چگونه ریز عکسها و پوشه ها را در ویندوز اصلاح کنیم


وقتی تصاویر کوچک در File Explorer کار نمی کنند، مدیریت فایل را مختل می کند. در این راهنما نحوه تعمیر ریز عکس‌های فایل و پوشه در ویندوز را بیاموزید.

در ویندوز 10 و 11، سیستم عامل یک پایگاه داده کش با تصاویر کوچک برای فایل ها و پوشه ها نگه می دارد. هنگام راه اندازی File Explorer از پایگاه داده برای نمایش پیش نمایش فایل ها و پوشه های شما استفاده می شود.

با ایجاد فایل ها و پوشه های بیشتر، پایگاه داده با گذشت زمان رشد می کند. با این حال، اگر این حافظه پنهان خراب شود، تصاویر کوچک شما نادرست نمایش داده می شوند یا اصلا نمایش داده نمی شوند.

اگر نمی‌توانید ریز عکس‌ها را مشاهده کنید یا محتوا را به درستی نمایش نمی‌دهند، می‌توانید ریز عکس‌ها و پوشه‌ها را در ویندوز 10 یا 11 با استفاده از مراحل زیر اصلاح کنید.

چگونه می توان ریز عکس ها و پوشه ها را در ویندوز تعمیر کرد؟

هنگام پیمایش در فایل اکسپلورر، ریز عکس‌های فایل و پوشه نگاهی اجمالی به محتوای یا فایل یک پوشه نشان می‌دهند. هنگامی که حافظه پنهان همچنان به گسترش خود ادامه می دهد، می تواند منجر به خراب شدن پایگاه داده بند انگشتی شود.

خوشبختانه، چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای رفع آن بردارید. به عنوان مثال، می توانید پایگاه داده را با استفاده از رابط کاربری گرافیکی یا اجرای چند دستور، بازسازی و تنظیم مجدد کنید.

تصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه

ریز عکس‌های فایل و پوشه به شما حداکثر چیزی را می‌دهد که حاوی آن است.

نحوه بازنشانی کش تصاویر کوچک از پاکسازی دیسک در ویندوز 11

این گزینه ساده می‌تواند پایگاه داده ریز عکس‌های ویندوز 11 را از طریق ابزار Disk Cleanup بازنشانی کند.

برای استفاده از Disk Cleanup برای بازنشانی کش تصاویر کوچک در ویندوز 11:

  1. راه اندازی جستجوگر فایل و حرکت کنید به این کامپیوتر.
  2. کلیک راست کنید ج: درایو و انتخاب کنید خواص از منوتصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه
  3. کلیک کنید بر روی پاکسازی دیسک دکمه.
  4. بعد از اینکه Disk Cleanup سیستم شما را اسکن کرد، مطمئن شوید ریز عکسها انتخاب شده و سایر گزینه های علامت زده را پاک کنید. شما فقط می خواهید ریز عکسها گزینه را انتخاب کرده و کلیک کنید خوب.تصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه
  5. کلیک کنید بر روی فایلهاروحذف کن را فشار دهید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود – فقط یک لحظه طول می کشد.تصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه

پس از تکمیل فرآیند، فایل اکسپلورر را در محلی که تصاویر کوچک به درستی نمایش داده نمی‌شوند راه‌اندازی کنید و ببینید که آیا درست شده‌اند یا خیر.

نحوه تغییر تنظیمات پیش نمایش ریز عکسها در ویندوز 11

احتمال دیگر این است که شما یا کاربر دیگری به طور تصادفی تنظیمات پوشه را اشتباه تنظیم کرده اید. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که هیچ تصویر کوچکی نمایش داده نشود.

برای رفع تنظیمات پیش‌نمایش بند انگشتی:

  1. راه اندازی جستجوگر فایل.
  2. در ویندوز 11، روی بیشتر ببین (سه نقطه) را فشار داده و کلیک کنید گزینه ها. در ویندوز 10، روی چشم انداز برگه و سپس باز کنید گزینه ها.
  3. وقتی که گزینه های پوشه پنجره باز می شود، اطمینان حاصل کنید که همیشه نمادها را نشان دهید، نه تصاویر کوچک گزینه انتخاب نشده است و کلیک کنید خوب.تصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه

پس از تنظیم آن تنظیم، باید دوباره تصاویر کوچک برای فایل ها و پوشه ها را مشاهده کنید.

از خط فرمان برای رفع ریز عکسها که در ویندوز 11 نمایش داده نمی شوند استفاده کنید

اگر ترجیح می دهید کار عیب یابی خود را از طریق خط فرمان انجام دهید، می توانید.

این مراحل برای Windows PowerShell و Windows Terminal نیز کار خواهند کرد.

برای استفاده از دستور ترمینال برای رفع ریز عکسها در ویندوز:

  1. را فشار دهید کلید ویندوز و تایپ کنید cmd
  2. انتخاب کنید به عنوان Administrator اجرا شود از سمت راست
  3. برای توقف فایل اکسپلورر دستور زیر را اجرا کنید.
    taskkill /f /im explorer.exe
  4. اکنون دستور زیر را اجرا کنید تا تمام فایل های پایگاه داده بندانگشتی که فایل اکسپلورر در حال اجرا نیست حذف شود.
    del /f /s /q /a %LocalAppData%MicrosoftWindowsExplorerthumbcache_*.db

    تصحیح ریز عکسهای فایل و پوشه

  5. برای راه اندازی مجدد فایل اکسپلورر، دستور زیر را اجرا کنید.
    start explorer.exe

توجه داشته باشید: Explorer ممکن است با اجرای اولین فرمان ناپدید شود – Command Prompt را بدون هیچ چیزی در پس‌زمینه خواهید دید یا File Explorer ممکن است به درستی نمایش داده نشود. به نظر می رسد بین سیستم ها و نسخه های ویندوز تفاوت دارد.

با این وجود، وقتی اکسپلورر را متوقف می کنید، این رفتار طبیعی است. بنابراین، هنگامی که شما اجرا می کنید explorer.exe را راه اندازی کنید دستور، File Explorer دوباره ظاهر می شود و همه چیز باید درست کار کند. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد رایانه شخصی خود را راه اندازی مجدد کنید.

دریافت فایل ها و پوشه های بیشتر

پس از انجام مراحل برای یک (یا همه) راه حل های بالا، تصاویر کوچک شما باید به درستی نمایش داده شوند که از طریق File Explorer مرور می کنید. با انجام ریست و بازسازی thumbnails.db فایل حاوی داده های نمایش ریز عکسها، می توانید کار خود را ادامه دهید و کارها را انجام دهید.

راه‌های دیگری برای دریافت اطلاعات بیشتر از فایل‌ها و پوشه‌های خود از طریق Windows 11 و File Explorer وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از تب ها در File Explorer در ویندوز 11 برای مدیریت فایل ها و پوشه ها در دسترس تر استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید فایل اکسپلورر را به عنوان مدیر برای دسترسی بیشتر اجرا کنید.

در حالی که File Explorer به دستیابی به ویژگی‌ها ادامه می‌دهد و کار بسیار خوبی برای مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها انجام می‌دهد، همه چیز ممکن است خراب شود. اگر با آن مشکل دارید، مقاله ما را در مورد رفع نشدن فایل اکسپلورر در ویندوز 11 بررسی کنید.

اگر هنوز وارد ویندوز 11 نشده اید، نگران نباشید. اگر فایل اکسپلورر در ویندوز 10 جواب نمی‌دهد، این چهار راه را بررسی کنید. یا ممکن است لازم باشد نکاتی را برای مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها در File Explorer در ویندوز 10 بررسی کنید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *