اگر نام تجاری شما مانند اکثر موارد است، انواع مختلفی از محتوا را در چندین کانال ایجاد می کنید.

حتی ممکن است بیش از یک خالق در تیم بازاریابی محتوای خود داشته باشید.

چگونه اطمینان می‌دهید که محتوایی که منتشر می‌کنید از نظر ظاهر، احساس و صدا در هر جایی که آنلاین ظاهر می‌شود ثابت بماند؟ چگونه مطمئن می شوید که بدون توجه به اینکه چه کسی آن را ایجاد می کند، به صدای برند و سبک شما وفادار می ماند؟

اگر خواهان ثبات در محتوا و حضور برند خود هستید – و باید! – شما باید دستورالعمل های سبک برند را ایجاد کنید. این راهنما توضیح خواهد داد که چگونه.

دستورالعمل های سبک برند چیست؟

دستورالعمل‌های سبک برند مجموعه‌ای از قوانین هستند که بر ظاهر، احساس و صدا محتوای شما نظارت می‌کنند. استانداردها را در نظر بگیرید: برای صدا و لحن برندتان، لوگو و پالت رنگ، قوانین دستور زبان، نحوه استفاده و املای نام برندتان، نحوه استفاده از تصاویر بصری در محتوا، و موارد دیگر.

معمولاً این دستورالعمل ها در یک سند مشترک ثبت می شوند که کل تیم شما می تواند به آن دسترسی داشته باشد. هر سازنده از دستورالعمل‌های شما پیروی می‌کند تا مطمئن شود محتوای شما بدون توجه به اینکه چه کسی آن را لمس می‌کند، ثابت می‌ماند.

چرا در استراتژی محتوای خود به دستورالعمل های سبک برند نیاز دارید؟

مجموعه ای متفکرانه و توسعه یافته از دستورالعمل های سبک برند یکی از راه های کلیدی برای تثبیت هویت برند شماست.

وقتی هر محتوایی که ایجاد می‌کنید به این دستورالعمل‌ها پایبند باشد، به شهرت کلی و ثابت شما در سراسر وب کمک می‌کند.

این کار کوچکی نیست، زیرا ثبات برند می تواند درآمد را افزایش دهد 10-20٪.

از سوی دیگر، چه اتفاقی می افتد اگر شما نکن آیا دستورالعمل های سبک نام تجاری در محل وجود دارد؟

شما در معرض خطر ایجاد یک تجربه گیج کننده یا گیج کننده برای افرادی هستید که با برند شما تعامل دارند.

برای مثال، فرض کنید وبلاگی را با لحنی جدی و مبتنی بر حقایق منتشر می‌کنید، اما صدای برند شما در واقع معمولی و سبک است. این یک قطع ارتباط بزرگ است که به مخاطب شما پیامی متفاوت می دهد.

اگر محتوا و پلتفرم‌های شما سبک‌ها، لحن‌ها، صداها و انتخاب‌های سبک متفاوتی داشته باشند، همین اتفاق می‌افتد. هویت برند شما مانند یک دریای متحول در مقابل یک ستون قوی و ثابت خواهد بود که مردم می توانند به آن اعتماد کنند.

در پایان روز، این چیزی است که ما بیشتر به آن توجه داریم. اعتماد کنید.

ثبات باعث ایجاد اعتماد می شود. ناهماهنگی آن را می کشد. و دستورالعمل های سبک برند به شما کمک می کند قوام را پرورش دهید.

نحوه ایجاد دستورالعمل های سبک برند

قبل از اینکه بتوانید دستورالعمل‌های سبک برند را ایجاد کنید، ابتدا باید هویت برند خود، از جمله ماموریت، ارزش‌ها، مخاطبان و اهداف خود را درک کنید. این موارد پایه ای را تشکیل می دهند که شما دستورالعمل های خود را بر آن پایه گذاری خواهید کرد.

هدف راهنمای سبک برند این است که هویت شما را ثابت کند، بنابراین قبل از اینکه بتوانید آنها را مستند کنید، باید هر قطعه را کشف کنید. تا زمانی که این کار را انجام نداده اید ادامه ندهید.

1. هویت برند: ماموریت، چشم انداز و “درباره ما”

برای شروع دستورالعمل‌های سبک برند خود، بیانیه مأموریت کسب‌وکارتان، چشم‌انداز برند و ارزش‌های زیربنای هر کاری را که انجام می‌دهید، ثبت کنید.

این بخش همچنین می‌تواند شامل داستان برند شما یا «درباره ما» باشد (چگونه تاسیس شد؟ چرا شروع شد؟).

در اینجا یک لیست سریع با تعاریف آمده است:

  • بیانیه ماموریت: بیانیه کوتاهی که توضیح می دهد چرا/چگونگی کسب و کار شما وجود دارد. به چه کسی خدمت می کنید؟ چگونه به آنها خدمت می کنید؟ نتیجه خدمت به آنها چیست؟
  • بیانیه چشم انداز: بیانیه کوتاهی که چشم انداز برند شما را برای آینده خلاصه می کند. در نهایت به چه چیزی امیدوار هستید؟ در عوض، به تأثیر بیشتر خود بر جهان فراتر از درآمد یا اهداف مشتری فکر کنید.
  • ارزش های: چه ارزش هایی برای برند مهم است؟ هنگام انجام تجارت سعی می کنید از چه ارزش هایی حمایت کنید؟
  • داستان: این برند چگونه شروع به کار کرد؟ چه کسی و چرا آن را شروع کرد؟ از آن زمان چگونه رشد کرده و تغییر کرده اید؟ چه کاری انجام داده اید؟
ماموریت و اهداف

ما این عناصر را در دستورالعمل‌های شما لحاظ می‌کنیم، زیرا می‌توانند مستقیماً شخصیت، صدا و سبک برند شما را نشان دهند. آنها همچنین می توانند نحوه رویکرد شما در تولید محتوا را راهنمایی کنند.

به عنوان مثال، بگویید نام تجاری شما از زیرزمین بنیانگذار شما شروع شده است. بگو که این ایده از گروهی از دوستان بود که در حال معاشرت و تفک زدن بودند. در صورت مرتبط بودن، سازندگان می توانند این داستان را بگیرند و آن را در محتوای شما ببافند. همچنین ممکن است صدای برند شما را نیز مطلع کند – مثلاً معمولی، دوستانه، سربه‌رو. این داستان بخش مهمی از شخصیت برند است، بنابراین در دستورالعمل های سبک برند جایگاهی دارد.

خط پایانی: تصویری فراگیر از برند خود ترسیم کنید، تا هرکسی که دستورالعمل‌های شما را می‌خواند و از آن پیروی می‌کند، قلب کسب‌وکار و آنچه شما برای آن دفاع می‌کنید را درک کند.

2. مخاطب

در مرحله بعد، یک نمای کلی از مخاطبان خود را وارد کنید. این قسمت باید بر اساس تحقیقات مخاطب باشد، بنابراین اگر هنوز این کار را انجام نداده اید، اکنون وقت آن است.

اگر قبلاً برخی از شخصیت‌های تجاری را بر اساس بخش‌هایی از مخاطبان خود ایجاد کرده‌اید، آنها را در اینجا اضافه کنید. مثلا، موزیلا فایرفاکس دستورالعمل‌های سبک برند شامل توضیحات مکتوب دو شخصیت آن‌ها است: تقویت‌کننده‌های ماجراجو و محرمانه‌های دلسوز.

Mozilla Firefox Audience 800x385

این قطعه از پازل برای هر تولیدکننده محتوا که با برند شما کار می کند مهم است. شما نمی توانید بدون درک مخاطب هدف، محتوای هدفمند بنویسید یا ایجاد کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


3. عناصر بصری: لوگو، پالت رنگ و تایپوگرافی

دستورالعمل‌های سبک برند شما همچنین می‌تواند شامل قوانینی برای استفاده از تصاویر بصری باشد، مانند نحوه نمایش لوگوی شما در محتوا و پالت رنگ برند شما و فونت‌های ترجیحی.

این اطلاعات زمانی که با طراحان گرافیک یا توسعه دهندگان وب کار می کنید بسیار مهم است. قوانین استاندارد بصری به محتوای شما کمک می‌کند تا در کانال‌ها منسجم به نظر برسد، چه در حال پست کردن در وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی، ایجاد تبلیغات، ساختن ارائه‌ها، اشتراک‌گذاری ویدیوها در YouTube و غیره باشید.

مثلا، متوسط دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه استفاده از لوگوی خود دارد و نمی تواند استفاده شود.

دستورالعمل های لوگوی متوسط

و استارباکس دارای دستورالعمل هایی است که فونت های مورد علاقه آنها و نحوه استفاده از آنها را نشان می دهد.

دستورالعمل های برند استارباکس

4. صدای برند، لحن و سبک

در مرحله بعد، باید قوانینی را بگنجانید که راهنمایی کند سازندگان چگونه برند شما را از طریق محتوا به جهان معرفی می کنند. قید صدا، لحن و سبک برند یکی از راه‌های اصلی برای ثابت نگه داشتن پیام‌های شما در کانال‌ها است.

صدای برند

صدای برند شما اساساً شخصیت برند شماست.

این تعیین می کند که هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، چه از طریق نوشتن یا صحبت کردن، چگونه با آنها برخورد کنید.

به عنوان مثال، شاید نام تجاری شما شیک و خنده دار، پیچیده و مرموز، یا روشنفکر و خنده دار باشد.

حتی بیشتر از آن، دستورالعمل های شما باید توضیح دهند که چگونه صدای برند منحصر به فرد شما در محتوا نشان داده می شود.

به عنوان مثال، یک برند با صدایی پرشور و سرگرم کننده ممکن است جوک یا جناس را در محتوا وارد کند. ممکن است از GIF و ایموجی استفاده کنند.

جملات آنها ممکن است در سمت کوتاه روند داشته باشد و توضیحات آنها واضح و ساده خواهد بود.

لحن برند

لحن برند شما نحوه ارائه صدای شما را تعیین می کند.

برای مثال، اگر یک تبلیغ عالی برای مشتریان ارائه دهید، ممکن است با هیجان به آنها بگویید.

یا اگر مجبور به ارائه خبر بد هستید، لحن شما ممکن است عذرخواهی یا ملایم باشد.

به طور کلی، صدای برند شما تغییر نمی کند زیرا با شخصیت برند شما مرتبط است، که کاملاً ثابت می ماند. اما لحن تو می توان تغییر کنید زیرا موقعیت های مختلف نیاز به اتخاذ لحن های مختلف دارد. می‌توانید در دستورالعمل‌های سبک برند خود مشخص کنید که از کدام رنگ‌ها برای شرایط مختلف استفاده کنید.

سبک نوشتن برند

شما سبک نوشتن برند iشامل قوانین استفاده از کلمه مورد نظر، دستور زبان، املا و قالب بندی شما می شود.

  • استفاده از کلمه: سازندگان باید از کدام کلمات به طور کلی اجتناب کنند؟ (به عنوان مثال، شاید آنها باید از کلمات عامیانه مانند “gonna” یا “shoulda” اجتناب کنند.) چگونه باید در مورد محصولات / خدمات شما صحبت کنند یا به آنها اشاره کنند؟ چگونه باید از نام تجاری شما استفاده کنند و به آن ارجاع دهند؟
  • قواعد گرامر و املا: آیا برند شما از ویرگول آکسفورد استفاده می کند؟ نویسندگان چگونه باید به اصطلاحات اختصاری برخورد کنند؟ آیا آنها می توانند از انقباضات استفاده کنند (یعنی نباید در مقابل نباید)؟ آیا اعداد باید نوشته شوند یا املا؟ و غیره.
  • قوانین قالب بندی: قوانین شما برای استفاده از لیست های شماره دار و گلوله ای چیست؟ آیا قوانینی برای استفاده از هدر دارید؟ در مورد لینک ها چطور؟

Mailchimp دارای یک نمونه فوق العاده از دستورالعمل های سبک نوشتن برند جامع است که برای الهام گرفتن آن را بررسی کنید. آنها بسیار عمیق هستند، آنها یک راهنمای کاملا جداگانه هستند.

به عنوان مثال، Mailchimp قوانین دقیقی در مورد صدا و لحن آنها، نحوه استفاده از عناصر خاص وب (مانند سرفصل‌ها و عنوان‌های فرعی) در محتوای خود، راهنمای گرامری دقیق و موارد دیگر دارد.

دستورالعمل های برند Mailchimp

چند نکته که باید در مورد این بخش از دستورالعمل های سبک برند خود در نظر داشته باشید:

نکته 1: اگر دستورالعمل‌های نوشتن شما نیز به این عمق است، مانند Mailchimp، یک سند/منبع جداگانه را فقط برای نویسندگان ایجاد کنید. در غیر این صورت، بقیه اعضای تیم شما باید صفحات و صفحات اطلاعات نامربوط را جستجو کنند.

نکته 2: زمانی برای ایجاد یک دایره المعارف از قوانین سبک نوشتاری ندارید؟ ممکن است به جای آن، یک کتابچه راهنمای سبک استاندارد شده از قبل موجود را انتخاب کنید تا کتابچه راهنمای شما بر اساس آن باشد.

مؤسسات انتشاراتی بزرگ قبلاً قوی شده اند راهنمای سبکمواردی که می‌توانید برای تقویت سبک خود مانند APA، MLA یا Chicago Style استفاده کنید. از اینها به عنوان پایه و اساس استفاده کنید و دستورالعمل های صوتی برند منحصر به فرد خود را در بالای صفحه قرار دهید. هر دفترچه راهنما تفاوت های ظریفی دارد، بنابراین آنها را با دقت بررسی کنید تا بهترین مطابقت را برای برند خود انتخاب کنید.

5. سایر دستورالعمل هایی که باید در نظر گرفته شوند

در نهایت، این بخش های مفید دیگر را برای افزودن به دستورالعمل های سبک برند خود در نظر بگیرید.

قوانین استفاده از تصاویر در محتوا

قوانینی را در نظر بگیرید که چگونه می خواهید سازندگان تصاویر را برای وبلاگ ها و سایر محتواها منبع تهیه کنند. آیا می توانند از عکس های استوک استفاده کنند؟ آیا همه تصاویر باید گرافیک سفارشی باشند؟ آیا اسکرین شات ها مجاز هستند؟ آیا ظاهر/احساس خاصی وجود دارد که بخواهید همه تصاویر بصری داشته باشند؟

قوانین منبع یابی و استناد به آمار، مطالعات، تحقیقات و سایر داده ها

یک کار عالی برای ثابت نگه داشتن محتوایی مانند وبلاگ ها این است که نویسندگان چگونه تحقیقاتی مانند مطالعات، نقل قول های کارشناسان، داده ها یا نظرسنجی ها را منبع و استناد می کنند.

به عنوان مثال، آیا هیچ منبعی غیرمحدود است (مانند ویکی‌پدیا یا وب‌سایت‌های DA کم)؟ سازندگان چگونه باید منابع را در محتوا ذکر کنند و به آنها پیوند دهند؟

موارد استفاده کنید

اگر می توانید، به افرادی که از دستورالعمل های شما استفاده می کنند، موارد استفاده و نمونه هایی از بایدها/نبایدها را هنگام نوشتن و ایجاد دارایی ها و محتوای برند نشان دهید.

استفاده درست و نادرست از لوگوی خود، نمونه های خوب و بد صدای برند، استفاده بصری خوب و بد، راه درست و غلط لینک دادن به منابع در محتوا و غیره را نشان دهید.

برای مثال، در دستورالعمل‌های موزیلا فایرفاکس، مثال‌های خاصی از نحوه استفاده صحیح از صدا/تن برند وجود دارد.

دستورالعمل های موزیلا فایرفاکس

برای ایجاد دستورالعمل های سبک برند خود آماده اید؟

ایجاد دستورالعمل های سبک برند تنها بخشی از ساخت یک استراتژی محتوا را شامل می شود.

ممکن است هیجان انگیزترین قسمت نباشد، اما برای ثابت نگه داشتن حضور برند شما در سراسر وب بسیار مهم است.

و ثبات بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید اهمیت دارد. یکنواختی دلیل اصلی اعتماد مخاطبان شما به شما است زیرا صدا و حضور ثابت ایجاد می کند اعتبار.

حضور ثابت همیشه بهتر از تزلزل است. بدون توجه به شرایط، می توانید به آن اعتماد کنید که قابل اعتماد و واقعی بماند.

بنابراین، این سوال باقی می ماند: آیا می خواهید نام تجاری شما قابل اعتماد، قابل اعتماد و ثابت باشد – یا پراکنده، سردرگم و غیرقابل اعتماد؟

اینکه آیا مجموعه ای واضح از دستورالعمل های سبک برند دارید می تواند به تعیین اینکه در کدام دسته قرار می گیرید کمک می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *