نیمی از مبلغی است که برای آخرین گوشی سامسونگ یا اپل می پردازید.

انتظار می رود پیکسل فولد با قیمت 1800 دلار روانه بازار شود. و این فقط مدل پایه است – اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهید، ممکن است در نهایت 2000 دلار یا بیشتر بپردازید.

تلفن های تاشو هنوز هم بسیار پیشرفته و پیشرفته هستند. بنابراین، قیمت گذاری شدید منطقی است، و صادقانه بگویم، بسیاری از افراد را از خرید تلفنی که در نهایت خراب می شوند، باز می دارد. اما اگر قیمت 1800 دلاری شایعه درست باشد، گوگل برای توضیح اینکه چگونه این گوشی خرید بهتری نسبت به گلکسی زد فولد است، مشکل خواهد داشت.

البته، من همچنین نگران هستم که گوگل از قیمت مقرون به صرفه دور شود. برندهای گوشی های هوشمند به آرامی به سمت بازار دستگاه های پریمیوم حرکت می کنند، زیرا پرچمداران گران قیمت تمایل به فروش بیشتر از گوشی های ارزان قیمت دارند (این تا حدی به دلیل رکود اقتصادی اخیر است، اگرچه من گمان می کنم که این نیز نتیجه وام های غارتگرانه “اکنون بخر، بعدا بپرداز” باشد). Pixel Fold می تواند به گوگل کمک کند تا راه خود را به بازار دستگاه های پریمیوم نقب بزند، چیزی که من مایلم این شرکت از آن اجتناب کند.


امیدوارم تمام شایعات پیکسل فولد دروغ باشد. گوگل فرصتی برای نوآوری و ایجاد رقابت در دنیای گوشی های هوشمند دارد. اما بر اساس آنچه می دانیم، پیکسل فولد شبیه یک کلون ضعیف و گران قیمت از Galaxy Z Fold به نظر می رسد. و حتی اگر Pixel Fold دستگاه مناسبی باشد، عادات نادیده انگاشته گوگل می تواند تاشو را خراب کند.





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *