تبلیغات در گوگل ادز برای بسیاری از برندها کار بیهوده ای است.

بین سهم بزرگ بازار، بازگشت سرمایه اثبات شده در زمان و سرمایه گذاری پولی، و نوآوری در خلاقیت/هدف‌یابی – هرگز زمان بهتری برای افزایش تبلیغات گوگل نبوده است.

شروع می تواند کمی پیچیده تر از گذشته باشد. باید در مورد نوع حسابی که می خواهید تصمیمات کلیدی بگیرید و مطمئن شوید که تأییدیه های خود را آماده کرده اید.

این مقاله یک راهنمای گام به گام برای تنظیم حساب Google Ads شما است.

توجه داشته باشید: در حالی که برخی توصیه های استراتژیک وجود خواهد داشت، هدف این است که تا آنجا که ممکن است در سراسر جهان قابل اجرا باشد. علاوه بر این، راه اندازی تبلیغات خدمات محلی یا Merchant Center را بررسی نخواهیم کرد.

شروع کار با تبلیغات گوگل

راه‌اندازی حساب Google Ads به ایمیل نیاز دارد (می‌تواند Google باشد یا نباشد).

اگر از قبل ایمیلی که قصد استفاده از آن را داشتید ندارید، می‌توانید قبل از راه‌اندازی حساب تبلیغاتی، یک حساب کاربری سریع ایجاد کنید.

هنگامی که حساب ایمیلی را که می خواهید به حساب تبلیغاتی خود وابسته باشد تعیین کردید، از شما خواسته می شود که از نمایه کسب و کار Google به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

با این حال، اگر این کار را انجام دهید، حساب خود را به عنوان یک حساب کمپین هوشمند قفل خواهید کرد.

تبلیغات گوگل - کمپین جدید

در حالی که کمپین‌های هوشمند می‌توانند برای برخی برندها مفید باشند، قفل کردن حساب فقط برای پشتیبانی از چنین کمپین‌هایی برای اکثر تبلیغ‌کنندگان ایده‌آل نیست.

حتماً “آیا شما یک بازاریاب حرفه ای هستید؟ به حالت پیشرفته بروید.”

تبلیغات گوگل - به حالت خبره بروید

پس از انتقال به یک حساب تبلیغاتی معمولی، از شما خواسته می شود که اولین کمپین خود را ایجاد کنید. اگر آماده نیستید، می توانید بدون کمپین اقدام به ایجاد حساب کاربری کنید.

Google به دنبال دارایی های مرتبط با آدرس ایمیل شما (مانند کانال های YouTube) خواهد بود. می‌توانید آن‌ها را برای مخاطبان و مکان‌های بیشتر متصل کنید یا فعلاً آنها را کنار بگذارید.

اگر برنامه خود را تبلیغ می‌کنید یا از آن به عنوان صفحه فرود استفاده می‌کنید، می‌توانید در طی این مرحله آن را متصل کنید. همچنین می توانید شماره تلفن خود را متصل کنید.

در حالت ایده آل، اگر از ردیابی تماس استفاده می کنید، آن شماره را آماده خواهید داشت. با این حال، همیشه می توانید آن را بعداً تنظیم کنید.

ردیابی تبدیل بخش مهمی از هر حساب Google Ads است. شما می توانید هدف بازاریابی کمپین خود (تبدیل یا افزایش نام تجاری) را انتخاب کنید و پس از آن ردیابی تبدیل را تنظیم کنید.

تبلیغات گوگل - ردیابی تبدیل

توجه داشته باشید که در یک کمپین نباید چندین هدف تبدیل را انتخاب کنید.

درخواست از یک کمپین برای مسئولیت سرنخ ها و فروش، تنوع زیادی در مقادیر تبدیل خواهد داشت.

گام بعدی این است که تصمیم بگیرید آیا یک کمپین تک کانالی ایجاد می کنید یا حداکثر عملکرد (PMax) را انتخاب می کنید.

اهداف کمپینی که انتخاب می‌کنید بر کمپین‌هایی تأثیر می‌گذارد که از شما خواسته می‌شود ایجاد کنید. اگر هیچ کدام را انتخاب نکنید، گزینه های شما جستجو و PMax خواهد بود.

PMax برای موفقیت به خلاقیت بصری نیاز دارد. اگر تصاویر و ویدیوهای آماده ندارید، بهتر است با یک کمپین غیر PMax شروع کنید.

انتخاب یک کمپین جستجو از شما می خواهد که موارد زیر را پر کنید:

  • کلید واژه ها: می توانید آنها را به صورت دستی وارد کنید یا بر اساس سایت یا مضامین خود پیشنهاداتی دریافت کنید.
  • جستجوی متن آگهی: از شما خواسته می شود که سرفصل ها، توضیحات و URL نهایی را برای یک تبلیغ جستجوی پاسخگو وارد کنید.
  • دارایی های (که قبلاً به عنوان برنامه های افزودنی شناخته می شد): پیوندهای سایت، قطعات ساختاریافته، فراخوان ها، تماس ها، پسوندهای قیمت، تبلیغات، فرم های سرنخ، برنامه ها.
  • استراتژی مناقصه: در طول این مرحله از تنظیم کمپین، فقط می‌توانید در مناقصه هوشمند یا مناقصه خودکار شرکت کنید.
  • تنظیمات کمپین: جدای از نام‌گذاری، می‌توانید اهداف مکان، زمان‌بندی تبلیغات، مخاطبان، شبکه‌های تبلیغاتی و زبان‌ها را تنظیم کنید.

کمپین‌های PMax بر تمام کانال‌های Google Ads تمرکز می‌کنند، بنابراین سهم اصلی راه‌اندازی حول محور عرضه خلاقیت است.

در حالی که برای کلمات کلیدی مناقصه نمی دهید، می توانید یک مخاطب هدف سفارشی را در سیگنال های مخاطب اضافه کنید.

مطمئن شوید که خلاقیت ویدیویی دارید در غیر این صورت، Google از طرف شما یک ویدیو ایجاد می کند.

تبلیغات گوگل - سیگنال مخاطب جدید Pmax

بودجه برای موفقیت حساب و کمپین تبلیغاتی گوگل شما بسیار مهم است.

تنظیم یک مورد بسیار کم، همه هزینه‌ها را به هدر می‌دهد، زیرا کلیک‌های کافی برای تبدیل به تبدیل وجود نخواهد داشت. بالا رفتن بیش از حد ممکن است باعث تخصیص نادرست بودجه شود.

وقتی بودجه روزانه خود را تنظیم می کنید، مطمئن شوید که بودجه ای را تنظیم می کنید که با دوبرابر کردن روزانه مشکلی ندارید. Google تلاش می‌کند هزینه‌های ماهانه شما را به طور متوسط ​​به هزینه روزانه شما در طول 30.4 روز تبدیل کند.

توجه به این نکته مهم است که نیازی نیست نمایه صورتحساب شما با حساب تبلیغاتی اصلی شما یکسان باشد.

برای آژانس‌ها، می‌توانید نمایه صورت‌حساب را زیر نظر مشتری یا خودتان تنظیم کنید. Google Ads بیشتر کارت های اعتباری، PayPal و سپرده های مستقیم را از حساب های بانکی دریافت می کند.

تبلیغات گوگل - اطلاعات صورتحساب

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


مراحل پیگیری

تبریک می‌گوییم، حساب Google Ads شما راه‌اندازی شده است! با این حال، شما هنوز به طور کامل تمام نشده اید.

پس از اتمام تنظیمات اولیه، باید حساب خود را تأیید کنید و احراز هویت دو مرحله ای را تنظیم کنید.

تأیید حساب شما به معنای درخواست و ارسال کارت پستالی است که تأیید می کند تجارت شما واقعی است. اگر این مرحله را کامل نکنید، حساب تبلیغاتی شما لغو خواهد شد.

به‌علاوه، اگر در چند روز اول حساب، هزینه‌ای نداشته باشید، در خطر تعلیق هستید.

یک راه عالی برای کاهش این مشکل این است که کنسول تبلیغات گوگل خود را به Google Analytics مرتبط کنید.

حساب‌های مرتبط Google Ads

راه‌اندازی ردیابی تبدیل نیازی به یک تجربه کد سنگین ندارد. گزینه های بدون کد عبارتند از:

  • اتصال ردیابی تبدیل خود با Google Tag Assistant.
  • کد رهگیری تبدیل خود را در بخش تجزیه و تحلیل سایت خود کپی کنید.

همچنین می توانید تنظیمات ردیابی تبدیل را برای توسعه دهنده خود ارسال کنید.

اقدامات تبدیل یا اقدامات اولیه یا ثانویه خواهد بود.

  • یک اقدام اولیه در گزارش و الگوریتم تبلیغات گوگل نقش خواهد داشت.
  • اقدامات ثانویه فقط داده ها را گزارش می کنند و در هزینه هر اکتساب (CPA) لحاظ نمی شوند.

راه اندازی حساب Google Ads خود

ساختار کمپین و انتخاب های خلاقانه تبلیغات می تواند بخشی از راه اندازی حساب باشد. با این حال، اگر آماده نیستید، اولین کمپین را مجبور نکنید.

مطمئن شوید که با آماده کردن حساب های پیوند دهنده (Analytics و کنسول جستجو) و خلاقیت خود، خود را برای موفقیت آماده کرده اید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

ناوا هاپکینز

او که کهنه کار صنعت بازاریابی دیجیتال و “25 کارشناس برتر PPC” است، او در سال 2008 به عنوان یک SEO کار را آغاز کرد و در سال 2012 به PPC منتقل شد. او استراتژی و اجرای کمپین های رسانه ای پولی را مدیریت می کند و همچنین به برندها در ایجاد روابط با شرکای سودآور کمک می کند. و مشتریان ناوا در طول زندگی حرفه‌ای خود به این نکته توجه می‌کند و دوست دارد درس‌های آموخته شده را در مدار سخنرانی بین‌المللی و همچنین دانشگاه‌های محلی به اشتراک بگذارد. او به طور مکرر در چندین نشریه مشارکت دارد و در سال 2019، او یکی از اعضای مؤسس انجمن جستجوی پولی شد.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *