کرم شب تاب و پر مولد.  در اینجا چند یافته جالب وجود دارد



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

ما تقریباً به نیمه راه سال 2023 می رسیم و یکی از مطرح ترین موضوعات در بحث های بازاریابی و فناوری مطمئناً ظهور ابزارهای هوش مصنوعی است که کمتر از یک سال پیش در دسترس قرار گرفتند.

چیزها به قدری سریع اتفاق می‌افتند که حتی انتخاب برخی صفت‌ها برای تعریف این لحظه دشوار است، اما من کاملاً مطمئن هستم که «هیجان‌انگیز» و «ترسناک» در میان آنها خواهد بود.

به عنوان یک طراح و تصویرگر، به روز بودن با پیشرفت های اخیر در این منطقه بخشی از کار است، بنابراین من چند ماه پیش Midjourney را امتحان کردم.

من هرگز از آن (یا هر نرم‌افزار تصویر تولیدی دیگری مانند DALL-E 2 و غیره) در فرآیند خود استفاده نکرده‌ام، به‌ویژه پس از اینکه جامعه هنری به مشکلات کپی رایت با پایگاه داده این ابزارها و استفاده غیراخلاقی که اجازه می‌دهد، پرداخته است. برای نورپردازی تصاویری که نه تنها کپی‌هایی از برخی سبک‌های هنرمند انسانی هستند، بلکه در واقع از تکه‌هایی از تصاویر آن هنرمندان انسانی برای پایه‌گذاری نسل تصویر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

در پایان ماه مارس، Adobe قدم بزرگی برداشت و با عرضه مدل هوش مصنوعی خود وارد بازی شد: Adobe Firefly. اساساً، Firefly یک مدل هوش مصنوعی مولد متمرکز بر تصاویر و متون است که مکمل نرم افزار موجود (و احتمالاً نرم افزارهای جدید) در Creative Cloud است.

یک وجود دارد نسخه مستقل با رابط کاربری آسان، بنابراین افراد می توانند برخی از احتمالات را کشف کنند. و اینجا می‌توانید یک نمایش زنده پیدا کنید که در آن اریک اسنودن، معاون طراحی در Adobe، برخی از مفاهیم پشت Firefly را ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که چه ابزارهایی در حال حاضر در میان ما هستند و چه چیزی در آینده در راه است.

به گفته اسنودن، یکی از اهداف اصلی Firefly این است که به طور مستقیم ایجاد و دستکاری تصویر را در نرم افزارهای Adobe مانند Photoshop و Illustrator بهبود می بخشد.

به عبارت دیگر، Firefly ابزاری برای رسیدن به هدف و بهینه سازی گردش کار تولید برای انجام وظایفی است که امروزه زمان زیادی را برای یک طراح خلاق انجام می دهد. با برداشتن گامی دیگر در این راستا، هفته گذشته در 23 می، Adobe “Generative Fill” را در یک به روز رسانی بتا فتوشاپ در دسترس قرار داد.

در ادامه، یافته‌های جالب، فراز و نشیب‌ها و نکات مهم این “اولین قرار” را با فایرفلای به اشتراک خواهم گذاشت.

شاید این موضوع اصلی بود که توجه من را در مورد رویکرد Adobe به ابزارهای هوش مصنوعی جلب کرد. به نظر می رسد این شرکت در مورد تولید اخلاقی تصاویر هوش مصنوعی بسیار نگران است و یکی از دلایل این امر استفاده از تصاویر دارای مجوز Adobe Stock و تصاویر منقضی شده دارای حق چاپ برای آموزش مدل است. اسنودن اشاره می کند که:

من فکر می‌کنم آنچه که مدل ما روی آن آموزش دیده است، یعنی تصویر دارای مجوز Adobe Stock و چیزهایی که دارای حق چاپ بودند منقضی شده‌اند… آنها رشد کردند… تلاش می‌کنیم در مورد آنچه در آن است واقعا شفاف باشیم و ما واقعاً به دنبال یک مدل تجاری امن هستیم، بنابراین مردم می‌توانند از آن استفاده کنید، پس از اتمام دوره بتا، مردم می توانند از آن در کارهای تجاری استفاده کنند. من فکر می کنم که این واقعا برای ما مهم است.

این موقعیت‌یابی وزنه‌ای را برای بحث‌برانگیز در مورد هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد که با استفاده از پایگاه‌های داده با تصاویر اختصاصی بدون اطلاع یا رضایت صریح نویسندگان آموزش داده می‌شوند، که در مورد ابزارهایی مانند Midjourney و DALLE-2 است. اسنودن در ادامه درباره شفافیت صحبت می کند:

فکر می‌کنم 3 یا 4 سال است که این ابتکار به نام اصالت محتوا را داریم و واقعاً به منشأ محتوا مربوط می‌شود، مثلاً چه کسی چه چیزی را ساخته است، چگونه ساخته شده است و من همیشه به شوخی می‌گویم که مانند اطلاعات تغذیه‌ای برای محتوا است، درست است؟ مثل این است که “شما شایسته دانستن محتوایی که مصرف می کنید را دارید و می توانید تصمیم بگیرید…”. بر اساس آن می توانید انتخاب های آگاهانه ای داشته باشید. این یک قضاوت نیست، اما دقیقاً مانند شفافیت است و بنابراین همه تصاویری که با Firefly ایجاد می شوند با اعتبار محتوا برچسب گذاری شده اند، بنابراین مشخص است که آنها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده اند و فکر می کنم با پیشرفت این جهان، مانند داشتن این دیدگاه در مورد چگونگی چیزهای ایجاد شده بسیار مهم می شوند و من فکر می کنم که این نیز برای ما متمایز کننده است. ما در تلاش هستیم تا زمانی که از هوش مصنوعی استفاده می شود تا حد امکان شفاف باشیم، زیرا فکر می کنم این اطلاعات مهمی برای همه ما خواهد بود که در آینده بدانیم.

موضوع مهم دیگری که اصالت محتوا می تواند به آن کمک کند، شناسایی تصاویر جعلی است، تا زمانی که هر تصویری که با Firefly ایجاد می شود به عنوان دارایی تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب گذاری شود.

این یک رویکرد مهم است زیرا ابزارهای هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند و در برخی موارد تشخیص درست بودن عکس یا دستکاری در آن از قبل دشوار است. بنابراین ضروری است که مشخص شود آیا هوش مصنوعی در آن دخیل بوده است یا خیر، و از اخبار جعلی یا سایر استفاده های غیراخلاقی از این ابزارها اجتناب شود.

این تصویری که توسط هوش مصنوعی از پاپ با یک کت غیر معمول ایجاد شد، بسیاری از مردم از جمله من را فریب داد.
این تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی برنده یک مسابقه عکاسی معروف شد، اما نویسنده جایزه را رد کرد. داستان کامل را اینجا ببینید.

خود ابزار Generative Fill

اول از همه، فقط می خواستم به این نکته اشاره کنم که هوش مصنوعی در فتوشاپ چیز جدیدی نیست. ما آن را در ابزارهایی مانند “Content Aware” و “Puppet Warp” دیده‌ایم. البته با پر شدن Generative، اوج ها به سطح دیگری می رسند. بنابراین، بیایید کمی در مورد خود ابزار ببینیم.

پس از تماشای چند نسخه نمایشی از ابزار، زمان آن رسیده بود که آن را آزمایش کنم. بنابراین، من فتوشاپ بتا را در برنامه Creative Cloud دانلود کردم و در آنجا شروع به انجام آزمایشاتی بر روی برخی از تصاویری که در طول برخی از سفرها گرفتم، کردم. برای استفاده از آن، باید یک تصویر را باز کنید و انتخاب کنید (می توانید از کمند، چوب جادویی، ابزار قلم، هر چیزی که برای شما مناسب است استفاده کنید). سپس یک منوی متنی با گزینه “Generative Fill” روی آن ظاهر می شود.

عکسی که داشتم در 4 فریم کار می کردم آوردم. اولین مورد همان تصویر اصلی است که با دوربین گرفته شده است. در مرحله دوم از Generative Fill خواستم که افراد و ماشین را از آن حذف کند (و برخی از ویژگی‌ها را با Lightroom بهبود بخشید).

در تصویر سوم، از ابزار خواستم تا یک گودال آب با انعکاس روی زمین ایجاد کند. و در تصویر بعدی، من مرزها را فشار دادم و از هوش مصنوعی خواستم که یک اسب پرنده را در تصویر قرار دهد. همانطور که در زیر می بینید، در برخی موارد همه چیز به خوبی کار می کرد، اما در برخی دیگر عجیب به نظر می رسید، مانند اسبی که یک مرد بالدار بر پشت دارد و شناور است. رودخانه رقص چهره زنی که از ناکجاآباد بیرون آمده است.

اولین آزمایش ها با Generative Fill
جالب است که با استفاده از همان فرمان از تصویر بالا (اسبی با بال‌های بزرگ که در خیابان می‌دوید) در نسخه مستقل Firefly، ما نتیجه (در حاشیه) بهتری می گیریم (فقط اندام اسب را برای مدتی نادیده بگیرید).

امکان دیگری که توسط Generative Fill ارائه شده است، گسترش تصویر با قطعاتی است که قبلاً وجود نداشتند. این یکی واقعاً جالب است، مخصوصاً وقتی که یک عکس واقعاً خوب دارید، اما ای کاش کادربندی بهتری داشت یا مثلاً نیاز داشت که عریض‌تر باشد.

در زیر می‌توانیم این منبع را در عمل مشاهده کنیم: 01 تصویر اصلی است که با دوربین تلفن همراه گرفته شده است و 02 تصویر منظره تولید شده با کمک Generative Fill است. 03 دقیقاً نقاط انبساط را نشان می دهد.

بیایید یک آزمایش دیگر انجام دهیم تا این مقاله را بیش از حد طولانی نکنیم. من تصویری با سبک منحصر به فردی که در اینجا در محتوا مارکتینگ استفاده می کنیم، گرفتم. بنابراین، من تصویر را روی یک بوم خالی گذاشتم و از هوش مصنوعی خواستم که یک زنی که با گرافیک به مخاطبان ارائه می دهد. و تغییرات زیر را به من داد:

این ابزار هنوز هم در تکرار یک سبک تصویرسازی با نتایج خوب کار بدی دارد. برخی از تغییرات ممکن است به عنوان نقطه شروع مرجع باشند، اما هنوز زمان آن نرسیده است که تنها با یک کلیک بهترین نتایج را ایجاد کنید. اما، آینده Firefly چیزهای جالبی را نوید می دهد، مانند ترکیب تصاویر، گرفتن یک دارایی مدل سازی سه بعدی و ایجاد هر بافتی که می خواهید روی آن، و تولید تصاویر برداری از دستورات.

چیزی که من با این آزمایش ها متوجه شدم این است که در مرحله فعلی، Generative Fill ویرایش و دستکاری عکس را بسیار آسان تر و سریع تر کرده است. حذف پس‌زمینه، درج، حذف یا جایگزینی عناصر در یک تصویر با نتایج خوب، کارهایی بودند که زمان زیادی، گاهی اوقات چند ساعت طول می‌کشید.

اگر می‌دانید چگونه بپرسید، اکنون می‌توان آنها را در چند ثانیه تکمیل کرد و از ابزار زیاد درخواست نکنید. یک یادآوری ارزشمند این است که این ابزار و سایر راه حل های هوش مصنوعی در حال بهبود دائمی هستند. بنابراین، نتایج بد امروز فقط فردا (شاید به معنای واقعی کلمه فردا) “دردهای رشد” خواهد بود.

یک فرضیه برای نتایج بد این است که یک پایگاه داده یادگیری فقط بر اساس Adobe Stock و تصویر حق چاپ منقضی شده بسیار کوچکتر از یک پایگاه عمومی است. اما اگر اینطور باشد. من همچنان ترجیح می دهم کارها را به روش درست انجام دهم و به تصاویر دارای حق چاپ احترام بگذارم.

به هر حال، در این لحظه ارزیابی جامعه خلاق به بهبود Generative Fill کمک خواهد کرد. امکان دادن بازخورد مثبت یا منفی به هر تصویر تولید شده در فتوشاپ بتا وجود دارد.

در همین حال، من شروع به استفاده از برخی از منابعی خواهم کرد که واقعاً می توانند در زمان صرفه جویی کنند و به من کمک کنند تا استانداردهای کیفیت را حفظ کنم. این یک “اولین قرار” متوسط ​​بود. با برخی عدم تطابق، اما چند شگفتی خوب نیز.

البته من باید بارها با آن ابزارهای هوش مصنوعی “بیرون” بروم تا ببینم این “رابطه” به کجا می تواند برسد. در حال حاضر به جرات می توان گفت که Adobe برخی از احتمالات تغییر بازی را روی میز آورده است. بیایید آزمایش کنیم و از نزدیک تماشا کنیم تا ببینیم در آینده چه می شود.

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. ما تمام گرایش های مهم در چشم انداز بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهیم. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *