How-to-Keep-Your-WordPress-Site-Safe-with-Regular-Backups-Header


(آخرین به روز رسانی در: 1 مارس 2023)

برای کسب و کارهای کوچک با حضور آنلاین، سایت وردپرس آنها امرار معاش آنها است. چه از سایت برای کسب و کار خود استفاده کنید و چه برای تقویت سرگرمی خود، ایمن نگه داشتن آن ضروری است. یک راه عالی برای انجام این کار، گرفتن نسخه پشتیبان به طور منظم است.

اگر مشکلی در وب سایت شما پیش بیاید، پشتیبان‌گیری یک شبکه ایمنی ایجاد می‌کند. تقریباً از هر چیزی می توانید به سرعت بازیابی کنید. اما این بیشتر یک محافظت در برابر خودتان است زیرا آمار نشان می دهد که بیش از 75 درصد از دست دادن داده ها ناشی از خطای انسانی است. این درصد بالا دلیل آن را نشان می دهد پشتیبان گیری معمولی وردپرس می تواند در دراز مدت در زمان، پول و استرس شما صرفه جویی کند.

این وبلاگ محتوامارکتینگ به شما نشان می دهد که چگونه وب سایت های وردپرس خود را با پشتیبان گیری منظم ایمن نگه دارید. بیا شروع کنیم!

چرا باید همیشه از وب سایت های وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؟

تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس برای محافظت از کسب و کار و داده های وب سایت شما در صورت از دست دادن اطلاعات یا تلاش برای هک ضروری است. در حالی که روش‌های دیگری برای بازیابی از این رویدادها وجود دارد، با پشتیبان‌گیری مکرر وردپرس برای ذخیره نسخه‌های قبلی، می‌توانید به سرعت بدون از دست دادن داده‌ها بازیابی کنید. اگر به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه کنید، احتمال از دست دادن داده ها به شدت کاهش می یابد.

پشتیبان‌گیری‌های وردپرس از سایت شما و تمام محتوای آپلود شده در آن مانند پست‌ها، صفحات، تصاویر و موارد دیگر محافظت می‌کنند. پشتیبان‌گیری نه تنها از استرس و سردرد احتمالی شما جلوگیری می‌کند، بلکه می‌تواند از از دست رفتن اطلاعات ارزشمند، از جمله اطلاعات مشتری، در صورتی که صاحب کسب‌وکار تجارت الکترونیک هستید، جلوگیری کند. به زبان ساده، هر کسی که صاحب یک سایت وردپرس است باید یک خط مشی پشتیبان گیری داشته باشد. در غیر این صورت، آنها کل حضور آنلاین خود را به خطر می اندازند!

چگونه به صورت دستی از کل سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی خود یک روش ضروری برای هر کسی است که صاحب و راه اندازی یک وب سایت است. با این حال، در صورت استفاده از پشتیبان‌گیری دستی، تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌های شما ممکن است خسته‌کننده باشد و فرآیندهای زیادی را شامل شود. در حالی که این ممکن است برای برخی ایمن ترین گزینه در نظر گرفته شود، اما اگر میزبان وب شما قابل اعتماد، سریع و ایمن باشد، ضروری نیست.

برای افرادی که می خواهند به صورت دستی از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنند، این فرآیند شامل پشتیبان گیری از پایگاه داده با ایجاد یک فایل dump SQL، صادرات پایگاه داده وردپرس شما از phpMyAdmin و دانلود تمام فایل های اصلی وردپرس، از جمله تم ها، تم ها و افزونه ها است.

چگونه-سایت-وردپرس-خود را-با-پشتیبان-های-داخلی-02-ایمن- نگه دارید

در اینجا لیستی از نحوه پشتیبان گیری دستی بدون افزونه وردپرس آورده شده است:

  1. صادرات محتوا: می توانید محتوای سایت خود را به عنوان یک فایل XML از داشبورد وردپرس صادر کنید. برای انجام این کار، به ابزار > صادرات و محتوایی را که می خواهید صادر کنید، مانند پست ها یا صفحات، انتخاب کنید. برای دانلود روی دکمه Download Export File کلیک کنید فایل XML به کامپیوتر شما این روش شامل تمام پست‌ها، صفحات و نظرات می‌شود اما شامل تم‌ها، افزونه‌ها یا تنظیمات سایت شما نمی‌شود. این به انتقال داده های شما به یک نصب جدید یا آزمایش یک وب سایت با محتوایی که قبلاً نوشته اید کمک می کند.
  2. کپی کردن فایل ها از طریق FTP: می توانید فایل های سایت خود را از طریق an در رایانه خود کپی کنید سرویس گیرنده FTP مثل Filezilla ابتدا با استفاده از سرویس گیرنده FTP به سایت خود متصل شوید و به دایرکتوری اصلی نصب وردپرس خود بروید. سپس، تمام فایل ها و پوشه ها را در رایانه خود دانلود کنید. این روش شامل تمام فایل های سایت شما از جمله تم ها، افزونه ها و تنظیمات سایت می شود، اما ممکن است تکمیل آن بیشتر طول بکشد و به دانش فنی بیشتری نیاز دارد. برخی از میزبان‌های وب دارای یک مدیر فایل مبتنی بر وب هستند که می‌توان از آن برای دانلود و آپلود فایل‌ها استفاده کرد، که جایگزین ساده‌تری با گزینه‌های گاهی بیشتر مانند امکان ایجاد فایل‌های فشرده از داده‌ها و دانلود آن‌ها به صورت یک فایل است. علاوه بر این، لازم است به خاطر داشته باشید که این روش از ایمیل های شما از وب سرور یا پایگاه داده MySQL پشتیبان گیری نمی کند.
  3. استفاده از ابزارهای خط فرمان: اگر با خط فرمان راحت هستید، از ابزارهایی مانند WP-CLI برای پشتیبان گیری دستی از سایت وردپرس خود استفاده کنید. WP-CLI یک رابط خط فرمان برای وردپرس است که می تواند برای صادرات پایگاه داده و فایل های سایت شما استفاده شود. این روش ها شامل تمام داده های سایت شما می شود اما به دانش فنی بیشتری نیاز دارد.

صرف نظر از روش پشتیبان گیری، ذخیره فایل های پشتیبان خود در یک مکان امن، مانند هارد دیسک خارجی یا سرویس ذخیره سازی ابری، مهم است.

چگونه به طور خودکار از وب سایت وردپرس خود با یک افزونه نسخه پشتیبان تهیه کنید

ایمن سازی سایت شما هرگز ساده تر از یک افزونه پشتیبان وردپرس نبوده است. به همین دلیل ما رویدادهای جهانی مانند روز جهانی پشتیبان گیری را داریم که در آن همه را تشویق می کنیم از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند و اقدامی انجام دهند. تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرس شما نباید خسته کننده باشد. می توانید از پلاگین های پشتیبان مانند استفاده کنید UpdraftPlus یا BackupBuddy تا فرآیند داخل داشبورد وردپرس خود را خودکار کنید.

  • UpdraftPlus از نصب وردپرس شما پشتیبان گیری افزایشی ایجاد می کند، به این معنی که بدون نیاز به پشتیبان گیری از همه چیز از ابتدا، تغییرات فایل را پیگیری می کند. همچنین از بسیاری از مکان‌های ذخیره‌سازی، از جمله Dropbox، Google Drive، و Amazon S3 پشتیبانی می‌کند تا اطلاعات پشتیبان‌گیری شده شما در همان سرور سایت شما قرار نگیرد.
نحوه ایمن نگه داشتن-سایت-وردپرس-خود-با-پشتیبان-های-داخلی-03
  • BackupBuddy را می توان برای خودکارسازی پشتیبان گیری در وردپرس نیز استفاده کرد. این افزونه به شما امکان می دهد تا پشتیبان گیری خودکار را برنامه ریزی کنید تا از سایت شما به طور منظم و بدون نیاز به مداخله دستی نسخه پشتیبان تهیه شود. علاوه بر این، BackupBuddy فایل های پشتیبان شما را برای دسترسی آسان و بازیابی از هر مکانی در فضای ابری ذخیره می کند. شایان ذکر است که BackupBuddy یک افزونه رایگان نیست.
نحوه ایمن نگه داشتن-سایت-وردپرس-خود-با-پشتیبان-های-داخلی-04

این افزونه ها به شما کمک می کنند تا به سرعت یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت را تنها با چند کلیک بدون نیاز به دانش فنی ایجاد کنید. با سرویس‌های پشتیبان‌گیری خودکار، می‌توانید زمان‌های تهیه نسخه پشتیبان و مدت زمانی که نسخه‌های پشتیبان باید قبل از حذف در وب سرور ذخیره شوند، برنامه‌ریزی کنید. افزونه های پشتیبان گیری ذکر شده همچنین بازیابی وب سایت خود را تنها با یک کلیک در صورت بروز مشکل یا حذف تصادفی برخی از فایل های ضروری آسان می کنند.

اگرچه تهیه نسخه پشتیبان از وردپرس به صورت دستی و تهیه نسخه پشتیبان در خارج از سایت یا استفاده از یک افزونه روشی قدیمی است، تهیه نسخه پشتیبان خودکار یک هنجار جدید برای کاربرانی است که بیشتر نگران حریم خصوصی هستند. سرمایه گذاری در این نوع راه حل ها مزایای بی شماری مانند آرامش خاطر داشتن یک سیستم و تیم پشت سرتان را به همراه دارد.

چگونه-سایت-وردپرس-خود را-با-پشتیبان-های-داخلی-05-ایمن- نگه دارید

سرمایه گذاری در راه حل های پشتیبان گیری خودکار وب سایت

برخی از میزبان‌های وب، پشتیبان‌گیری خودکار ارائه می‌دهند که فرآیند پشتیبان‌گیری را برای شما انجام می‌دهند. البته این فرصت مناسبی است تا به نقش محتوامارکتینگ در این بخش اشاره کنیم. راه حل پشتیبان گیری خودکار وب سایت ما در اکثر برنامه های میزبانی وب وجود دارد، به این معنی که فقط با آوردن سایت خود با محتوامارکتینگ خیالتان راحت است.

سرویسی مانند این به متخصصان این امکان را می دهد که وب سایت های خود را در صورت نیاز به بازگشت به نسخه قبلی یا بازیابی فایل های از دست رفته به دلیل اشتباه، آسان کنند. صاحبان مشاغل و افرادی که زمان کمی در اختیار دارند یا اصلاً در اختیار ندارند معمولاً خدماتی مانند این را دریافت می کنند زیرا کل فرآیند پشتیبان گیری – همانطور که نامش می گوید – به طور خودکار انجام می شود.

راه های دیگر برای ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما

به غیر از انجام اقدامات احتیاطی مانند پشتیبان گیری منظم از کل سایت خود، راه های دیگری نیز برای ایمن نگه داشتن آن وجود دارد. در اینجا چند پیشنهاد هستند:

  • از رمزهای عبور قوی برای همه حساب های کاربری استفاده کنید، صفحه ورود به وردپرس و دایرکتوری wp-admin خود را مخفی کنید
  • افزونه ها و تم ها را فقط از منابع قابل اعتماد نصب کنید
  • یک افزونه امنیتی نصب کنید
  • نسخه وردپرس خود را به روز نگه دارید
  • پوشه wp-admin خود را با یک URL منحصر به فرد ایمن کنید
  • از گواهی SSL استفاده کنید
  • گزارش های سرور را برای هرگونه فعالیت مشکوک نظارت کنید
چگونه-سایت-وردپرس-خود را-با-پشتیبان-های-داخلی-06-ایمن- نگه دارید

نتیجه

پشتیبان گیری روزانه از سایت وردپرس شما برای محافظت از محتوا و فایل های حیاتی بسیار مهم است. فرض کنید می‌خواهید از امنیت و پشتیبان‌گیری اطلاعات وب‌سایت خود اطمینان حاصل کنید. در آن صورت، روش‌های مختلفی مانند دانلود دستی اطلاعات یا استفاده از ابزارهای خط فرمان مانند WP-CLI در دسترس هستند.

از طرف دیگر، زمانی که ترجیح می‌دهید یک رویکرد غیرفعال داشته باشید، افزونه‌های پشتیبان‌گیری خودکار وجود دارند که می‌توانند برای پشتیبان‌گیری معمولی با حداقل تلاش راه‌اندازی شوند، بنابراین دیگر نگران از دست دادن اطلاعات مهم سایت نباشید.

حفاظت از وب سایت وردپرس شما ضروری است و یک راه حل پشتیبان گیری خودکار از یک شرکت میزبان وب بهترین راه برای تضمین امنیت آن است. علاوه بر پشتیبان‌گیری معمولی، روش‌های دیگری مانند رمزهای عبور قدرتمند و گواهی‌های SSL نیز وجود دارد که باید برای محافظت بهینه از سایت مورد استفاده قرار گیرند، اما استفاده از آنها با هم امنیت وب‌سایت شما را بیش از پیش افزایش می‌دهد.





سایت محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *