به‌عنوان یک بازاریاب محتوا، می‌دانید که همگام شدن با آخرین روندها و استراتژی‌ها برای افزایش ترافیک وب‌سایت و تعامل، به ویژه مرتبط کردن محتوا با بازگشت سرمایه، یک تقلا است.

برای اینکه در فضای دیجیتال شلوغ امروزی رقابتی بمانید و ارزش محتوای خود را برای رهبری ثابت کنید، استراتژی تجزیه و تحلیل محتوای خود را با اهداف و معیارهایی که سازمان شما را هدایت می کنند هماهنگ کنید.

و چه زمانی بهتر از شروع سال جدید برای بهینه سازی یا تنظیم مجدد استراتژی محتوای خود؟ در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

1. بررسی سلامت استراتژی محتوا را انجام دهید

با شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود یا محوری دارند، تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را بررسی کنید. هدف در اینجا درک این است که کدام معیارها (و محتوا) به مراحل مختلف قیف استراتژی محتوای شما نگاشت می شوند.

در هر مرحله از سفر خریدار به تم ها، قالب ها و کمپین های محتوا نگاه کنید. کدام KPI و معیارهای مرتبط با هر مرحله هماهنگ هستند؟ آیا این معیارها همچنان یک شاخص قوی و مرتبط برای موفقیت محتوا هستند؟

2. اهداف استراتژی محتوای SMART را تعیین کنید

با استفاده از مدل SMART برای تعیین اهداف، در مسیر تلاش‌های بازاریابی محتوای خود بمانید. هر کدام باید خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. این اهداف ممکن است شامل افزایش ترافیک وب سایت، افزایش تعامل در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یا بهبود نرخ تبدیل شما (البته با معیارهای خاص) باشد.

اهداف عملکرد محتوای واقعی تری را تعیین می کنید و شکاف های تعامل را برجسته می کنید.

توجه داشته باشید: اگر تلاش می کنید اهداف خود را با محتوا و معیارهای خود جفت کنید، یک گسست در استراتژی شما وجود دارد. محل وقوع ناهماهنگی را مشخص کنید و بر این اساس قیف استراتژی محتوای خود را به روز کنید.

3. کانال های نسل پیشرو خود را متنوع کنید

اثربخشی استراتژی بازاریابی محتوای خود را با انتشار و توزیع محتوا در کانال های مختلف تولید سرب به حداکثر برسانید. اگر تمام ترافیک شما از یک یا دو کانال باشد، اگر چیزی به سمت جنوب برود، خطر از دست دادن آن ترافیک را دارید. ما می دانیم که ترافیک ارجاع تنها شاخص موفقیت نیست، اما معیارهای ارجاع همه کانالی متنوع، شاخص های قوی یک استراتژی محتوای سالم هستند.

منابع ارجاع خود را شناسایی و رتبه بندی کنید و آنها را با معیارهای موجود در کاربرگ ما مقایسه کنید. اگر با آن معیارها هماهنگ نیستید، زمان آن رسیده است که استراتژی توزیع خود را ارتقا دهید.

با کاهش وابستگی به کانال در هنگام هدایت ترافیک بالای قیف (TOFU) و آگاهی از برند، به مشتریان بالقوه بیشتری دست پیدا خواهید کرد و تبدیل‌های بیشتری را به ارمغان خواهید آورد.

4. استراتژی تبدیل خود را بهینه کنید

آیا ترافیک شما زیاد است اما تبدیل ها کم است؟ ابتدا، مشخص کنید که تبدیل برای تیم شما چه معنایی دارد. مدل‌های اسناد در ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را به آن اقدامات ارزشمند بازدیدکننده نسبت دهید. اما تنها به یک مدل اسناد تکیه نکنید. برای دریافت تصویر کامل از سلامت استراتژی محتوای پایین قیف (BOFU) به داده های مدل های مختلف مراجعه کنید.

در اینجا چهار مدل انتساب سطوح Parse.ly در داشبورد ما آمده است:

  • اولین لمس: به صفحه ای که اولین بار در 30 روز قبل از تبدیل مشاهده شده است اعتبار می دهد
  • خطی: اعتبار را در هر صفحه ای که قبل از تبدیل مشاهده شده است به اشتراک می گذارد
  • آخرین لمس: به آخرین صفحه (صفحه فرود، صفحه اصلی، صفحه محصول) اعتبار می دهد که در آن تبدیل رخ داده است
  • آخرین پست لمس شد: اعتبار آخرین پست (مقاله وبلاگ، ویدئو، کتاب الکترونیکی) را که قبل از تبدیل مشاهده شده است، می کند

هرچه بیشتر بدانید که کدام نوع اسناد و تبدیل برای اهداف شما بهتر عمل می کنند، بهتر محتوای خود را بهینه می کنید تا مخاطبان خود را از طریق قیف سوق دهید.

5. معیارهای داخلی برای موفقیت تعیین کنید

به طور منظم عملکرد استراتژی بازاریابی محتوای خود را با تعیین معیارهای داخلی و ردیابی معیارهای کلیدی در طول زمان ارزیابی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید و در صورت نیاز تنظیماتی را انجام دهید تا استراتژی محتوای خود را در مسیر خود حفظ کنید.

آیا اخیراً ممیزی محتوا یا تجزیه و تحلیل ROT انجام داده اید؟ این به شما کمک می‌کند تا با ارزیابی معیارهای کلیدی مانند تبدیل‌ها، زمان درگیر شدن، نرخ گردش مجدد و موارد دیگر، یک سطح تبدیل بهینه بر اساس تلاش‌های بازاریابی میان قیف (MOFU) پیدا کنید.

6. یک چک لیست عادات داده های سالم را دنبال کنید

تصمیم گیری برای سال نو، خواه سالم شود یا مبتنی بر داده، باشد زیاد راحت تر از چسبیدن به آن اما، اگر آن را به وظایف کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید – مانند یک چک لیست – چندان دلهره آور نیست.

آهنگ هایی را برای گزارش دهی و بحث تنظیم کنید و به تیم خود یادآوری کنید که به طور مرتب معیارهای محتوا را بررسی کند. گزارش‌های خودکار را بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد/معیارهای خود برای کل تیم تنظیم کنید.

گزارش‌های پیشنهادی Parse.ly عبارتند از: فهرست‌های پایین، فهرست‌های برتر، آمار در طول زمان.

تازه و مرتبط نگه داشتن داده ها، تیم شما را مسئول پیگیری پیشرفت در برابر اهداف شما می کند. شما ارزش محتوای خود را برای رهبری ثابت خواهید کرد و از منابع اضافی برای تلاش های خود استفاده خواهید کرد.

کل مجموعه الگوها و کاربرگ های Metrics for Content را دریافت کنید



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *