How-to-Set-Up-a-Successful-Brand-Ambassador-Program-in-2022-Header


(آخرین به روز رسانی در: 2 نوامبر 2022)

اگر به دنبال راهی برای بهبود استراتژی های بازاریابی و فروش خود هستید، باید برنامه سفیر برند را شروع کنید. برنامه سفیر برند یک راه عالی برای ارتباط با مشتریان و ایجاد وفاداری به برند است.

این مقاله بهترین راه‌های راه‌اندازی یک برنامه سفیر برند موفق در سال 2022 را مورد بحث قرار می‌دهد. ما همه چیز را از جذب سفیران تا ایجاد انگیزه برای آنها پوشش خواهیم داد. بنابراین، چه تازه شروع کرده اید یا به دنبال راه هایی برای بهبود برنامه فعلی خود باشید، ادامه مطلب را بخوانید!

برنامه سفیر برند چیست؟

برنامه سفیر برند راهی برای شرکت ها برای ارتباط با مشتریان خود و تبلیغ محصولات خود به شیوه ای شخصی و جذاب است. سفیران برند افرادی هستند که حامیان طبیعی شرکت و محصولات آن هستند. آنها ممکن است کارمندان، مشتریان یا حتی افراد مشهوری باشند که ارتباط خاصی با برند دارند.

کلید موفقیت برنامه های سفیر برند، یافتن افراد مناسب برای نمایندگی شرکت است. آنها باید مشتاق، بیان و ماهر در تبلیغ برند در یک نور مثبت باشند. در ازای تلاش‌های خود، سفیران برند اغلب محصولات رایگان، دسترسی انحصاری به رویدادها و مزایای دیگر دریافت می‌کنند.

دلایلی که چرا باید برنامه سفیر برند راه اندازی کنید

بسیاری از شرکت ها متوجه می شوند که برنامه های سفیر برند می تواند بسیار سودمند باشد. سفیران به عنوان رابط بین شرکت و مشتریان بالقوه عمل می کنند و به ارتقای آگاهی از برند و ایجاد وفاداری مشتری کمک می کنند. آنها همچنین می توانند بازخورد ارزشمندی در مورد محصولات و خدمات ارائه دهند و به شرکت دیدگاهی داخلی در مورد بهبود پیشنهادات خود بدهند.

علاوه بر این، سفیران می توانند به ایجاد هیجان در مورد راه اندازی های جدید و تبلیغات ویژه کمک کنند. بسیاری از مصرف کنندگان مدرن به جای برندها برای تحقیق، توصیه و حمایت به افراد نگاه می کنند. این بدان معناست که یک فرصت طلایی برای استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مخاطبان هدف شما وجود دارد.

در نهایت، یک برنامه سفیر برند که به خوبی اجرا شده است می‌تواند علاوه بر سایر فعالیت‌های بازاریابی، مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، به شما کمک کند مزیت رقابتی کسب کنید.

دستورالعمل های گام به گام برای راه اندازی برنامه سفیر برند

1. اهداف برنامه خود را تعیین کنید

اهداف مشخصی را برای سفیران برند خود تعیین کنید تا بتوانند با آن ها ملاقات کنند و سیستمی برای ردیابی پیشرفت آنها ایجاد کنند. این به شما کمک می کند تا داده ها را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید تا شناسایی کنید کدام سفیران موفق تر هستند و تنظیمات لازم را در برنامه خود انجام دهید.

همچنین باید دقیقاً آنچه را که امیدوارید از شروع برنامه سفیر برند به دست آورید، در نظر بگیرید. هدف آشکار اکثر برندها افزایش فروش است. با این حال، ممکن است شاهد کمبود آگاهی از برند، حفظ مشتری یا سهم بازار در جایگاه خود باشید.

در نهایت، برنامه سفیر برند شما باید برای اندازه گیری موفقیت در زمینه های مرتبط با موفقیت کسب و کار شما تنظیم شود.

2. یک برنامه پاداش عالی ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه پاداش عالی برای ایجاد انگیزه در سفیران شما ضروری است. آنها باید احساس کنند که به طور عادلانه برای تلاش های خود جبران می شوند. می‌توانید مشوق‌های پولی، محصولات رایگان، دسترسی انحصاری به رویدادها یا امتیازات دیگر ارائه دهید.

برای مؤثر بودن، نباید پاداش‌ها زیاده‌روی یا گران باشند. علاوه بر پول نقد یا اعتبار فروشگاه، تصدیق و شناسایی نیز می‌تواند راه درازی داشته باشد. با فریاد زدن، به اشتراک گذاری محتوای سفیران خود، برگزاری مسابقه یا ارسال یادداشت های تشکر شخصی، می توانید روابط شخصی ایجاد کنید و به سفیران خود انگیزه دهید تا کارهای بیشتری انجام دهند.

3. راه اندازی سیستم های پشتیبانی و ارتباطی

سفیران برند شما برای تبلیغ موثر برند شما به راهنمایی و بازخورد نیاز دارند. با ایجاد سیستم هایی برای پشتیبانی و ارتباط، سفیران خود را در جریان نگه دارید. آنها باید بتوانند به راحتی با شما در مورد سؤالات یا نگرانی ها تماس بگیرند. علاوه بر این، باید منابعی مانند دستورالعمل های برند و اطلاعات محصول را در اختیار آنها قرار دهید.

یک راه خوب برای انجام این کار این است که یک گروه فیس بوک ایجاد کنید که در آن سفیران بتوانند بررسی کنند و ببینند چه چیزی در مورد برند جدید است. می‌توانید به‌روزرسانی‌های تبلیغاتی را ارسال کنید، منابع مفید را به اشتراک بگذارید، و بازخورد خود را در یک مرکز مدیریت آسان ارائه دهید.

How-to-Set-Up-Up-Up-Successful-Brand-Ambassador-Program-in-2022-Inner-02

4. سفیر برند ایده آل خود را تعریف کنید

یکی از کلیدهای یک برنامه موفق سفیر برند، انتخاب افراد مناسب برای آن است. شما می خواهید از سفیران برندی استفاده کنید که محصول شما را دوست دارند، سطحی از نفوذ دارند و اهدافشان با اهداف شما همسو هستند.

سفیران خوب می توانند مشتاقان، متخصصان، همتایان یا افراد مشهور باشند. به طور کلی، شما می خواهید با آنها روابط طولانی مدت ایجاد کنید تا ارزش رد و بدل شده از هر تماس را به حداکثر برسانید. بنابراین، زمانی که افراد را به برنامه سفیر اضافه می‌کنید، به یک فرآیند غربالگری کمک می‌کند. فقط افرادی سوار بر هواپیما که دقیقاً همان چیزی را دارند که شما به دنبال آن هستید.

در اینجا چند معیار نمونه برای سفیران برند خوب آورده شده است:

  • آنها تعدادی دنبال کننده در شبکه های اجتماعی دارند
  • آنها یک برند شخصی دارند که با برند شما همخوانی دارد
  • آنها چندین کانال تبلیغاتی دارند
  • آنها با برندهای دیگر کار کرده اند و سابقه موفقیت دارند
  • آنها به صورت حرفه ای رفتار می کنند

یک فرآیند غربالگری موثر می تواند تضمین کند که شما فقط با سفیری کار می کنید که برای شرکت شما مناسب هستند.

5. با سفیران بالقوه برند تماس بگیرید

هنگامی که بدانید در یک سفیر برند به دنبال چه هستید، زمان آن فرا رسیده است که افراد زیادی را به برنامه اضافه کنند. اولین مکان عالی برای جستجو در بین پایگاه مشتریان شماست.

مشتریان شما در حال حاضر از محصولات شما استفاده می کنند و احتمالاً از استفاده از آنها لذت می برند. فهرست اسامی مشتریان خود را بررسی کنید، مشتریان تکراری را پیدا کنید و آنها را جستجو کنید تا ببینید چقدر در رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. مشتریانی که فالوورهای زیادی دارند برای برنامه سفیر برند شما ارزشمندترین خواهند بود.

حتی ممکن است متوجه شوید که برخی از مشتریان شما از برند شما حمایت می کنند، جکپات!

یکی دیگر از راه‌های خوب برای یافتن سفیران بالقوه برند، جستجو در رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ‌ها و منشن‌ها است. فهرستی از محصولات، خدمات و رقبای کلیدی خود تهیه کنید. هشتگ‌ها و ذکر این موضوعات کلیدی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید و ببینید چه کسی در گفتگوها شرکت می‌کند. هر کسی که از طریق این فرآیند پیدا کنید ممکن است کاندیدای خوبی برای برنامه شما باشد.

هنگامی که لیستی از مخاطبین داشتید، از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا مایلند در برنامه شما ثبت نام کنند یا خیر!

6. سفیران برند خود را تبلیغ و حمایت کنید

برنامه سفیر برند شما مشارکتی بین شما و سفیران شماست. این به این معنی است که باید برای همه درگیرها یک برد-برد باشد. در حالی که باید بر روی دستیابی به اهداف تجاری خود تمرکز کنید، باید اطمینان حاصل کنید که این برنامه برای شرکت کنندگان ارزش دارد.

این جایی است که گروه فیس بوک، برنامه پاداش، پشتیبانی و ارتباطات همه با هم جمع می شوند:

  • به طور منظم در مرکز سفیر پست ارسال کنید و در اسرع وقت به هرگونه سوال پاسخ دهید
  • صفحات سفیر خود را دنبال کنید و محتوای آنها را به اشتراک بگذارید
  • برای تازه نگه داشتن برنامه، مسابقات و انگیزه های خلاقانه ارائه دهید
  • به سفیرانی که اهداف را برآورده می کنند، به برند وفادار می مانند و بیشترین ارزش را ارائه می کنند، پاداش دهید

اگر تلاش کنید تا سفیران خود را راضی نگه دارید، حفظ برنامه، روابط طولانی مدت و سفیران با انگیزه بیشتری برای تبلیغ برند خود خواهید داشت.

How-to-Set-Up-up-a-Successful-Brand-Ambassador-Program-in-2022-Inner-03

ملاحظات کلیدی برای راه اندازی برنامه سفیر برند

برای ایجاد یک برنامه موفق که در صنعت شما ماندگاری طولانی دارد، نکات زیر را دنبال کنید:

روابط بلندمدت بسازید

چندین مزیت برای حفظ روابط بلندمدت با سفیران برند شما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر احساس کنند عضوی از یک تیم هستند، به جای یک چرخ دنده در دستگاه، احتمال بیشتری وجود دارد که به اطراف بچسبند. این به معنای صرف زمان و هزینه کمتر برای یافتن و جذب سفیران جدید در برنامه است.

علاوه بر این، آنها بیشتر روی نام تجاری شما سرمایه گذاری می کنند و احتمال بیشتری دارد که برای تبلیغ آن فراتر از آن عمل کنند.

در نهایت، هنگامی که سفیران برند شما شما و تیم شما را بهتر می شناسند، برای رسیدگی به سوالات یا نگرانی هایی که پیش می آید، مجهزتر خواهند شد – آنها با خلبان خودکار کار خواهند کرد.

همه اینها منجر به یک استراتژی بازاریابی موفق تر و یک رابطه قوی تر با مخاطبان هدف شما می شود.

بازخورد بخواهید

سفیران برند می توانند منبع خوبی برای بازخورد باشند، نه فقط در مورد بهبود مستمر برنامه سفیر بلکه در مورد بهبود محصولات و خدمات شما.

آنها ممکن است پیشنهاد کنند بازاریابی، ویژگی های محصول یا تجربه مشتری شما را بهبود ببخشید. همچنین این امکان وجود دارد که آنها بازخورد منفی از دیگران شنیده باشند و می توانند به شما در رفع این نگرانی ها کمک کنند.

در هر صورت، سفیران شما به عنوان تابلوی صدای عالی شما قرار دارند. آنها قبلاً با محصولات شما آشنا هستند، در گفتگوهای آنلاین در مورد شما شرکت می کنند و برای کمک به شما در بهبود پیشنهاد خود سرمایه گذاری می کنند.

برنامه خود را مقیاس کنید

هنگامی که یک برنامه سفیر برند فعال دارید، می خواهید به طور مداوم آن را رشد و بهبود دهید. بدیهی ترین راه برای مقیاس پذیری این است که سفیران بیشتری را سوار کنید. بسته به علاقه شما به برنامه، این می‌تواند به معنای ارتباط با افراد بیشتری، غربالگری متقاضیان یا ساده‌سازی فرآیند پذیرش باشد.

در هر صورت، مدیریت سفرای بیشتر به منابع بیشتری نیاز دارد. مطمئن شوید که سیستم‌های پشتیبانی و ارتباطی شما می‌توانند هجوم افراد را قبل از اضافه کردن موارد بیشتری به برنامه مدیریت کنند.

در هر صورت، همیشه باید روی بهبود منابع برای اعضای فعلی خود کار کنید تا دیگران بخواهند به آن بپیوندند.

بسته بندی

اگر به دنبال راهی برای ارتقای تلاش های بازاریابی خود به سطح بعدی هستید، برنامه سفیر برند را راه اندازی کنید.

با بهره گیری از قدرت بازاریابی دهان به دهان، می توانید به مخاطبان گسترده تری دسترسی داشته باشید و با مشتریان بالقوه اعتماد ایجاد کنید. از همه مهمتر، تنظیم آن نیازی به پیچیده یا وقت گیر نیست. فقط کافی است مراحل ساده ای که در این پست بیان شده است را دنبال کنید و به خوبی در مسیر موفقیت قرار خواهید گرفت.

بیوگرافی نویسنده

مت ناورت یک کارآفرین سریالی و از علاقه مندان به بازاریابی دیجیتال است که علاقه زیادی به کمک به دیگران در راه اندازی کسب و کارهای آنلاین موفق دارد. می توانید با او در اینجا در MattNawrot.com ارتباط برقرار کنید.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *