Privacy Sandbox بتای ابزاری است که به کسب و کارها امکان می‌دهد از داده‌های شما بدون دسترسی مستقیم به آن کسب درآمد کنند، که گوگل می‌گوید برای محافظت از حریم خصوصی کاربران بسیار بهتر است.

در حال حاضر توجه به تغییراتی است که در Google Chrome اعمال می شود، جایی که آنها متعهد می شوند کوکی های شخص ثالث را حذف کنند، که روش اصلی مورد استفاده شرکت ها (از جمله Google) برای ردیابی فعالیت آنلاین شما در سه دهه گذشته بوده است.

آزمایش بتای جدید ابتدا برای «درصد کمی» از دستگاه‌های اندروید 13 اجرا می‌شود و به مرور زمان گسترش می‌یابد. در صورت انتخاب شدن، اعلانی دریافت خواهید کرد، با گزینه انتخاب یا خروج. نسخه بتا همچنین برای تعدادی از توسعه دهندگان برنامه برای آزمایش در دسترس خواهد بود.

چگونه جعبه ایمنی حریم خصوصی کار می کند. در حال حاضر، هر کسی می تواند به راحتی به داده های شما دسترسی داشته باشد، اما با ظهور Privacy Sandbox برای اندروید، این سناریو می تواند تا حدودی تغییر کند. سیستم عامل تلفن شما به پیگیری فعالیت های شما ادامه خواهد داد. با این حال، داده هایی که جمع آوری می کند در دستگاه شما ذخیره می شود. نه گوگل و نه هیچ کس دیگری نسخه ای از این داده ها را دریافت نخواهند کرد. در عوض، تلفن شما داده‌های جمع‌آوری‌شده را بررسی می‌کند و شما را در گروه‌های علاقه‌مند مختلف دسته‌بندی می‌کند، مانند «علاقه‌مندان به ورزش»، «افرادی که پیراهن‌های آبی را ترجیح می‌دهند» یا «خبرنگارانی در Gizmodo که مقالات یکنواختی درباره داده‌ها تولید می‌کنند».

کسب‌وکارها می‌توانند از این بینش‌ها برای استراتژی‌های تبلیغاتی ترجیحی خود استفاده کنند، اما بدون دسترسی به داده‌های اساسی. به عبارت ساده تر، شما ممکن است همچنان موضوع تبلیغات هدفمند شوید، اما با قرار گرفتن کمتر در معرض اطلاعات شخصی خود. این به نفع کاربران است زیرا شرکت‌ها جمع‌آوری جزئیات جامع درباره فعالیت‌های شما در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های غیروابسته را دشوارتر خواهند یافت.

هنوز جشن نگیرید Privacy Sandbox همچنان مستلزم جمع‌آوری داده‌ها است، و مهم است که اذعان کنیم که ورود داده‌ها را کاملاً متوقف نمی‌کند. بسیاری از شرکت‌های دیگر در حال توسعه ابزارهای متنوعی برای ردیابی فعالیت‌های آنلاین شما هستند، که می‌تواند اقدامات حریم خصوصی را که Google در نظر دارد اجرا کند دور بزند.

FLEDGE را فراموش نکنید. از طریق FLEDGE، تلفن شما برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید بررسی می‌کند، و سپس تبلیغ‌کنندگان را از نوع برنامه‌هایی که ترجیح می‌دهید، بدون افشای هویت یا نام برنامه‌های خاص مطلع می‌کند. موضوعات به روشی قابل مقایسه عمل می کنند، با این تفاوت که برنامه های شما می توانند خود شما را با ویژگی های متمایز برچسب گذاری کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است نشان دهند که “این شخصی است که برنامه های خرید کفش های کتانی را دوست دارد.” در نتیجه، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند شما را با محصولات کفش ورزشی مرتبط در آینده هدف قرار دهند. گوگل همچنین از استراتژی‌های Topics و FLEDGE برای دسته‌بندی وب‌سایت‌ها در Google Chrome استفاده می‌کند.

عمیق تر حفاری کنید. می توانید این اطلاعیه را در Gizmodo بخوانید اینجا.

چرا ما اهمیت می دهیم. پیاده‌سازی Privacy Sandbox و فناوری‌هایی مانند FLEDGE و Topics قابل توجه هستند زیرا بر توانایی شما برای هدف‌گیری مؤثر و دستیابی به مشتریان بالقوه تأثیر می‌گذارند.

در حالی که هدف Privacy Sandbox افزایش حریم خصوصی کاربران با محدود کردن دسترسی و پردازش داده‌ها است، همچنین محیط کنترل‌شده‌تری را برای تبلیغ‌کنندگان ایجاد می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز برای سفارشی کردن تبلیغات خود را به دست آورند.

با این حال، با FLEDGE و Topics، تبلیغ‌کنندگان همچنان می‌توانند علایق و ترجیحات کاربران را هدف قرار دهند و در عین حال ناشناس بودن و حریم خصوصی کاربر را حفظ کنند. بنابراین، فناوری‌ها ممکن است به تبلیغ‌کنندگان کمک کنند تا کمپین‌های تبلیغاتی کارآمدتر و مرتبط‌تری ایجاد کنند، که منجر به تعامل بهتر کاربر و در نهایت بهبود بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود. یا می توانند محیطی را ایجاد کنند که در آن کاربر شروع به دیدن تبلیغات بی ربط بیشتری می کند و در نتیجه نرخ کلیک و تبدیل را کاهش می دهد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *