گوگل در حال برنامه ریزی برای گنجاندن ویژگی های چت بات در موتور جستجوی خود در سال جاری است



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

همه ما عادت کرده ایم که گوگل به ما می گوید چگونه رتبه خوبی داشته باشیم، چگونه محتوای خوب برای مردم تولید کنیم و به آنها تجربیات خوبی بدهیم.

پس از آن بود که ChatGPT با قدرت کامل وارد شد و امکانات بی‌شماری برای ایجاد محتوا به روش‌های مختلف و تغییر روندهای بازاریابی آینده را نشان داد. به نوعی، گوگل چندان اهمیتی نمی‌داد، زیرا می‌دانست که محتوای ایجاد شده توسط افراد هرگز نمی‌تواند با محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی جایگزین شود.

با این حال، با تمام موفقیت ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی که در حال توسعه و ظهور با موفقیت بزرگ بودند، برای بزرگترین موتور جستجوی جهان مشخص بود که باید کاری انجام شود و این امر گوگل را از منطقه امن خود خارج کرد.

لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل که در سال 2019 سمت خود را در این شرکت ترک کردند، چند پروژه هوش مصنوعی داشتند و توسط مدیر عامل فعلی گوگل، ساندار پیچای، برای جمع بندی آنها فراخوانده شدند. و یکی از آنها نسخه ای از موتور جستجوی آن با قابلیت چت بات است.

این به ما نشان می دهد که چگونه این موضوع واقعاً فضای بیشتری پیدا می کند و دیگر گزینه ای نیست که کنار گذاشته شود. لازم است به کسانی که جستجوهای روزانه را در گوگل انجام می دهند، تجربیات شخصی سازی شده فزاینده ای ارائه دهیم.

با ظهور OpenAI، شرکتی که ChatGPT را ایجاد کرد، گوگل برای اینکه به طور جدی وارد عمل شود باید می ترسید و آسیب پذیر می شد. درک اینکه بزرگترین محصول آنها ممکن است توسط چیزی تهدید شود که می توانستند برای مدت طولانی روی آن کار کنند، به ما نشان می دهد که حتی شرکت های بزرگ نیز می توانند راحت باشند و فکر کنند که هیچ چیز نمی تواند آنها را از تریبون خارج کند.

گوگل باید توصیه های خودش را بپذیرد و تجربیات غنی تری را به ما ارائه دهید، با جستجوهای جالب و جذاب تر.

ما در آستانه راه اندازی هستیم ChatGPT-4، نه با میلیاردها، بلکه اکنون با تریلیون ها پارامتر برای جستجو و ایجاد. بنابراین، گوگل چه کاری می تواند انجام دهد تا مطمئن شود که جایگاه آن در وب ثانویه نیست؟

برنامه های گوگل برای سال 2023

لازم به یادآوری است که گوگل قبلاً نوآوری های زیادی را برای ما به ارمغان آورده است، مثلاً جستجوی صوتی. با این حال، آنها همچنین باید به نوآوری ادامه دهند.

با جستجوهای مرتبط با ربات‌های چت که می‌توانند با انجام جستجوها توسط ما بیشتر و بیشتر شخصی شوند، Google می‌خواهد خود را به عنوان شرکتی که پیشگام این نوآوری‌ها بوده است، قرار دهد. و به طور بالقوه مهمتر، اجازه ندهید آن را فراموش کنیم.

برخی از آزمایش‌ها به صورت داخلی در Google انجام می‌شود، مانند LaMDA، یک ربات چت آزمایشی که برای آزمایش به تعدادی از کاربران موتور جستجو ارائه می‌شود.

ما همچنان به آزمایش داخلی فناوری هوش مصنوعی خود برای اطمینان از مفید و ایمن بودن آن ادامه می‌دهیم و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربیات بیشتر در خارج هستیم.»لیلی لین، سخنگوی گوگل در بیانیه ای گفت. به گفته او، هوش مصنوعی برای مردم، شرکت ها و جوامع مفید خواهد بود و گوگل تمام اثرات اجتماعی را که راه اندازی آن می تواند ایجاد کند، در نظر می گیرد.

گوگل علاوه بر عرضه محصولات خود در سال جاری، پروژه های هوش مصنوعی را که قصد دارد به توسعه دهندگان نرم افزار بزرگ از جمله فناوری های تصویربرداری ارائه دهد، ذخیره کرده است. همچنین ابزارهایی برای کمک به سایر شرکت‌ها برای ایجاد نمونه‌های اولیه هوش مصنوعی در مرورگرهای اینترنتی وجود دارد، با نام MakerSuite.

همچنین گفته شد که در اردیبهشت ماه سال جاری، مشهورترین غول فناوری جهان نیز قصد دارد ابزاری را برای تسهیل ساخت اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند با سیستم اندروید به نام Colab + Android Studio، که کدها را تولید، تکمیل و تصحیح می کند. علاوه بر این، راه‌حل‌های جدید متعدد دیگری از جمله 20 محصول دارای هوش مصنوعی را خواهیم داشت که در طول سال 2023 عرضه خواهند شد.

گوگل، هوش مصنوعی و آینده جستجو

این امکان وجود دارد که زودتر از آنچه تصور می کردیم، جستجوها به طور فزاینده ای بهینه شوند. ما به‌عنوان بازاریاب، هرگز محتوای بهتر و شخصی‌سازی‌شده را بدون ایجاد آن توسط مردم، برای مردم ارائه نمی‌کنیم. هوش مصنوعی باید در این فرآیند به ما کمک کند نه اینکه جایگزین آن شود.

برای ایجاد بهبود، خود گوگل قبلاً آن را شناسایی کرده است کپی رایت، حریم خصوصی و محتوای غیرقابل اعتماد خطرات اصلی فناوری هوش مصنوعی هستند و بنابراین، اقداماتی مانند فیلتر کردن پاسخ ها برای حذف مواد محافظت شده و جلوگیری از اشتراک گذاری اطلاعات شناسایی شخصی توسط هوش مصنوعی برای کاهش این خطرات ضروری است.

نکته دیگر این است که این شرکت می‌خواهد برای جلوگیری از سخنان نفرت‌انگیز و محتوای سمی، کلمات خاصی را مسدود کند، علاوه بر آن سعی دارد مشکلات احتمالی دیگر را همانطور که در بالا ذکر شد به حداقل برساند. گوگل می‌خواهد مطمئن شود که محصولاتش و پیاده‌سازی چت‌بات‌های موثر در موتور جستجوی‌اش، واقعاً تغییرات مثبتی برای کاربرانش است.

این نه تنها برای کاربران معمولی موتورهای جستجو، بلکه برای تولید محتوا، تجربه کاربری و متخصصان سئو و سایر موارد مفید خواهد بود. توسعه استراتژی های تولید محتوا با هوش مصنوعی، نه برای جایگزینی، بلکه برای کمک و ارائه بهترین ها به مردم، برای شرکت هایی که محتوا را در وب منتشر می کنند، نکته بسیار خوبی خواهد بود.

در نهایت، گوگل از دولت‌های جهان می‌خواهد که محصولات هوش مصنوعی آن را بررسی کرده و آنها را بررسی کنند و تأیید کنند که همه چیز درست است. به این دلیل است این شرکت اخیرا مورد بررسی قرار گرفت توسط دولت هایی که این شرکت را به اقدامات تجاری ضد رقابتی متهم کردند.

با در نظر گرفتن این احتیاط، گوگل گزارش هایی را پیش بینی کرد که “فشار فزاینده بر تلاش های نظارتی Al به دلیل نگرانی های فزاینده در مورد اطلاعات نادرست، محتوای مضر، تعصب، حق نسخه برداری” در رادار آن قرار دارد، بنابراین احتیاط لازم است.

ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه یک بار دیگر Google موتورهای جستجو را با چت‌بات‌های کارآمد متحول خواهد کرد که به احتمال زیاد، زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *