اکنون که به‌روزرسانی هسته گسترده Google در ماه مارس 2023 منتشر شده است، می‌خواهیم بررسی عمیق‌تری درباره تفاوت این به‌روزرسانی اصلی با به‌روزرسانی‌های اصلی قبلی گوگل داشته باشیم. این به‌روزرسانی در واقع یک به‌روزرسانی بزرگ بود و باعث نوسانات زیادی در رتبه‌بندی در بسیاری از نقاط عمودی در نتایج جستجوی Google شد.

به روز رسانی اصلی مارس 2023. به عنوان یادآوری، به‌روزرسانی هسته گسترده Google March 2023 در 15 مارس 2023 منتشر شد، تکمیل آن 13 روز طول کشید و در 28 مارس 2023 به پایان رسید.

ارائه دهندگان داده در به روز رسانی اصلی مارس 2023

تاکنون، دو ارائه‌دهنده داده گزارش‌های خود را در مورد این به‌روزرسانی اصلی مارس 2023 برای ما ارسال کرده‌اند. ما داده هایی از Semrush و RankRanger داریم و در این مورد، این دو شرکت داده دقیقاً داستان مشابهی را بیان نمی کنند. به اختصار. Semrush گفت که به‌روزرسانی مارس 2023 از به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2022 فرارتر بود، در حالی که RankRanger گفت که در آن به‌روزرسانی هسته قبلی تقریباً به همان اندازه فرار بود.

بیایید به داده ها بپردازیم.

سمروش. داده های Semrush نشان داد که به روز رسانی هسته ای مارس 2023 از نظر تعداد آنها به اوج 8 رسیده است. سنسور Semrush نوسانات داده ها وقتی آن را با به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2022 مقایسه می‌کنید، آن به‌روزرسانی فقط به 5 مورد رسیده است. در اینجا نگاهی به اوج هر دو به‌روزرسانی در دوره زمانی ارائه شده است:

Semrush March Core Data مقایسه 800x513

Mordy Oberstein که این داده‌ها را از Semrush برای ما ارسال کرد، به ما گفت: “افزایش نوسانات که در طول به‌روزرسانی اصلی مارس 2023 نسبت به خط پایه پیش از به‌روزرسانی مشاهده شد، 74 درصد بیشتر از آنچه در سپتامبر ثبت شده بود، بود.

در اینجا نموداری است که فقط درصد تغییرات URL در نتایج جستجوی Google را برای هر به‌روزرسانی مقایسه می‌کند:

Google Upd مارس 2023 به‌روزرسانی هسته Google در مقایسه با عنوان 800x551 رتبه‌بندی زودتر ندارد

اگر آن را به صورت عمودی مقایسه کنید، می بینید که Semrush به روز رسانی مارس 2023 را به طور قابل توجهی تاثیرگذارتر از به روز رسانی سپتامبر 2022 نشان می دهد.

Semrush March Core Data مقایسه عمودی 800x496

«به‌روزرسانی هسته‌ای مارس 2023 نسبت به به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2022 – 8.7 درصد از 10 نتیجه برتر اکنون در SERP رتبه‌بندی می‌شوند که قبلاً قبل از به‌روزرسانی بالاتر از جایگاه 20 قرار داشتند. در ماه سپتامبر، این رقم به 6.5 درصد رسید. بنابراین، داده‌ها دوباره به نوسانات مهم‌تر رتبه در به‌روزرسانی ماه مارس اشاره می‌کنند.» Mordy Oberstein به ما گفت.

RankRanger. تیم RankRanger نیز داده‌هایی را برای ما ارسال کرد، اما داده‌های آن‌ها هنگام مقایسه این به‌روزرسانی اصلی مارس 2023 با به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2022، کمی داستان متفاوتی را بیان می‌کنند. اول از همه، این یک به روز رسانی بزرگ بود شاخص ریسک رتبه RankRanger روز پس از شروع به‌روزرسانی، نوسانات زیادی را نشان داد:

Rank Risk Index 23 مارس 800x467

سپس RankRanger میزان فرار این به‌روزرسانی مارس 2023 را نه تنها با به‌روزرسانی اصلی سپتامبر 2022، بلکه با تمام به‌روزرسانی‌های اصلی قبلی از دسامبر 2020 مقایسه کرد. و در حالی که به‌روزرسانی اصلی مارس 2023 یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها بود، به نظر می‌رسید که با شدت به‌روزرسانی همخوانی داشته باشد. به روز رسانی اصلی سپتامبر 2022.

به‌روزرسانی‌های اصلی از 20 دسامبر 800x467

Darrell Mordecai از RankRanger به ما گفت: «وقتی به میانگین نوسانات به‌روزرسانی ماه مارس نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی بود که فقط در به‌روزرسانی ژوئن 2021 در صدر قرار گرفت.

همچنین، زمانی که RankRanger به 3، 5 و 10 موقعیت برتر نگاه کرد، داده ها نشان داد که به روز رسانی مارس 2023 نوسان رتبه کمتری را نسبت به به روز رسانی سپتامبر 2022 در 5 موقعیت برتر نشان داد.

Top 3 Top 5 Top 10 800x467

در نهایت، RankRanger نشان داد که چگونه عمودی‌ها، که آن‌ها آن را طاقچه می‌نامند، تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفتند، در بین ۳، ۵ و ۱۰ جایگاه برتر در نتایج جستجوی ارگانیک Google.

Volatility By Niche 23 March 800x467

اطلاعات بیشتر در مورد به روز رسانی اصلی مارس 2023

انجمن. در میزگرد موتورهای جستجو، من کمی در مورد آنچه جامعه در سه داستان مختلف متوجه شده است، جمع بندی کردم. داستان اول در حال حاضر فقط زیر 500 نظر در داستان، سپس داستان دوم یک سنبله بود که ما در اطراف دیدیم 23/24 مارس با بیش از 120 نظر و سپس من یک جمع بندی در مورد رقابت عرضه کردم روز بعد عرضه کامل شد

بر اساس تمام آنچه از انجمن می بینم، این به روز رسانی بزرگ بود.

اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد، و در واقع، تأثیر منفی رتبه‌بندی ممکن است نشان‌دهنده مشکلی در صفحات شما نباشد. با این حال، گوگل لیستی از سوالات را ارائه کرده است که اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورده است، باید در نظر بگیرید. گوگل گفته است که می‌توانید کمی بهبودی بین به‌روزرسانی‌های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییری که می‌بینید بعد از یک به‌روزرسانی اصلی دیگر است.

چرا ما اهمیت می دهیم. اغلب سخت است که آنچه را که باید انجام دهید برای معکوس کردن هر ضربه الگوریتمی که سایت شما دیده است، جدا کنید. وقتی صحبت از به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل می‌شود، انجام این کار حتی سخت‌تر است. آنچه این داده ها و تجربه و توصیه های قبلی به ما نشان داده است این است که این به روز رسانی های اصلی گسترده، گسترده هستند و بسیاری از مسائل کیفیت کلی را پوشش می دهند. داده های بالا صحت این موضوع را تقویت کرده است. بنابراین، اگر سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی ضربه خورد، اغلب توصیه می شود از همه آن عقب نشینی کنید، دید وسیع تری از وب سایت خود داشته باشید و ببینید چه کاری می توانید برای بهبود کلی سایت انجام دهید.

امیدوارم شرکت شما و مشتریان شما با این به روز رسانی به خوبی عمل کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد به‌روزرسانی‌های Google

می‌توانید در تاریخچه به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google در سرزمین موتورهای جستجو، پوشش ما را بیشتر بخوانید.




محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *