چگونه به‌روزرسانی اصلی آوریل بر وبلاگ ما تأثیر گذاشت و ما برای بازیابی ترافیک و کلمات کلیدی چه کردیم



مقاله توسط سایت محتوا مارکتینگ

در آوریل 2023، به‌روزرسانی مهم Google Core Update را داشتیم که بر رتبه‌بندی چندین وب‌سایت، وبلاگ، پورتال و تجارت الکترونیک تأثیر گذاشت. وبلاگ محتوا مارکتینگ نیز تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که بسیاری از محتوای ما موقعیت خود را از دست داده یا به طور کلی از موتورهای جستجو خارج می شوند.

این به‌روزرسانی مربوط به محصولات و محتوایی است که حاوی نظرات یا رتبه‌بندی‌ها هستند. بنابراین، اگر محتوایی محصولات، مواد و بررسی ابزار را نشان دهد که در سال 2023 دیگر معنی ندارد، مطمئناً تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته است.

گوگل این نظر را در مورد الگوریتم داد:

«سیستم بررسی برای رتبه‌بندی مقالات، پست‌های وبلاگ، صفحات یا محتوای مستقل مشابهی که برای ارائه توصیه، ارائه نظر یا ارائه تحلیل نوشته شده‌اند، طراحی شده است.»

بنابراین، گوگل نه تنها بر بررسی‌های محصول یا بررسی‌های کلی تأثیر گذاشته است، بلکه به طور کلی بر محتوایی که ابزارهایی را نیز توصیه می‌کند، به عنوان مثال، یا تجزیه و تحلیل‌هایی با داده‌های خاص‌تر در مورد موضوعات خاص را تحت تأثیر قرار داده است.

اینجا در محتوای راکبه عنوان مثال، بیشتر محتویات تحت تأثیر قرار گرفتند:

  • مطالبی که در مورد روندهای سال های قبل از 2023 صحبت می کرد
  • محتوایی که ابزارهایی برای استفاده در سال‌های قبل از ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد

داشتیم 16.31 درصد ترافیک کمتر در مقایسه با مارس، بدترین ماه سال از نظر ترافیک در وبلاگ ما.

در نمودار می بینیم که ماه آوریل در مقایسه با مارس که خطوط بسیار منظم تر و با افت طبیعی در آخر هفته ها داشت، از نظر ترافیک کاملاً نامنظم بود.

الگوریتم چگونه بر سایر سایت های وب تأثیر گذاشت؟

در انجمن ها، گوگل و متخصصان فناوری (بیشتر توسعه دهندگان، متخصصان سئو و محتوا) در مورد چگونگی تأثیر این الگوریتم بر وب سایت آنها بحث کرده اند.

در اینجا برخی از دیدگاه های اعضای این انجمن آورده شده است:

دوباره شاهد ریزش های بزرگ. ترافیک دسکتاپ ما بسیار کاهش یافته است. ما تعداد بازدیدها و کلیک‌های کمتری روی کنسول جستجوی گوگل داریم.»

من سعی می‌کنم مشخص کنم چه اتفاقی در 15 آوریل افتاد که باعث کاهش شدید کلیک‌ها برای مهمترین اصطلاح من و هر 4 نوع معنایی آن شد. همه آنها به سرعت ناپدید شدند.

گوگل دقیقاً به یکی از پرترافیک ترین صفحات فرود در سایت من برخورد کرد… با وجود عدم افت در رتبه بندی در سه ماه گذشته، 92 درصد از ترافیک را از دست داد.

محتوای Rock برای بازیابی ترافیک و کلمات کلیدی پس از به روز رسانی الگوریتم چه می کند؟

به گفته گوگل، باید اقداماتی در رابطه با این محتوا انجام شود. علاوه بر این، البته، به‌روزرسانی سالانه مطالبی که شامل سال‌ها در عناوین آن‌ها است، خود محتوا باید بازبینی شود تا مطمئن شویم که داده‌های موجود در آنجا هنوز برای لحظه فعلی منطقی هستند.

در اینجا محتوای راک، علاوه بر به روز رسانی محتوای قدیمی، استراتژی دیگری که مورد استفاده قرار گرفت این بود جستجوی محتوا با بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده و آنها را به روز کنید، البته نه به اندازه محتوای کامل توصیه یا فهرست ابزارهایی که می توان در آن سال استفاده کرد.

به عنوان مثال، این محتوا درباره گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی در سال 2022 بود. سال را از عنوان حذف کردیم و محتوا را برای سال 2023 به‌روزرسانی کردیم. پس از به‌روزرسانی داده‌ها، درصد جلسات جدید 57.14 درصد افزایش یافت. توجه داشته باشید که چگونه محتوا در ماه آوریل محبوبیت چندانی نداشت و چگونه، پس از به‌روزرسانی، دوباره ترافیک بیشتری دریافت کرد:

بنابراین، اگر فکر می‌کنید ترافیک شما در ماه آوریل کاهش یافته است، تهیه نقشه محتوایی که به سال 2023 بازمی‌گردد، ضروری است. راک تا به امروز 428 کلمه کلیدی گمشده را بازیابی کرده است که نسبت به آوریل 42.42 درصد افزایش داشته است.

یک نکته این است که از WriterAccess استفاده کنید به دنبال فریلنسرهایی با تخصص سئو باشید که می توانند به تیم و کسب و کار شما کمک کنند تا به سرعت رتبه خود را به دست آورند.

توصیه های گوگل برای محتوای شما

ارزیابی از دیدگاه کاربر: خود را به جای خواننده قرار دهید و در نظر بگیرید چه اطلاعاتی برای آنها ارزشمندتر است.

تجربه خود را نشان دهید: نشان دهید که شما و تیمتان در مورد موضوع آگاه هستید و قدرت خود را نشان دهید.

ارائه شواهد پشتیبان: از تصاویر، ویدیوها یا پیوندها برای تقویت اعتبار یک بررسی، هر چه که باشد، استفاده کنید.

اندازه گیری های کمی را به اشتراک بگذارید: بحث کنید که چگونه آیتم در دسته‌های عملکرد مختلف قرار می‌گیرد و به خوانندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌های آگاهانه بگیرند.

در مورد مزایا و معایب بحث کنید: بر اساس تجزیه و تحلیل تحقیقات اصلی و/یا تجربه شخصی.

تمرکز بر عوامل کلیدی تصمیم گیری: بر اساس تجربیات، مهمترین عوامل را اولویت بندی کنید.

از توصیه های خود حمایت کنید: هنگامی که ادعا می کنید چیزی به عنوان بهترین است، شواهد دست اولی برای حمایت از ادعای خود ارائه دهید.

لیست های مرتب شده مستقل ایجاد کنید: اطمینان حاصل کنید که فهرست‌های مرتب شده شما حاوی محتوای مفید کافی برای مستقل بودن هستند، حتی اگر نظرات منحصر به فرد و عمیق جداگانه بنویسید.

به عنوان مثال، اینها چند توصیه مهم برای ایجاد محتوا یا ایجاد صفحه بررسی محصول هستند. وقتی گوگل یک به‌روزرسانی محتوا را منتشر می‌کند، ما باید آنچه را که اتفاق می افتد و راه حل های ممکن چیست تجزیه و تحلیل کنیم.

ما به‌روزرسانی‌های بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان را دنبال می‌کنیم و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌کنیم تا شما و کسب‌وکارتان بدانید در مواجهه با چیزی بسیار مهم چه کاری باید انجام دهید.

وقتی متوجه این به‌روزرسانی شدید چه کردید و چه تأثیری بر کسب‌وکارتان گذاشت؟

آیا می خواهید همچنان با بهترین شیوه های بازاریابی به روز شوید؟ اکیداً به شما پیشنهاد می کنم مشترک The Beat شوید، خبرنامه تعاملی محتوا مارکتینگ. در آنجا، تمام گرایش‌های مهم در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال را خواهید یافت. آنجا میبینمت!



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *