Scrollbar on Windows 11


اگر پیمایش در برنامه ها و صفحات وب برایتان سخت است، ممکن است لازم باشد نوارهای اسکرول را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود بازتر کنید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه.

نوارهای پیمایش نوارهای عمودی یا افقی هستند که هنگام پیمایش در صفحه یا منو ظاهر می شوند. آنها برای پیمایش و دسترسی به محتوایی که روی صفحه نمایش قرار نمی گیرند مفید هستند. با این حال، اگر آنها خیلی باریک یا پنهان باشند، می توانند خسته کننده و ناراحت کننده باشند.

آیا در استفاده از نوارهای اسکرول در رایانه شخصی ویندوز 11 خود مشکل دارید؟ متأسفانه، افزودن یک نمایشگر بزرگتر به تنظیمات خود می تواند استفاده از موارد روی صفحه مانند این را سخت تر کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که ویندوز 11، به طور پیش فرض، نوارهای اسکرول را به طور خودکار از دید پنهان می کند.

خوشبختانه، راه‌هایی برای سفارشی کردن نوارهای اسکرول در ویندوز 11 و گسترده‌تر کردن یا همیشه قابل مشاهده کردن آن‌ها وجود دارد. ما در زیر دو روش برای گسترده تر کردن نوارهای اسکرول در ویندوز 11 به شما نشان خواهیم داد.

چگونه نوارهای اسکرول را در ویندوز 11 با استفاده از برنامه تنظیمات گسترده تر کنیم

ساده ترین راه برای گسترده تر کردن نوارهای اسکرول در ویندوز 11 استفاده از آن است تنظیمات برنامه این روش بر نوارهای اسکرول استفاده شده در تمام برنامه های ویندوز شما تأثیر می گذارد.

برای گسترده‌تر کردن نوارهای پیمایش در ویندوز 11 با استفاده از برنامه تنظیمات:

  1. روی منوی Start کلیک راست کرده و انتخاب کنید تنظیمات.
    تنظیمات را از طریق منوی استارت باز کنید
  2. در تنظیمات منو، کلیک کنید دسترسی در منوی سمت چپ
  3. به پایین بروید و روی آن کلیک کنید جلوههای بصری بخش سمت راست
    تنظیمات جلوه های بصری را در تنظیمات ویندوز باز کنید
  4. اطمینان حاصل کنید همیشه نوارهای پیمایش نشان داده شود نوار لغزنده به بر موقعیت فعال کردن این تنظیم به این معنی است که نوارهای پیمایش در پنجره‌های باز همیشه ظاهر می‌شوند، چه با ماوس روی آن‌ها بچرخید و چه با انگشت خود آنها را لمس کنید.
    نوارهای اسکرول را در ویندوز 11 فعال کنید

اکنون باید نوارهای اسکرول استاندارد و گسترده تر را در برنامه تنظیمات و سایر برنامه هایی که از این ویژگی پشتیبانی می کنند، مشاهده کنید. می توانید با پیمایش در هر صفحه یا منو و مشاهده تفاوت آن را آزمایش کنید.

با این حال، این روش یک نقطه ضعف دارد – شما نمی توانید اندازه نوارهای اسکرول خود را بیشتر سفارشی کنید. اگر می‌خواهید نوارهای اسکرول در رایانه شخصی شما بازتر ظاهر شوند، باید مراحل زیر را امتحان کنید.

چگونه نوارهای اسکرول را در ویندوز 11 با تغییر رجیستری گسترده تر کنیم

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی اندازه نوارهای اسکرول در ویندوز 11 داشته باشید، می توانید از آن استفاده کنید ویرایشگر رجیستری. این روش بر نوارهای اسکرول در اکثر برنامه ها و ویندوزها از جمله File Explorer تأثیر می گذارد.

با این حال، ویرایش رجیستری ویندوز با خطراتی همراه است. مطمئن شوید که می دانید چه کاری انجام می دهید و قبل از ایجاد هر گونه تغییری از فایل های رجیستری خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین باید یک نسخه پشتیبان کامل از سیستم ایجاد کنید.

برای تغییر اندازه نوارهای اسکرول در ویندوز 11 با استفاده از ویرایشگر رجیستری:

  1. روی منوی Start کلیک راست کرده و انتخاب کنید اجرا کن (یا فشار دهید کلید ویندوز + R).
    Run را باز کنید
  2. نوع: regedit در اجرا کن کادر و کلیک کنید خوب. اگر UAC از شما خواسته شد، کلیک کنید آره.
    Regedit را از طریق Run در ویندوز باز کنید
  3. در فضای باز ویرایشگر رجیستری با استفاده از نوار بالا یا درخت سمت چپ به کلید زیر بروید: کامپیوترHKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktopWindowMetrics.
  4. در سمت راست، دو مقدار را خواهید دید که نامیده می شوند ScrollHeight و ScrollWidth. این مقادیر ارتفاع و عرض نوارهای اسکرول را بر حسب پیکسل تعیین می کنند. مقدار پیش فرض برای هر دو این است -225، یعنی آنها هستند عرض 225 پیکسل یا بالا (علامت منفی نشان می دهد که آنها با توجه به تنظیمات DPI شما مقیاس بندی شده اند).
    تنظیمات نوار اسکرول در regedit
  5. برای تغییر این مقادیر، روی آنها دوبار کلیک کرده و مقدار جدیدی را در قسمت وارد کنید ارزش فیلد داده می توانید هر مقداری را بین آن وارد کنید -1500 و 1500 (هر چه مقدار بالاتر یا کمتر باشد، نوار پیمایش پهن یا باریک تر است). به عنوان مثال، اگر می خواهید اندازه نوارهای اسکرول را دو برابر کنید، می توانید وارد شوید -450 برای هر دو ارزش
  6. کلیک خوب برای ذخیره تغییرات خود و بستن ویرایشگر رجیستری.
    رشته های نوار پیمایش را در Regedit ویرایش کنید
  7. برای اعمال تغییرات، باید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد حساب کاربری خود شوید. از طرف دیگر، می توانید رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید.

اکنون باید ببینید که نوارهای پیمایش اندازه خود را مطابق با ترجیحات شما تغییر داده اند. می‌توانید با تکرار این مراحل و وارد کردن مقادیر مختلف آن‌ها را بیشتر تنظیم کنید تا زمانی که بهترین کار را پیدا کنید.

شخصی سازی رابط کاربری ویندوز 11

با استفاده از مراحل بالا می توانید به سرعت نوارهای اسکرول را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود پهن تر کنید. نوارهای پیمایش بخش مهمی از هر رابط کاربری هستند، زیرا به شما کمک می‌کنند تا به محتوایی که روی صفحه نمایش شما نمی‌آید پیمایش کنید و به آن دسترسی پیدا کنید، بنابراین مراحل بالا را برای یافتن نوارهای پیمایش اندازه مناسب برای تنظیم مانیتور خود امتحان کنید.

آیا می خواهید رایانه شخصی خود را بیشتر سفارشی کنید؟ برخی از برنامه های شخصی سازی ویندوز 11 مانند Start11 را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آیکون‌های سیستم را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود تغییر دهید تا برخی از ویژگی‌ها بهتر برجسته شوند.

آیا می خواهید پس زمینه خود را به طور منظم تغییر دهید؟ پس زمینه خود را با استفاده از Windows Spotlight تنظیم کنید تا به طور خودکار در ویندوز 11 تغییر کند.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *