ChatGPT می تواند به وظایف مختلف SEO کمک کند. “کمک” کلمه عامل بودن

مهم است که اذعان کنیم که:

  • به احتمال زیاد حداقل چند کار وجود دارد که در حال حاضر انجام می دهید که ChatGPT می تواند به شما کمک کند کارآمدتر یا موثرتر انجام دهید.
  • همانطور که ابزارهای هوش مصنوعی بهبود می یابند، درک اینکه چگونه می توان بیشترین بهره را از آنها برد (و چگونه از دام های اطراف ابزار جلوگیری کرد) یک مهارت ارزشمند سئو و بازاریابی خواهد بود.
  • ChatGPT مشکلات و زگیل‌های زیادی دارد و عملکردهای کامل زیادی وجود ندارد که بتوانید به ChatGPT (یا سایر ابزارهای هوش مصنوعی) اجازه دهید بدون نظارت کامل شوند.

سئوی محلی در همه این موارد تفاوتی ندارد. ChatGPT به عنوان یک ابزار SEO محلی طراحی نشده است. بسیاری از ابزارها وظایف خاص SEO محلی را بهتر از ChatGPT انجام می دهند.

اما وجود دارند بسیاری از کارهای محلی SEO که ChatGPT می تواند برای آنها مفید باشد، و برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. این مقاله به این موضوع می پردازد که چگونه ChatGPT می تواند (و نمی تواند) در چهار زمینه خاص سئوی محلی کمک کند.

1. ChatGPT و نمایه های کسب و کار Google

کسب‌وکارهای محلی می‌توانند تغییرات و بهینه‌سازی‌های زیادی را در نمایه کسب‌وکار Google (GBP) خود انجام دهند.

در حالی که ChatGPT نمی تواند مستقیماً با فهرست شما ارتباط برقرار کند، می تواند به موارد زیر کمک کند:

دسته بندی نمایه کسب و کار Google

یک راه سریع برای ایده گرفتن برای دسته ها این است که به آنچه رقبای شما انجام می دهند نگاه کنید. بیایید ببینیم که آیا ChatGPT می تواند در آنجا کمک کند:

لیست رقبای تجاری

این لیست بسیار خوبی از فروشگاه های پنیر محلی در این نزدیکی است. بیایید ببینیم که آیا ChatGPT می‌تواند دسته‌های GBP خود را به ما بدهد:

دسته بندی نمایه کسب و کار Google
قبل از سال 2021، نمایه کسب‌وکار Google با نام «Google برای کسب‌وکار من» (GMB) شناخته می‌شد، بنابراین از عبارت دوم در اعلان استفاده می‌شد.

بسیار سریع و چشمگیر! به خاطر داشته باشید که خروجی های ChatGPT همیشه دقیق نیستند.

این ابزار “به اینترنت متصل نیست و گاهی اوقات می تواند پاسخ های نادرست ایجاد کند. اطلاعات محدودی از جهان و رویدادهای پس از سال 2021 دارد و همچنین ممکن است گهگاه دستورالعمل‌های مضر یا محتوای مغرضانه تولید کند.»

بنابراین می خواستم بدانم چگونه این اطلاعات را به دست آورده است:

دسته بندی نمایه کسب و کار Google - منابع

اوه اوه باز هم ChatGPT به اینترنت متصل نیست.

قبلاً این موضوع را برجسته کرده‌ام، اما اگر از ChatGPT بخواهید فرآیندی را که برای دریافت پاسخ استفاده می‌کند توضیح دهد، معمولاً خلاصه‌ای از نحوه دریافت *یک** ممکن است به شما ارائه دهد که واقعاً نمی‌تواند چگونه *ChatGPT* باشد. آن پاسخ را دریافت کرد

اینجا قضیه همین بود:

دسته‌های نمایه کسب‌وکار Google - خلاصه فرآیند

خوب، پس چگونه ChatGPT این دسته بندی ها را ایجاد کرد؟

دسته‌های نمایه کسب‌وکار Google - فرآیند

حدس زد! و پس از بررسی دقیق تر، دو تا از رقبای ChatGPT لیست شدند وجود ندارد.

این یک محدودیت قابل توجه ChatGPT برای سئوی محلی را برجسته می کند: بسیاری از اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد قدیمی خواهد بود، بنابراین باید خروجی ها را با مقداری نمک دریافت کنید.

اطمینان حاصل کنید که در مورد اطلاعات کسب و کار محلی به ابزاری که به دقت بالایی نیاز دارد، اعتماد نمی کنید.

گفته شد، یکی از زمینه‌هایی که ChatGPT می‌تواند مفید باشد، تولید ایده است (به شرطی که بخواهید ایده‌ها را بررسی کنید):

دسته بندی Yelp و GBP

محتوای Google Posts

اگر آنچه گوگل در مورد محتوای هوش مصنوعی و تمام جنبه های منفی بالقوه گفته است را به خاطر داشته باشید، می توانید از ChatGPT برای کمک به ایجاد پست برای نمایه کسب و کار خود استفاده کنید.

این می تواند گزینه جالبی باشد زیرا بسیاری از مشاغل محلی دارای کارمندان پرمشغله ای هستند که کلاه های متعددی بر سر می گذارند و نوشتن ممکن است برای برخی مناسب نباشد.

ChatGPT در حال حاضر از تعداد کاراکترها یا کلماتی که شما مشخص کرده اید پیروی نمی کند. به طور کلی، خروجی تقریباً به آنچه می‌پرسید نگاشت می‌شود – اما اگر 750 کلمه را مشخص کنید، ممکن است 400-500 به دست آورید.

پست های گوگل

بد نیست! همانطور که از پست می بینید، ChatGPT به انواع پنیر اشاره کرده است، بنابراین باید بررسی کنید. هر چه بتوانید اطلاعات بیشتری را به درخواست خود وارد کنید، خروجی بهتری خواهد داشت.

فیلم های

اگر به ایده‌هایی برای محتوای ویدیویی نیاز دارید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا سؤالات مرتبطی را برای یک ویدیوی پرسش و پاسخ یا پرسش و پاسخ به شما بدهد:

ویدئو - سوالات متداول

این می تواند به شما در تهیه اسکریپت برای یک ویدیو کمک کند:

ویدئو - فیلمنامه

محصولات

ChatGPT می تواند به ایجاد توضیحات برای ویژگی های محصول شما در پوند کمک کند:

توضیحات محصول

پرسش و پاسخ

همچنین می‌توانید از ChatGPT برای پاسخ به سؤالات در بخش پرسش و پاسخ نمایه کسب‌وکار Google خود استفاده کنید. باز هم در اینجا با احتیاط ادامه دهید.

این یک بخش ضروری از نمایه شما است و ChatGPT ممکن است به طور واضح چیزهای نادرستی بگوید. اگر پهنای باند دارید و می توانید مختصر بنویسید، مطمئناً بهتر است خودتان به این موارد پاسخ دهید.

با این حال، اگر با نوشتن این پاسخ‌ها مشکل دارید و حجم زیادی از سوالات دارید، ChatGPT می‌تواند پاسخ‌ها را در اینجا به عنوان نقطه شروع ساختار دهد. برای دقت، حتما ویرایش کنید.

GBP پرسش و پاسخ

شما باید زمینه بهتری را در درخواست خود بگنجانید تا بتواند چیزی قابل استفاده تولید کند:

GBP پرسش و پاسخ - پاسخ

پاسخ را برای مطابقت با نحوه پاسخگویی به این سؤالات ویرایش کنید.

2. بررسی های ChatGPT و Google

دریافت هرچه بیشتر نظرات با کیفیت بالا یکی از اجزای اصلی سئوی محلی است. در اینجا چند راه وجود دارد که ChatGPT می تواند به طور بالقوه کمک کند.

برای تشویق نظرات، یک الگوی ایمیل تهیه کنید

ارسال ایمیل به مشتریان و ایجاد جزوه راه‌های خوبی برای دریافت نظرات برای کسب‌وکارتان است.

مطمئن شوید که گوگل را می شناسید دستورالعمل های خاص در مورد نظرات کاربران و اینکه خروجی ای که با ChatGPT ایجاد می کنید با قوانین مطابقت دارد.

(همانطور که ممکن است از هشدارهای قبلی حدس زده باشید: باید با دقت پیش بروید و خروجی را بررسی کنید!)

قالب ایمیل برای بررسی

تحلیل احساسات را مرور کنید

یکی از کاربردهای جالب ChatGPT این است که به سرعت بهترین یا بدترین را از بین مجموعه ای از بررسی ها نشان دهد. این می تواند از چند جهت برای یک کسب و کار محلی مفید باشد:

  • اگر بازبینی‌های زیادی دریافت می‌کنید، بررسی سریع بهترین و بدترین‌ها بر اساس احساسات (نه فقط ستاره‌ها) می‌تواند هم در برجسته کردن نظرات مثبت و هم برای مشکلات مفید باشد. مشتریان مختلف استانداردهای متفاوتی در مورد رتبه بندی ستاره خواهند داشت. نگاه کردن به احساسات ممکن است به شما کمک کند تا مشکل مهمی را که یک بررسی 3 ستاره دارد کشف کنید یا یک نقل قول عالی از شخصی که یک بررسی 4 ستاره گذاشته است بیابید.
  • به طور مشابه، اگر یکی از رقبای شما بررسی های زیادی دریافت کند، می توانید به سرعت متوجه شوید که مشتریان چه چیزی را در فروشگاه خود دوست دارند و از آن متنفرند. این می تواند به شما ایده هایی برای بهبود کسب و کارتان بدهد یا اینکه چه چیزی را در کپی بازاریابی خود بگنجانید.

اگر از رابط وب استفاده می‌کنید و حجم نقدی دارید، باید نظرات را در چندین فرمان بچسبانید، زیرا محدودیت کاراکتر 2000 است. (هم اکنون می توانید این را برطرف کنید از طریق API):

تحلیل احساسات را مرور کنید

پس از آن، تمام نظراتی را که برداشته بودم برداشتم و در 2000 تکه کاراکتر در ChatGPT چسباندم. (شما می توانید نظرات خود را از حساب GBP خود صادر کنید، بررسی های رقبا را کپی کنید و یا از بین ببرید.)

این خروجی است:

بررسی خروجی تحلیل احساسات

در اینجا ایده های خوبی دریافت خواهید کرد، به خصوص اگر در حال حاضر نظرات زیادی داشته باشید. (حتی می توانید تمام نظرات رقبای خود را برای تجزیه و تحلیل دسته بندی کنید.)

اگر این کسب و کار من بود، می‌توانستم نظرات مثبت را برای نمایش در پوستر فروشگاه یا صفحه گواهی در وب‌سایت خود جلب کنم. بررسی های منفی می تواند من را به مسائل خاصی که باید مورد توجه قرار گیرند اشاره کند.

برعکس، اگر این یک رقیب یا گروهی از رقبا بود، من هم چند پیشنهاد خوب داشتم:

  • طرفداران پنیر محلی به دنبال تنوع، کارکنان آگاه و پنیر با کیفیت هستند. این ممکن است بدیهی باشد، اما من می‌توانم آن چیزها را در پیام‌های اطراف فروشگاهم نشان دهم. ممکن است یک مورد یا ویژگی خاص را در این تجزیه و تحلیل پیدا کنید (مثلاً داشتن یک قسمت نشیمن در فضای باز، یک محصول خاص، چیزی منحصر به فرد برای فضای رقیب و غیره)
  • فرض کنید مردم از سیاست های فروشگاه رقبا، قیمت یا کیفیت ناامید هستند. در آن صورت، من می توانم آن چیزها را در نسخه بازاریابی خود (با یک شعار یا یک پیشنهاد تضمین شده با کیفیت) صدا کنم.

پاسخ به بررسی ها

اگر متوجه نشدید که چه چیزی بنویسید یا به انگلیسی خود در پاسخ به این نظرات اطمینان ندارید، ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا پاسخ های نقد را شروع کنید.

در اینجا نمونه ای از پاسخ به یک بررسی مثبت است:

پاسخ به بررسی مثبت

و به یک بررسی منفی:

پاسخ به بررسی منفی

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. ChatGPT و سئوی داخلی صفحه

من توضیح داده‌ام که چگونه ChatGPT می‌تواند به محتوای سنتی و وظایف سئو کمک کند، به‌علاوه برخی از درخواست‌های تحقیق کلیدواژه که می‌توانید امتحان کنید.

بسیاری از این موارد می توانند برای وظایف خاص سئو محلی نیز اعمال شوند.

ایده پردازی موضوع

ChatGPT می تواند به عنوان یک نقطه شروع برای ایده های طوفان فکری مفید باشد (که می خواهید در برابر ابزار تحقیق کلمات کلیدی با داده های رقابت و حجم جستجو بررسی کنید).

من دوست دارم با چند دستور کلی شروع کنم تا ایده های کلی در مورد موضوع دریافت کنم، مانند دریافت حسی از انتشارات برتر که در مورد این موضوع می نویسند:

ایده پردازی موضوع

و انواع پست هایی که در مورد آنها می نویسند:

انواع محتوا

سپس می توانید ایده های خاص تری برای موضوع سایت خود دریافت کنید:

ایده های خاص موضوع وب سایت

بد نیست! مجدداً اکنون می‌خواهم فرآیند کاملی را برای یافتن چیزهایی مانند ایده‌های دستور پخت یا جفت کردن اصطلاحاتی که سایت من بتواند رتبه‌بندی کند، طی کنم، اما این نقطه شروع خوبی برای ایده‌های موضوعی است.

طرحواره

بسته به نوع کسب و کار شما، طرحواره های مختلفی ممکن است برای سایت شما مرتبط باشد. ChatGPT می تواند به شما در ایجاد سریع طرحواره کمک کند.

طرحواره ایجاد شده توسط ChatGPT می‌تواند یک موفقیت یا از دست دادن باشد، بنابراین مطمئن شوید که یک توسعه‌دهنده دارید که کد را QA می‌کند.

طرح واره برای تجارت

این داده ها مربوط به سال 2021 خواهد بود، بنابراین اگر مواردی مانند آدرس، شماره تلفن یا ساعت تغییر کرده است، این داده ها را به صورت دستی وارد کنید یا از ابزار دیگری برای این منظور استفاده کنید.

صفحات مکان

در حالی که در پی به‌روزرسانی‌های اخیر Google باید مراقب صفحات مکان باشید، اما اگر به درستی اجرا شوند، همچنان می‌توانند ابزار ارزشمندی برای مشاغل محلی باشند.

(قبل از ایجاد بسیاری از صفحات خاص مکان با محتوای تولید شده توسط ChatGPT، با دقت ادامه دهید.)

اول، ما می توانیم به سرعت لیستی از شهرها را دریافت کنیم:

صفحات مکان

سپس می‌توانیم فهرستی از اصطلاحات مرتبط را دریافت کنیم (در واقع هر چیزی که تعیین کرده‌ایم کلیدواژه‌های اصلی خود را اینجا قرار دهیم):

کلمات کلیدی اصلی

می‌توانیم از ChatGPT بخواهیم تا نکات مورد علاقه طرفداران پنیر و اطلاعات مربوط به فروشگاه ما را در رابطه با شهر به ما بدهد:

صفحات مکان - مشاغل مرتبط

برخی ممکن است خارج از تجارت یا نادرست باشند، بنابراین باید اطلاعات را بررسی کنم. با این حال، اینها افزودنی‌های بالقوه بسیار خوبی به صفحه مخصوص شهر درباره فروشگاه پنیر من هستند. حداقل، من اکنون ایده هایی برای انواع کسب و کار دارم.

من همچنین می‌توانم ChatGPT را برای ایجاد توضیحات متا برای این صفحات دریافت کنم، هنگامی که آماده دریافت آن‌ها به صورت زنده در سایت خود شدم:

توضیحات متا

پیوندها و نقل‌قول‌های محلی سیگنال‌های کلیدی برای جستجوی محلی هستند.

اگر می‌خواهید فهرست‌ها را بررسی کنید، می‌توانید ایده‌هایی برای حمایت از سازمان‌ها دریافت کنید:

سازمان های محلی

جوایز برای برنده شدن یا سازمان هایی برای پیوستن:

جوایز محلی

من همچنین می توانم از ChatGPT برای درک بهترین وب سایت های محلی استفاده کنم:

وب سایت های محلی برتر

و انواع مواردی که در مورد آنها می نویسند مربوط به مشاغل محلی:

وب سایت محلی - عنوان مقاله

می‌توانم ببینم که مواردی مانند افتتاحیه‌ها، پیشنهادهای جدید، و کمک‌های خیریه در این سایت‌ها برجسته شده‌اند و ممکن است ایده‌هایی برای ارائه یک داستان باشند.

همچنین می‌توانید از ChatGPT برای کمک به نوشتن ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده کنید، اگر داستان‌هایی ارائه می‌دهید یا به دنبال اضافه شدن به فهرست منابع هستید.

اگر به خاطر داشته باشید که ChatGPT چه کارهایی را انجام می دهد و چه کارهایی را خوب انجام نمی دهد، مطمئن هستم که برنامه های کاربردی دیگری برای این پلتفرم پیدا خواهید کرد تا به تلاش های سئوی محلی شما موثرتر و کارآمدتر شود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *