گوگل دیروز شروع به باز کردن Bard کرد و از آنجایی که بیشتر ما شروع به استفاده از آن کردیم و آن را با رقبایی مانند چت Bing و ChatGPT OpenAI مقایسه کردیم، متوجه تفاوت‌هایی بین آن‌ها شدیم. یکی از تفاوت های بزرگ بین Google Bard و Bing Chat این است که به نظر می رسد Bard به ندرت نقل قول ها و پیوندهایی را به ناشران و سازندگان محتوا نشان می دهد.

چرا گوگل به ندرت نقل قول را نشان می دهد. گوگل خود را به روز کرده است سوالات متداول بارد برای توضیح اینکه Bard احتمالاً زمانی که بارد “مستقیماً از یک صفحه وب نقل قول طولانی می کند، نقل قول ها را نشان می دهد.” در غیر این صورت، بارد نقل قولی را نشان نخواهد داد زیرا بارد “محتوای اصلی تولید می کند” و “محتوای موجود را به مدت طولانی تکرار نمی کند.”

گوگل نوشت:

«بارد چگونه و چه زمانی منابع را در پاسخ‌های خود ذکر می‌کند؟
Bard، مانند برخی دیگر از تجربیات مستقل LLM، برای تولید محتوای اصلی و عدم تکرار محتوای موجود در طولانی مدت در نظر گرفته شده است. ما سیستم‌های خود را طوری طراحی کرده‌ایم که احتمال وقوع این اتفاق را محدود کنیم و به بهبود نحوه عملکرد این سیستم‌ها ادامه خواهیم داد. اگر Bard مستقیماً از یک صفحه وب نقل قول کند، آن صفحه را نقل می کند.

Bard ساخته شده است تا یک همکار خلاق و مفید باشد – در کارهای خلاقانه مانند کمک به شما برای نوشتن ایمیل یا ایده‌هایی برای جشن تولد به خوبی کار می‌کند. ما آن را به عنوان یک تجربه مکمل برای جستجوی گوگل می بینیم. به همین دلیل است که ما دکمه «Google It» را به Bard اضافه کردیم تا افراد بتوانند به راحتی از Bard حرکت کنند و اطلاعات را از سراسر وب جستجو کنند.

Bard یک آزمایش است و ما از راه اندازی آن به عنوان فرصتی برای یادگیری، تکرار و بهبود تجربه استفاده خواهیم کرد زیرا بازخورد طیفی از سهامداران از جمله افرادی مانند شما، ناشران، سازندگان و غیره را دریافت می کنیم.

مثال ها. در اینجا نمونه‌ای از پاسخ بارد به یک سؤال است، اما هیچ نقل قولی ندارد:

Google Bard No Citations 800x382

آن را با پرسیدن دقیقاً همان سؤال از چت بینگ و پیوندهای بینگ به منابع آن مقایسه کنید:

نقل قول های چت بینگ 800x364

دکمه Google It. گوگل می گوید، با استفاده از دکمه “Google It” به جستجو بروید و روی محتوایی که با پرس و جو مطابقت دارد کلیک کنید. گوگل این دکمه را دارد تا افراد بتوانند به راحتی از Bard برای کاوش اطلاعات از سراسر وب حرکت کنند.

وقتی گوگل لینک ها و نقل قول ها را نشان می دهد. در اینجا نمونه‌ای از Google است که نقل‌قول‌ها و پیوندها را نشان می‌دهد، اما اگر منصفانه باشیم، این پیوندها در اولین پاسخ پیش‌نویس نمایش داده نشدند، فقط در پاسخ‌های پیش‌نویس بعدی نشان داده شدند:

Google Bard با استنادات 680x600

چرا ما اهمیت می دهیم. در حال حاضر، Google Bard به احتمال زیاد ترافیک زیادی را به وب یا وب سایت ها ارسال نخواهد کرد. گوگل گفته است که Google Bard جایگزینی برای جستجو نیست. گوگل در حال حاضر Bard را به عنوان یک ابزار متفاوت می بیند و با گذشت زمان آن را تطبیق خواهد داد. اما در حال حاضر، گوگل نوشت: “Bard یک آزمایش است و ما از راه اندازی آن به عنوان فرصتی برای یادگیری، تکرار و بهبود تجربه استفاده خواهیم کرد، زیرا بازخورد طیفی از سهامداران از جمله افرادی مانند شما، ناشران، سازندگان، و بیشتر.”



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *