احتمالاً شنیده اید که وقتی بازاریابی محتوا را به طور مداوم انجام می دهید چقدر می تواند موفق باشد.

محتوای ثابت درآمد دارد 55% بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما می آیند و 67% منجر بیشتر (به طور کلی، ایجاد محتوا بهترین گزینه برای افزایش ترافیک است – رتبه بندی در جستجوی ارگانیک به شما کمک می کند 1000% ترافیک بیشتر نسبت به رسانه های اجتماعی ارگانیک.)

اما شما نمی توانید یک پست وبلاگ در ماه تولید کنید یا به طور تصادفی وبلاگی را به صورت تصادفی و به صورت تصادفی وبلاگ تهیه کنید و انتظار داشته باشید که آن سوزن را حرکت دهید.

دستیابی به ثبات – تولید محتوای عالی در یک برنامه منظم – دشوار است مگر اینکه شما انجام دهید مقیاس عملیات بازاریابی محتوای شما

مقیاس بندی به معنای افزایش تولید در عین افزایش منابع و افزایش تلاش برای انجام آن است.

مقیاس بندی درست به این معنی است که شما توانایی افزایش خروجی محتوای خود را خواهید داشت بدون اینکه هیچ بخشی از آنچه که محتوای شما را منحصر به فرد، جذاب و ارزشمند می کند را قربانی کنید.

بنابراین، برای مقیاس بندی به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر انتظار دارید بازاریابی محتوای خود را به طور موفقیت آمیزی افزایش دهید و ترافیک بیشتری کسب کنید، به یک استراتژی، سیستم، گردش کار و یک تیم در محل نیاز دارید.

چگونه بازاریابی محتوای خود را در 3 مرحله مقیاس بندی کنید

مرحله 1: یک استراتژی محتوا بسازید

نه، اولین قدم در این لیست استخدام افراد بیشتری برای تیم محتوای خود نیست.

چرا؟

زیرا اگر افراد بیشتری را استخدام کنید، این تنها چیزی است که خواهید داشت – افراد بیشتری.

نخواهی داشت یک راه استراتژیک برای هدایت آن افراد برای تولید محتوای عالی در مقیاس.

به همین سادگی است: شما نمی توانید بدون داشتن استراتژی مقیاس بندی کنید. به این دلیل که در ابتدایی ترین سطح خود، استراتژی محتوا یک برنامه عملی است که نحوه اجرای بازاریابی محتوا را ترسیم می کند.

بدون این برنامه اقدام، شما بلوک‌های سازنده کلیدی را که در وهله اول مقیاس‌پذیری را ممکن می‌سازد، از دست خواهید داد.

  • برای چه کسی محتوا تولید می کنیم؟
  • چرا برای آنها محتوا تولید می کنیم؟
  • ما امیدواریم از بازاریابی محتوا چه نتیجه ای بگیریم؟
  • چه کسی مسئول محتوای ماست؟ چه کسی برنامه ریزی می کند، چه کسی می نویسد، چه کسی منتشر می کند و غیره؟
  • روی چه ابزارهایی سرمایه گذاری می کنیم تا کارمان راحت تر شود؟ چه منابعی؟
  • تمرکز ما بر کدام حوزه موضوعی گسترده است؟ چه موضوعات محتوایی را تحت این چتر پوشش خواهیم داد؟
  • هر چند وقت یک بار پست می کنیم؟
  • هفته آینده در مورد چه چیزی پست خواهیم کرد؟ در 2 هفته؟ ماه آینده؟
  • چگونه پیشرفت خود را اندازه گیری و پیگیری خواهیم کرد؟

سعی کنید بدون ایجاد پایه و اساس مقیاس خود را افزایش دهید، در این صورت ریسک شکستن کامل بازاریابی محتوای خود را خواهید داشت. این به این دلیل است که افزایش خروجی به هر بخش از عملیات شما فشار می آورد – به ویژه اعضای تیم و فرآیندهای شما.

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید تعداد وبلاگ‌هایی را که در هفته منتشر می‌کنید دو برابر کنید، اما از قبل برنامه‌ریزی نکنید که چگونه این کار را انجام دهید، تولید شما عجولانه و کثیف می‌شود. سازندگان محتوای شما به سرعت از بین خواهند رفت. چیزهای کوچک شروع به سقوط از طریق شکاف خواهند کرد. در اینجا چند نمونه هستند:

  • شما هر هفته برای انتشار وبلاگ‌ها عجله دارید، بنابراین از آخرین مجوز ویرایش که می‌توانست اشتباهات کوچک اما مضری مانند یک پیوند گم شده، یک تصویر شکسته یا کلمات غلط املایی را به همراه داشته باشد، رد می‌شوید.
  • نویسندگان سوخته‌ای که احساس می‌کنند در دام ضرب‌الاجل‌های غیرممکن و فقدان راهنمایی گرفتار شده‌اند، احتمالاً محتوا را کپی می‌کنند و می‌چرخانند – مسئله‌ای بزرگ که می‌تواند شهرت شما را از بین ببرد.
  • یا ممکن است از تحقیق کامل و ذکر منابع صرف نظر کنند، بنابراین محتوای شما اعتبار خود را از دست می دهد.
  • از آنجایی که استانداردهای شما دچار لغزش می شوند، صدای برند شما متزلزل می شود و به نظر می رسد که یک اعتماد شکن است.
  • تیم شما بیش از حد شلوغ است و برای خلاقیت زیاد عجله دارد (که به زمان و مکان نیاز دارد)، بنابراین محتوای شما شروع به یکسان و تکراری می کند.

اضافه کردن کورکورانه اعضای تیم بیشتر مشکل اصلی را حل نمی کند – فقدان استراتژی که بازاریابی محتوایی، فرآیندها، تیم و نقش های شما را هدایت و هدایت کند.

TL;DR: اگر بدون آمادگی و استراتژی مقیاس بندی کنید، محتوای شما آسیب خواهد دید. و محتوای فرعی نتیجه نمی دهد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


مرحله 2: یک تیم بازاریابی محتوا ایجاد کنید

هنگامی که استراتژی تعیین شد، می توانید به تقویت تیم خود یا ترکیب کردن آنها ادامه دهید.

یک تیم قوی برای مقیاس‌بندی بازاریابی محتوا ضروری است، زیرا بدون یک تیم مؤثر، تلاش ناگزیر از بین می‌رود. یک تیم موثر:

  • برای رسیدن به هدفی بزرگتر از انجام کارهای فردی آنها کار می کند.
  • نقش آنها را می داند، موفقیت در درون آنها چگونه به نظر می رسد، و چگونه هر نقش دیگر تیم به کل کمک می کند.
  • می تواند محتوا را در مقیاس تولید کند بدون اینکه کیفیت را به خطر بیندازد.

یک تیم خوب و موثر فقط از افراد با استعداد تشکیل نمی شود. به جای استعدادهای ساده، به دنبال افراد بالقوه + طرز فکر مناسب باشید. این یعنی:

  • آن‌ها مهارت‌هایی دارند، اما بیشتر از آن، پتانسیل ایجاد این مهارت‌ها را دارند تا به‌طور خاص در کسب‌وکار شما تأثیر بگذارند.
  • آنها مایل به یادگیری هستند و از رشد با نام تجاری/کسب و کار خوشحال هستند.

اگر قبلاً افرادی مانند این را در کنار خود دارید، مطمئن شوید که نقش آنها به وضوح در تیم شما تعریف شده است. و به خاطر داشته باشید که یک نفر ممکن است از چند کلاه استفاده کند.

این در تیم های کوچکتر بیشتر از تیم های بزرگ صادق است. علاوه بر این، تیم‌های کوچک بدون بودجه برای استخدام برای نقش‌های خاص ممکن است به فریلنسرهایی برای پر کردن شکاف‌ها نیاز داشته باشند تا زمانی که بودجه لازم برای رشد دائمی تیم خود را داشته باشند.

در اینجا نقش های اساسی وجود دارد:

  • مدیریت محتوا: هر تیم محتوا به رهبری نیاز دارد که مسیر کشتی را هدایت کند. این شخص بر نویسندگان/سازندگان، تقویم محتوا، صدای برند و دستورالعمل‌های سبک نظارت می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه محتوا با اهداف برند هماهنگ است و استراتژی را اجرا می‌کند.
  • متخصص سئو / استراتژیست: این شخص مطمئن می شود که وب سایت و وبلاگ برای سئو آماده هستند. آنها برای اطمینان از برآورده شدن اهداف سئو در داخل و خارج از صفحه با تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی مناسب، استراتژی می‌کنند.
  • نویسنده/خالق محتوا: این نقش می تواند چند وجهی باشد (یا افراد متعددی را درگیر کند) در صورتی که برند محتوایی بیشتر از محتوای نوشتاری ایجاد کند. نویسندگان می نویسند، طراحان محتوای بصری و اینفوگرافیک ایجاد می کنند، فیلمبرداران فیلم می سازند و غیره.
  • مدیر رسانه های اجتماعی/تبلیغات: چه کسانی محتوا را پس از انتشار در کانال های تبلیغاتی مختلف توزیع می کنند؟ چه کسی مسئول پست های اجتماعی، ایمیل ها یا حتی تبلیغات است؟ این فرد.

مرحله 3: گردش کار بازاریابی محتوا را تنظیم کنید

زمانی که فرآیندهای مستندی برای هر بخش از تصویر بازاریابی محتوا دارید، مقیاس بندی بسیار آسان تر است. برای مثال:

  • نویسنده محتوای اصلی شما تیم را ترک می کند. مدیر محتوای شما باید به عنوان نویسنده تا زمانی که بتوانید جایگزینی برای آن پیدا کنید، مهتاب باشد. آنها از گردش کار نویسنده محتوا پیروی می کنند تا محتوای ثابتی را بدون از دست دادن تولید کنند.
  • شما یک نویسنده جدید استخدام می کنید تا به مقیاس بازاریابی محتوای شما کمک کند. شما به آنها گردش کار و SOP (روش‌های عملیاتی استاندارد) را می‌دهید که نویسنده معتبر شما برای ایجاد محتوا از آنها استفاده می‌کند و فرآیند نصب را ساده می‌کند.

گردش کار به چه صورت است؟

برای ایجاد یک گردش کار نویسنده، ممکن است این سوالات را بپرسید:

  • نویسنده (نویسندگان) شما چگونه باید برای نوشتن محتوا اقدام کنند؟
  • رویه‌های استانداردی که باید در حین تحقیق و نوشتن دنبال کنند چیست؟
  • از چه سبکی استفاده کنند؟
  • چه قوانین گرامری؟
  • چه منابعی؟
  • چه ابزارهایی؟
  • آیا آنها باید یک طرح کلی برای هر پست دنبال کنند؟

به طور خلاصه، گردش کار مجموعه‌ای از وظایف و دستورالعمل‌های کوچک‌تر است که هر کسی می‌تواند برای انجام یک کار بزرگ‌تر، مانند نوشتن یک پست وبلاگ، تبلیغ محتوای وبلاگ، یا تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات محتوا، دنبال کند.

گردش کار مفید هستند زیرا به خروجی اعضای تیم شما کمک می کنند تا در تمام وظایف ثابت بماند. برای مثال، با یک گردش کاری که همه نویسندگان شما از آن استفاده می‌کنند، پست‌های وبلاگ شما یکدست‌تر به نظر می‌رسند، احساس می‌شوند و به نظر می‌رسند – مثل اینکه یک نفر آنها را با صدای برند در مقابل دو یا سه نفر مختلف نوشته است.

منظور از گردش کارها برای تکرار و استفاده مجدد بدون توجه به اینکه چه کسی نقش خاصی را دارد، می باشد. این بدان معناست که حتی اگر ترکیب تیم شما تغییر کند، همچنان مانند ساعت کار می کند زیرا SOP ها را در جای خود قرار داده اید.

بهترین از همه، شما می توانید با گردش کار خلاق باشید. می توانید برای هر کار بازاریابی محتوا، مانند ایده پردازی محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، یا نوشتن وبلاگ، یکی ایجاد کنید، یا می توانید یک گردش کار بزرگ و فراگیر برای هر نقش در تیم خود ایجاد کنید.

گردش کار همچنین می تواند برای کارهای بسیار گسترده تری اعمال شود – مانند بازاریابی محتوای شما به عنوان یک کل. به عنوان مثال، یک گردش کار تیمی فراگیر می تواند به اعضای تیم شما کمک کند تا دقیقاً بدانند که چگونه در فرآیند بزرگ تولید و انتشار مداوم محتوا قرار می گیرند.

نمونه گردش کار بازاریابی محتوا
منبع: موسسه بازاریابی محتوا

در اینجا چند نمونه از گردش کار مرتبط با فرآیندهای بازاریابی محتوا آورده شده است.

ایده پردازی

مستندسازی کنید که فردی که ایده پرداز موضوعات محتوایی است چگونه باید در این فرآیند پیش برود.

  • به چه ابزارهایی باید تکیه کنند؟
  • چه تحقیقاتی باید انجام دهند؟ (گوش دادن اجتماعی؟ تحقیق کلیدواژه؟ ترکیبی از روش های کمی و کیفی؟)
  • چگونه باید موضوعاتی را که پیدا می کنند ثبت کنند و با تیم به اشتراک بگذارند؟

نوشتن/تحقیق

یک گردش کار دقیق برای نویسنده ایجاد کنید که دقیقاً به آنها نشان می دهد که چگونه باید وبلاگ های برند شما را بنویسند.

  • یک طرح کلی به آنها بدهید تا قوانین قالب بندی را که می توانند برای هر وبلاگ دوباره استفاده کنند، دنبال کنند.
  • دستورالعمل های دستوری و سبک کلی را ارائه دهید.
  • مشخص کنید که کدام منابع برای استناد مناسب هستند و کدام منابع غیرمحدود هستند.
  • جزئیات اینکه کجا/چگونه تکالیف را دریافت می‌کنند، به چه کسی گزارش می‌دهند، و تکالیف تکمیل‌شده را به چه کسی ارسال می‌کنند (یا کجا باید آپلود شوند).

ویرایش

ویرایشگر محتوای خود را راهنمایی کنید تا آنها دقیقا بدانند چگونه کار خود را به طور مؤثر انجام دهند.

  • ویرایشگر محتوا در هنگام ویرایش باید به دنبال چه چیزی باشد؟ فقط املا / دستور زبان / نقطه گذاری، یا باید پیوندها را بررسی کنند، منابع را بررسی کنند و برای جریان و سبک ویرایش کنند؟
  • آیا وقتی مسائل بزرگی پیدا کردند باید بازنویسی کنند یا آن را برای نویسنده بازگردانند؟
  • چه راهنمای سبکی را باید دنبال کنند؟
  • آیا آنها باید از ویژگی “ردیابی تغییرات” Word استفاده کنند یا بدون علامت گذاری سند، ویرایش کنند؟

برنامه ریزی/انتشار

تصمیم بگیرید که از کدام ابزار برای برنامه‌ریزی محتوا (مانند تقویم محتوا) استفاده کنید، و تعداد دفعات انتشار محتوا، بهترین زمان‌ها برای انتشار، و استراتژی وبلاگ‌های منتشر شده که با رویدادها، تعطیلات، فروش‌ها یا فصل‌ها همزمان است را مستند کنید.

برای رشد بازاریابی محتوای خود بدون شکست، هوشمندانه مقیاس کنید

برای اینکه بازاریابی محتوای خود را با موفقیت مقیاس بندی کنید، باید هوشمندانه مقیاس کنید.

استراتژی را به عنوان پایه و اساس بازاریابی محتوای خود در نظر بگیرید. این استراتژی پشتیبانی و ساختاری را برای افزودن مؤثر به آن و مقیاس بندی محتوا با رشد نام تجاری فراهم می کند.

یک تیم مؤثر با نقش‌ها و گردش‌های کاری مشخص، لایه دیگری از پشتیبانی و ثبات را به تلاش‌های مقیاس‌پذیری شما اضافه می‌کند. زمانی که افراد بیشتری بتوانند نقش‌هایی را که شما برای خود تعیین کرده‌اید در مقابل استخدام و کشف آن‌ها در حین انجام کار بپذیرند، بسیار آسان‌تر است.

به‌علاوه، وقتی تیم شما جایگاه خود را در کسب‌وکار بفهمد و دقیقاً بداند که از آن‌ها چه انتظاری می‌رود، چگونه اجرا کنند و موفقیت چگونه به نظر می‌رسد، بهتر می‌توانند کار را دنبال کنند، سازنده بمانند و با هم کار کنند.

خط پایانی: سعی نکنید بدون اینکه ابتدا تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را تقویت کنید، مقیاس را افزایش دهید. بدون آن پشتیبانی، عملیات شما ناپایدار خواهد بود – آنها شکست می خورند و فرو می ریزند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.



محتوا مارکتینگ

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *