خوراکی های کلیدی

  • هنگام خرید یک رایانه شخصی کوچک، تعادل بین عملکرد و اندازه را در نظر بگیرید. رایانه های شخصی کوچکتر فضای کمتری برای خنک کردن دارند، بنابراین اغلب از قطعات کم مصرف لپ تاپ برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد استفاده می کنند.
  • تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک کامپیوتر بدون استخوان یا از پیش مونتاژ شده داشته باشید. رایانه های شخصی Barebones گزینه های سفارشی سازی و صرفه جویی در هزینه بالقوه را ارائه می دهند، در حالی که رایانه های شخصی از پیش مونتاژ شده آماده استفاده هستند اما ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  • قابلیت ارتقاء رایانه کوچک را بررسی کنید. برخی از برندها گزینه های ارتقاء بیشتری نسبت به سایرین ارائه می دهند، بنابراین نیازهای بلندمدت خود و اینکه آیا رایانه شخصی را می توان به راحتی در آینده ارتقا داد، در نظر بگیرید.

خرید یک کامپیوتر رومیزی به این معنی نیست که شما مجبور به خرید یک قطعه فلزی عظیم هستید. گزینه های کوچکتر زیادی وجود دارد. امروز، ما به شما راه درست خرید را نشان خواهیم داد و در هنگام خرید یک کامپیوتر کوچک باید به دنبال چه چیزهایی باشید.


تعادل عملکرد و اندازه

اول از همه، باید تعادلی بین میزان عملکرد و کوچک بودن رایانه شخصی خود ایجاد کنید. زیرا، در حالی که می‌توانید عملکرد خوبی در یک فرم نسبتاً کوچک داشته باشید، اندازه می‌تواند قدرت یک رایانه شخصی را محدود کند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا این مورد وجود دارد، اما مهمترین آنها به میزان گرمای یک رایانه شخصی و اینکه چقدر می تواند آن را دفع کند برمی گردد.

هنگامی که یک کامپیوتر کار می کند، اجزای آن گرما تولید می کنند. اگر این گرما به طور موثر دفع نشود، می‌تواند منجر به گلوگاه حرارتی شود، جایی که سیستم کند می‌شود تا از آسیب ناشی از دمای بیش از حد جلوگیری شود. از نظر فنی هیچ چیزی مانع از قرار دادن Core i9 اینتل بر روی یک شاسی کوچک نمی‌شود و حتی ممکن است برای چند ثانیه کار کند، اما این تراشه‌ای است که گرمای زیادی تولید می‌کند و آن رایانه کوچک راهی برای دفع مؤثر آن نخواهد داشت. به این ترتیب، گاز حرارتی را کاهش می دهد و در نهایت می میرد. این همان منطقی است که در پشت بوت کردن یک CPU بدون خنک کننده CPU وجود دارد — به یک هیت سینک نیاز دارد و بدون آن، به سرعت می میرد.

رایانه های شخصی بزرگتر معمولاً فضای بیشتری برای راه حل های خنک کننده مانند فن های بزرگتر، سینک های حرارتی و سیستم های خنک کننده مایع دارند. با این حال، برای رایانه‌های شخصی کوچک‌تر، نمی‌توانید مقدار زیادی خنک‌کننده روی آن‌ها قرار دهید، بنابراین بهترین انتخاب بعدی این است که فقط از قطعاتی استفاده کنید که گرمای کمتری را از بین ببرند. معمولاً به این صورت است که در این رایانه های شخصی کوچک به قطعات لپ تاپ کم مصرف می رسیم.

شما می‌توانید رایانه‌های شخصی کوچکی با کارایی بالا تهیه کنید، اما ممکن است به کوچکی دیگران نباشند، بنابراین واقعاً باید بنشینید و به این فکر کنید که برای چه چیزی بیشترین ارزش را دارید — عملکرد یا اندازه.

Barebones یا Pre-Assembleed؟

Intel NUC 13 Pro با کابل برق
هانا استرایکر / How-To Geek

سوال قدیمی هنگام خرید رایانه های شخصی کوچک این است که آیا باید یک رایانه بدون وزن تهیه کنید یا یک رایانه از پیش مونتاژ شده.

کامپیوتر barebones در اینجا اساساً به معنای رایانه‌ای است که بیشتر چیزهای داخلی و مونتاژ شده را دارد، اما هنوز هم باید خودتان به دنبال برخی از قطعات باشید. به طور معمول، در این رایانه های شخصی، باید رم خود یا SSD خود را قرار دهید.

در مقابل، یک واحد از پیش مونتاژ شده با همه چیزهایی که قبلاً نصب شده است ارائه می‌شود، و فقط باید آن را به برق وصل کنید و روشن کنید. با این حال، رایانه های شخصی از پیش مونتاژ شده قیمت بالایی دارند.

با رایانه های شخصی barebones، ممکن است بتوانید با خرید قطعات باقی مانده خود یا قرار دادن قطعاتی که از قبل دارید، کمی در هزینه خود صرفه جویی کنید. به علاوه، کمی عنصر DIY به آن اضافه می کند. بنابراین در واقع، این فقط به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.

قابلیت ارتقا را بررسی کنید

سپس، باید بررسی کنید که کامپیوتر کوچک شما چقدر قابل ارتقا یا غیرقابل ارتقا است. قابلیت ارتقا مهم است. توانایی ارتقاء اجزای سازنده به شما اطمینان می دهد که رایانه شخصی برای مدت طولانی تری زنده خواهد ماند، زمانی که شروع به احساس کندی کرد، می توانید عملکرد آن را افزایش دهید، و در زمانی که زمانش برسد، می تواند نیازهای نرم افزارهای آینده را برآورده کند.

متأسفانه، این رایانه‌های شخصی بسته به برندی که دریافت می‌کنید، می‌توانند از بسیار قابل ارتقا تا اصلاً غیر قابل ارتقا باشند. محدوده Mac Mini اپل به طور مشهور غیرقابل ارتقا است، در حالی که سایر واحدهای موجود در آنجا می‌توانند بسیار قابل ارتقا باشند و به شما امکان می‌دهند چیزهایی مانند CPU را به مقدار زیادی تغییر دهید و فقط مواردی مانند RAM را ارتقا دهید.

اگر به نگهداری طولانی مدت کامپیوتر کوچک خود اهمیت می دهید، قبل از خرید حتما این مورد را بررسی کنید.

سیستم عامل را بررسی کنید

سپس، باید بررسی کنید که با چه سیستم عاملی عرضه می شود. اگر ترجیح خاصی برای یک سیستم عامل (OS) دارید، ممکن است بخواهید آن را با آن سیستم عامل خاص خارج از جعبه دریافت کنید. با این حال، گزینه های شما می توانند بسیار متفاوت باشند.

مانند رایانه های شخصی معمولی از پیش ساخته شده، اکثر آنها با ویندوز عرضه می شوند. اما ممکن است با تعداد انگشت شماری برخورد کنید که به جای آن لینوکس را اجرا می کنند. حتی ممکن است برخی از آنها را با سیستم‌عامل ChromeOS استفاده کنید، اگرچه احتمالاً به همان شکل «Chromebook» با نام «Chromebox» شناخته می‌شوند.

اگر یک کامپیوتر بدون سیستم عامل بخرید، به احتمال زیاد بدون سیستم عامل عرضه می شود، زیرا بسیاری از آنها به شما نیاز دارند که SSD خود را نصب کنید. شما می توانید یک مجوز ویندوز را جداگانه خریداری کنید، یک مجوز ویندوز را از رایانه دیگری منتقل کنید، یا به یک توزیع رایگان لینوکس ضربه بزنید. اگر این فرآیندها بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید چالش برانگیز به نظر می‌رسند، احتمالاً می‌خواهید یک رایانه شخصی کوچک با سیستم‌عامل از پیش نصب شده انتخاب کنید.

به VESA Mount یا نه به VESA Mount؟

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های رایانه‌های شخصی کوچک، فرم فشرده آن‌ها است، و اغلب می‌توانید با نصب آن در پشت مانیتور، از آن بهره کامل ببرید. دقیقا چطور؟ البته با استفاده از پایه VESA.

پایه VESA اساساً یک راه حل نصب استاندارد است که در بسیاری از مانیتورها وجود دارد. پایه‌های VESA معمولاً برای قرار دادن یک مانیتور بر روی پایه یا پایه دیواری در نظر گرفته شده‌اند، اما می‌توانید از آن برای قرار دادن یک رایانه کوچک پشت مانیتور نیز استفاده کنید که عملاً دور از دید قرار می‌گیرد. اساساً مانند ساختن رایانه شخصی همه در یک خود، اما با استفاده از هر مانیتور سازگار با VESA است.

تعداد زیادی مانیتور سازگار با VESA وجود دارد، و بسیاری از این رایانه های شخصی کوچک نیز برای نصب در پشت مانیتور به این روش ساخته شده اند. یکی از گزینه های محبوب Intel NUC است که حتی اگر بخواهید آن را پشت مانیتور خود نصب کنید، اسناد زیادی دارد.

اگر این کاری است که می‌خواهید انجام دهید، باید مطمئن شوید که مانیتور شما با VESA سازگار است و همچنین مطمئن شوید که کامپیوتر کوچکی که می‌خرید نیز به طور اتفاقی قابل نصب بر روی VESA است. مانند همیشه در خرید فناوری، مشاوره با مشخصات و بررسی های محصول بسیار مهم است.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *