متخصصان سئو می توانند به بسیاری از پلتفرم ها، ابزارها و نرم افزارهای رایگان و پولی دسترسی داشته باشند. اما اگر شما و رقبایتان از ابزارها، داده‌ها و رویکردهای یکسانی استفاده می‌کنید، چگونه می‌توانید خود را متمایز کنید؟

در SMX Next، من ابزارهای سئو را به اشتراک گذاشتم که مجموعه ابزار من را در سال 2023 تشکیل خواهند داد. اگر جلسه را از دست دادید، به عنوان برخی از نکات برجسته، ادامه مطلب را بخوانید.

قبل از اینکه وارد بحث شویم، شایان ذکر است که با توجه به سرعت سریع سئو، قبلاً تغییری در نحوه فکر کردن شما به یکی از ابزارها ایجاد شده است – اما به زودی به آن خواهیم رسید.

بنابراین در این مقاله به چه چیزی خواهیم پرداخت؟

  • چرا از ابزارهای سئو استفاده می کنیم؟
  • مظنونین معمولی
  • مظنونین غیرعادی
  • سرگرمی با هوش مصنوعی

بیا شروع کنیم.

چرا من اینجا هستم؟

مانند تقریباً هر تصمیمی که می‌گیریم، وقتی صحبت از ابزارها می‌شود، خوب است به این سؤال همیشگی فکر کنیم – چرا؟ چرا در وهله اول از ابزار استفاده می کنیم؟

ما معمولاً از ابزارهای سئو برای یکی از کارهای زیر استفاده می کنیم:

  • برای خودکار کردن کارهای یکنواخت (به عنوان مثال، بررسی رتبه).
  • برای تقطیر مقادیر زیادی از داده ها به اطلاعات قابل استفاده (به عنوان مثال، Google Analytics).
  • برای دسترسی به اطلاعاتی که در غیر این صورت از نظر عملکردی در دسترس ما نیست (به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل بک لینک).
  • برای ترکیب منابع داده و نقاط (به عنوان مثال، معیارهای دامنه در بک لینک ها).

در اصل، ما از ابزارهایی برای صرفه جویی در زمان استفاده می کنیم. وقتی به بیشتر ابزارهایی که استفاده می کنید یا می خواهید استفاده کنید فکر می کنید، معمولاً جمع آوری اطلاعات را سرعت می بخشند یا آن را به گونه ای ارائه می کنند که نتیجه گیری آسان تر باشد.

لحظه ای وقت بگذارید و به یکی از ابزارهایی که استفاده می کنید و یکی از کارهایی که از آن استفاده می کنید فکر کنید. تضمین می شود که با یک یا چند مورد از اهداف بالا مطابقت دارد.

اما، البته، صدها ابزار برای انتخاب وجود دارد. من قصد ندارم وانمود کنم که فهرست زیر کاملاً جامع است.

من فقط ابزارهایی را که خودم استفاده می‌کنم و فقط ابزارهایی را درج کرده‌ام که برای اکثر مردم کاربرد دارند. گفته می شود، آنها ابزارهایی هستند که ثابت کرده اند برای روال معمول من ارزشمند هستند.

پس آنها چیست؟

مظنونین معمولی

مظنونین معمولی

احتمالاً می توانید حدس بزنید که لیست مظنونان معمول من در حال حاضر چیست. اما به هر حال بیایید آنها را پوشش دهیم.

سمروش

چرا Semrush این لیست را ایجاد می کند؟

Semrush یک مجموعه ابزار جامع همه کاره است که چندین حوزه SEO، SEM و SMM را پوشش می دهد و به طور کلی آنها را به خوبی انجام می دهد.

برخی از ابزارهای کلیدی در مجموعه که من به طور منظم استفاده می کنم عبارتند از:

  • حسابرسی: قطعا ابزارهای حسابرسی فنی پیچیده‌تری وجود دارد، اما ابزار Semrush به طور منظم اجرا می‌شود و مکانی سریع و آسان برای نظارت بر ریزش‌ها و خطاها و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • بررسی رتبه: ابزار بررسی رتبه آنها عالی است. می‌توانید مکانی را که رتبه‌بندی‌هایتان از آن بررسی می‌شود (یا چندگانه) انتخاب کنید و روزانه آن‌ها را نظارت کنید. برای کسانی که تعداد اصطلاحات زیادی دارند، آنها همچنین به روشی به راحتی قابل هضم و فیلتر کردن ارائه می شوند.
  • پوستر اجتماعی: Semrush یک ابزار نظارت و ارسال اجتماعی قوی دارد. می توانید پیشرفت خود را در برابر رقبا پیگیری کنید و فیدهای RSS را برای دریافت سریع و آسان ایده های پست نظارت کنید. این ابزار اجتماعی به اندازه برخی از ابزارهای اختصاصی قوی نیست، اما برای بسیاری از موارد به اندازه کافی محکم و خوب است.

احتمالاً با بسیاری از کارهایی که انجام می دهد آشنا هستید و اگر نه، من آزمایشی را پیشنهاد می کنم.

Semrush معمولاً برای اهداف مختلفی که ارائه می‌کند بسیار مقرون به صرفه است (اگرچه اگر نیاز به اضافه کردن کاربران، گزارش‌های برچسب سفید یا استفاده از افزونه‌ها داشته باشید، می‌تواند گران باشد). و از آنجایی که به طور کلی شناخته شده است، دانستن نحوه استفاده از آن یک مهارت قابل فروش است.

قورباغه جیغ

دست پایین، این بهترین ابزار ارزش در بازار است.

Screaming Frog، برای سه نفری که ممکن است ندانید، یک خزنده است.

یک وب‌سایت یا فهرستی از نشانی‌های اینترنتی به آن بدهید و نحوه خزیدن آن (عمق، عوامل کاربر، مسیرها و غیره)، اطلاعات مربوط به داده‌هایی را که می‌خواهید جمع‌آوری کنید، به‌علاوه مقداری زمان، پیکربندی کنید، و آن را به شما نشان می‌دهد. ممیزی سایت با تجسم ها و فیلترهای مختلف.

یک نسخه رایگان وجود دارد که برای حداکثر 500 URL مناسب است، اگرچه سفارشی سازی های محدودی دارد. برای نسخه پولی، باید 210 دلار در سال بپردازید. همانطور که گفتم بهترین ابزار با ارزش در بازار است.

خوب است برای:

  • خزیدن سفارشی
  • به دنبال متن یا HTML خاص در صفحات هستید.
  • به راحتی مسائل را برای ارسال به توسعه دهندگان صادر کنید.
  • نقشه های سایت XML را ایجاد می کند.
  • تجسم های عالی

و من مجبور نیستم به بقیه مظنونان معمولی خود بپردازم زیرا امیدواریم شما قبلاً از آنها استفاده کنید:

تنها چیزی که در مورد ابزار وب مستر بینگ می گویم این است:

ابزارهای وب مستر بینگ

این مانند کنسول جستجو است، اما با جزئیات و اطلاعات بسیار بیشتر، آن را به قهرمان گمنام ابزارهای سئو تبدیل می کند.

مظنونین غیرعادی

مظنونین غیرعادی

ابزارهای فنی سئو

جت اختاپوس یکی دیگر از مجموعه های فنی سئو است. (و نه، من نمی دانم نام این شرکت ها از کجا آمده است.)

رابط شامل صفحه نمایش هایی مانند:

جت اختاپوس

این شبیه به Semrush است اما با گزینه های فیلتر متفاوت و البته خزنده متفاوت. همانطور که در بالا می بینید، جت اختاپوس به شما امکان می دهد مسائل را به راحتی در بخش هایی از سایت که آنها را در آنها پیدا خواهید کرد، گروه بندی کنید، مانند ترکیبی از ابزارهای Semrush و Bing Webmaster.

همچنین متوجه شدم که روشی متفاوت برای نگاه کردن به ساختار سایت به من می دهد، اگرچه من Semrush را به خاطر آن رها نمی کنم، و اگر بودجه دارید و نیاز دارید مطمئن شوید که یک سایت آسان دارید، آن را به یکی از موارد اضافه می کنم. استفاده از شیوه های متفاوت نگاه کردن به چیزها

و چند مورد غیرعادی دیگر برای سئو فنی:

مرکل: ابزارهای رایگان سئوی مختلف که همه چیز را از طرح‌واره گرفته تا پیش‌اجرا پوشش می‌دهند.

مرکل

ابزار تست داده های ساخت یافته: برای آزمایش طرحواره شما.

ابزار تست داده های ساخت یافته

موکسی موبایل: ابزارهای رایگان و پولی برای تست سئوی موبایل شما.

موکسی موبایل

ربات آپتایم: برای اطمینان از فعال بودن سایت(های) شما.

ربات آپتایم

ابزارهای محتوا

اما تمام سئوهای فنی در جهان بدون محتوای عالی رتبه شما را به دست نمی آورند. بنابراین بیایید به چند مظنون غیرعادی در سمت محتوا نگاه کنیم:

یکی از ابزارهای محبوب سئو مرتبط با محتوای مورد علاقه من، ارزان قیمت است اینفرانودوس (اگرچه مسلماً یک ابزار محتوا نیست، اما من بیشتر از آن استفاده می کنم).

در Infranodus، مجموعه‌ای از ابزارها را با مبلغ هنگفت ۹ یورو در ماه (تقریباً به همان دلار) خواهید یافت.

اینفرانودوس

متداول ترین ابزارهای مورد استفاده من به من کمک می کند تا مفاهیم موجود در نتایج برتر Google و نحوه اتصال مفاهیم به صفحات مختلف در فهرست را بررسی کنم.

به طور خلاصه، می‌توانید یک پرس‌وجو را وارد کنید و نقشه‌ای تعاملی از نحوه اتصال عبارات موجود در نتایج به یکدیگر ایجاد می‌کند، که به نظرم به من کمک می‌کند نه تنها بهتر درک کنم که Google چگونه ممکن است یک مفهوم را ببیند، بلکه به کاربر نیز کمک می‌کند.

اینجا در عمل است:

اسکرین شات از کامپیوتر

و البته:

  • همچنین پرسیده شد: تجسم خوبی از سوالات افراد مرتبط با موضوعاتی که در حال تحقیق هستید.
  • پاسخ به مردم: تجسم خوبی از نحوه ارتباط سؤالات با یک گروه عبارت، با هدف سؤال.

البته من ابزارهایی دارم که از آنها برای زیر نظر گرفتن لینک ها و لینک های رقبا استفاده می کنم.

ابزار مورد علاقه من در این دسته عبارتند از:

اهرفس

در حالی که Ahrefs از نظر فنی مجموعه‌ای از ابزارها است که می‌توان با Semrush مقایسه کرد، اما من در پیوندها می‌بینم که واقعاً می‌درخشد.

اهرفس

به نظر من بک لینک های جدید را سریعتر از سایر ابزارها می گیرد و به طور کلی پایگاه داده قوی تری دارد.

بنابراین زمانی که من به پیوندهای جدید توجه می کنم، به دنبال شکاف در پروفایل پیوندها می گردم، یا فقط در مورد رقبا تحقیق می کنم، این اولین (هر چند نه تنها) توقف من است.

با شکوه

من چند سالی است که از Majestic استفاده نکرده‌ام، اما می‌خواستم آن را در لیست قرار دهم زیرا یک ابزار بک لینک قوی است که ارزش توجه شما را دارد.

با شکوه

در یک نقطه، من به آستانه رسیدم و ابزارهای زیادی داشتم، بنابراین برای تحت کنترل نگه داشتن آن، سیاست «یکی در، یک بیرون» را در نظر گرفتم.

من در دسته پیوندها موارد تکراری زیادی داشتم، بنابراین مجبور شدم از شر برخی ابزارها خلاص شوم. اما برای کسانی که این مشکل را ندارند، Majestic گزینه محکمی برای بررسی است (و حتی ممکن است ارزش بازبینی مجدد را داشته باشد).

کنسول جستجو

امیدوارم مجبور نباشم به شما بگویم که چرا کنسول جستجو ابزار مهمی برای نظارت بر بک لینک های شما است، اما در اینجا در یک تصویر ایجاد شده توسط Stable Diffusion خلاصه شده است.

مستقیم از دهان اسب

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


البته نمی توان هوش مصنوعی را فراموش کرد. انواع ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد و من به شما نمی گویم کدام بهترین است زیرا همه آنها را آزمایش نکرده ام و هنوز تصمیمی ندارم که روی کدام یک (اگرچه جاسپر) استفاده کنم. یک سرنخ اولیه).

گفته می شود، شما می توانید به برخی از فناوری های اصلی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید!

در حالی که تبلیغات زیادی در مورد ChatGPT وجود دارد، من هنوز ترجیح می دهم به فناوری (GPT-3) در زمین بازی OpenAI دسترسی داشته باشم. این همان فناوری با (IMO) انعطاف پذیری و رابط بهتر است.

به سادگی برای یک حساب OpenAI ثبت نام کنید، و سپس می توانید به API دسترسی پیدا کنید تا انواع وظایف مربوط به NLP را انجام دهید، یا فقط در آنها بازی کنید. زمین بازی.

می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:

  • خطوط کلی محتوا
  • نوشتن انبوه داده های تجارت الکترونیک
  • تقویت ربات‌های گفتگو (اگرچه راه‌حل‌های پیش‌باکس زیادی برای آن وجود دارد).
  • ترجمه.
  • و خیلی بیشتر، از جمله ایجاد محتوای کامل. (با مسئولیت خود استفاده کنید!)
زمین بازی OpenAI

ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید تصویر نیز امروزه محبوب هستند. من از تولید کننده های متن به تصویر برای موارد زیر استفاده کرده ام:

  • تصاویر برای مقالات
  • تصاویر برجسته
  • تبلیغات دیجیتال
  • پست های اجتماعی
  • ایجاد سواگ.

می‌توانید چند نمونه خوب از قدرت تولیدکننده‌های تصویر را در مقاله قبلی من، با عنوان موج جدید کتابخانه‌های یادگیری ماشینی برای سئو، بازاریابی، ببینید، که عبارتند از:

تصاویر تولید شده توسط انتشار پایدار

ابزارهای اصلی که می توانید برای تولید کننده های متن به تصویر استفاده کنید عبارتند از:

  • کرایون (قبلاً DALL-E mini): استفاده رایگان و نامحدود.
  • انتشار پایدار (از طریق Dream Studio): 200 نسل رایگان، سپس 10 دلار در ماه برای 1000.
  • DALL-E 2: 15 نسل رایگان، سپس 15 دلار به ازای هر بلوک 115.

من یک ابزار پیش بینی ساختم که می توانید به عنوان Google Colab اجرا کنید.

این به شما امکان می دهد با Google Analytics خود ارتباط برقرار کنید (در حال حاضر فقط Universal Analytics، زیرا اکثر مردم بیش از یک سال داده در GA4 ندارند، که برای پیش بینی مناسب لازم است).

شما حتی می توانید بخش خاصی از تجزیه و تحلیل خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال ارگانیک) و چند ماه آینده را پیش بینی کنید تا چیزی شبیه به:

ابزار پیش‌بینی Google Colab توسط دیو دیویس

خیلی خوب است که بتوانیم از قبل بدانیم که در آینده چگونه خواهد بود.

من یک آموزش کامل در مورد نحوه استفاده از آن (بسیار آسان) در مقاله قبلی Search Engine Land، پیش بینی ترافیک وب با استفاده از Google Analytics و Facebook Prophet نوشتم.

ابزارهای بالا تنها ابزارهایی نیستند که من استفاده می کنم. (من فقط 39 در بوکمارک هایم دارم!) اما این ها مواردی هستند که در طول سال ها برایم کار می کنند.

البته، ممکن است از ابزارهای مختلفی استفاده کنید، زیرا شرایط یا بودجه شما ممکن است متفاوت باشد. آنچه مهم است این است که شما ابزارهایی برای تمام کارهای اصلی دارید.

در زیر ویدیوی کامل ارائه SMX Next من است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

دیو دیویس

دیو دیویس رهبر SEO برای شرکت عملیات یادگیری ماشین Weights & Biases است. او در اوایل دهه 2000 شروع به کار در سئو کرد و در سال 2004 به همراه همسرش مری، بازاریابی اینترنتی Beanstalk را تأسیس کرد، که هنوز هم عملیات روزانه آن را اجرا می کند. او یک پادکست هفتگی را میزبانی می‌کند، به طور منظم در کنفرانس‌های پیشرو در صنعت صحبت می‌کند، و مفتخر است که به طور منظم در اینجا در سرزمین موتورهای جستجو مشارکت می‌کند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *