بین انتشار به‌روزرسانی محتوای مفید و تأکید EEAT بر هر سؤال و نتیجه جستجو، Google در مورد اهمیتی که سئوکاران باید برای محتوای خوب و ارزشمند در سال 2023 قائل شوند، کاملاً مشخص است.

با توجه به آن، من می خواهم رویکرد، فرآیند و منابعی را که تیمم برای مقابله با محتوا در سال جاری استفاده می کند، تجزیه و تحلیل کنم.

من فقط در مورد یک تقویم محتوا صحبت نمی کنم، که یکی از جنبه های استراتژی محتوای شما است. من در مورد استفاده از درک مخاطبان و برندسازی سازمانتان برای ساختن یک سیستم محتوایی که ارزش واقعی ارائه می کند صحبت می کنم.

رویکرد مناسب برای محتوای ارزشمند

تاکید بر کیفیت و ارزش در محتوا برای بازاریابان خوب است، حتی اگر کمی تمرکز را از معیارهای کمی مانند کلیک‌ها و لینک‌های خارجی دور کند.

تولید محتوای خوب متکی به درک غنی از مخاطبان، ساختارهای محتوای بنیادی خوب و روش‌های ارائه جامد است – مهارت‌های بازاریابی که همیشه مرتبط خواهند بود.

از مخاطبان خود شروع کنید. آنها چه کسانی هستند؟ آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ چه محتوایی باید ارائه دهید تا به آنها کمک کنید تا به آنجا برسند؟

به محتوا مانند هر محصول یا خدمات دیگری نزدیک شوید:

  • نیازی را بیابید یا درک کنید و آن را برطرف کنید.
  • احساسات (ترس، عدم اطمینان، فوریت و غیره) در بازی را بشناسید.

در اینجا نمونه‌ای از یک محتوای ارزشمند است که با وجود اینکه عنوان و پرس و جو دقیقاً در یک راستا نیستند، با رتبه برتر در SERP پاداش داده شده است.

چه زمانی در کریپتو وحشت کنیم

را کلیک کنید مقاله، و رویکرد مفید NerdWallet را در مورد یک سوال پرشور زانو خواهید دید. آنها محتوای آرام و آگاهانه ای ارائه می دهند که زمینه ای را در مورد آخرین سقوط کریپتو ارائه می دهد و خوانندگان را راهنمایی می کند تا قبل از تصمیم گیری احساسات محور، تصویر کامل اقتصادی خود را در نظر بگیرند.

ایجاد صدایی که به درک مشکلات بپردازد، ارزشمند، سخت و مهمتر از همه، مزیت رقابتی است.

محتوایی که به پیشبرد تمایز نام تجاری کمک می کند، همانطور که قطعه NerdWallet انجام می دهد، کار را برای رقبای شما سخت تر می کند تا مخاطبان خود را با افزایش سطح اعتماد جذب کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ایجاد فرآیندی برای ایجاد محتوای ارزشمند

مسیر استراتژی محتوا که من دوست دارم تجویز کنم به شرح زیر است:

مسیر استراتژی محتوا
  • مشکل آگاه است: با بیان مشکل مخاطب خود به شیوه ای واضح و متمایز با مخاطبان خود همدلی کنید.
  • راه حل آگاه است: به مخاطبان خود گزینه های عینی، دقیق و ارزشمند را برای راه حل های مشکلشان ارائه دهید.
  • آگاه از برند: ارتباط برند خود را به عنوان یک ارائه دهنده راه حل قابل اعتماد توسعه دهید.
  • محصول آگاه است: محصول یا خدمات خاص خود را به عنوان راه حل ایده آل برای مشکل خواننده قرار دهید.

پیروی از این مسیر:

  • افزایش بحث، دانش و آموزش در مورد مشکل را افزایش دهید.
  • راه حل های جدیدی را که مخاطبان هنوز در نظر نگرفته بودند، معرفی کنید.
  • نام تجاری خود را به عنوان چیزی متحول کننده، منحصر به فرد و انقلابی قرار دهید.

خود مشکل به شما ایده ای برای محتوایی می دهد که می توانید در مرحله تحقیق قرار دهید.

هنگامی که تحقیقات شما انجام شد، آنچه را که برای تولید محتوا و به کارگیری آن به طرق مختلف نیاز دارید، خواهید داشت.

جریان به این صورت است:

گردش کار تولید محتوا

من می خواهم چند موضوع را در اینجا مطرح کنم:

  • سئو / تجزیه و تحلیل جستجو یک تکه از پای تحقیق است. گوگل از ما می خواهد که برای مخاطبان هدف خود بنویسیم نه برای گوگل. اطلاعات واجد شرایط و کمی را جستجو کنید که به شما در دستیابی به آن کمک می کند.
  • محتوای واقعاً مفیدی که صرفاً برای رتبه‌بندی SERP نوشته نشده است، باید در هر تعداد کانال و در قالب‌های مختلف بسیار جذاب باشد. به یک پست وبلاگ اکتفا نکنید و فقط به گوگل تکیه نکنید.

منابعی برای استفاده در تولید محتوا

احتمالاً، شما می دانید که چگونه از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گوگل و ابزارهای خارجی (به عنوان مثال، Ahrefs یا Semrush) استفاده کنید. من بر ابزارهایی تمرکز خواهم کرد که فراتر از کلمات کلیدی هستند تا به شما در ایجاد اولویت های محتوایی کمک کنند.

مصاحبه های کیفی

اگر می‌خواهید به مخاطبان خارج از CRM خود دسترسی پیدا کنید، نظرسنجی‌ها مفید و اغلب پرهزینه هستند.

اگر بتوانید راه‌های دیگری را برای درگیر کردن متخصصان موضوع با همان تجربیات حرفه‌ای، چالش‌ها و مسئولیت‌هایی که مخاطبان هدف خود دارند، تسهیل کنید، می‌توانید بینش‌های خوبی به دست آورید.

جوامع شل، جلسات (زنده یا مجازی) و عضویت در سازمان‌هایی مانند AMA یا ANA می‌توانند دیدگاه‌های روی زمین را برای نقشه‌برداری محتوای شما فراهم کنند.

رسانه های اجتماعی

همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی یکسان ایجاد نمی‌شوند، اما درک مخاطبان شما شامل دانستن جایی است که مخاطبان شما دوست دارند درگیر شوند: Twitter، Reddit، YouTube، TikTok و غیره.

روی این پلتفرم‌ها کار کنید تا اطلاعاتی را در مورد آنچه که مخاطبانتان درباره آن صحبت می‌کنند به‌طور هم‌زمان به دست آورید، و می‌توانید روندها را هنگام ظهور ببینید.

کنسول جستجوی گوگل

GSC می تواند بینش عالی در مورد عملکرد محتوای قبلی شما ارائه دهد و اطلاعاتی را در مورد آنچه افراد در سایت شما و محتوای قبلی انجام می دهند به شما ارائه دهد. این به شما امکان می دهد محتوای ضعیف را مشاهده کنید و محتوای با عملکرد برتر

در مورد اولی، در نظر بگیرید که چه چیزی ممکن است در محتوایی که می توانید به آن بپردازید گم شده باشد. برای دومی، اگر موضوع اجازه می دهد، محتوای بیشتری تولید کنید، پیوندهای داخلی انجام دهید، و برای ایجاد مزیت رقابتی، قدرت عمیق تری در موضوع ایجاد کنید.

تحلیل رقبا

تحلیل رقبا در این مورد به معنای جستجوی کلمات کلیدی با رقابت کم نیست. یعنی ارزیابی:

  • جایی که رقبای شما به آن متمایل هستند.
  • چه زمینی را نمی پوشانند
  • از چه فرمت هایی استفاده می کنند یا ندارند.
  • چه زوایایی ممکن است در مورد موضوعات وسیع تری اتخاذ کنند که جایی برای دیدگاه منحصر به فرد شما باقی می گذارد.

به جای کپی برداری از هر کاری که رقبای شما انجام می دهند، به دنبال فرصت هایی برای جدا شدن از یکدیگر باشید.

حرکت سوزن با محتوای مفید

اتخاذ این رویکرد برای محتوا ممکن است در نهایت نحوه مشاهده KPIهای محتوا را تغییر دهد.

به عنوان مثال، به جای کلیک ها و برداشت ها، ممکن است خود را در موقعیتی قرار دهید که در مورد سرنخ ها و فرصت های ایجاد شده و تحت تأثیر گزارش دهید.

در کنار تقویت برند شما و کمک به ایجاد آگاهی، محتوای ارزشمند می تواند سوزن را در هر مرحله از سفر خرید حرکت دهد.

اگر راهنمایی‌های سنگین Google در مورد محتوای مفید را مجبور به تغییر در رویکرد شما کند، ممکن است ناراحت کننده باشد، اما در دراز مدت، ممکن است همه ما را به بازاریابان بهتری تبدیل کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


جدید در زمین موتورهای جستجو

تولید محتوا توسط محتوا مارکتینگ

آدام تانگوی

Adam Tanguay رئیس سئو و محتوا در بازاریابی دیجیتال جردنآدام که در فوریه 2019 به آن ملحق شد. آدام که قبلاً رئیس بازاریابی در Webflow و رئیس رشد ارگانیک در Weebly بود، برنامه های رشد موفقی را با ترکیبی از استراتژی محتوا، کپی رایتینگ، دانش فنی و زیرکی تجزیه و تحلیل در طیف وسیعی از موارد توسعه داده است. کانال های ارگانیک



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *