بر اساس گزارش جدید The Register، گوگل سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی کروم را به اپل پرداخت می کند.

فاش شدن سهم درآمد در یک گزارش 356 صفحه ای که در 10 ژوئن 2022 منتشر شد، یک ویرایش کلیدی وجود داشت:

Google در شرایط زیر سهمی از درآمد جستجویی که از ترافیک مرورگر در iOS به دست می‌آورد به اپل می‌پردازد: در ازای این که ارائه‌دهنده جستجوی پیش‌فرض در Safari است، Google سهمی از درآمد حاصل از ترافیک جستجوی Safari را به اپل می‌پردازد. و بر اساس ترتیبات تجاری مختلف، گوگل سهمی از درآمد حاصل از آن را به اپل می پردازد [redacted] ترافیک جستجو

– CMA، اکوسیستم های موبایل، گزارش نهایی مطالعه بازار

طبق گزارش The Register، این کلمه ویرایش شده “Chrome” است. و از بخش دیگری از گزارش CMA حذف شد:

طبق این قراردادها، اپل سهم قابل توجهی از درآمد را از ترافیک جستجوی گوگل در سافاری و [redacted] در دستگاه های iOS پرداخت‌های تخمینی Google به اپل برای وضعیت پیش‌فرض جستجو در Safari (£[1-1.5] مجموعاً در سال 2021 برای انگلستان) به طور قابل توجهی بیشتر از آنهایی بود که برای بزرگترین شریک بعدی آن، سامسونگ، ساخته شد. این سطح بالای پرداخت احتمالاً منعکس کننده موقعیت قوی اپل در مرورگرها (و سایر نقاط دسترسی جستجو) و موتورهای مرورگر (از طریق محدودیت WebKit) است.

چرا ما اهمیت می دهیم. تقریبا هر سال شایعاتی در مورد اینکه اپل بالاخره از موتور جستجوی خود برای رقابت با گوگل رونمایی می کند، می شنویم. با این حال هرگز اتفاق نیفتاده است. ممکن است این یک – یا باشد را – به این دلیل؟ آیا گوگل اساساً به اپل پول می دهد تا به یک رقیب جستجو تبدیل نشود و بنابراین، هر دو وضعیت موجود خود را حفظ می کنند؟

حفظ سلطه؟ غیرممکن است که گوگل و اپل را انکار کنیم که دارای یک رابطه سودمند متقابل هستند. و نظریه دیگری در مورد اهمیت این رابطه در درون وجود دارد این دعوای ضد تراست، که ادعا می کند:

بیش از نیمی (50%) از تجارت جستجوی گوگل از طریق استفاده از دستگاه های اپل انجام شده است.

از آنجا که بیش از نیمی از کسب و کار جستجوی گوگل از طریق دستگاه های اپل انجام می شد، اپل یک تهدید بالقوه بزرگ برای گوگل بود و این تهدید توسط گوگل به عنوان “کد قرمز” تعیین شد.

گوگل میلیاردها دلار به اپل پرداخت و موافقت کرد که سود خود را با اپل تقسیم کند تا تهدید و ترس اپل را به عنوان یک رقیب از بین ببرد.

گوگل جنبه اپل را به عنوان یک رقیب بالقوه برای «Code Red» می‌دانست.

اگر اپل به یک رقیب در تجارت جستجو تبدیل می شد، گوگل نیمی از تجارت خود را از دست می داد.

چیزی که جدید نیست گوگل در طول سال ها میلیاردها دلار به اپل پرداخت کرده است تا گزینه جستجوی پیش فرض در دستگاه های اپل باقی بماند. چیزی که به عنوان یک معامله 1 میلیارد دلاری شروع شد، به ارزش تبدیل شد سالانه 15 میلیارد دلار تخمین زده می شود (در سال 2021) به اپل.

ما تکامل معامله جستجوی Google-Apple را در سال های قبل پوشش داده ایم:

داستان را بخوانید. جزئیات بیشتر در آنچه که سازمان دیده بان بریتانیا ویرایش کرد: گوگل به اپل درآمد جستجوی کروم iOS را کاهش می دهد توسط توماس کلابرن



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *