گوگل بهترین شیوه های پیوند جدید را در اسناد توسعه دهنده سئو و جستجوی خود منتشر کرده است. در ابتدا سندی در مورد نحوه ایجاد پیوندهای قابل خزیدن بود، اما این سند نه تنها شامل نحوه خزیدن پیوندها بلکه شامل موارد زیر نیز بود:

  • لنگر قرار دادن متن
  • چگونه انکر تکست خوب بنویسیم
  • لینک های داخلی در محتوای شما
  • لینک های خارجی از سایت های دیگر

بخش اول بسیار شبیه به سند اصلی است که می توانید آن را در آن مشاهده کنید ماشین راه برگشت. سند جدید اکنون می‌گوید: «به طور کلی، گوگل تنها در صورتی می‌تواند پیوند شما را بخزد <a> عنصر HTML (همچنین به عنوان عنصر لنگر) با یک href صفت. اکثر پیوندها در قالب های دیگر توسط خزنده های گوگل تجزیه و استخراج نمی شوند. Google نمی تواند به طور قابل اعتماد URL ها را استخراج کند <a> عناصری که ندارند href ویژگی یا برچسب های دیگری که به دلیل رویدادهای اسکریپت به عنوان پیوند عمل می کنند. در اینجا نمونه هایی از پیوندهایی وجود دارد که گوگل می تواند و نمی تواند آنها را تجزیه کند:

قرار دادن متن لنگر

گوگل گفت: «انکر متن (همچنین به نام متن پیوند) متن قابل مشاهده یک پیوند است. این متن به مردم و گوگل چیزی در مورد صفحه ای که به آن لینک می دهید می گوید. لنگر متن را بین قرار دهید <a> عناصری که گوگل می تواند آنها را بخزد.”

گوگل همچنین چند نمونه از انکر تکست نوشته شده خوب و بد را ارائه می دهد.

نوشتن متن لنگر

این یکی دیگر از بخش‌های جدید است که در آن گوگل نوشته است: «متن لنگر خوب توصیفی، به طور معقول مختصر و مرتبط با صفحه‌ای است که در آن قرار دارد و به صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهد. زمینه پیوند را فراهم می کند و انتظارات را برای خوانندگان شما تعیین می کند. هرچه انکر تکست شما بهتر باشد، برای مردم راحت‌تر می‌شود که در سایت شما پیمایش کنند و گوگل متوجه می‌شود که صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهید چیست.”

گوگل همچنین چند نمونه از انکر تکست نوشته شده خوب و بد را ارائه می دهد.

لینک های داخلی

گوگل اشاره می کند که تعداد خاصی از لینک های مورد نیاز شما وجود ندارد و می نویسد: “شما معمولاً ممکن است به پیوند دادن از نظر اشاره به وب سایت های خارجی فکر کنید، اما توجه بیشتر به متن لنگر مورد استفاده برای لینک های داخلی می تواند به افراد و گوگل کمک کند تا منطقی باشند. راحت تر از سایت خود استفاده کنید و صفحات دیگر را در سایت خود پیدا کنید. هر صفحه ای که به آن اهمیت می دهید باید حداقل یک لینک از یک صفحه دیگر در سایت شما داشته باشد. به این فکر کنید که چه منابع دیگری در سایت شما می تواند به خوانندگان شما کمک کند تا یک صفحه مشخص در سایت شما را درک کنند و به آن صفحات در زمینه پیوند دهید.

لینک های خارجی

گوگل در مورد ضریب اعتماد لینک ها صحبت می کند، سایت هایی که به شما لینک می دهند چگونه می توانند این کار را انجام دهند، از nofollow برای لینک های هرزنامه استفاده می کنند و در مورد لینک های پولی چه کار می کنند.

گوگل نوشت: «پیوند دادن به سایت‌های دیگر چیزی نیست که از آن ترسید. در واقع، استفاده از پیوندهای خارجی می تواند به ایجاد اعتماد (به عنوان مثال، ذکر منابع خود) کمک کند. زمانی که منطقی است به سایت های خارجی پیوند دهید و زمینه ای را برای خوانندگان خود در مورد آنچه که می توانند انتظار داشته باشند ارائه دهید.”

چرا ما اهمیت می دهیم

سئوکاران وسواس زیادی نسبت به لینک ها دارند، و به درستی، آنها یک فاکتور رتبه بندی مهم برای اکثر موتورهای جستجوی مدرن هستند. بنابراین هر چیزی که گوگل در مورد این موضوع منتشر می کند باید توسط سئوکاران خوانده شود تا در مورد نحوه مدیریت لینک سازی و شیوه های مدیریت خود تصمیم بگیرند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *