این غیرقابل انکار است که ارتباط مستقیم موثر با خریداران آمازون برای موفقیت هر فروشنده بسیار مهم است.

آمازون در حال حاضر قابلیت‌های بازاریابی ایمیلی پلتفرم خود را ارائه می‌کند که می‌توانید از آنها برای ارتباط، تعامل و تقویت روابط با مشتریان خود استفاده کنید، که فروش در آمازون را آسان‌تر می‌کند. زمانی می توانید تجربه خرید بهتری از آمازون ایجاد کنید که مشتریان اطلاعات بیشتری در مورد محصولات در دسترس خود داشته باشند.

در مورد این ابزارها بیاموزید تا بتوانید با کمپین های بازاریابی ایمیلی آمازون برای افزایش فروش و افزایش درآمد، استراتژی تعامل با مشتری را تدوین کنید. با ابزارهای جدید هدف گیری مشتری، می توانید استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود را به خوبی تنظیم کنید.


ابزار تعامل با مشتری (MYCE) خود را مدیریت کنید

Amazon Tailored Audiences بخشی از ابزار تعامل با مشتری مرکز فروشنده است که به فروشندگان تجارت الکترونیک اجازه می دهد مشتریان را تقسیم بندی کنند و از قالب های plug-and-play برای دسترسی به آنها استفاده کنند که فروش در آمازون را آسان تر می کند. علاوه بر این، این ابزارها شما را قادر می‌سازد تا الهام‌بخش خریدهای تکراری، ارائه معاملات جدید و اشتراک‌گذاری محصولات جدید خود باشید. ابزار مدیریت تعامل با مشتری (MYCE) یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان درگیر شما و افزایش دید محصول است.

این ابزار چندین مزیت را ارائه می دهد:

بهبود روابط با مشتری و ایجاد ارتباط با ویترین فروشگاه ها هنگام تبلیغات در آمازون.
یک استراتژی تعامل موثر با مشتری را تدوین کنید.
افزایش دید محصولات جدید.
از آنجایی که با مشتریان فعلی در تعامل هستید، به افزایش وفاداری به برند کمک کنید.
الهام بخش خریدهای تکراری
به شما امکان می دهد اعلان های راه اندازی محصول جدید را ارسال کنید.

فروشندگان موفق آمازون از این ابزار هدف‌گیری مجدد برای دستیابی به مشتریان و ایجاد فروش تکراری استفاده می‌کنند و ارزش طول عمر مشتری (CLV) خود را افزایش می‌دهند. برای به حداکثر رساندن استفاده از برنامه باید واجد شرایط استفاده از آن باشید.


واجد شرایط بودن MYCE

برای واجد شرایط بودن برای MYCE و ادامه تبلیغات در آمازون، فروشندگان تجارت الکترونیک و فروشندگان نیاز به ثبت نام تجاری دارند، به این معنی که آنها باید در سایت ثبت نام کنند. ثبت برند. علاوه بر این، آنها باید یک فروشگاه فعال در پورتال داشته باشند. در حال حاضر می توانید از این ابزار برای تبلیغ محصولات جدیدی که در شش ماه گذشته ارسال شده اند استفاده کنید. با این حال، گزینه های کمپین جدید برای انتشار بعدا برنامه ریزی شده است.


MYCE چگونه کار می کند

راه اندازی کمپین این برنامه رایگان بسیار ساده است و ادغام آن را در هر استراتژی تعامل با مشتری آسان می کند. شما فقط ملزم به انجام چند کار هستید:

لوگوی شما باید با فرمت JPG یا PNG با حداکثر حجم فایل 5 تا 8 مگابایت باشد. تصویر همچنین باید دارای جهت افقی و پس زمینه شفاف باشد.
محصولات منتخب برای تبلیغ
تصویری که می‌خواهید از آن استفاده کنید.
در نهایت یک پنجره تحویل را انتخاب کنید. (معمولا چهار روز طول می کشد)

این ابزار می تواند تعامل آمازون را افزایش دهد و استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک شما را به خوبی تنظیم کند.


فرآیند گام به گام برای MYCE

در اینجا روند گام به گام نحوه استفاده از MYCE برای راه اندازی کمپین ها آورده شده است:

1. آمازون فروشنده مرکزی را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
2. به Brands بروید و Customer Engagement را انتخاب کنید.
3. در گوشه سمت راست بالا، روی دکمه Creative Campaign کلیک کنید.
4. در مرحله بعد، پنجره انتخاب کمپین باز می شود. برند مناسب را در قسمت انتخاب برند انتخاب کنید. پس از آن بر روی دکمه Create Campaign در پایین سمت راست کلیک کنید.
5. اطلاعات کمپین خود از جمله عنوان، تنظیمات ایمیل و نوع رویداد را وارد کنید. برای سفارشی کردن ایمیل‌های آمازون که می‌خواهید ارسال کنید، به تنظیمات برند و چیدمان بروید.
6. لوگوی برند خود را آپلود کنید.
7. برای وارد کردن سرصفحه، شماره ASIN محصول، تصاویر پشتیبان و جزئیات محصول، به انتخاب محصول اولیه بروید.
8. تاریخ ارسال خود را از منوی بازشو در پنجره تحویل کمپین انتخاب کنید.
9. روی Start Campaign در پایین سمت راست کلیک کنید.


با استفاده از ابزار مخاطبان سفارشی آمازون

همانطور که قبلاً گفته شد، ابزار مخاطبان اختصاصی آمازون بخشی از برنامه تعامل با مشتری آمازون است. این یکی از ابزارهایی است که آمازون برای افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV) راه اندازی کرده است. می توانید از این ابزار برای ارتباط با مشتریان خاصی که ترجیح داده اند برند یا فروشگاه شما را دنبال کنند، استفاده کنید. مخاطبان سفارشی می توانند تمام مشتریانی را که در 12 ماه گذشته از فروشگاه شما خرید کرده اند هدف قرار دهند.


انواع مختلف مشتری

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از این ابزار خدمات بازاریابی آمازون آسان است و قالب‌های ایمیل plug-and-play را ارائه می‌دهد. می‌توانید از مخاطبان سفارشی برای گسترش دسترسی خود به سه نوع مشتری مختلف علاوه بر دنبال‌کنندگان برند فعلی‌تان استفاده کنید.

1. دنبال کنندگان برند: این مشتریان ترجیح داده اند فروشگاه یا برند شما را در آمازون دنبال کنند. آنها مجوز صریح را ارائه کرده اند که به شما امکان می دهد ایمیل های آمازون و سایر اطلاعیه های مربوط به نام تجاری خود را ارسال کنید. ممکن است فالوورهای برند قبلاً از فروشگاه شما خرید نکرده باشند یا نخواهند خرید. هنگامی که با این مشتریان ارتباط برقرار می کنید، بهتر است با پیشنهادات برند خود همراه با سایر معاملات در دست تولید شروع کنید. فرکانس کمپین برای این مشتریان هفت روز است.

2. مشتریان تکراری: خریدار در صورتی مشتری تکراری محسوب می شود که در 12 ماه گذشته از فروشگاه شما سفارش داده باشد. آنها را مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید زیرا آنها خریدهای مکرر انجام داده اند. بهترین کار این است که ایمیل های آمازون را با پیشنهادهایی که به وفاداری آنها پاداش می دهد ارسال کنید. این پیشنهادها به آنها انگیزه می دهد که به خرید از فروشگاه شما ادامه دهند و پاداش ها وفاداری مشتری را افزایش می دهد. فرکانس کمپین برای این مشتریان 14 روز است.

3. مشتریان اخیر: 20% آخرین مشتریان شما که از فروشگاه شما خرید کرده اند در این دسته قرار می گیرند. از آنجایی که این مشتریان اخیراً محصولاتی را از محصولات شما خریداری کرده‌اند، بهتر است ایمیل‌هایی برای آنها ارسال کنید که روابط با مشتری را تقویت می‌کند. علاوه بر این، مطمئن شوید که تعداد بیشتری از پیشنهادات برند خود را برای آنها ارسال کنید. فرکانس کمپین برای این مشتریان نیز 14 روز است.

4. مشتریان با هزینه بالا: در میان مشتریان اخیر شما، اینها کسانی هستند که هنگام خرید محصولات شما بیشترین هزینه را کرده اند. 25 درصد از پرخرج ترین مشتریان فروشگاه شما در 12 ماه گذشته در این دسته گنجانده شده اند. برای ایجاد حامیان برند، تشویق به خریدهای تکراری، پاداش دادن به آنها با تخفیف و پیشنهادات ویژه و بهبود تجربه خرید از آمازون، ایمیل بفرستید. فرکانس کمپین برای این مشتریان نیز 14 روز است.


نظارت و گزارش

ابزار Tailored Audiences ابزارهای تحلیلی را در اختیار فروشندگان موفق آمازون قرار می دهد که به شما کمک می کند کمپین های ایمیل خود را نظارت کنید. می‌تواند گزارش‌هایی تولید کند که نرخ‌های کلیک (CTR)، نرخ باز کردن، نرخ انصراف، کل ایمیل‌های تحویل‌شده، نرخ تبدیل و کل فروش تولید شده را به شما نشان می‌دهد. با اطلاعات و داده‌های بی‌درنگی که می‌توانید از این گزارش‌ها جمع‌آوری کنید، می‌توانید کمپین‌های خود را تنظیم کنید و آزمایش کنید که چقدر خوب پیش می‌روند. یک آژانس ایمیل مارکتینگ باتجربه می تواند به شما کمک کند معیارهای خاصی را که به بهترین وجه با کمپین های شما مطابقت دارند را شناسایی کنید.

معیارهای زیر می توانند به شما در بهینه سازی عملکرد کمپین و افزایش تعامل آمازون کمک کنند:

نرخ باز: این معیار نشان می دهد که چند مشتری ایمیل شما را باز کرده اند. نرخ‌های باز راه‌اندازی محصول، تخفیف‌ها و ایمیل‌های کد کوپن را نظارت کنید. بهتر است نوع ایمیل هایی را که نرخ باز شدن بالاتری دارند ارسال کنید.

نرخ کلیک: این معیار به شما می گوید که چند مشتری روی پیوندها در ایمیل های بازاریابی مستقیم شما کلیک کرده اند. ایمیل‌هایی که CTR بالاتری دارند، جذب آمازون و تبدیل بالاتری دارند.

نرخ فروش و تبدیل: این معیارها شاخص های بالایی از موفقیت کمپین شما و توانایی درآمدزایی شما هستند.

نرخ انصراف: نرخ انصراف بالاتر ممکن است نشان دهنده ارسال محتوای هرزنامه، سرریز یا کم ارزش باشد. این معیار به شما کمک می‌کند ایمیل‌های خود را دقیق تنظیم کنید و ایمیل‌هایی را که ارزش بیشتری برای مشتریانتان دارند ارسال کنید.


استراتژی های بازاریابی ایمیلی که می توانید استفاده کنید

می توانید چندین استراتژی بازاریابی ایمیلی را با ابزارهای MYCE آمازون و Tailored Audience اعمال کنید. در واقع، یک آژانس بازاریابی ایمیلی با تجربه تجارت الکترونیک احتمالاً از آنها برای ایجاد کمپین هایی با عملکرد بالا استفاده می کند.

1. درخواست بررسی کنید

آمازون فرصت پنج تا 30 روزه پس از خرید را در اختیار خریداران قرار می دهد تا محصول را بررسی کنند. می‌توانید از ایمیل‌های بازاریابی مستقیم آمازون برای درخواست بررسی استفاده کنید، مخصوصاً هنگام تعامل با خریداران اخیر. از آنجایی که 88٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید با نظرات آنلاین مشورت می کنند، ایجاد نظرات بیشتر می تواند به افزایش فروش کمک کند (TrustPilot، 2021).

2. یک لیست مشترک بسازید

می توانید با استفاده از اطلاعاتی که می توانید از مشتریان خود جمع آوری کنید، یک لیست مشترکین خارجی ایجاد کنید. همچنین می توانید این کار را با جمع آوری ایمیل از طریق صفحه فرود در وب سایت خود انجام دهید، زیرا برای خریدهای آمازون و محتوای مرتبط تخفیف ارائه می دهید.

3. کمپین های قطره ای

می‌توانید با ارسال ایمیل‌های تشکر به خریداران جدید، کمپین قطره‌ای را شروع کنید. می توانید از آنها بخواهید که شرکت کنند و دنبال کننده برند شوند تا بتوانید ایمیل های بازاریابی مستقیم بعدی را در مورد پیشنهادات خود ارسال کنید. این استراتژی یک راه عالی برای هر آژانس بازاریابی ایمیلی تجارت الکترونیک است تا اطمینان حاصل کند که شما با مخاطبان خود در ارتباط هستید و یک رابطه قوی با مشتری ایجاد می کنید.

4. تبلیغات ویژه

یکی دیگر از استراتژی های رایج ایمیل، ایمیل های تبلیغاتی برای برجسته کردن محصولات شما است. به مشتریان در مورد بسته‌های محصول و تخفیف‌ها اطلاع دهید و همچنین می‌توانید از آنها برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود استفاده کنید.

5. تست A/B

یک آژانس بازاریابی ایمیلی معتبر تجارت الکترونیک نیز از ابزارهای ایمیل آمازون برای تست A/B کمپین های بازاریابی شما استفاده می کند. این به آنها اجازه می دهد تا در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهند و استراتژی های خود را به خوبی تنظیم کنند.

به یاد داشته باشید که می توانید هر هفت یا 14 روز یک بار به مشتریان آمازون خود ایمیل بزنید. تنها زمانی که ایمیل‌های شما ارسال نمی‌شوند زمانی است که از لیست ایمیل شما انصراف می‌دهند، زمانی که مشتریان هیچ ایمیلی را در عرض 12 ماه باز نکرده‌اند، یا اگر مشتریان هرگز در سال گذشته هیچ خریدی مبتنی بر ایمیل انجام نداده‌اند.


با یک آژانس ایمیل مارکتینگ آمازون کار کنید

ابزارهای بازاریابی ایمیلی آمازون به شما این امکان را می دهد که مستقیماً با مشتریان درگیر شوید، محصولات خود را تبلیغ کنید، فروش را افزایش دهید و نظرات و بازخورد محصول را ایجاد کنید. این ابزارها هنوز در حال گسترش هستند و ممکن است بدون کمک مجرب و متخصص از متخصصانی که خدمات بازاریابی آمازون را درک می کنند، حرکت کردن آنها چالش برانگیز باشد.

محتوا مارکتینگ یک آژانس بازاریابی ایمیلی آمازون است که می توانید برای کمک به آن مراجعه کنید. ما به صدها فروشنده تجارت الکترونیک آمازون خدمات ارائه کرده ایم که مارک های خود را در این پلت فرم تبلیغ می کنند. ما فروش در آمازون را برای شما آسان تر می کنیم تا بتوانید رشد کسب و کار خود را تسریع کنید. برای درخواست قیمت یا تعیین وقت مشاوره همین امروز تماس بگیرید.



سایت محتوا مارکتینگ

برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر در زمینه سخت افزار و نرم افزار اینجا کلیک کنید!

توسط psychen

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *