How to create a multilingual sitemap in WordPress


آیا به دنبال بهبود رتبه بندی صفحات چند زبانه سایت خود در موتورهای جستجو هستید؟

ایجاد یک نقشه سایت چند زبانه به گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند و آن را فهرست کنند. شما می توانید به سادگی با دادن یک راه آسان به موتورهای جستجو برای یافتن محتوای چند زبانه در سایت وردپرس خود، ترافیک جستجوی بین المللی بیشتری دریافت کنید.

در این مقاله نحوه ایجاد نقشه سایت چند زبانه برای وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

چرا یک نقشه سایت چند زبانه در وردپرس ایجاد کنیم؟

نقشه سایت فایلی است که حاوی تمام محتوای مهم در وب سایت وردپرس شما است. این در قالب XML است و به جای افراد، موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد.

ایجاد نقشه سایت XML برای وب سایت چند زبانه شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را سریعتر پیدا کرده و فهرست بندی کنند. به عنوان مثال، اگر دامنه ها یا زیر دامنه های مختلفی دارید که به چندین زبان ترجمه شده اند، باید برای هر وب سایت یک نقشه سایت ایجاد کنید.

توجه داشته باشید: اگر به دنبال راهی آسان برای راه اندازی یک وب سایت به زبان های مختلف هستید، راهنمای گام به گام ما در مورد چگونگی ایجاد آسان یک سایت وردپرس چند زبانه را دنبال کنید.

نقشه سایت برای سئوی وردپرس شما بسیار مهم است. فرض کنید شما به تازگی یک وب سایت چند زبانه جدید ایجاد کرده اید. سایت جدید شما بک لینک های زیادی نخواهد داشت و کشف مقالات و صفحات جدید شما برای موتورهای جستجو دشوار است.

نقشه سایت راهی برای موتورهای جستجو فراهم می کند تا در مورد محتوای جدید شما به زبان دیگری اطلاعات کسب کنند. به این ترتیب، صفحات چند زبانه شما ایندکس می شوند و در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد یک نقشه سایت چند زبانه در وردپرس بیندازیم.

ایجاد نقشه سایت چند زبانه در وردپرس

به طور پیش فرض، وردپرس به طور خودکار نقشه سایت XML را برای وب سایت های جدید ایجاد می کند. شما می توانید اضافه کنید wp-sitemap.xml در انتهای دامنه، و وردپرس نقشه سایت پیش فرض XML را نمایش می دهد.

مشاهده نقشه سایت پیش فرض

با این حال، این ویژگی نسبتاً محدود است و چندان انعطاف پذیر نیست. شما نمی توانید کنترل کنید که کدام محتوا را از نقشه سایت اضافه یا حذف کنید.

بهترین راه برای ایجاد نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه All in One SEO (AIOSEO) است. این بهترین افزونه سئو وردپرس است و به شما کمک می کند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

همچنین به طور خودکار یک نقشه سایت برای یک سایت چند زبانه ایجاد می کند و به شما کنترل بیشتری بر روی صفحات و بخش های وب سایتی که می خواهید در نقشه سایت نشان دهید می دهد.

ویژگی نقشه سایت در نسخه AIOSEO Lite به صورت رایگان در دسترس است. با این حال، اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری مانند نقشه‌های سایت ویدیویی، نقشه‌های سایت خبری، مدیر تغییر مسیرها و دستیار پیوند هستید، توصیه می‌کنیم از نسخه AIOSEO Pro استفاده کنید.

ابتدا باید افزونه AIOSEO را نصب و فعال کنید. اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

روی Let's get starts AIOSEO setup wizard کلیک کنید

پس از فعال سازی، جادوگر راه اندازی AIOSEO را مشاهده خواهید کرد. به سادگی روی دکمه “بیایید شروع کنیم” کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. برای جزئیات بیشتر، می توانید از راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی افزونه All in One SEO برای وردپرس دیدن کنید.

پس از آن، شما باید به همه در یک سئو » نقشه سایت از داشبورد وردپرس خود و اطمینان حاصل کنید که گزینه «فعال کردن نقشه سایت» فعال است.

نقشه سایت AIOSEO

AIOSEO به طور خودکار یک نقشه سایت برای وب سایت چند زبانه شما ایجاد می کند.

می‌توانید برای پیش‌نمایش روی دکمه «باز کردن نقشه سایت» کلیک کنید یا به سادگی «sitemap.xml» را به URL وب‌سایت خود اضافه کنید.

پیش نمایش نقشه سایت XML

لطفاً توجه داشته باشید که اگر از WPML برای ایجاد سایت های چند زبانه استفاده می کنید، AIOSEO به طور خودکار نقشه های سایت را در زبان های مختلف ارائه می دهد.

به عنوان مثال، URL نقشه سایت شما چیزی مانند /nl/sitemap.xml، /de/sitemap.xml، یا /fr/sitemap.xml خواهد بود.

اگر از TranslatePress برای ایجاد سایت چندزبانه وردپرس خود استفاده می کنید، باید افزونه بسته SEO آنها را نصب کنید که کاملاً با AIOSEO سازگار است.

پیکربندی تنظیمات نقشه سایت چند زبانه اضافی

برای سفارشی‌سازی بیشتر نقشه‌های سایت چندزبانه خود، می‌توانید در تنظیمات نقشه سایت AIOSEO به پایین بروید تا گزینه‌های بیشتری را مشاهده کنید.

به طور پیش فرض، این افزونه به شما امکان می دهد تمام انواع پست ها و طبقه بندی ها را در نقشه سایت قرار دهید. همچنین گزینه ای برای گنجاندن بایگانی تاریخ و نقشه سایت نویسنده را می دهد.

تنظیمات بیشتر نقشه سایت را مشاهده کنید

با این حال، می توانید تیک گزینه های “Post Types” و “Taxonomy” را بردارید و گزینه های بیشتری را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید محتوا را به عنوان یک نوع پست سفارشی ترجمه کرده اید. شما به سادگی می توانید آن گزینه را بررسی کنید تا در نقشه سایت گنجانده شود و سایر انواع پست حذف شود.

ترجمه ها را به نقشه سایت اضافه کنید

علاوه بر این، می توانید صفحات بیشتری را از وب سایت چند زبانه خود به نقشه سایت اضافه کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک مقاله ستونی یا یک محتوای همیشه سبز را به زبان دیگری ترجمه کرده اید. می توانید URL صفحه را با استفاده از AIOSEO به نقشه سایت اضافه کنید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را به راحتی پیدا کنند.

برای فعال کردن گزینه کافی است به پایین اسکرول کنید و روی دکمه «صفحه اضافی» کلیک کنید. پس از آن، می توانید URL صفحه را اضافه کنید و اولویت و فرکانس را انتخاب کنید.

صفحات اضافی را به نقشه سایت اضافه کنید

AIOSEO به شما امکان می دهد پست ها، صفحات و اصطلاحات خاص را از نقشه سایت وردپرس خود حذف کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید پست‌ها و صفحات چندزبانه مختلفی را اضافه کنید که در نقشه سایت قرار نگیرید. اینها می توانند صفحه تماس با ما یا صفحات شرایط خدمات ترجمه شده به زبان دیگری باشند.

ابتدا باید گزینه «تنظیمات پیشرفته» را فعال کنید. سپس URL ها را در قسمت «Exclude Posts / Posts» و شرایط را در قسمت «Exclude Terms» وارد کنید.

تنظیمات اضافی را در نقشه سایت مشاهده کنید

ارسال نقشه سایت چند زبانه خود به موتورهای جستجو

اکنون که یک نقشه سایت چند زبانه ایجاد کرده اید، گام بعدی ارسال آن به موتورهای جستجوی مختلف است. به این ترتیب گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای جدید را پیدا کنند.

نقشه سایت چند زبانه را به گوگل ارسال کنید

Google Search Console ابزاری رایگان توسط گوگل است که می توانید از آن برای نظارت بر عملکرد سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا ببینید افراد از چه کلمات کلیدی برای یافتن وب سایت شما استفاده می کنند و هر گونه خطایی را که ممکن است مانع از ظاهر شدن شما در Google شود را برطرف کنید.

ارسال نقشه سایت چند زبانه خود به کنسول جستجو به Google کمک می کند تا به سرعت محتوای جدید را کشف کند.

شما به سادگی می توانید وارد حساب کاربری خود شوید و از منوی سمت چپ خود به گزینه “Sitemaps” بروید. سپس آدرس نقشه سایت چند زبانه خود را در زیر گزینه «افزودن نقشه سایت جدید» وارد کنید و روی دکمه «ارسال» کلیک کنید.

سایت خود را به کنسول جستجو ارسال کنید

برای جزئیات بیشتر، لطفا به راهنمای ما در مورد نحوه ارسال وب سایت خود به موتورهای جستجو مراجعه کنید.

نقشه سایت چند زبانه را به Bing، Yahoo و DuckDuckGo ارسال کنید

به طور مشابه، می توانید نقشه سایت را با استفاده از ابزار وب مستر به Bing ارسال کنید. بهترین بخش این است که وقتی سایت خود را به بینگ ارسال می کنید، به طور خودکار به موتورهای جستجوی Yahoo و DuckDuckGo نیز ارسال می شود.

نقشه سایت را در بینگ ارسال کنید

برای جزئیات بیشتر می توانید آموزش گام به گام ما را در مورد نحوه افزودن وب سایت خود به ابزار وب مستر بینگ مشاهده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه ایجاد نقشه سایت چند زبانه در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید نکات تخصصی سئوی ما را برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود و انتخاب متخصص ما از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای بهبود رتبه بندی SEO خود مشاهده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب ما برای آموزش های ویدیویی وردپرس مشترک شوید. شما همچنین می توانید ما را در پیدا کنید توییتر و فیس بوک





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *