چگونه تاریخچه مرورگر را به آسانی پاک کنیم


پاک کردن اطلاعات مرورگر برای حفظ حریم خصوصی و نگهداری مرورگر مهم است. در این راهنما با نحوه پاک کردن تاریخچه مرورگر با استفاده از میانبرهای صفحه کلید آشنا شوید.

پاک کردن کوکی‌ها، حافظه پنهان و سایر سابقه مرورگرتان می‌تواند به رفع سایت‌هایی که کار نمی‌کنند کمک کند و به حفظ حریم خصوصی در رایانه مشترک کمک کند. با این حال، هنگامی که داده ها را از طریق منوی تنظیمات در مرورگر خود پاک می کنید، چندین کلیک از طریق منوها طول می کشد.

برای یک روش ساده تر برای پاک کردن تاریخچه، می توانید از یک میانبر صفحه کلید در مرورگر خود برای پاک کردن تاریخچه مرورگر خود استفاده کنید. می توانید از میانبر در مرورگرهای محبوبی مانند Google Chrome، Mozilla Firefox و Microsoft Edge استفاده کنید.

اگر راه آسان‌تر و سریع‌تری برای دسترسی و پاک کردن تاریخچه مرورگر خود می‌خواهید، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه.

چرا باید تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید؟

اجازه دادن به مرورگر شما برای پیگیری سایت های بازدید شده و ذخیره داده های وب و کوکی ها، عملکرد را بهینه می کند. در حین انجام کارها به صورت آنلاین، منجر به تجربه پاسخگوتر می شود. برای مثال، کوکی‌ها تنظیمات برگزیده سایت و وضعیت ورود به سیستم را ذخیره می‌کنند و راحتی را برای ورود به سیستم فراهم می‌کنند.

با این حال، پاک کردن تاریخچه مرور شما یک راه خوب برای کمک به محافظت از حریم خصوصی شما در سیستم های مشترک و جلوگیری از کوکی ها و ردیابی کوکی ها است. به عنوان مثال، اگر از یک رایانه مشترک استفاده می کنید، ممکن است نخواهید سایر کاربران سایت هایی را که بازدید می کنید بدانند.

همچنین، اگر سایتی آنطور که در نظر گرفته شده کار نمی کند، پاک کردن حافظه پنهان بزرگ برای حذف داده های فاسد پس از بازخوانی صفحه، اغلب کارها را به خوبی انجام می دهد. پاک کردن تاریخچه مرورگر ممکن است خسته کننده باشد، اما استفاده از میانبرهای صفحه کلید زیر روند را آسان تر می کند.

نحوه پاک کردن تاریخچه مرور با استفاده از میانبر صفحه کلید در کروم

اگر باید به سرعت از شر تاریخچه مرور گوگل کروم خلاص شوید، می توانید ترکیب صفحه کلید را انتخاب کنید و مواردی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.

وقتی در Google Chrome هستید، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete روی صفحه کلید خود را به بالا بیاورید پاک کردن داده های مرور گزینه در یک تب جدید مواردی را که می خواهید حذف کنید، محدوده زمانی را انتخاب کنید و آن را انتخاب کنید اطلاعات روشن دکمه.

اگر نمی خواهید از ماوس استفاده کنید و یک تجربه تمام صفحه کلید داشته باشید، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete، مطبوعات Tab یک بار، و فشار دهید وارد.

پاک کردن تاریخچه مرورگر

نحوه پاک کردن تاریخچه مرور با استفاده از میانبر صفحه کلید در فایرفاکس

میانبرهای صفحه کلید برای پاک کردن تاریخچه مرور در فایرفاکس مانند کروم هستند، اما روند کمی متفاوت است.

هنگام مرور با فایرفاکس، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete برای مطرح کردن پاک کردن تاریخچه اخیر گفتگو مواردی را که می خواهید پاک کنید، محدوده زمانی را انتخاب کنید و آن را انتخاب کنید اکنون پاک کنید دکمه.

برای تجربه تمام صفحه کلید، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete و سپس وارد. یا می توانید فشار دهید Tab از طریق آیتم های تاریخچه منو و وارد هنگامی که شما را برجسته می کنید اکنون پاک کنید دکمه.

نحوه پاک کردن تاریخچه مرور با استفاده از میانبر صفحه کلید در Edge

اگر از ویندوز استفاده می کنید و کاربر مایکروسافت اج هستید، می توانید به سرعت تاریخچه مرورگر را با یک میانبر صفحه کلید پاک کنید.

در حالی که در Edge هستید، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete برای مطرح کردن پاک کردن داده های مرور منو در یک برگه جدید داده‌های مرور و محدوده زمانی را که می‌خواهید پاک کنید انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید حالا پاک کن دکمه.

اگر می خواهید یک راه حل تمام صفحه کلید در Edge داشته باشید، باید فشار دهید Tab چندین بار (11 در آزمون ما) برای حرکت در میان آیتم های موجود در منو. متناوبا، فشار دهید Ctrl + Shift + Delete، Shift + Tab سه بار و وارد.

ایمن نگه داشتن داده های مرورگر

هنگامی که سایتی کار نمی کند، یا می خواهید به خاطر حفظ حریم خصوصی، سابقه مرور را حذف کنید، استفاده از میانبر صفحه کلید در مرورگر شما کار را آسانتر از پیمایش در سیستم منو می کند.

می‌توانید از Chrome در حالت ناشناس یا از Edge در حالت InPrivate استفاده کنید و با بستن آن، سابقه مرورگر به‌طور خودکار حذف می‌شود. سایر مرورگرها حالت مرور خصوصی را برای پاک کردن تاریخچه ارائه می دهند.

و اگر نمی‌خواهید از حالت InPrivate در مرورگر مایکروسافت استفاده کنید، می‌توانید در هنگام خروج Edge داده‌های مرور را پاک کنید یا نحوه حذف خودکار کوکی‌ها را بررسی کنید. بنابراین مهم نیست که چگونه این کار را انجام می دهید، پاک کردن تاریخچه مرور یک جزء جدایی ناپذیر از محاسبات شخصی است.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *