گوگل امروز لیست انتظار Bard خود را باز کرد. امیدوارم به زودی دسترسی پیدا کنید در حالی که منتظر هستید، می توانید طعم کار و رفتار بارد را بچشید.
بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه در جامعه جستجو – و فراتر از آن – در آزمایش اولیه Bard میبینند و به اشتراک میگذارند.
در ابتدا پیوند / نقل قول وجود ندارد. یکی از نگرانیهای بزرگ ما از پیشنمایش Google Bard، عدم وجود پیوند به منابع بود. آیا گوگل به این موضوع پرداخته است؟
در ابتدا، خیر. از یک توییت توسط @simonlesser: «بدون نقل قول، فقط یک پیوند به «Google it». پاسخ خندهدار وقتی در مورد منابع آن سؤال میشود.»

بر اساس این پاسخ، بارد ظاهراً منابعی برای اطلاعات ارائه شده در اختیار داشت – فقط نمی خواست به اشتراک بگذارد!
با این حال، بعداً ظاهر شد که Google Bard شروع به فهرست کردن برخی از منابع برای برخی سؤالات کرد.
به عنوان بری شوارتز از موتورهای جستجو توییت کرد:

به اضافه شدن «منابع – بیشتر بدانید” با سه لینک.
بارد خرید لینک را پیشنهاد می کند. اگرچه گوگل با طرح های پیوند و خرید لینک مخالف است، به نظر می رسد بارد کمی ملایم تر است. همانطور که در یک رشته توییت توسط به اشتراک گذاشته شده است، “من فکر می کنم خرید لینک ها ایده خوبی است…” دین کرادیس:

با این حال، وقتی به بارد گفته شد که این توصیه خلاف دستورالعمل های گوگل است، بارد به اشتباه خود اعتراف کرد: “درست می گویید، خرید لینک توصیه نمی شود.”

جستجوی محلی برخی مفاهیم جالب برای جستجوی محلی در a برجسته شده است توییت گرگ استرلینگ، ویرایشگر مشارکت کننده سابق Search Engine Land:
- همان پرس و جو (“دستی کار در 94118”) نتایج متفاوتی با همپوشانی ایجاد کرد.
- انتخاب «Google it» نتایج کاملاً متفاوتی را نشان داد.
- هیچ یک از نتایج Local Pack در لیست Bard ظاهر نشد.
چرا ما اهمیت می دهیم. ما بیش از یک ماه منتظر بودیم تا با بارد ارتباط برقرار کنیم. مانند ChatGPT، Google Bard این پتانسیل را دارد که یک ابزار مفید برای SEO ها باشد. بنابراین مهم است که نقاط قوت و ضعف این ابزار مولد هوش مصنوعی را درک کنید.
در حال توسعه داستان… برای بهروزرسانیهای بیشتر به زودی دوباره بررسی کنید.