Marcus Mears III / How-To Geek
  1. دستگاه خود را عیب یابی کنید و سپس با پشتیبانی Steam تماس بگیرید.
  2. منتظر پاسخ از پشتیبانی Steam باشید.
  3. پشتیبان گیری کنید و Steam Deck خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید.
  4. آن را با برچسب حمل و نقل پیش پرداخت به مرکز تعمیر Steam Deck ارسال کنید.
  5. منتظر ایمیلی از Valve باشید که به شما اطلاع دهد Deck شما تعمیر شده است یا جایگزینی دریافت خواهید کرد.

Steam Deck یک ماشین بازی باورنکردنی است و ماشین ها خراب می شوند. اگر و زمانی که Steam Deck شما خراب شود، به احتمال زیاد باید فرآیند Steam Deck RMA را طی کنید. در اینجا نحوه بازگرداندن Steam Deck به Valve برای تعمیر یا تعویض آورده شده است.

مرحله 1: عیب یابی Steam Deck خود را

اولین کاری که باید بعد از اینکه متوجه شدید که مشکلی در Deck شما وجود دارد، عیب یابی دستگاه است. صفحه عیب‌یابی Steam Deck وب‌سایت Steam شامل راه‌های بسیاری برای عیب‌یابی دستگاه شما و امیدواریم دوباره کارکرد آن است.

اگر هیچ یک از روش‌های ذکر شده در صفحه عیب‌یابی کمک نکرد و Deck شما همچنان از کار کردن خودداری می‌کند، یا اگر مشکل شما به یک نقص سخت‌افزاری مرتبط است -مانند استیک آنالوگ آسیب‌دیده یا شکسته، صفحه‌نمایش شکسته و غیره- باید با پشتیبانی Steam تماس بگیرید. ، مشکل خود را برای آنها توضیح دهید و ببینید آیا شامل گارانتی می شود یا خیر.

مربوط: نحوه رفع عدم صدا در تلویزیون در Steam Deck با ویندوز

مرحله 2: با پشتیبانی Steam تماس بگیرید

قبل از تماس با پشتیبانی Steam و راه اندازی فرآیند Steam Deck RMA، توصیه می کنیم صفحه وب گارانتی سخت افزار Valve را بررسی کنید. در آنجا می‌توانید بخشی با عنوان «استثناها» را بیابید. آن را بخوانید و بررسی کنید که آیا مشکل شما از گارانتی خارج شده است یا خیر.

توجه داشته باشید: اگر در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، نیوزلند، استرالیا یا استان کبک در کانادا زندگی می کنید، طبق گفته Valve، گارانتی محدود ذکر شده در صفحه وب گارانتی سخت افزار Valve “در مورد شما اعمال نمی شود”. در عوض، شما حق دریافت ضمانت نامه ای را دارید که توسط کشورتان ارائه می شود. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا به یک دوره گارانتی حداقل 2 ساله نیاز دارد، برخلاف ضمانت سخت افزاری استاندارد Valve که “یک (1) سال از تاریخ ارسال شروع می شود.”

حتی اگر مشکل توسط گارانتی پوشش داده نشود، Valve همچنان می‌تواند دستگاه شما را تعمیر کند، اما آنها شما را شارژ می‌کنند. اگر آماده نیستید که Deck خود را خودتان تعمیر کنید – در ادامه در مورد آن بیشتر خواهیم شد – ما همچنان توصیه می کنیم با پشتیبانی Steam تماس بگیرید و قبل از مراجعه به خدمات تعمیر شخص ثالث بررسی کنید که تعمیر چقدر هزینه دارد.

می توانید با مراجعه به صفحه Steam Deck در وب سایت Steam Support با پشتیبانی Steam تماس بگیرید. پس از رسیدن به آنجا، روی تب “تماس با پشتیبانی Steam” کلیک کنید و فرم را پر کنید.

با کلیک روی دکمه تماس با پشتیبانی استیم در صفحه پشتیبانی Steam Deck با پشتیبانی Steam تماس بگیرید

در فرم باید آدرس حمل و نقل و شماره سریال عرشه خود را ارائه دهید. همچنین، مطمئن شوید که مشکل خود را تا حد امکان با جزئیات شرح دهید. حتی اگر بخواهید می‌توانید در صورتی که مشکل مربوط به سخت‌افزار است، عکسی بسازید که در صورت امکان، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید.

شماره سریال Steam Deck شما در پشت دستگاه، در سمت راست پایین، درست زیر کد QR قرار دارد. شماره سریال با “FX”، “FW” یا “FV” شروع می شود. در مورد ما، همانطور که در زیر مشاهده می شود، با “FW” شروع می شود.

شماره سریال Steam Deck در سمت راست پایین و در پشت دستگاه قرار دارد

مرحله 3: منتظر یک ایمیل از پشتیبانی Steam باشید

پس از ارسال بلیط به پشتیبانی استیم، بازی انتظار شروع می شود. می توانید چند روز، شاید یک هفته صبر کنید. اگر خوش شانس باشید، این احتمال وجود دارد که در عرض چند ساعت پاسخ دریافت کنید.

در هر صورت، ایمیلی که تأیید می‌کند Deck شما واجد شرایط تعمیر یا تعویض رایگان است، یا اینکه Valve می‌تواند Deck شما را با قیمتی تعمیر کند در صورتی که خرابی تحت پوشش ضمانت نباشد، همچنین شامل یک برچسب حمل و نقل پیش‌پرداخت به همراه خواهد بود. سایر مدارک لازم طبق سیاست بازگشت Steam Deck، این مورد است.[i]اگر در ایالات متحده آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا یا بریتانیا زندگی می کنید و سخت افزار خود را از Steam خریداری کرده اید.

مرحله 4: پشتیبان گیری کنید و Steam Deck خود را به حالت Factory Reset کنید

قبل از ارسال Deck خود به مرکز تعمیرات Valve، در صورت امکان از دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر به راهنمایی نیاز دارید، راهنمای تهیه نسخه پشتیبان از Deck شما داریم.

همچنین در صورت امکان، قبل از ارسال دستگاه، باید بازنشانی کارخانه ای انجام دهید. برای انجام تنظیمات کارخانه، دکمه Steam را فشار دهید و سپس به تنظیمات > سیستم > بازنشانی به حالت کارخانه بروید.

تکنسین های تعمیر شیر تقریباً مطمئناً فضای ذخیره سازی شما را در طول فرآیند تعمیر پاک می کنند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که Valve Steam Deck شما را با بازی ها و تنظیمات دست نخورده برگرداند.

مرحله 5: Steam Deck خود را به مرکز تعمیرات Valve ارسال کنید

اکنون زمان بسته بندی Deck و ارسال آن به مرکز تعمیرات Valve است. حتماً “راهنمای بسته بندی بازگشت سخت افزار شیر” را به طور کامل بخوانید و راهنمای سه راهی را دنبال کنید زیرا قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید. به عنوان مثال، شما باید عرشه خود را در داخل کیف مسافرتی اصلی که به همراه دستگاه ارائه شده است ذخیره کنید یا آن را داخل یک فوم محافظ یا پوشش حباب دار بپیچید. همچنین، باید هر فرم RMA را که از پشتیبانی Steam دریافت کرده‌اید در داخل بسته قرار دهید. مجدداً، ما از همه می‌خواهیم که راهنما را با جزئیات مطالعه کنند و قبل از ارسال بسته آن را چندین بار بررسی کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مرحله 6: منتظر پاسخ از Valve باشید

اکنون، دوباره نوبت به بازی انتظار است. شما باید یک شماره رهگیری را در کنار برچسب حمل و نقل پیش پرداخت دریافت کنید تا پس از رسیدن Deck خود به مرکز تعمیر، متوجه شوید.

هنگامی که خدمات تعمیر تعمیر Deck شما را به پایان رساند یا زمانی که Valve تصمیم گرفت که بنا به دلایلی به جای تعمیر دستگاه اصلی شما، یک دستگاه جایگزین برای شما ارسال می کند، باید ایمیلی دریافت کنید که به شما اطلاع می دهد که Deck یا یک واحد جایگزین، به زودی ارسال خواهد شد.

خودشه! اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر بمانید تا Deck یا واحد جایگزینی شما برسد.

در مورد درخواست بازپرداخت Steam Deck چطور؟

فرض کنید Deck خود را خریداری کرده اید و به دلایلی از آن راضی نیستید. در این صورت، شما واجد شرایط بازپرداخت “در عرض 14 روز از روزی است که شما یا شخص ثالثی که توسط شما مشخص شده است (غیر از شرکت مخابراتی) سخت افزار خریداری شده را دریافت می کند.” می توانید در صفحه سیاست بازگشت سخت افزار Steam اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از طرف دیگر، عرشه را خودتان تعمیر کنید

اگر به هر دلیلی می‌خواهید به جای بازگرداندن Steam Deck خود آن را تعمیر کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط بدانید که اگر اتفاقی بیفتد، گارانتی نقصی که در طول فرآیند تعمیر ایجاد می کنید را پوشش نمی دهد.

شما می توانید مجموعه ای از قطعات جایگزین مختلف برای Deck را در فروشگاه آنلاین iFixit پیدا کنید. برای راهنمایی های تعمیر، توصیه می کنیم از صفحه تعمیر Steam Deck iFixit دیدن کنید.

مربوط: چگونه SSD Steam Deck خود را ارتقا دهیم





سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *