ظرف چند ماه پس از انتشار، مقاله “الگوهای نامه استعفا” ما به شماره یک در SERPs برای یک مشتری رسید.

اگر می‌دانید چگونه قبل از شروع، موفقیت را مهندسی کنید، این نباید تعجب‌آور باشد.

اما زدن شماره یک برای یک کلمه کلیدی، تاثیرگذارترین چیز در مورد این مقاله نبود.

زیرا پس از گذشت حدود یک سال، برای 1830 کلمه کلیدی در رتبه بندی قرار گرفت.

این اشتباه تایپی نیست. تصادفی نبود

و این مقاله دقیقا نحوه تکرار آن را توضیح خواهد داد.

محتوای طولانی در مقابل محتوای کوتاه؟ در اینجا دلیل این است که شما سوال را اشتباه می کنید

“بستگی دارد.”

همه به دنبال ترفند یا هک هستند. یک گلوله نقره ای که بدون نیاز به بلند کردن انگشت، پول را چاپ می کند.

اما حقیقت تاسف بار این است که «بستگی دارد».

  • آیا باید یک مقاله طولانی و عمیق بنویسید یا یک مقاله کوتاه و سریع؟ بستگی دارد.
  • آیا باید محتوا را با حجم بالا تولید کنید یا سایت خود را برای محدود کردن نویز هرس کنید؟ بستگی دارد.
  • آیا باید سعی کنید یک کلمه کلیدی را در هر مقاله هدف قرار دهید یا چندین؟ یک بار دیگر بستگی دارد.

هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. (علیرغم آنچه مربیان لینکدین تضمین می کنند.)

در اینجا یک مثال سریع آورده شده است:

✅ به طور معمول، شما می خواهید یک مقاله پیرامون یک موضوع اصلی ایجاد کنید.

✅ مضامین معنایی خود را اضافه کنید و آنها را با محتوای مشابه و در عین حال مکمل و متمرکز بر لیزر ترکیب کنید.

✅ همه آن را با پیوندهای داخلی در یک کمان گره بزنید تا یک وب متراکم از محتوا ایجاد کنید.

✅ سپس، اجازه دهید تاپیکاتور + چند بک لینک با کیفیت کار خود را انجام دهند.

ولی ممکن است همیشه اینطور نباشد.

تصور کنید که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود هستید. همانطور که شما انجام می دهید. و چیزی شبیه به این را می بینید:

تحقیق کلمات کلیدی
  • تعداد زیادی از کلمات کلیدی مرتبط نزدیک که قصد مشابهی دارند.
  • حجم در سمت پایین (تا دم بلند) طیف.
  • همچنین با اهداف دشوار کلمه کلیدی پایین تر.

گام بعدی نیست تا همه اینها را برای نویسنده ارزان مورد علاقه خود ارسال کنید. یا خدای نکرده ChatGPT.

چرا که محتوای اشتباه یا محتوای بد ساده به هر حال به شما کمکی نخواهد کرد.

در عوض، این است که آستین ها را بالا بزنیم و تحقیقات اولیه را انجام دهیم.

ابتدا، کلمات کلیدی والد + فرزند را مقایسه کنید (و “حجم” در مقابل “حجم بالقوه”)

داده‌های خامی که ابزار سئو به بیرون می‌ریزد چندان مفید نیستند – بیشتر به این دلیل که زباله هستند.

بگذار توضیح بدهم.

برای شروع، اعداد حجم کاملاً نادرست هستند! حجم را در سه ابزار مختلف جستجو کنید و بدون شک سه پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد.

میدونی چیه دیگر این سه پاسخ مشترک خواهند بود؟ آنها از حجم واقعی، واقعی یا داده های نرخ کلیک که ممکن است مشاهده کنید کاملاً گسترده هستند.

در حالی که دیگران، مانند دشواری کلمه کلیدی، به شدت مواردی مانند تعداد دامنه های ارجاع دهنده سطح صفحه را به جای کیفیت دامنه های گفته شده یا حتی قدرت کلی دامنه (مانند رتبه بندی دامنه) در بین 10 دامنه برتر در هر SERP معین، سوگیری می کنند.

نکته در اینجا این است که کمتر روی اعداد واقعی تمرکز کنید و بیشتر روی آنچه که رابطه اعداد ممکن است به شما بگوید تمرکز کنید.

این مثال “مدیریت پروژه ساخت و ساز” را بررسی کنید. آن را در Ahrefs جستجو کنید، سپس ایده‌های کلمه کلیدی «فرزند» را که در زیر موضوع اصلی «والد» طبقه‌بندی شده‌اند، بررسی کنید.

Ahrefs - مدیریت پروژه های ساختمانی

اکنون، فهرستی از کلمات کلیدی نزدیک به هم را مشاهده خواهید کرد که می‌توانند نقطه شروعی عالی برای مجموعه‌ای کاملاً جدید متشکل از ده‌ها مقاله باشند.

یا ممکن است فقط یک مقاله بسیار طولانی و عمیق باشد.

از کجا می دانی؟

لیست کلمات کلیدی Ahrefs

در اینجا یک سرنخ غول پیکر وجود دارد.

تفاوت یا نسبت بین را مقایسه کنید جلد (محلی، مخصوص این کلمه کلیدی) و پتانسیل ترافیک (همانطور که در مورد سایر کلمات کلیدی نیز وجود دارد). حتی می توانید مقایسه کنید حجم جهانی اگر مشتریان بین المللی را نیز جذب می کنید.

معیارهای Ahrefs

این واقعیت که نسبت پتانسیل ترافیک به حجم در اینجا ~4:1 است به من می گوید که احتمالاً کلمات کلیدی بسیار مشابه زیادی دارید که محتوای یکسانی را نمایش می دهند.

به عبارت دیگر، یک مقاله واقعا خوب، احتمالا طولانی تر و عمیق در مورد “مراحل ساخت” به احتمال زیاد برای بسیاری از تغییرات دم بلند حول یک موضوع نمایش داده می شود.

این یعنی شما هم نکن نیاز به ایجاد محتوای منحصر به فرد برای رتبه بندی برای هر یک دارید.

و دقیقاً همین اتفاق افتاد.

ما یک محتوای عمیق ایجاد کردیم و جایگاه اول را برای بسیاری از کلمات کلیدی مشابه به دست آوردیم – به طور موثر ~4x (یا بیشتر) ترافیک این مقاله در مقایسه با آنچه که هر ابزار کلمه کلیدی ممکن است در ابتدا به ما گفته باشد.

کلمات کلیدی Ahrefs

خبر خوب این است که برای تأیید این موضوع نیازی به تکیه بر حدس و گمان یا چندین دهه تجربه نیست.

وقتی این سرنخ‌ها را دیدید، فقط باید کمی کار اضافی انجام دهید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


سپس، محتوایی را که در حال حاضر در هر SERP منحصربه‌فرد رتبه‌بندی می‌شود، مقایسه کنید تا به دنبال «همپوشانی» در مقابل «محصول منحصربه‌فرد» باشید.

سئو در پایان کار چندان سخت نیست.

بله، برخی از عناصر پیچیده وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. اما این یک راز یا جعبه سیاه کامل نیست.

به جهنم. گوگل به معنای واقعی کلمه به شما نشان می دهد که چه چیزی در مقابل چه چیزی کار نمی کند. پنهان شدن در دید آشکار

این بدان معناست که هرگاه در مورد آنچه مردم می‌خواهند درباره یک کلمه کلیدی خاص بدانند و در نتیجه، چه چیزی گوگل می‌خواهد نشان دهد شک دارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که…

گوگلش کن

جدی، زیاد بهش فکر نکن

کلیدواژه‌ای را که در مورد آن بحث کرده‌ایم، مانند «مراحل ساخت»، بالا بکشید. سپس، به محتوای واقعی که قبلاً برای این جستجو رتبه بندی شده است نگاه کنید.

  • چه وجه مشترکی با هم دارند؟
  • همه آنها چه کار خوبی انجام می دهند؟
  • چه شکاف هایی وجود دارد که فکر می کنید می توانید از آنها استفاده کنید؟
  • و در آخر، چه مقدار از همین محتوای دقیق برای سایر کلمات کلیدی مرتبط نزدیک که پیدا کرده اید نشان داده می شود؟

ساده ترین راه برای انجام این کار یک مقایسه ساده کنار هم است. بنابراین “مراحل ساخت” SERP خود را بردارید…

مقایسه کلمات کلیدی

… و آن را با 10 مقاله برتر رتبه بندی «فرایند ساخت» نیز مقایسه کنید.

مقایسه کلمات کلیدی

می بینیم که؟

چندین مقاله که دقیقاً یکسان هستند، برای کلمات کلیدی متفاوت (در عین حال مشابه) نمایش داده می شوند – که اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما می گویند که واقعاً مجزا یا متمایز هستند.

اما در ذهن گوگل، آنها هستند نه.

و در پایان روز، این تنها دیدگاهی است که باید در مورد سئو به آن اهمیت دهید.

نتیجه

جنگل را از میان درختان از دست ندهید.

تاکتیک‌ها یا معیارهای سئو یا «بهترین شیوه‌ها» – به صورت مجزا – در بهترین حالت محدود یا در بدترین حالت کاملا گمراه‌کننده هستند.

این بدان معناست که متریک حجم Ahrefs مهم نیست. همان Moz’s یا Semrush یا [insert new cool hipster tool here].

حداقل نه به تنهایی. آنها نمی کنند.

آنچه مهم است این است که چگونه داده ها را تفسیر می کنید و روابط یا الگوهای موجود در SERP را می بینید تا بفهمید چه چیزی در زیر سطح اتفاق می افتد.

این بدان معناست که گاهی اوقات شما می خواهید مقالات کوتاه و مکرر بیشتری انجام دهید. در حالی که در مواقع دیگر، شما می خواهید برعکس عمل کنید.

به قول معروف همه چیز برای مرد چکش مانند میخ به نظر می رسد.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *